Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2009, 22:34   #341
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voorlopig hecht ik nog steeds meer geloof aan de uitspraken van de kardiologen en hartsjirurgen over de wetenschappelijke aspekten van rookverboden en dergelijke, dan deze van ene minister Kink.

Voorlopig vermoed ik ook dat er gevolgen zijn van de ekonomische krisis, voor duur drankgebruik in kaffees, tegenover drankgebruik in goedkopere omstandigheden.

Alleszins bij ons in Vlaanderen, is het probleem bij uitstek van horeka is dat goed personeel dat voor weinig geld wil werken op ogenblikken dat anderen zich amuzeren, moeilijk te vinden en te houden is.

Voorts zijn er redelijk veel kaffeebazen die een kaffee beginnen, zonder zich rekenschap te geven dat het hard werken is. En lange uren kloppen. En dat iemand uw zaak geregeld moet poetsen. Dat sommige mensen , eens ze kaffeebaas zijn, even vergeten waren dat, als ze te lui zijn om het zelf te doen, het poetspersoneel betaald moet worden.

En mocht ik mij nu toch in dit alles vergissen, dan is het helaas te laat.
De rookverbodswetten zijn er nu, en ze zullen blijven.
Helpt het niet voor de volksgezondheid, dan zal het ook niet schaden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:39   #342
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ne flik mag van mij wel roken ... op plaatsen en in omstandigheden dat het niet illegaal is. (toevoeging: en het moet klantvriendelijk blijven: hij/zij moet me niet opschrijven en ondertussen rook in mijn krimineel gezicht blazen; hij/zij moet aanspreekbaar zijn, dus geen hinderpaal vormen voor astma-lijdes, zwangeren ....)

En wat betreft het verkeer regelen: begin een aparte draad, liefst met een voorstel om uw probleem (het regelen van het verkeer door een flik) beter en gezonder op te lossen dan zoals het nu gaat.
Je hebt een goede kans dat ik je ga steunen.
mag toch roken op de werkvloer ???? .................
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:47   #343
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voorlopig hecht ik nog steeds meer geloof aan de uitspraken van de kardiologen en hartsjirurgen over de wetenschappelijke aspekten van rookverboden en dergelijke, dan deze van ene minister Kink.

Voorlopig vermoed ik ook dat er gevolgen zijn van de ekonomische krisis, voor duur drankgebruik in kaffees, tegenover drankgebruik in goedkopere omstandigheden.

Alleszins bij ons in Vlaanderen, is het probleem bij uitstek van horeka is dat goed personeel dat voor weinig geld wil werken op ogenblikken dat anderen zich amuzeren, moeilijk te vinden en te houden is.

Voorts zijn er redelijk veel kaffeebazen die een kaffee beginnen, zonder zich rekenschap te geven dat het hard werken is. En lange uren kloppen. En dat iemand uw zaak geregeld moet poetsen. Dat sommige mensen , eens ze kaffeebaas zijn, even vergeten waren dat, als ze te lui zijn om het zelf te doen, het poetspersoneel betaald moet worden.

En mocht ik mij nu toch in dit alles vergissen, dan is het helaas te laat.
De rookverbodswetten zijn er nu, en ze zullen blijven.
Helpt het niet voor de volksgezondheid, dan zal het ook niet schaden.

Dan zullen die wetten , nog meer mensen tegeneen opzetten ........... nog meer mensen zullen asociaal thuis blijven !!!!!!

trouwens , int dorp is geen rokers kroeg open , overal eten .............. merci k zit hiere weeral thuis !
Oud 26 december 2009, 22:50   #344
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Dan zullen die wetten , nog meer mensen tegeneen opzetten ........... nog meer mensen zullen asociaal thuis blijven !!!!!!

trouwens , int dorp is geen rokers kroeg open , overal eten .............. merci k zit hiere weeral thuis !
Mijn verontschuldigingen daarvoor.

Wellicht zit er nu voor jou maar één ding nog op: bijt door die zure appel, rook minder, blijft op kaffee gaan maar ga af en toe even buiten voor je sigaretje ....

allez, drink er ene van mij: een afvaart van de Leffe of een aanbidding van een Duvel ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 09:19   #345
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Punk Bekijk bericht
67 pubs per maand failliet
Posted on Zondag 20 januari 2008 @ 22:48:54 GMT+1 by Webmaster

In een tempo dat zelfs wij niet hadden durven voorspellen gaan pubs in het Verenigd Koninkrijk onderuit aan het rookverbod dat sinds juli vorig jaar daar actief is. Dat meldt de Sunday Mirror vandaag.

De hoeveelheid bier die in pubs verkocht werd is het afgelopen jaar met 50 miljoen pints gedaald. In 1970 werd 90% van het bier nog in pubs gedronken, tegen 58% nu. Tussen juni en december 2007 verdwenen er in Engeland 470 pubs, in de laatste twee jaar waren dat er 2000.

Veel van de dalende bieromzetten in de pubs worden geweten aan de verplaatsing van het gezelschapsdrinken naar privéhuizen, waarvan het voordeel is dat daar nog steeds gerookt kan worden.

The UK's £6billion-a-year pub industry has been hit by a growing move toward drinking at home with cheap supermarket booze and the smoking ban. In the 1970s, 90 per cent of beer was drunk in pubs, compared with just 58 per cent today.

The dramatic decline leaves many of the nation's 58,000 locals in trouble.

Last month's nine per cent decline in sales follows a 9.7 per cent drop in November the worst on record while October fell by 7.7 and September by 8.2 per cent. Between June and December, 470 pubs disappeared 2,000 have closed in the last two years.

An industry insider said: "The bad news for Britain's pubs keeps on getting worse."

Since 1997, beer consumption has fallen by 11 per cent, while spirit sales are up 20 per cent and wine 46 per cent.

The British Beer and Pubs Association have called for a freeze on beer duty in a bid to boost sales. A spokesman said: "The British pub is under growing pressure from increased costs such as higher wage and energy bills.

"And with more and more consumers drinking at home, that's bad news for Britain's pubs."

Industry analyst Mark Brumby says England's failure to qualify for Euro 2008 put paid to any hopes of a revival in beer sales this summer. He said: "The outlook is very bad for pubs on the margin."

Sunday Mirror

Jaar Aantal gesloten pubs
2005 102
2006 204
2007
(rookverbod vanaf juli) 1409
Ik weet niet of dit enkel aan het roken ligt hoor.
De vrienden (18 tot 21 jaar) van mijn zoon, drinken thuis al redelijk vooraleer ze op stap gaan.
Gewoonlijk hebben ze nog drank bij in de auto, hoe zou dat komen?
Zou de drank te duur zijn misschien?
De brave jongens roken zelf niet en zorgen steeds voor een bob.
Oud 27 december 2009, 09:21   #346
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja .............. de kroeg is nu gesloten , dank U rook verbod ............ dat verbod , VERBRODT hier nu t sociale leven
Dankzij het rookverbod kan het sociale leven weer op gang getrokken worden. Eindelijk kunnen niet rokers ook weer eens op café gaan zonder hinder voor rook en......
Het zal wel even tijd nodig hebben, maar het komt goed.
Oud 27 december 2009, 09:24   #347
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mag toch roken op de werkvloer ???? .................
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ne flik mag van mij wel roken ... op plaatsen en in omstandigheden dat het niet illegaal is.

Lees wat hij schrijft.
Hij schrijft nergens dat er op de werkvloer gerookt mag worden.
Begrijpend lezen is een gave mijn beste.
Oud 27 december 2009, 09:26   #348
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja .............. de kroeg is nu gesloten , dank U rook verbod ............ dat verbod , VERBRODT hier nu t sociale leven
Grijp uw kans om als sociaal mens een rookhol te openen als privé-club !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 09:27   #349
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat ligt dan toch aan jezelf hoor.
Ik ga regelmatig mijn pintje drinken in een rookvrije zaak.
Vroeger vergaderden wij met onze vereniging steeds bij mensen thuis.
Nu gaan wo op café (waar er niet gerookt mag worden). Het kost ons zelfs niets meer dan vroeger, de cafébazen sponseren ons nu in ruil voor reclame in ons krantje.
Oud 27 december 2009, 09:31   #350
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We moeten een overgangsperiode voorzien, niet om het roken uit te stellen, dit hadden ze beter onmiddellijk overal gedaan, maar om mensen de kans te geven om zich aan te passen aan de nieuwe situaties. Mensen die niet roken gaan misschien nu wel op café en rokers komen heus wel terug.

Als op café gaan niet meer voorstelt dan op uw gemak een sigaretje roken.......
Blijf dan beter thuis en laat andere mensen genieten van een frisse smakelijke rookvrije pint.

schollll

Laatst gewijzigd door guido 007 : 27 december 2009 om 09:32.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 09:37   #351
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als op café gaan niet meer voorstelt dan op uw gemak een sigaretje roken.......
Blijf dan beter thuis en laat andere mensen genieten van een frisse smakelijke rookvrije pint. schollll
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de roker thuis buitenvliegt als hij wil roken ... omdat het dan stinkt ! En dus maar naar café waar anderen het moeten uitzweten.

Sociaal is inderdaad anders ...
Oud 27 december 2009, 09:39   #352
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Grijp uw kans om als sociaal mens een rookhol te openen als privé-club !

ik ben amateurbrouwer , dus bij mij zit regelmatig volk binnen om te proeven ..............
Oud 27 december 2009, 09:55   #353
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik ben amateurbrouwer , dus bij mij zit regelmatig volk binnen om te proeven ..............
Ik ben gisteren, even binnengesprongen bij (amateur) iemand die zelf wijn maakt.
Als je daar wil proeven, mag je niet roken.
Oud 27 december 2009, 10:06   #354
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
We zitten dus op het goede spoor : een beloftevol kastelein onder de forumgangers !
Oud 27 december 2009, 10:08   #355
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben gisteren, even binnengesprongen bij (amateur) iemand die zelf wijn maakt.
Als je daar wil proeven, mag je niet roken.
Wat bierbrouwen betreft vraag ik mij af of die tabaksrook wel goed is voor het microklimaat waarin de "bacterie moet gedijen"

Zonder de juiste bacterie lukt het immers niet. Zie het verhaal van Hoegaarden in Jupille.
Oud 27 december 2009, 10:09   #356
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dit enkel aan het roken ligt hoor.
De vrienden (18 tot 21 jaar) van mijn zoon, drinken thuis al redelijk vooraleer ze op stap gaan.
Gewoonlijk hebben ze nog drank bij in de auto, hoe zou dat komen?
Zou de drank te duur zijn misschien?
De brave jongens roken zelf niet en zorgen steeds voor een bob.
Elk café dat nu sluit, gaat volgens de rokers uiteraard te wijten zijn aan het rookverbod. Want vroeger gingen cafés nooit failliet, verre van zelfs.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:12   #357
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Elk café dat nu sluit, gaat volgens de rokers uiteraard te wijten zijn aan het rookverbod. Want vroeger gingen cafés nooit failliet, verre van zelfs.
Ha, ha, ha, daar had ik nog niet aan gedacht.
Oud 27 december 2009, 10:27   #358
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Elke longkankerpatient die sterft is uiteraard te wijten aan het meeroken. Want mensen die niet (mee)roken gaan nooit dood, verre van zelfs.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:37   #359
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Elke longkankerpatient die sterft is uiteraard te wijten aan het meeroken. Want mensen die niet (mee)roken gaan nooit dood, verre van zelfs.
Je gaat lang moeten zoeken om iemand te vinden die dergelijke nonsens beweert. Misschien in Geel of Lede.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 10:37   #360
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Als je een logische redenering wil opzetten moet je eerst een paar premissen formuleren.

Eén van die premissen is : iedereen sterft.
Een andere premisse : sommigen kiezen voor de wijze waarop ze willen sterven
Nog een andere : niemand wil zich zijn stervensvorm laten opdringen door anderen.

Voil�*, herformuleer nu eens uw redenering.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be