Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2010, 22:16   #341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt me de laatste tijd beter te schrijven, heeft dat een bepaalde reden misschien?

Niet dat ik weet. Hebt u toevallig soms geen nieuwe bril?
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 22:17   #342
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Voil�*. En om het met de woorden van Jan Peumans te zeggen : het beste deel ligt in Wallonië.
Alle landen en streken stroomafwaarts van Brussel hebben hierin natuurlijk een handicap.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 22:20   #343
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jan Peumans.
Kabouter Pinnemuts. Goeie mens ogenschijnlijk, maar ik vertrouw hem toch voor geen zier.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 22:22.
Oud 6 januari 2010, 22:24   #344
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja ja, natuurlijk, maar op die manier en met die bewoordingen start u toch geen ernstige discussie op.
Dat is waar. Er valt ook weinig over te bediscussiëren. Ik bedoel dan over Kats en Jottrand. Het spreekt toch voor zich dat ik op Azert's voorzet gretig inspeel. Maar goed.

Kijk, beste system, ik respecteer dat iemand van mening is dat de Belgische staat moet blijven bestaan. Geen probleem mee. Maar ik verwacht dan ook degelijke argumenten en correct gefundeerde stellingen. Als voorstander van België verwijzen naar Jacob Kats is een schromelijke vergissing, een cadeau voor je politieke tegenstrever. Je moet toch weten welke staat je verdedigt? Net zoals je als Vlaams-nationalist moet weten welke staat je aanvalt. Als dan iemand iets komt posten dat België drie regeringen heeft, dat is toch te gek om los te lopen? Het staat zelfs op de blog van die persoon in kwestie.

Goed, ik wil me gerust verontschuldigen voor de toon waarop ik gepost heb. Ik heb me misschien wat te fel laten gaan. Maar prietpraat staat daar nergens tussen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 22:24   #345
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Toon mij dan aan waar ik prietpraat verkoop. Toon het mij aan. Toon mij hier één post.
Op uw uitnodiging ben ik idd ingegaan om de waarde van jouw bijdragen in te schatten ...

18u50 : Komaan he mensen, nu niet weggaan, he. Het begint net interessant te worden nu! Hop hop, allemaal op zoek naar informatie over Jacob Kats!

18u55 : Boeiend toch in het kader van deze discussie én aangebracht door kameraad Azert!

19u02 : En nu we toch bezig zijn met het opzoeken van historische interessante personen. Kats was goed bevriend met ene Lucien Jottrand. Komaan! Allemaal op zoek naar informatie over Jottrand!
Man, man, man, wat een heerlijke dag! Vertellen ze dat ook in die reportages op TV?

19u04 : Ik vrees het ook.

19u50 : Ja ja jaaaaa, enig historisch besef over sinds wanneer er een ballonnetje over "federalistische nonsens" opgelaten wordt in uw één ende onverdeeld België?

19u52 : Die eenheidsstaat heeft nooit gewerkt... Nooit. België is een mislukt project, al van in het begin.

19u54 : Toch niet, Pieter B, toch niet... Zelfs toen werkte het niet.

19u56 : Hoeveel keer ga je hetzelfde posten? Dan doe ik hetzelfde: enig historisch besef over sinds wanneer er in uw Belgische eenheidsstaat een ballonnetje over "federalistische nonsens" opgelaten...

20u12 : Wat een onzin, maar dat besef je natuurlijk zelf ook. Hoop ik toch. Hahaha, doe nog eens een poging, kom. Je kan misschien beginnen met te zeggen waarop "je eigen mening" gebaseerd is.

20u12 : Paniek zaaien? Gun ons toch van één keertje te lachen, zeg.

20u14 : Is dat uw enige argument? Blijven er nog een paar regeringen over, he. Je weet toch wel hoeveel regeringen dit land telt? Hoop ik toch.

20u18 : Het gekke is natuurlijk dat in de hoofden van de mensen die zo'n redeneringen maken, ze diezelfde redenering niet consequent doortrekken: als er nu één regering is die niet werkt, is het toch de federale. Wel, als ze dan toch kosten willen besparen, schaf die regering dan af.

20u22 : Ik ben eens gaan kijken op uw blog... Je weet dan blijkbaar tóch niet hoeveel regeringen deze staat heeft... Man man man...

20u38, : Losse flodder. Probeer nog een keertje.

21u05 : Wisord, je bent een aanwinst voor het forum!

21u07 : Kijk, je had nu de kans om in te pikken op een verkeerde redenering... Nu vergooi je die kans gewoon. Heb jij eigenlijk wel enig idee van de politieke structuur van deze staat? Of schrijf je puur vanuit een soort buikgevoel?

21u11 : Dat is fantastisch. Weer een zorg minder voor de liefhebbers van de Belgische staat: het imago in het buitenland is dan blijkbaar toch zo slecht niet. En? Wat heeft dat nu met deze topic te maken?

21u13 : Ik iemand zonder respect? Waarop is dat nu gebaseerd? Kan ik er iets aan doen dat jij zomaar wat neerpent? En de rest van je post: hehe

21u15 : Ah, op die manier. Ja, gelukkig maar dan dat de Vlamingen staatshervormingen gewild hebben...

Zucht .... ik zoek blijkbaar vruchteloos.

Ah�* ! Toch een interessante posting !

13u03 : Beste mensen, het was me een aangenaam gesprek. Bedankt daarvoor. Meer van dat! Ik ga jullie laten, want ik moet nog wat studeren ook.

Een studentje. Zit vast in de rechten. Te volgen !
.......
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 22:27   #346
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Op uw uitnodiging ben ik idd ingegaan om de waarde van jouw bijdragen in te schatten ...

Een studentje. Zit vast in de rechten. Te volgen !
.......
De waarde ervan inschatten, is totaal iets anders dan het prietpraat te noemen. Enne, opletten dat je nu zelf geen prietpraat verkoopt. Ik heb nog altijd niets gelezen dat mijn posts weerlegt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 januari 2010 om 22:27.
Oud 6 januari 2010, 22:33   #347
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Er valt ook weinig over te bediscussiëren. Ik bedoel dan over Kats en Jottrand. Het spreekt toch voor zich dat ik op Azert's voorzet gretig inspeel. Maar goed.

Kijk, beste system, ik respecteer dat iemand van mening is dat de Belgische staat moet blijven bestaan. Geen probleem mee. Maar ik verwacht dan ook degelijke argumenten en correct gefundeerde stellingen. Als voorstander van België verwijzen naar Jacob Kats is een schromelijke vergissing, een cadeau voor je politieke tegenstrever. Je moet toch weten welke staat je verdedigt? Net zoals je als Vlaams-nationalist moet weten welke staat je aanvalt. Als dan iemand iets komt posten dat België drie regeringen heeft, dat is toch te gek om los te lopen? Het staat zelfs op de blog van die persoon in kwestie.

Goed, ik wil me gerust verontschuldigen voor de toon waarop ik gepost heb. Ik heb me misschien wat te fel laten gaan. Maar prietpraat staat daar nergens tussen.
Daar zit u fout hoor. Ik weet nu niet of de Jacob Kats dezelfde is als deze die u in uw hoofd heeft. Maar inderdaad, een zekere Jacob Kats was in het begin der 19de eeuw een sociale voorvechter en organiseerde (samen met andere mensen) de eerste (of toch zeker één van de eersten) arbeidersassociatie in Brussel . Dus de -let wel- georganiseerde sociale strijd begint eigenlijk al zeer vroeg in Brussel en pas later in de Vlaanders. Daar ging het over

En Kats deed nog veel meer:

De ideeën van Kats waren radicaal, maar ze bleven reformistisch. Hij was voorstander van de invoering van een republiek, algemeen stemrecht, kosteloos staatsonderwijs, nationalisering van de banken en de industrie en een tegenstander van privé-bezit. Hij geloofde daarentegen slechts in de mogelijkheid van geleidelijke hervormingen. Anderen volgden hem en werden radicaler, zoals Jean-Louis Labiaux die met Jan Pellering in april ‘46 in Brussel een hongermars organiseerde die dankzij de bereidwillige medewerking van de staat uitliep op een sisser

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 22:40.
Oud 6 januari 2010, 22:34   #348
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat ik weet. Hebt u toevallig soms geen nieuwe bril?
Nee, zoveel is zeker.

Citaat:
Kabouter Alwist. Goeie mens ogenschijnlijk, maar ik vertrouw hem voor geen zier.
U en ik tesamen.

Alleszins, uw sarcasme is fijner geworden - maar misschien was dat altijd al en is me dat hiervoor gewoon niet opgevallen, het is allemaal mogelijk.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 22:35   #349
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit u fout hoor. Ik weet nu niet of de Jacob Kats dezelfde is als deze die u in uw hoofd heeft. Maar inderdaad, een zekere Jacob Kats was in het begin der 19de eeuw een sociale voorvechter en organiseerde als één van de eerste (samen met andere mensen) de eerste Arbeidersassociatie in Brussel

Hij deed nog veel meer:

De ideeën van Kats waren radicaal, maar ze bleven reformistisch. Hij was voorstander van de invoering van een republiek, algemeen stemrecht, kosteloos staatsonderwijs, nationalisering van de banken en de industrie en een tegenstander van privé-bezit. Hij geloofde daarentegen slechts in de mogelijkheid van geleidelijke hervormingen. Anderen volgden hem en werden radicaler, zoals Jean-Louis Labiaux die met Jan Pellering in april ‘46 in Brussel een hongermars organiseerde die dankzij de bereidwillige medewerking van de staat uitliep op een sisser
Komaan, system... alsjeblief... Dat weet ik toch ook. En waar blijft de rest van die man zijn handel en wandel?
Oud 6 januari 2010, 22:42   #350
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan, system... alsjeblief... Dat weet ik toch ook. En waar blijft de rest van die man zijn handel en wandel?
Ik denk dat we naast mekaar doorpraten. Men stelde dat de eerste sociale strijd begon in Vlaanderen. Dus ik neem aan dat men meer specifiek bedoelt: 'in de 'Vlaanders' van toen (Gent, Aalst enz).

Neen, die begon in Brussel en zeer vroeg reeds.

Laatst gewijzigd door system : 6 januari 2010 om 22:48.
Oud 6 januari 2010, 22:47   #351
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat we naast mekaar doorpraten. Men stelde de de eerste sociale strijd begon in Vlaanderen. Dus ik neem aan dat men bedoelt de Vlaanders. Neen die begon in Brussel en zeer vroeg reeds.
Het zou kunnen dat we naast mekaar doorpraten. Even kijken. Mijn punt is dat zowel Kats als Jottrand radicale flaminganten waren. Ze hebben zich allebei actief ingezet voor de rechten van de Vlamingen tégen het Belgische establishment in. Ze hebben uiteraard nog veel meer gedaan, en inderdaad ook actief gestreden voor de rechten van de arbeiders en nauw contact gehad met Marx.

ps: waar in België de eerste sociale strijd begon, vind ik als dusdanig eigenlijk niet belangrijk. Ik bedoel maar: al was dat in Vlaanderen, dat geeft Vlaanderen geen extra punten, naar mijn mening. De sociale strijd is altijd en overal belangrijk. Laten we niet vergeten wat Marx heeft geschreven over de Belgische "massacres".

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 januari 2010 om 22:49.
Oud 6 januari 2010, 22:51   #352
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen dat we naast mekaar doorpraten. Even kijken. Mijn punt is dat zowel Kats als Jottrand radicale flaminganten waren. Ze hebben zich allebei actief ingezet voor de rechten van de Vlamingen tégen het Belgische establishment in. Ze hebben uiteraard nog veel meer gedaan, en inderdaad ook actief gestreden voor de rechten van de arbeiders en nauw contact gehad met Marx.

ps: waar in België de eerste sociale strijd begon, vind ik als dusdanig eigenlijk niet belangrijk. Ik bedoel maar: al was dat in Vlaanderen, dat geeft Vlaanderen geen extra punten, naar mijn mening. De sociale strijd is altijd en overal belangrijk. Laten we niet vergeten wat Marx heeft geschreven over de Belgische "massacres".
Zie bericht nr 195.
Oud 6 januari 2010, 23:10   #353
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie bericht nr 195.
Ja, ok. Ja ja, nu ben ik mee wat dat aspect betreft. En dat klopt uiteraard. Ah ja, zelfs als we al alleen kijken naar Kats en Jottrand en Le Peuple. Eigenlijk zou een flamingant als Giserke dat moeten weten! Gezien de bredere rol van Kats en Jottrand, bedoel ik dan.

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 januari 2010 om 23:15.
Oud 6 januari 2010, 23:25   #354
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de wafelijzerpolitiek werkte ook niet in een unitair België dus je stelling ligt al onmiddellijk in de vuilbak.
beste is nog steeds België op te blazen en goede buren te blijven met de Walen, maar niet hun politici.

groetjes
U moet wel stalen longen hebben als U de bedoeling hebt België op te blazen.
Maar wees gerust, ook samen met de hulp van uw 3 man en een paardekop zult U lucht tekort komen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 23:26   #355
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zullen we eens beginnen te tellen?
- federale regering
- vlaamse regering
- waalse gewestregering
- franstalige gemeenschapsregering
- duitstalige gemeenschapsregering
- brussels gewestregering
en ik denk dat ik er nog enkelen mis.

er is dus 1 regering voor héél Vlaanderen.
1 regering voor héél België.
en de anderen.
en wie betaalt al deze regeringen? de Vlaming
Al die rommel kan je inderdaad gerust afschaffen en terug alle macht naar één Nationale Regering.

U wordt met de dag slimmer.
Oud 6 januari 2010, 23:27   #356
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ieder zijn mening he . Blijkbaar is de flamigant snel in zijn gat gebeten.
U hebt geen idee.
Ze hebben glazen tenen, zo fragiel.....
Oud 6 januari 2010, 23:28   #357
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen meerderheid?
jij denkt zekers enkel dat de VB-stemmers voor een splitsing zijn?

dan denk je verkeerd, meer dan de helft is al voor splitsing van België!
Waarom is het dan nog niet "allang" gesplitst ?

De logica in Tienen en van de Vloms Nationalisten is blijkbaar anders dan de realiteit.
Oud 6 januari 2010, 23:29   #358
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waar haal jij die cijfers?
Zuigt hem uit zijne duim.
Oud 6 januari 2010, 23:30   #359
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U moet wel stalen longen hebben als U de bedoeling hebt België op te blazen.
Maar wees gerust, ook samen met de hulp van uw 3 man en een paardekop zult U lucht tekort komen.
Belgie blaast zichzelf wel op. Daar zijn geen stalen longen voor nodig
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 23:31   #360
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij hoort daar meer thuis.
je zit hier op een politiek forum maar zonder politieke kennis.
Als U gevoelig bent voor goede raad moet U eens proberen naar iemand zijn betoog te luisteren. En luisteren is één zaak, begrijpen een andere.
U blijft maar zagen en zeveren over uw annexatie door Nederland... tot vervelens toe.
Misschien moet U eens op bezoek gaan bij medeforummer Hot Marijke, die heeft héél véél verstand van politiek, ze is vloms nationaliste en heeft talenten die jij niet voor mogelijk houdt.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 januari 2010 om 23:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be