![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je even met concrete voorbeelden aantonen dat ik niet apprecieer dat er mensen zijn die er een andere mening op nahouden als ik of dat ik dergelijke meningen niet wens op dit forum? Zo niet, gelieve je in het vervolg van dergelijke veralgemeningen te onthouden. Geen dank.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 8 november 2010 om 15:36. |
![]() |
![]() |
#342 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoog tijd dat men aan die werkloosheid iets doet.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(woorden van Delvaux van Le Soir in een gesprek op de Franse tv).
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#345 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fonne
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
onzin, ze hebben al veel toegevingen gedaan, er was bijna een akkoord tot NVA (en CD V onder druk van NVA) het akkoord verwierpen. Citaat:
Citaat:
Tijd voor de harde feiten en bewijzen lijkt me... Brussels hoofdstedelijk gewest is de tweede of derde rijkste regio van de EU, na Londen en luxemburg (maar alleen als je het centrum van londen neemt...) ... met het tweede of derde hoogste BNP per capita... 55000 euro per inwoner... Vlaanderen doet het met 29000 een pak slechter, en staat economisch veel dichter bij Wallonië (20700) dan bij het veel rijkere Brussel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaranders? Op de rode planeet Mars, samen met de geesten van Honnecker, Ceausescu en Stalin, zijn grote voorbeelden...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 november 2010 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er veel migranten rondlopen in Brussel die Vlamingen ronduit haten zal niemand ontkennen. Dé successtory van de Franstalige media die decennialang hun verhaal, ism de Vlaamse provinciaal, over het nazi karakter van de Vlaming konden ophangen. Ad 2) Iedereen weet dat de Frtaligen BHV over 2012 proberen te tillen. Er zou dan wel eens kunnen blijken dat de Nederlandstalige meerderheid in HV is verschrompeld tot een vrij kleine. en dan treedt een nieuwe dynamiek in werking. Ad 3) Probeer dat maar eens aan zo'n Vlaamse provinciaal uit te leggen. Daar staat ie dan voor zijn goedkope verkavelingsvilla, met een gefinancieerde SUV, met zijn drie vakanties per jaar, 1,4 kind per vrouw, een zijn richting opschuivende taalgrens, en een snel veranderende economie. En die denkt dat hij rijk is hè. Die stakker raakt compleet in de war als hij zich realiseert dat in Brussel het echte geld verdient wordt. Dat was hem niet verteld door zijn media, toch? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 november 2010 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
#349 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er vandaag nog altijd gekken zijn die hun eigen taal en kultuur willen opofferen zal wel onvermijdelijk zijn zekers. Vooral bij het soort van pseudo-intellectuelen dat zo graag bij de elite aanschurkt. Elke oorlog heeft zijn collaborateurs. Citaat:
Citaat:
Citaat:
500.000.000€ vind ik anders al wel een heel hoog losgeld in ruil voor het simpelweg toepassen van de grondwet. En uiteindelijk worden de Walen zelf ook op termijn beter van een responsabilisering binnen het kader van de financieringswet. Maar het is al met al een schande dat de Franstaligen ons een drieledige gewestvorming hebben opgedrongen, maar vandaag eisen dat ze op een aantal domeinen dan toch de gewestbevoegdheden van Vlaanderen zouden mogen mee bepalen, zie GEN, zie autowegen, ... Maar vanzelfsprekend vinden ze het ook een schande indien Vlaanderen zelfs maar een spatje kritiek uit op de rotslechte werking van de Brusselse instellingen. Citaat:
Citaat:
Denk nog even terug aan tabaksreclame en Francorchamps, denk nog eens terug aan de wapenvergunningen. Voor Franstaligen gold toen altijd maar één ding: "propre peuple d'abord". Democratische meerderheid in het parlement of niet, franstalige wil is wet. Citaat:
Citaat:
Spijtig dat Antwerpen daar mee slachtoffer van is. Citaat:
Denk gewoon zelfs eens voor een keertje na over de toestand. Brussel zonder Vlaanderen is DOOD, zo dood als een pier. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=7J5pgk75BPs |
|
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb me nooit Belg gevoeld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2010 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel. Zelfs nu meer dan ooit. Ik voel me tevens Vlaming. Dat spreekt vanzelf.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2010 om 18:17. |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2010 om 18:16. |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is tijd dat de Vlamingen inzien dat de PS-staat nooit zal dulden dat de Vlaamse melkkoe een eigen stal zoekt...
|
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, ik wens u veel meer toekomstige frustraties toe. Eerst uw geliefde Sovjetunie (een land dat u enkel als kind heeft gekend), en misschien binnenkort België. U treft het niet hè ? En als België zou blijven voortbestaan is het niet in uw geliefkoosde vorm bovendien. Dat steekt pas.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 november 2010 om 19:19. |
|
![]() |