Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2009, 20:40   #341
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan er iemand mij een goed boek aanraden waarin de grondbeginselen van beleggen uit de doeken worden gedaan, inclusief technische analyse. Tot nog toe baseer ik me enkel op grafiekjes en nieuws.
Bedoel je over beleg op het brood van de arme mens of dat wat je ervan af wil halen ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 20:47   #342
Blomme
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Bedoel je over beleg op het brood van de arme mens of dat wat je ervan af wil halen ?
Sinds wanneer hebben armen geld voor brood, laat staan beleg?

Ik bedoel hetgeen het meest relevant is in een topic over economie, of ben ik per ongeluk in de culinaire afdeling beland?

Het cliché dat je rijk moet zijn om te beleggen gaat overigens heus niet altijd op hoor. Als je 100 euro belegt en je maakt met wat geluk 50% winst, heb je ook 50 euro extra en ben je daar zeer tevreden mee. (Wel opletten dat de transactiekosten uw winsten niet overstijgen natuurlijk.)
Blomme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 22:07   #343
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blomme Bekijk bericht
Kan er iemand mij een goed boek aanraden waarin de grondbeginselen van beleggen uit de doeken worden gedaan, inclusief technische analyse. Tot nog toe baseer ik me enkel op grafiekjes en nieuws.
Het boek van Paul Dhoore ''179% hoger'' is al een goed begin.
Ook het boek ''De Beursbijbel'' van Geert Bakelants is niet slecht.

Op onderstaande link vind je een grafiek hoe je het zeker niet moet doen.

http://www.deaandelenspeurder.eu/Artikel.aspx?ID=64
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 00:54   #344
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Technische Analyse gerichtte boeken (voor beginners):

- High probability trading (Marcel Link)
- Trading for a living (Alexander Elder)

veruit de twee beste boeken beschikbaar over trading en TA.

Mijn persoonlijke bibliotheek telt momenteel iets meer dan 132 boeken over beleggen (grotendeels TA en system trading), dus pm me gerust indien je meer info nodig hebt
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 00:55   #345
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik bedoel hetgeen het meest relevant is in een topic over economie, of ben ik per ongeluk in de culinaire afdeling beland?

Het cliché dat je rijk moet zijn om te beleggen gaat overigens heus niet altijd op hoor. Als je 100 euro belegt en je maakt met wat geluk 50% winst, heb je ook 50 euro extra en ben je daar zeer tevreden mee. (Wel opletten dat de transactiekosten uw winsten niet overstijgen natuurlijk.)
Negeer die troll best ..
Oud 12 december 2009, 00:56   #346
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vandaag alles verkocht, het is me allemaal iet te veel gestegen.

Nyrstar aan 8,71 euro en Umicore aan 24,15 euro.
2009 gaat precies een goed jaar worden voor u
Oud 12 december 2009, 02:21   #347
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
2009 gaat precies een goed jaar worden voor u
Ongeveer 6000 euro winst op een investering van 10000 euro is inderdaad niet slecht.

Een mens mag al eens wat geluk hebben ook.
Oud 12 december 2009, 07:56   #348
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Armoede is een relatief begrip en voor interpretatie vatbaar, vanuit een armoedig begrip over economie zijn de armen het beleg van de rijken.
Citaat:
U bent beland in een monopolyspel waarvan sommigen denken dat het over economie gaat, de monetaire dwaasheden waar U het over wil hebben zijn slechts de afgeleiden van de ontstane zinsverbijstering en het menselijke kapitaal pas in laatste instantie gezien wordt. Het gevolg van dit mensonwaardige schouwspel leidt nu ook tot de verwoesting van de ruimte waarin het spel zich afspeelt, en dan hebben we weer veel vergaderingen nodig over klimaat en diens meer.
Citaat:
Of hoe een monopolyspel elk gezond verstand aantast. Nochtans deel ik uw mening tenvolle, de transactiekosten zijn die kosten noodzakelijk om het menselijke brein te transformeren naar een niet economische logica, het volgen van kunstmatig virtuele geldstromen hebben geen of nauwelijks nog voeling met de natuurlijke behoeften van de participanten in een markt die op zich altijd vrij is. Door de verwisseling van object met subject trachten we iets dat vrij is toe te eigenen ten individuele titel, en hierdoor wordt uitsluiting een gangbare praktijk, weg vrije markt.
Oud 12 december 2009, 08:05   #349
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Negeer die troll best ..
Uw angst voor enige diepgang maakt dat het onbewuste spreekt, jammer dat uw oppervlakkigheid niet toelaat er aandacht aan te besteden. We begrijpen uw angst wel, het nakende berouw over wat U hebt aangericht en nog steeds aanricht, is mensonwaardig. Aangezien U dat liever niet wil erkennen, gaat U rustig verder met uw oppervlakkigheden ten toon te spreiden en dat alsof er geen boek geschreven werd. Slechts mededogend kunnen we uw folteringen en aanslagen op het menszijn beschouwen, we blijven hopen dat U alsnog tot mens gaat verworden, het is nooit te laat hiervoor. Succes, er zijn steeds mensen die U kunnen helpen, in eerste instantie moet U wel beseffen dat U ziek bent.
Oud 12 december 2009, 12:05   #350
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw angst voor enige diepgang maakt dat het onbewuste spreekt, jammer dat uw oppervlakkigheid niet toelaat er aandacht aan te besteden. We begrijpen uw angst wel, het nakende berouw over wat U hebt aangericht en nog steeds aanricht, is mensonwaardig. Aangezien U dat liever niet wil erkennen, gaat U rustig verder met uw oppervlakkigheden ten toon te spreiden en dat alsof er geen boek geschreven werd. Slechts mededogend kunnen we uw folteringen en aanslagen op het menszijn beschouwen, we blijven hopen dat U alsnog tot mens gaat verworden, het is nooit te laat hiervoor. Succes, er zijn steeds mensen die U kunnen helpen, in eerste instantie moet U wel beseffen dat U ziek bent.
Lol, dat moet ik nu net van jou horen. Je zit hier op dit subforum continu wartaal uit te slaan, dat zelden iets met de inhoud te maken heeft, zowat iedereen die hier actief post negeert je, en nu heb je toch nog de pretentie om andere mensen 'ziek' te noemen.

Geef liever inhoudelijke reacties, die iets met aandelen te maken hebben.
Oud 12 december 2009, 12:06   #351
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongeveer 6000 euro winst op een investering van 10000 euro is inderdaad niet slecht.

Een mens mag al eens wat geluk hebben ook.
Bij mij ongeveer een 5.000 euro winst, in 2008 wel verlies geboekt.
Oud 12 december 2009, 12:32   #352
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, dat moet ik nu net van jou horen. Je zit hier op dit subforum continu wartaal uit te slaan, dat zelden iets met de inhoud te maken heeft, zowat iedereen die hier actief post negeert je, en nu heb je toch nog de pretentie om andere mensen 'ziek' te noemen. Geef liever inhoudelijke reacties, die iets met aandelen te maken hebben.
Domoor, het ‘aandeel’ is de verwijzing naar het spreekwoordelijke steentje dat we allen dienen bij te dragen tot economie. In al je zinsverbijstering vertaal je dat aandeel in dollars om dan te denken dat je aandeel gestegen is door naar grafieken te staren, het ontgaat je totaal waar het nog om gaat. Waarom je vervolgens gaat negeren kan je zelf nalezen maar door de ontkenning zelf begrijp je dat niet eens, hoe zou je ? Man toch, inmiddels zijn we in de 21ste eeuw beland, ook dat is je wellicht ontgaan door de verstarring die je deelachtig is. Het is simpelweg pijnlijk voor het menszijn om je oppervlakkigheden te moeten lezen, doe rustig verder met je waanzin, kom straks niet janken hé. Alsof er geen boek geschreven is.
Oud 12 december 2009, 13:10   #353
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bij mij ongeveer een 5.000 euro winst, in 2008 wel verlies geboekt.
Ook niet slecht geboerd met uw 5000 euro winst.

Ik bezit nog enkel GBL dat ik al twee jaar heb en zit daar met een verlies van 15,56% - 2336 euro.
Ik heb wel al een kleine 800 euro devidenten mogen ontvangen van GBL.
Oud 12 december 2009, 14:34   #354
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bezit nog enkel GBL dat ik al twee jaar heb en zit daar met een verlies van 15,56% - 2336 euro.Ik heb wel al een kleine 800 euro devidenten mogen ontvangen van GBL.
Vreemd, nu heb ik een manier gevonden om je winst te vertienvoudigen. Wellicht zal je dat niet interesseren omdat het zou betekenen dat anderen ook rijker worden. Voorlopig blijft het vechten tegen een absurd monetair systeem, willens nillens. Een minderheid heeft het over economie, een systeem waarin mensen leven.
Oud 12 december 2009, 14:58   #355
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemd, nu heb ik een manier gevonden om je winst te vertienvoudigen. Wellicht zal je dat niet interesseren omdat het zou betekenen dat anderen ook rijker worden. .
Dat heb je goed gezien.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 december 2009 om 14:59.
Oud 12 december 2009, 15:02   #356
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezien
We zouden nog een subforum over monopoly moeten maken.
Oud 12 december 2009, 15:29   #357
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zouden nog een subforum over monopoly moeten maken.

K&K.
Oud 12 december 2009, 15:42   #358
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
K&K.
KKK? Kerk, kapitaal en … Klootjesvolk ?
Oud 12 december 2009, 22:39   #359
Thomas-
Parlementslid

Standaard Knoflookmanie

Een van de beste beleggingen van het jaar is... knoflook in China.

Door de vrees voor Mexicaanse griep is in sommige regio's de prijs x40 gegaan Journalist Bert Van Dijk schrijft in De Tijd dat de prijs van een halve kilo knoflook in de groentemarkt op de hoek van zijn straat in Sjanghai gestegen is naar 9 yuan (ongeveer 90 eurocent), tegenover 2 fen (ongeveer 2 eurocent) een jaar geleden.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 01:32   #360
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook niet slecht geboerd met uw 5000 euro winst.
Bwah, het had beter kunnen zijn. Ik heb vooral geïnvesteerd in Nvidia aandelen en olie-aandelen en enkele biotechnologische bedrijven. Nu ja, ik ga niet klagen ..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be