Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 september 2010, 21:40   #341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zou mij ten zeerste verbazen mochten uw dochter (16) en ik (48) dezelfde Nederlanders ontmoet hebben, E. Gidius, maar ik kan op basis van mijn ervaringen in verschillende Nederlandse wereldjes die mededeling van haar alleen maar bevestigen.
Dat is zoiets zoals menige van mijn kennissen, die dan voor een maand de route 66 zijn gaan doen in de US of A. , of die in New York hebben gezeten voor 8 dagen of de Great Canyon zijn gaan bewonderen voor 3 weken. Eens terug in België, spreken ze vol lof over de Amerikanen, die ze toch zo vriendelijke mensen vinden, die altijd lachen en behulpzaam, enz enz.

Maar zij die gedurende één jaar of meer verbleven hebben in de VS weten wel beter.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2010 om 21:44.
system is offline  
Oud 19 september 2010, 21:50   #342
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is zoiets zoals menige van mijn kennissen, die dan voor een maand de route 66 zijn gaan doen in de US of A. , of die in New York hebben gezeten voor 8 dagen of de Great Canyon zijn gaan bewonderen voor 3 weken. Eens terug in België, spreken ze vol lof over de Amerikanen, die ze toch zo vriendelijke mensen vinden, die altijd lachen en behulpzaam, enz enz.

Maar zij die gedurende één jaar of meer verbleven hebben in de VS weten wel beter.
excactly!
Oud 19 september 2010, 22:29   #343
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Ik heb alles samen langer dan één jaar in Nederland verbleven, en er bovendien ook gewerkt.

In de keuken, op het terras, in de tuin, in de talrijke kamers en op de ruime parking van een druk bezocht hotel-restaurant in een druk bezochte badplaats.

Daar ontmoet je véél mensen, system.

Héél veel.

Ik kan je zo'n ervaring alleen maar van harte aanbevelen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 19 september 2010 om 22:29.
djimi is offline  
Oud 19 september 2010, 22:39   #344
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Even een off-topic maar uw verhaal deed mij er ineens aan denken:

Twee jaar geleden waren wij in Italië en wilden een - overigens prachtige - druipsteengrot bezoeken. De Italianen hadden dat keurig georganiseerd, er waren verschillende meertalige gidsen aanwezig: Nederlandssprekend, Engels-, Spaans-, Duits- en ik geloof zelfs Japanssprekend. Normaalgesproken was er ook een Franssprekende gids aanwezig maar deze was ziek, of bezet, of iet dergelijks. In ieder geval was deze nu niet voorhanden.

De bezoekers van verschillende origine werden keurig ingedeeld volgens de taal van hun voorkeur. De Fransen kozen voor een Engelstalige gids, Luxemburgers voor een Duitstalige, net zoals een paar Franstalige Zwitsers: de ene helft koos voor de Italiaanse gids, de andere voor de Duitstalige. Keurig geregeld, zou je zo zeggen.

Echter, er was ook een groep Belgen. Ik zeg expres Belgen want het was een gemeleerd gezelschap van Vlamingen, Brusselaars en Walen. De gastvrije Italianen hadden op voorhand de Belgen ingedeeld bij de Nederlanders 'Omdat ze toch allemaal ook Nederlands spreken'. Ha!
Het huis was te klein, de leiding van de grot moest er zelfs aan te pas komen. De Franstalige Belgen weigerden pertinent bij de Nederlanders ingedeeld te worden en eisten op hoge toon een Franstalige gids (die er op dat moment niet was). Hun keus werd steeds kleiner want ondertussen waren de andere groepen al vertrokken.

Sommige Vlamingen zaten besmuikt te lachen, anderen ergerden zich zichtbaar aan hun Franstalige landgenoten en werden ongeduldig. Toch waren er ook een paar Vlamingen die het 'een schande' vonden dat er geen Franstalige gids aanwezig was.

Het eindigde ermee dat de grootste groep Franstaligen met ons meeging en bleek uitstekend Nederlands te verstaan. Toch bleef een viertal mensen achter en eiste hun geld terug, hoe de Italianen ook zeiden dat ze net als de Fransen met de Engelstalige gids hadden meegekund.

Uiteindelijk vertrokken we als laatste groep.
Hoe durven die Italianen toch hé. Zomaar geen Frans spreken. Volstrekt ongeoorloofd.

Nu ga je me toch niet komen vertellen dat er geen Italiaanse gids voor handen was hé, en met een heeeeeeeel kleeeeiiiin beetje moeite, wanneer die iets langzamer spreekt, is die ruim voldoende verstaanbaar voor een Franstalige. Maar ja, ze zijn gewoon van op hun wenken gediend te worden hé. Italianen zijn geen Vlamingen hoor.
Garry is offline  
Oud 19 september 2010, 22:42   #345
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Mededeling van mijn dochter (16) daarstraks: "Nederlanders zijn altijd vriendelijke mensen". Dat zegt ze op basis van haar ervaringen in het theater- en filmwereldje.
Zolang ze niet in uw zakken zitten. Maar ja, daar zal uw dochter van 16 jaar nog niet veel ondervinding mee hebben zeker?

Ik zou zeggen," Nederlanders zijn veelal vriendelijke mensen". Ligt dichter bij de waarheid. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je verstaat onder vriendelijk. Diegene welke wel in uw zakken zitten zijn meestal ook vriendelijk, anders krijgen ze het niet gedaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 september 2010 om 22:47.
Garry is offline  
Oud 19 september 2010, 22:45   #346
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zolang ze niet in uw zakken zitten. Maar ja, daar zal uw dochter van 16 jaar nog niet veel ondervinding mee hebben zeker?
door onvriendelijk te wezen is het al wat moeilijker om in iemands zakken te zitten
Oud 19 september 2010, 22:48   #347
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
door onvriendelijk te wezen is het al wat moeilijker om in iemands zakken te zitten
Juist ja, daarom heb ik dat nog even bijgevoegd aan mijn bericht.
Garry is offline  
Oud 19 september 2010, 22:49   #348
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Ik zou zeggen," Nederlanders zijn veelal vriendelijke mensen". Ligt dichter bij de waarheid. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je verstaat onder vriendelijk. Diegene welke wel in uw zakken zitten zijn meestal ook vriendelijk, anders krijgen ze het niet gedaan.
ik zou zeggen nederlanders zijn veelal verkopers,
Oud 19 september 2010, 22:52   #349
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik zou zeggen nederlanders zijn veelal verkopers,
Als je er zakelijke contacten mee hebt heeft de ondervinding mij geleerd dat dubbel voorzichtig zijn de boodschap is, vooral als ze opvallend vriendelijk zijn.

Zouden dat misschien Nederlandstalige Wallen kunnen zijn? Die proberen bij een regeringsformatie ook steeds de Vlamingen te rooien.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 september 2010 om 22:54.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be