Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2010, 17:11   #341
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Rondetafel heeft nog iets gemist.
Er moet wetgeving komen op het gebruik om mekaar bij ontmoetingen een hand te geven.

waarom ?
daarom: http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

titel: Handdruk Michelle Obama veroorzaakt opschudding in Indonesië

Bijkomend gevolg: in scholen, in gemeenteraden, voor voetbalwedstrijden enz. enz. moet iedere onderwijzende, burgemeester, ploegkapitein en scheidsrechter, .... zich verontschuldigen voor alle handdrukken die hij in het verleden gewisseld heeft met mensen van het andere geslacht.
Breng ze niet op gedachten. Straks riskeer je nog een veroordeling voor racisme als je moslims de hand schudt.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 17:12   #342
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Rondetafel heeft nog iets gemist.
Er moet wetgeving komen op het gebruik om mekaar bij ontmoetingen een hand te geven.

waarom ?
daarom: http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

titel: Handdruk Michelle Obama veroorzaakt opschudding in Indonesië
Bijkomend gevolg: in scholen, in gemeenteraden, voor voetbalwedstrijden enz. enz. moet iedere onderwijzende, burgemeester, ploegkapitein en scheidsrechter, .... zich verontschuldigen voor alle handdrukken die hij in het verleden gewisseld heeft met mensen van het andere geslacht.
Dat vrouwen tegenwoordig hun plaats niet meer kennen, is dat niet erg?

Ze moeten toch wel beter weten tegenwoordig.
Oud 10 november 2010, 19:10   #343
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

voor moslimfundi's of andere fundi's moet men in analogie met verpakkingen maar internationale symbolen ontwikkelen die op de kleding genaaid worden of naar voorkeur getatoeerd op voorhoofden
handle with care
do not shake hands if your a female or gay person
do not turn your back towards this object enz..
do not wave with your left hand towards this person...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 19:21   #344
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je hebt daar idd. een punt maar...
ik vermoed dat de doelgroep van dat anoniem soliciteren niet de mensen zijn die jij op het oog hebt.
waar trek je de grens?
Alsof er in hogere functies geen racisme voorkomt?
En in het voorbeeld van de persoon die ik ken zou het gaan om die persoon die als arbeider solliciteert...

Citaat:
Ik denk ook dat het vooral nuttig zal zijn om kandidaten een kans op een solicitatiegesprek te geven, kans die ze dikwijls gewoon niet krijgen. "Ne Mohammed in mijn firma, dat nooit, antwoord maar dat de vacature al ingevuld is en inviteer die Ronny Jansens maar eens " en Mohammed mag zich zelfs niet voorstellen, hoe goed (of slecht!) hij ook mag zijn.
Beide zijn oneerlijk uiteraard, maar welk van beide komt het meest voor, denk je? Welk % van autochtone werklozen worden geweigerd en meer dan ééns geweigerd omdat ze autochtoon zijn?
Welk % van allochtone werklozen worden geweigerd en meer dan ééns geweigerd omdat ze allochtoon zijn?
Het verschil: in de huidige situatie discrimineert men terwijl men niet zou mogen.
Men wil het veranderen naar een situatie waarin men het kwade, nl. discriminatie, wil VERPLICHTEN. Discriminatie bestrijden doe je niet door zélf te discrimineren, maw: door zelf het slechte voorbeeld te geven.
Het zou al een pak helpen denk ik mochten de 'sociaal voelende' sectoren zelf eens het goeie voorbeeld geven zodat er in functies die nauw contact hebben met de gewone bevolking meer allochtonen te zien zijn. Zonder daarom absurde verplichtingen in te voeren.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 10 november 2010 om 19:48.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 19:38   #345
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja, en ik ben bezig de 'expertenpagina' van de gva te lezen.

Nu is heel mijn week om zeep:
Dat prins Filip erbij stond te blinken begrijp ik niet.

Is er niet zoiets als (de indruk van) neutraliteit die hij moet bewaren? Het rapport verwoordt m.i. een denigrerende houding tegenover de 'cultuur van de -huidige- meerderheid', (een houding waarvan het me zou verbazen moest heel 'allochtoon België' erachter staan overigens). Moest dit verzoek in omgekeerde richting zijn gebeurd, zou er gesproken worden over discriminatie en racisme. Maar hij staat er gewoon bij en kijkt ernaar, terwijl buitenlanders hem eens komen uitleggen welke regels er in dit land dienen gevolgd te worden? (Die veelal in hun voordeel zijn.)

Zijn er beelden van? Het zou me niet verbazen moest hij een beetje groen gelachen hebben toen hij hoorde wat er in dat rapport stond...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 november 2010 om 19:38.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:30   #346
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Afgaande op alle reacties in de Nederlandstalige en Franstalige pers heb ik het vermoede dat het enige resultaat dat dit rapport zal opleveren is dat geen enkele regering het nog in zijn hoofd zal halen om nog advies te vragen bij de Rondetafels van de Interculturaliteit.
Oud 11 november 2010, 00:32   #347
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Wat een geldverspilling.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:33   #348
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

ik mag ook hopen dat dat rapport bedoeld was voor 1 april maar wat vertraging heeft opgelopen.
Oud 11 november 2010, 00:36   #349
grimbergen
Banneling

Standaard

Ik zou het niet eens erg vinden. Ik wil tegemoet komen. Op voorwaarde dat de moslims en joden kiezen voor het verdoofd slachten. Geen besnijdenissen meer voor het 18de levensjaar. Het verwijderen van het apartheidssymbool de hoofddoek. Geen haat meer tov homos en ongelovigen. Dan wil ik gerust mijn feestdagen aanpassen.

Ik peis dat geen halve moslim of jood zal willen tegemoet komen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 00:36   #350
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een complot. Dat rapport is gemaakt door neo-nazi's die zich anders voordeden, niet om beide groepen dichter te brengen, maar om de kloof te vergroten en het is gelukt
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 05:11   #351
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Als dit tot een stemming komt, kan je er van uit gaan dat wie tegenstemt per definitie een racist is. Wie stemt voor? Alle Waalse Partijen.

Wie stemt tegen?

VB en LDD, misschien NV-A, zeer onwaarschijnlijk CD&V, maar toch een waterkansje, en al zeker niet de VLD en Groen zal absoluut voor stemmen.

Gotja, dan is er nog den SP.A. Die vergeet ik altijd te vermelden. Die stemmen voor, denk ik.

Tot zover mijn voorspellingen, 't zal wel weer nie waar zijn zeker?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 08:02   #352
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Wat mij nog het meest stoort in dat rapport is de zin :
"dat de meerderheid in de samenleving zich binnen redelijke grenzen moet aanpassen aan de verzuchtingen van minderheden om hun integratie te bevorderen"
...
Mij stoort deze zin helemaal niet. Ik pas mij nu al spontaan, maar binnen redelijke grenzen, aan aan de verzuchtingen van minderheden om hun integratie te bevorderen.

Zo geef ik hier in Brussel Nederlands-onkundigen heel vriendelijk en met zichtbaar plezier de adressen en telefoonnummers van instellingen waar ze (vaak zo goed als gratis) taalcursussen kunnen volgen.

Ik geef ze het goede voorbeeld bij het in- of uitstappen van bus, tram en/of metro, en ik leer ze hoe ze een bejaarde, een zwangere vrouw of een anders-valide persoon het reizen aangenamer kunnen maken:

kijk, gewoon de twee voeten op de grond zetten, de kont omhoog duwen en een meter verder gaan staan, en ondertussen met de rechterhand naar de vrijgekomen zitplaats wijzen en met de linkerhand en het hoofd vriendelijk uitnodigend wenken.

Ik toon ze ook hoe een vuilnisbak er uit ziet, en waar zo'n ding toe dient.

Als ze daarom vragen, leg ik hen zelfs uit hoe het nu eigenlijk zit met BHV, en het verbod op het dragen van een hoofddoek op school/op het werk.

Ik zou natuurlijk ook kunnen doen alsof mijn neus bloedt en met m'n kop in de wolken blijven rondlopen, maar dat vind ik niet integratie-bevorderend.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 08:02.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 09:15   #353
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ik had niet de indruk dat uw post bulkte van de inhoudelijke argumenten. En als je met twee dt-fouten in evenveel zinnen gaat afgeven op het ontwikkelingsniveau van 'islamitische kolonisatoren' (sic), dan kan je je wel aan zo'n reactie verwachten.

Ten gronde: niet elke kolonisatieperiode of cultureel-migratoire verandering verloopt zoals 'onze' kolonisatie van de Nieuwe Wereld. Vaak gaat het om een quasi geweldloze diffusieprocessen waarbij de bevolking grofweg dezelfde blijft, maar culturele gebruiken rechtstreeks of onrechtstreeks (via zogenaamde tussenschakels) wijzigen...
Kijk, Andy,

normaal gezien speel ik alleen op school de grammar nazi,

maar vanwege uw 'dan kan je je wel aan zo'n reactie verwachten',
voelde ik mij toch geroepen u op de taal- of typ-fout in uw bijdrage te wijzen.

Ofwel ontbreekt daar pakweg het woord 'reeks' na die 'een', ofwel moet dat woord 'diffusie-proces' een enkelvoud blijven (maar dan moet u het bijvoeglijk naamwoord eveneens in het enkelvoud zetten), en volgens mijn spellingcorrector ontbreekt eigenlijk ook het verbindingsstreepje.

Vriendelijke groet,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 11 november 2010 om 09:17.
Oud 11 november 2010, 09:34   #354
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Wie weet er eigenlijk wat je moet doen om een godsdienst te starten? Ik had gedacht aan twee basisregels:
  1. Kleren zijn soms nodig voor je veiligheid of als het te koud is. In andere omstandigheden laat je ze uit.
  2. Het is verkeerd om belastingen te betalen.

Vervolgens eis ik uiteraard dat ik als minderheid het recht krijg om mijn godsdienst uit te oefenen, en quota voor de tewerkstelling van mijn volgelingen.

Wie doet mee?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 10:10   #355
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mij stoort deze zin helemaal niet. Ik pas mij nu al spontaan, maar binnen redelijke grenzen, aan aan de verzuchtingen van minderheden om hun integratie te bevorderen.

Zo geef ik hier in Brussel Nederlands-onkundigen heel vriendelijk en met zichtbaar plezier de adressen en telefoonnummers van instellingen waar ze (vaak zo goed als gratis) taalcursussen kunnen volgen.

Ik geef ze het goede voorbeeld bij het in- of uitstappen van bus, tram en/of metro, en ik leer ze hoe ze een bejaarde, een zwangere vrouw of een anders-valide persoon het reizen aangenamer kunnen maken:

kijk, gewoon de twee voeten op de grond zetten, de kont omhoog duwen en een meter verder gaan staan, en ondertussen met de rechterhand naar de vrijgekomen zitplaats wijzen en met de linkerhand en het hoofd vriendelijk uitnodigend wenken.

Ik toon ze ook hoe een vuilnisbak er uit ziet, en waar zo'n ding toe dient.

Als ze daarom vragen, leg ik hen zelfs uit hoe het nu eigenlijk zit met BHV, en het verbod op het dragen van een hoofddoek op school/op het werk.

Ik zou natuurlijk ook kunnen doen alsof mijn neus bloedt en met m'n kop in de wolken blijven rondlopen, maar dat vind ik niet integratie-bevorderend.
Excuseer, maar hier pas jij je niet aan, integendeel, jij legt uit hoe zij zich moeten aanpassen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 10:52   #356
bruggeman
Parlementslid

Standaard

[quote=circe;5083489]Blijkbaar komt het uit de kokers van Milquet en Onkelinx (nou ja, kokers). Dit zijn mensen waar we hier in Vlaanderen geen stemgedrag aan kunnen koppelen. Er schiet dus maar één partij over inderdaad.

Wel leuk dat we op perrons nu over biddende muzelmensen zullen kunnen stappen. dient vast om de blinde mensen te pesten zeker?[/QUOTE]

Komen 'hallal' honden!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 11 november 2010 om 10:52.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 10:55   #357
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kijk, Andy,

normaal gezien speel ik alleen op school de grammar nazi,

maar vanwege uw 'dan kan je je wel aan zo'n reactie verwachten',
voelde ik mij toch geroepen u op de taal- of typ-fout in uw bijdrage te wijzen.

Ofwel ontbreekt daar pakweg het woord 'reeks' na die 'een', ofwel moet dat woord 'diffusie-proces' een enkelvoud blijven (maar dan moet u het bijvoeglijk naamwoord eveneens in het enkelvoud zetten), en volgens mijn spellingcorrector ontbreekt eigenlijk ook het verbindingsstreepje.

Vriendelijke groet,

djimi
Kunt ge Raf eens onder de loep nemen djimi.
Waarschijnlijk heeft hij wel een spellingscorrector als hulp.
Maar toch.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 11:31   #358
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou ik "mijn" feestdagen moeten aanpassen ?
Waarom zou ik mij überhaupt moeten aanpassen aan de eisen van een "minderheidsgroep" ?
Waarom zou ik,als atheïste, mijn principes over halal-slachten overboord moeten gooien om een groep religiefanaten ter wille te zijn ?
Waarom moet ik hen en hun overtuigingen respecteren als zij mijn overtuiging nog niet eens respecteren?

Iemand die mij dit kan uitleggen?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 11:32   #359
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Waarom zou ik "mijn" feestdagen moeten aanpassen ?
Waarom zou ik mij überhaupt moeten aanpassen aan de eisen van een "minderheidsgroep" ?
Waarom zou ik,als atheïste, mijn principes over halal-slachten overboord moeten gooien om een groep religiefanaten ter wille te zijn ?
Waarom moet ik hen en hun overtuigingen respecteren als zij mijn overtuiging nog niet eens respecteren?

Iemand die mij dit kan uitleggen?
Daar is geen uitleg voor.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 12:02   #360
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ninelle Bekijk bericht
Excuseer, maar hier pas jij je niet aan, integendeel, jij legt uit hoe zij zich moeten aanpassen.
Dat is al méér dan wat heel wat leden van 'de meerderheid' over het hart krijgen, heb ik de indruk.

Doorgaans doen die namelijk alsof de leden van een - willekeurige - 'minderheid' lucht zijn, of ze vloeken er eens op (nadat ze vijftig meter verder gelopen zijn, weliswaar).

Door leden van een minderheid uit te leggen/voor te tonen welke initiatieven ze zélf kunnen nemen om hun integratie te bevorderen, pas ik me dus - binnen redelijke grenzen - aan hun aanwezigheid en hun verzuchtingen om hun integratie te bevorderen aan.

Diegenen die niet willen dat hun integratie wordt bevorderd, en dus ook geen verzuchtingen in die zin uiten, kan ik natuurlijk niet helpen.
Anders zou ik mijn eigen - redelijke - grenzen overschrijden.

Ik ben wel een beetje zot, maar toch ook niet meer dan een béétje.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be