![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Kannibalisme is bij wet verboden. Nudisme in niet toegestane plaatsen ook. Een "kopvod" niet. En een schoolreglement is nog steeds niet van kracht op straat. Iemand bespringen, een arm aftrekken en barbecueën is niet hetzelfde als een sluier (zo heten die dingen) dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op straat draagt iedereen wat hij wil, (behalve een burka), in een school of op het werk moet men zich aan de voorschriften/drescode houden.
Laatst gewijzigd door daiwa : 15 oktober 2009 om 00:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben ergens jaloers op die onwetendheid van jou. Ignorance is indeed bliss. Het leven is toch erg éénvoudig he voor u? ![]() ok soit, ga eens naar brussel "rue de brabant" en tel me de gesluierde vrouwen en tel me eens de ongesluierde vrouwen. Hoe kan het toch dat u denkt dat alle "ongesluierde vrouwen" mogen besprongen worden? Er lopen tig-tallen meer ongesluierde moslimas rond dan gesluierde. Hoe kan het toch dat u de sluier doortrekt naar onopgevoedde straatjongeren? Wist dat u zij volgens de Islam helemaal niemand mogen uitschelden? Wist u dat indien zij net wel opgevolgd zouden worden door hun ouders, wijzend op de religie, dat zij zulk gedrag helemaal niet vertonen? Welke soort jongeren ziet u "hoer" roepen? De aan het hoofd opzij geschoren, jeansbroek in reet, 1 been korter dan ander been, airmax, met petje op en gezicht als "er bijt een hond in men kont" type straatjoch of een man met lang gewaad en lange baard die naar de moskee wandelt? Zet die hersencellen aan het denken man ![]() Is het misschien mogelijk dat hun grondige hekel aan autochtone Belgen (en rara waardoor zou dat nu komen?), hun aanzet tot zulk gedrag ipv een sluier? Laatst gewijzigd door viaSanctus : 15 oktober 2009 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maak u geen zorgen...hoe vermomd discriminatie ook kan zijn...uiteindelijk 1) keert dat zich tegen jou en 2) valt de hele leugen door de mand. Laatst gewijzigd door viaSanctus : 15 oktober 2009 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik versta niet waarom de moslimgemeenschap het nieuwe schoolreglement discriminerend vindt. Er is absoluut geen sprake van discriminatie, hoe graag ze ons dat ook willen doen geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nou goed toch? Zou u een reglement die een sluier verplicht dan wel discriminerend vinden?
Laatst gewijzigd door viaSanctus : 15 oktober 2009 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat WEL een feit is: zelfs Vlamingen kunnen niet ZONDER fouten schrijven - velen kunnen helaas ook geen deftig Nederlands spreken. En dan maar van buitenlanders vragen dat ze toch minstens de taal van dit land machtig moeten zijn?! Welke taal? De schabouwelijke schrijftaal? Het Limburgs, het sappige Gents of het oer-West-Vlaams??? Waarom van een ander eisen wat wij zelf niet eens kunnen, m.n. deftig schrijven en spreken??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad- het geldt enkel binnen de schoolmuren (net zoals het dragen van petten en - in sommige scholen- van zichtbare piercings) wat mij logisch lijkt. Wat me stoort is dat men hier weer eens voorbij gaat aan de indeling van de scholen. Dat verbod geldt momenteel enkel voor het Gemeenschapsonderwijs- de vrije (Katholieke) scholen zijn en blijven vrij. Alleen: zij zijn de eerste die het verbod ingevoerd hebben, althans in hun 'elite'-scholen: in alles wat St. Jan Bergman of St. xxxxxx noemt was dit reeds lang verboden - enkel in hun 'mindere' scholen in de volksbuurten lieten, en laten ze het toe (elk kind is nl. subsidie, dus geld waard). Over die twee-slachtige houding zegt niemand iets, alhoewel al die scholen ook met ons geld, van jou en van mij, betaald worden...Het wordt hoog tijd dat er voor ALLE scholen, van ALLE netten een éénduidige reglementering komt. Als voorbeeld kan het moslimland Turkye dienen: daar zijn hoofddoeken in de scholen verboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) in Turkye is die wet eindelijk afgeschaft 3) in alle scholen de hoofddoek verbieden = de start van een onstopbare polarisatie en een totale afscheiding van de moslim-gemeenschap. Zie de joodse gemeenschap. 4) jij die morgen uit de lucht valt alsof niemand je gewaarschuwd heeft. noteer die 4 punten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Waarom zou het geloof in kaboutertjes een andere behandeling moeten krijgen?
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dude, lees mijn post nog eens en tracht hem te begrijpen voor je begint te schelden. Hoe jij erin slaagt om dat straatjoch te typeren verbaast me ongelooflijk. Geen informatie daarover en toch in staat om dat joch te beschrijven. Van vooroordelen gesproken. Trouwens, geen enkel van je adjectieven is raak. Ik ben ergens jaloers op die onwetendheid van jou. Ignorance is indeed bliss. Het leven is toch erg éénvoudig he voor u? ![]() Het is niet mijn schuld dat kutmarokaantjes de richtlijnen van hun ouders verkeerd interpreteren. Feit blijft dat dit kutmarokaantje vond dat hij "hoer" mocht roepen tegen een wildvreemde. Waarom hij dat deed? Alvast niet omdat hij een hekel had aan het westen, want dan zou hij tegen iedereen moeten roepen. Zet die hersencellen aan het denken man. Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 oktober 2009 om 06:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die goede raad hoeft voor mij niet eens, want ik kom al wel eens in Brussel, en niet alleen tussen het Sentraal Stasion en een kantoorgebouw vlakbij ... Maar het punt is: je moet niet eens naar Brussel zelf te gaan. Je kan perfekt ten rade gaan bij iemand die al lang in Brussel woont, en die al lang - zeer 'onverdacht' - Groen parlementslid is. Lees eens de draad over Lukaske op dit eigenste forum van binnenlandse zakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoofdoeken horen hier niet thuis zo simel is dat, geef je toe aan religieuze nonses dan kan men ook geen bezwaar hebben dat men zich in een burka wind en het leven ervaart achter een vliegengaasje. Deze BS dient ervoor mannen een "geldig" excuus te geven om vrouwen als ondingen te behandelen. Zoals getuigd door moslima's die geen hoofddoek dragen...zij worden een "slechte" moslima genoemd door moslims die wel een doek op hun hoofd zetten. Het is juist om die "druk" tegen te gaan dat men een hoofddoeken verbod heeft ingelast in het gemeenschaps onderwijs. Ik persoonlijk vind dat men die lijn moet doortrekken naar de samenleving, niemand heeft geprotesteerd toen men kruisbeelden uit de rechtzalen haalde. Een rechtstaat dient niet ondergeschikt te zijn aan "geloof" regels en wetten zijn er voor iedereen ongeacht in welke fictie je "gelooft". Het is een recht van een ieder om in de fictie van keuze te geloven, maar het zou ook een recht moeten zijn in een land dat de scheiding van kerk en staat erkent om als niet aanhanger van eerder welke fictie, om daar niet mee geconfronteerd te worden, zoiets noemt neutraliteit.
![]() |