![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voorlopig hecht ik nog steeds meer geloof aan de uitspraken van de kardiologen en hartsjirurgen over de wetenschappelijke aspekten van rookverboden en dergelijke, dan deze van ene minister Kink.
Voorlopig vermoed ik ook dat er gevolgen zijn van de ekonomische krisis, voor duur drankgebruik in kaffees, tegenover drankgebruik in goedkopere omstandigheden. Alleszins bij ons in Vlaanderen, is het probleem bij uitstek van horeka is dat goed personeel dat voor weinig geld wil werken op ogenblikken dat anderen zich amuzeren, moeilijk te vinden en te houden is. Voorts zijn er redelijk veel kaffeebazen die een kaffee beginnen, zonder zich rekenschap te geven dat het hard werken is. En lange uren kloppen. En dat iemand uw zaak geregeld moet poetsen. Dat sommige mensen , eens ze kaffeebaas zijn, even vergeten waren dat, als ze te lui zijn om het zelf te doen, het poetspersoneel betaald moet worden. En mocht ik mij nu toch in dit alles vergissen, dan is het helaas te laat. De rookverbodswetten zijn er nu, en ze zullen blijven. Helpt het niet voor de volksgezondheid, dan zal het ook niet schaden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#343 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dan zullen die wetten , nog meer mensen tegeneen opzetten ........... nog meer mensen zullen asociaal thuis blijven !!!!!! trouwens , int dorp is geen rokers kroeg open , overal eten .............. merci k zit hiere weeral thuis !
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wellicht zit er nu voor jou maar één ding nog op: bijt door die zure appel, rook minder, blijft op kaffee gaan maar ga af en toe even buiten voor je sigaretje .... allez, drink er ene van mij: een afvaart van de Leffe of een aanbidding van een Duvel ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vrienden (18 tot 21 jaar) van mijn zoon, drinken thuis al redelijk vooraleer ze op stap gaan. Gewoonlijk hebben ze nog drank bij in de auto, hoe zou dat komen? Zou de drank te duur zijn misschien? De brave jongens roken zelf niet en zorgen steeds voor een bob.
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zal wel even tijd nodig hebben, maar het komt goed.
|
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ne flik mag van mij wel roken ... op plaatsen en in omstandigheden dat het niet illegaal is. Lees wat hij schrijft. Hij schrijft nergens dat er op de werkvloer gerookt mag worden. Begrijpend lezen is een gave mijn beste.
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga regelmatig mijn pintje drinken in een rookvrije zaak. Vroeger vergaderden wij met onze vereniging steeds bij mensen thuis. Nu gaan wo op café (waar er niet gerookt mag worden). Het kost ons zelfs niets meer dan vroeger, de cafébazen sponseren ons nu in ruil voor reclame in ons krantje.
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We moeten een overgangsperiode voorzien, niet om het roken uit te stellen, dit hadden ze beter onmiddellijk overal gedaan, maar om mensen de kans te geven om zich aan te passen aan de nieuwe situaties. Mensen die niet roken gaan misschien nu wel op café en rokers komen heus wel terug.
Als op café gaan niet meer voorstelt dan op uw gemak een sigaretje roken....... Blijf dan beter thuis en laat andere mensen genieten van een frisse smakelijke rookvrije pint.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 december 2009 om 09:32. |
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sociaal is inderdaad anders ... |
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je daar wil proeven, mag je niet roken.
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zonder de juiste bacterie lukt het immers niet. Zie het verhaal van Hoegaarden in Jupille. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ha, ha, ha, daar had ik nog niet aan gedacht.
|
|
|
#358 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Elke longkankerpatient die sterft is uiteraard te wijten aan het meeroken. Want mensen die niet (mee)roken gaan nooit dood, verre van zelfs.
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eén van die premissen is : iedereen sterft. Een andere premisse : sommigen kiezen voor de wijze waarop ze willen sterven Nog een andere : niemand wil zich zijn stervensvorm laten opdringen door anderen. Voil�*, herformuleer nu eens uw redenering. |
|
|
|
|