Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2010, 17:16   #341
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Daar gaat het toch niet over. U geeft zelfs impliciet weer waarom ik gelijk heb: de productiviteit is spectaculair toegenomen, met dezelfde hoeveelheid arbeidsuren kan een pak meer welvaart gecreëerd worden dan 150 jaar geleden. Dat betekent omgekeerd dat om een bepaalde hoeveelheid welvaart te creëren, er nu spectaculair veel minder werkuren nodig zijn. De uitstoot van jobs is dus een feit net omdat de welvaart stijgt. Op zich is dat een goede zaak. Helaas is het kapitalistisch systeem van die aard dat men een inkomen, dus een job moet hebben om die welvaart te kunnen verkrijgen. De paradox van het kapitalisme is dus dat de toename van de welvaart net armoede kan creëren voor een steeds grotere groep mensen. Gelukkig hebben we een sterke sociale zekerheid die dat probleem opvangt.

Dat blijft niet realistisch want er zijn reële fysieke (biofysische en thermodynamische) grenzen aan die groei.

Die havelozen zijn geen structureel probleem want ook zonder die havelozen blijft het hierboven fenomeen van de structureel toenemende werkloosheid een feit. Het is hoogstens wat extra zout in de wonde. Over het mes dat die wonde maakt, d�*�*r moet over gepraat worden.
Als de ecomomie twee procent groeit , wat realistisch is , is er geen uitstoot van arbeid, ge moet niet zeveren hé. Maar inderdaad we moeten alert blijven en blijven inoveren, is dat zo erg uw hersenen laten werken ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 17:18   #342
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Haha, omdat Pelgrim zegt dat het naast de kwestie is , is het naast de kwestie zeker , is hij de goeroe misschien ? Nee Pelgrim heeft geen antwoord, dat is alles.
En op al de rest meisje heb ik geantwoord, als u het niet begrijpt, daar kan ik niet aan doen.
Neen; niet omdat Pelgrim het zegt. Maar hij was ook die mening toegedaan.
Omdat het naast de kwestie geantwoord was.
Lees het nog eens na.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=312

Ook op de andere vragen heb je nooit geantwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=103
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=126
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 17:23   #343
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; niet omdat Pelgrim het zegt. Maar hij was ook die mening toegedaan.
Omdat het naast de kwestie geantwoord was.
Lees het nog eens na.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=312

Ook op de andere vragen heb je nooit geantwoord.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=103
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=126
Het is een uitstekend een antwoord op de vraag. Iinderdaad , we moeten blijven groeien om de werkgelegenheid te behouden, dat is juist, maar niet met 5 procent, zoals Pelgrim zegt, twee procent is genoeg , en dat is realistisch, want dat hebben we steeds gedaan, behalve vorig jaar uiteraard.
Oud 11 april 2010, 22:46   #344
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Veel blablabla maar totaal geen oplossing.
Ik wil beginnen met een oplossing.
Blabla die jij niet kan weerleggen, alleen maar negeren.

Dus ik herhaal:

Citaat:
Mensen regulariseren of niet is irrelevant. De economische onderbouw blijft hetzelfde, en het kapitalisme betekent sowieso een structurele en voortdurende uitstoot van jobs. Het hele systeem streeft immers naar steeds minder loonkosten en steeds grotere productiviteit per arbeidseenheid, dat wordt bereikt via automatisering van het werk. WERKLOOSHEID IS PER DEFINITIE INHERENT AAN ONZE ECONOMIE.

Als we dan aannemen dat de structurele en permanente uitstoot van jobs jaarlijks 5 procent bedraagt, bijvoorbeeld (wellicht geen onrealistisch cijfer), dan betekent dit dat in principe elk jaar de werkloosheid met 5 procent stijgt. Dit kan enkel opgevangen worden door de totale economie zelf met minstens 5 procent te doen groeien zodat er voldoende nieuwe jobs bijkomen om dat verlies te compenseren.

Wel dat laatste is onmogelijk simpelweg omdat een eeuwige groei van 5 % materieel, biofysisch en thermodynamisch onmogelijk is. Tenzij u de fundamentele natuurwetten mbt behoud van energie en massa weet te omzeilen? Of misschien een wormgat naar een ander, exploiteerbaar universum hebt ontdekt?
Ben je in staat om begrijpend te lezen? Lees dit dan eens en geef dan eens antwoord op wat ik schrijf, in plaats van weer totaal naast de kwestie te zeveren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2010, 22:48   #345
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haha, omdat Pelgrim zegt dat het naast de kwestie is , is het naast de kwestie zeker , is hij de goeroe misschien ? Nee Pelgrim heeft geen antwoord, dat is alles.
Hoezo IK geef geen antwoord? Jij en Guido zijn hier degenen die steeds compleet naast de kwestie lullen en geen antwoord geven.
Oud 11 april 2010, 22:50   #346
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de ecomomie twee procent groeit , wat realistisch is , is er geen uitstoot van arbeid, ge moet niet zeveren hé. Maar inderdaad we moeten alert blijven en blijven inoveren, is dat zo erg uw hersenen laten werken ?
Voor mij is dat niet zo erg, en voor jou? Kunnen je hersenen dit aan:

Citaat:

Wel dat laatste is onmogelijk simpelweg omdat een eeuwige groei van 5 % materieel, biofysisch en thermodynamisch onmogelijk is. Tenzij u de fundamentele natuurwetten mbt behoud van energie en massa weet te omzeilen? Of misschien een wormgat naar een ander, exploiteerbaar universum hebt ontdekt?
Vervang gerust 5 door 2, het resultaat blijft hetzelfde.
Oud 11 april 2010, 22:55   #347
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen regulariseren of niet is irrelevant. De economische onderbouw blijft hetzelfde, en het kapitalisme betekent sowieso een structurele en voortdurende uitstoot van jobs. Het hele systeem streeft immers naar steeds minder loonkosten en steeds grotere productiviteit per arbeidseenheid, dat wordt bereikt via automatisering van het werk. WERKLOOSHEID IS PER DEFINITIE INHERENT AAN ONZE ECONOMIE.

Als we dan aannemen dat de structurele en permanente uitstoot van jobs jaarlijks 5 procent bedraagt, bijvoorbeeld (wellicht geen onrealistisch cijfer), dan betekent dit dat in principe elk jaar de werkloosheid met 5 procent stijgt. Dit kan enkel opgevangen worden door de totale economie zelf met minstens 5 procent te doen groeien zodat er voldoende nieuwe jobs bijkomen om dat verlies te compenseren.

Knap geschreven ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 07:08   #348
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Knap geschreven ....
ja daarom dat ik voorstander ben van het communistisch systeem; als je werkloos bent, ga je voor de staat werken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 08:38   #349
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is dat niet zo erg, en voor jou? Kunnen je hersenen dit aan:

Vervang gerust 5 door 2, het resultaat blijft hetzelfde.
Dat is niet waar , een groei van twee procent is realistisch ,een groei van 5 procent niet.

PS : ik maak mij geen zorgen over mijn verstandelijke vermogens, ze zijn in orde ik hen twee universitaire diploma's en jij ?
Oud 12 april 2010, 11:12   #350
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar , een groei van twee procent is realistisch ,een groei van 5 procent niet.

PS : ik maak mij geen zorgen over mijn verstandelijke vermogens, ze zijn in orde ik hen twee universitaire diploma's en jij ?
Blijkbaar kan jij ook niet lezen eh. Ik zal het voor uw twee universitaire diploma's nog eens herhalen en de belangrijkste passages markeren om het je gemakkelijk te maken.

Wel dat laatste is onmogelijk simpelweg omdat een eeuwige groei van 2 % materieel, biofysisch en thermodynamisch onmogelijk is. Tenzij u de fundamentele natuurwetten mbt behoud van energie en massa weet te omzeilen? Of misschien een wormgat naar een ander, exploiteerbaar universum hebt ontdekt?
Oud 12 april 2010, 11:12   #351
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja daarom dat ik voorstander ben van het communistisch systeem; als je werkloos bent, ga je voor de staat werken
Ik merk vooral op dat je geen tégenargumentatie hebt.
Oud 12 april 2010, 11:18   #352
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan jij ook niet lezen eh. Ik zal het voor uw twee universitaire diploma's nog eens herhalen en de belangrijkste passages markeren om het je gemakkelijk te maken.

Wel dat laatste is onmogelijk simpelweg omdat een eeuwige groei van 2 % materieel, biofysisch en thermodynamisch onmogelijk is. Tenzij u de fundamentele natuurwetten mbt behoud van energie en massa weet te omzeilen? Of misschien een wormgat naar een ander, exploiteerbaar universum hebt ontdekt?
Waarom zou een groei van 2% onmogelijk zijn. Groei van dienstensector?
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 11:25   #353
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tip: lees alleen de rode lettertjes eens.
Oud 12 april 2010, 11:30   #354
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Och, we houden dat al zo lang vol, die groei. Ooit dacht men dat de straten van Londen bedekt zouden worden met een meter paardenstront als het verkeer zou blijven toenemen , wel dat is ook niet gebeurd, men heeft andere manieren van transport uitgevonden. De technologische evolutie gaat voor oplossingen zorgen en het leven voor iedereen aangenamer maken, ik heb daar vertrouwen in.
Oud 12 april 2010, 11:47   #355
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, we houden dat al zo lang vol, die groei. Ooit dacht men dat de straten van Londen bedekt zouden worden met een meter paardenstront als het verkeer zou blijven toenemen , wel dat is ook niet gebeurd, men heeft andere manieren van transport uitgevonden. De technologische evolutie gaat voor oplossingen zorgen en het leven voor iedereen aangenamer maken, ik heb daar vertrouwen in.
De markten die speculeren op rare earth minerals, voedsel, olie, mineralen en tal van andere stoffen schijnen dat vertrouwen niet te hebben. Daar gaat men nagenoeg altijd uit van toekomstige tekorten in bvb energie.
Oud 12 april 2010, 11:49   #356
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet dus op een ander economisch model overstappen. Het huidige is net als de paardenstront in Londen niet vol te houden op lange termijn.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 april 2010 om 11:51.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 11:59   #357
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Men moet dus op een ander economisch model overstappen. Het huidige is net als de paardenstront in Londen niet vol te houden op lange termijn.
Wat is uw voorstel?
Oud 12 april 2010, 12:39   #358
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Wat is uw voorstel?
Dit kan misschien wel eens interessant zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Participatory_economics

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 12 april 2010, 12:44   #359
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dit kan misschien wel eens interessant zijn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Participatory_economics
Als ik het goed begrijp is alles dan een soort cooperatief. Dit kan je ook binnen een liberale economie verwezelijken door zelf cooperatieven op te starten he.
Oud 12 april 2010, 12:48   #360
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp is alles dan een soort cooperatief. Dit kan je ook binnen een liberale economie verwezelijken door zelf cooperatieven op te starten he.
Met dit verschil dat er in een cooperatieve economie geen privébezit is.
Qua opzet valt het te vergelijken met het model van de Inca's waar goederen elk jaar verdeeld werden naargelang nood.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 april 2010 om 12:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be