![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
| Neen, ik wil er niet van weten. |
|
20 | 32,26% |
| Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
|
13 | 20,97% |
| Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
|
29 | 46,77% |
| Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Minister
|
ik heb ook een qwerty en al mijn accenten kan ik snel gebruiken. ik heb zelfs een ç toets. azerty is gewoon een franstalige koppigheid om toch maar niet te moeten "toegeven" aan het engels
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je dus 95% van de tijd teksten in het Nederlands typt en de overgebleven 5% Frans en Engels, dan is een azertytoetsenbord niet dé aangewezen keuze. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
|
Citaat:
VL hebben zich verzet tegen het FR maar met zijn allen EN spreken; geen probleem. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Minister
|
Citaat:
En mijn Spaans qwerty-toetsenbord is net zo doeltreffend. Ik heb veel met duitstaligen te doen. zij hebben qwertz, wat ook belachelijk is.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 januari 2011 om 15:48. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Getikt met de Verr Maj van mijn Azerty FR aan |
|
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:KB_Swiss.svg Die twee toetsen rechts van P en L geven alles wat bij qwerty onhandig is. Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2011 om 15:58. |
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Banneling
|
"Sorry, we maken d-t fauten, maar dat is omdat de firma ons azertyklavieren opdringt"
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2011 om 16:04. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
|
Ik gebruik nu denk ik al twee jaar qwerty.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#352 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En in ons apenland, zouden we zonder nadenken ons moeten aanpassen aan de francofonie ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#355 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Terwijl je met één aanslag van toetsenbord kunt wisselen? Tijd dat degenen die nog niet blind kunnen typen het toetsenbord kiezen dat het best aan hun taal is aangepast. En zeker hoog tijd dat niemand nog iets zo waardeloos als Qwerty of Azerty aanleert.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#357 | |
|
|
Citaat:
Nu geen scène maken, maar voor mij is Qwerty passé. Misschien dat er ooit eens in België een taalcomité opgericht wordt om een beslissing te nemen. Of een enquête zou ook interessant zijn, hoewel ik besef dat geen van beide ideeën au sérieux genomen zou worden. Mensen reageren immers te geëmotioneerd op dergelijke vragen, maar persoonlijk heb ik meer nodig om me van mijn �* propos te brengen. Qwerty en Azerty zijn voor een aanzienlijk deel kopieën van elkaar, dus waarom er blijven over discussiëren, is mij een raadsel. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
... en met Dvorak was niet het laatste woord in de ontwikkeling van veel praktischer toetsenborden gezegd. Voor sommige heb je wel een eigen fysiek bord nodig, Dvorak, en vooral Colemak, dat beter aan de computer en onze Windows/Mac-reflexen is aangepast, kun je gewoon downloaden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En diacritische tekens, ç en ß vormen geen reden om Azerty of zelfs de veelzijdiger Zwitserse Qwertz te verkiezen: - voor wie Qwerty met "gemakkelijk te typen accenten" in Windows wil gebruiken. - hetzelfde voor Apple's Mac OSX.
|
|
|
|
|
|
#360 | |
|
|
Citaat:
|