Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 12:16   #341
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Misschien moet je aan uw tante eens vragen of het voor haar om het even zou geweest zijn indien haar vader met een man had hertrouwd. Het antwoord weten we wel zeker?
gezien haar zoon homo is, en ze daar geen enkel probleem mee heeft, denk ik niet dat ze daar zo'n bezwaar tegen zou maken.
Ik blijf me trouwens afvragen welke specifieke taken u anno 2011 aan de "moeder" gaat toebedelen?

het leegmaken van het afwasmachine?
het starten van de auto?
de wekelijkse boodschapen halen?

mogen vaders kinderen in bad zetten? hun vuile kleren in de wasmachine steken? het eten klaarmaken?verhaaltjes vertellen? ze ophalen van school? ze helpen bij het huiswerk?

ik weet het allemaal niet meer hoor.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 12:34   #342
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
gezien haar zoon homo is, en ze daar geen enkel probleem mee heeft, denk ik niet dat ze daar zo'n bezwaar tegen zou maken.
Ik blijf me trouwens afvragen welke specifieke taken u anno 2011 aan de "moeder" gaat toebedelen?

het leegmaken van het afwasmachine?
het starten van de auto?
de wekelijkse boodschapen halen?

mogen vaders kinderen in bad zetten? hun vuile kleren in de wasmachine steken? het eten klaarmaken?verhaaltjes vertellen? ze ophalen van school? ze helpen bij het huiswerk?
ik weet het allemaal niet meer hoor.
Trek het maar in het belachelijke, als puntje bij paaltje komt is een kind dat bij twee individuen van dezelfde sekse zijn opvoeding krijgt een onnatuurlijke situatie, een (decadente) uitzondering dewelke mogelijks een negatieve invloed zal hebben op het individu wat op de eerste plaats zou moeten komen, het kind met name.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 12:38   #343
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Hewel, laat me nu denken dat een kind dat met zoveel moeite uit Oekraine werd gehaald door zijn beide vaders een p�*k meer liefde, tijd en aandacht zal krijgen dan een kind uit een kroostrijk producerend gezin mèt vader en moeder die constant in de weer zijn om hun 12 kinderen van eten en kleding te voorzien.
Oud 1 maart 2011, 12:51   #344
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hewel, laat me nu denken dat een kind dat met zoveel moeite uit Oekraine werd gehaald door zijn beide vaders een p�*k meer liefde, tijd en aandacht zal krijgen dan een kind uit een kroostrijk producerend gezin mèt vader en moeder die constant in de weer zijn om hun 12 kinderen van eten en kleding te voorzien.
Je zal me nergens kunnen betrappen waar ik stel dat heterokoppels zich maar (ongebreideld) moeten voortplanten. Ook bij die categorie zouden de meesten beter eerst NADENKEN voor ze aan dergelijk avontuur beginnen. Er zijn er nogal wat die NIET IN STAAT zijn een kind op te voeden.
Om met een bromfiets te rijden moet je een examen afleggen maar om een kind op de wereld te zetten volstaat het om even van bil te gaan, al vraagt het tweede toch wat meer engagement naar mijn mening. ALs je een kind op de wereld wil zetten moet dat in functie van het kind zijn en niet om aan uw wensen te voldoen of zelfs van pure idioterie.
Oud 1 maart 2011, 12:51   #345
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trek het maar in het belachelijke, als puntje bij paaltje komt is een kind dat bij twee individuen van dezelfde sekse zijn opvoeding krijgt een onnatuurlijke situatie, een (decadente) uitzondering dewelke mogelijks een negatieve invloed zal hebben op het individu wat op de eerste plaats zou moeten komen, het kind met name.
Welke negatieve invloed?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 12:59   #346
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Welke negatieve invloed?
Het zou me niet verbazen mocht het kind daar, zeker in zijn jeugd, regelmatig het onderwerp van pesterijen door worden, alle progressieve studies ten spijt.
Oud 1 maart 2011, 13:01   #347
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal ook meer dan nodig zijn om dat kind later te doen vergeten dat het 'besteld' werd bij een broedmachine..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:19   #348
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat zal ook meer dan nodig zijn om dat kind later te doen vergeten dat het 'besteld' werd bij een broedmachine..
wat is het verschil tussen een Oekrainse broedmachine en een Marokkaanse broedmachine?

antw.: de marokkaanse worden er niet voor betaald.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 13:19.
Oud 1 maart 2011, 13:24   #349
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het gedacht alleen al dat men koopwaar is zal desastreus zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Oud 1 maart 2011, 13:32   #350
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, het gedacht alleen al dat men koopwaar is zal desastreus zijn voor de ontwikkeling van het kind.
Ik zie het zo al voor me! Dat kind heeft een trauma en loopt heel zijn leven rond met de gedachte: "ach moeder waarom heb je me niet geaborteerd"?
Oud 1 maart 2011, 13:34   #351
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is het verschil tussen een Oekrainse broedmachine en een Marokkaanse broedmachine?

antw.: de marokkaanse worden er niet voor betaald.
Dit is er serieus over...

Of de marokkaanse moeders veel in de pak te brokken hebben qua gezinsplanning is iets anders, maar het blijven wel moeders..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:42   #352
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou me niet verbazen mocht het kind daar, zeker in zijn jeugd, regelmatig het onderwerp van pesterijen door worden, alle progressieve studies ten spijt.
Alweer een drogredenering vanjewelste. Kinderen worden om allerhande redenen gepest: omdat ze een bril dragen, omdat ze ros haar hebben, omdat ze blokjes op hun tanden dragen of omdat hun mama een dik gat heeft... Wat de reden ook moge zijn, het is een volstrekt achterlijke notie dat niet de pester, maar de ouders van de gepeste daarvoor moeten gestraft worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:42   #353
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat Xenophon het gezegd heeft?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:43   #354
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is er serieus over...

Of de marokkaanse moeders veel in de pak te brokken hebben qua gezinsplanning is iets anders, maar het blijven wel moeders..
Jij gebruikte het woord broedmachine. Ik plaatste er enkel een nationaliteit bij.

Indien ze de kans krijgen. Als ze verstoten worden dan hebben ze over hun kinderen niks meer te zeggen. Maar dat is "koeltoer" zeker?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 13:47.
Oud 1 maart 2011, 14:40   #355
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat Xenophon het gezegd heeft?
Het heeft met mij niets te maken.

Ik weet wel, als Xenophon iets post is hij per definitie verkeerd in uw geest.

Je denkt misschien dat geen enkele gebeurtenis van invloed is op kinderen en hun toekomst, maar je bent verkeerd. Er is veel dat kinderen meedragen uit hun opvoeding/jeugd, zelfs als ze het niet bewust beseffen.
Oud 1 maart 2011, 20:21   #356
bartje
Minister-President

Standaard

En ondertussen kan Samuel opgroeien tussen de liefde en warmte van zijn ouders ver ver weg van alle tegenkantingen.
En ja ik zou gerust Samuel binnen een jaar of tien eens willen horen wat hij vindt van zijn opvoeding en het gezin waar hij opgroeit.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 20:41   #357
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En ondertussen kan Samuel opgroeien tussen de liefde en warmte van zijn ouders ver ver weg van alle tegenkantingen.
En ja ik zou gerust Samuel binnen een jaar of tien eens willen horen wat hij vindt van zijn opvoeding en het gezin waar hij opgroeit.
Bwah...

... als ge van niet beter weet ...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 21:49   #358
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En zowat alle studies tonen nu net het omgekeerde aan. De samenstelling van het gezin heeft een verwaarloosbare invloed op de vorming van het kind, DE bepalende factor is de betrokkenheid van de ouder(s) bij de opvoeding van het kind.

**EDIT**

En Paulus is daar weer met vooroordelen, surprise fucking surprise.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 1 maart 2011 om 21:51.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 23:19   #359
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En zowat alle studies tonen nu net het omgekeerde aan. De samenstelling van het gezin heeft een verwaarloosbare invloed op de vorming van het kind, DE bepalende factor is de betrokkenheid van de ouder(s) bij de opvoeding van het kind.

**EDIT**

En Paulus is daar weer met vooroordelen, surprise fucking surprise.
Er zullen wel tal van andere studies te vinden zijn die net het tegendeel beweren. Het getuigt in elk geval van een ferme (over)dosis egocentrisme van beide mannen om dergelijk experiment door te drijven wetende dat dit kind deze excess aan maatschappelijke gelijkheid zijn leven lang mee zal dragen. Hadden ze zich niet beter een hond GEKOCHT ipv een kind?
Oud 1 maart 2011, 23:58   #360
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Zolang er die juridische onduidelijkheid is steek je je kinderwens nog even in je achterzak, vind ik. Uiteindelijk gaat het kind voor, niet de kinderwens. Homo/hetero maakt in dit geval (voor mij althans) logischerwijs niks uit.
Jammerlijk genoeg gaan zulke zaken steeds hand in hand...
Al zulke 'problemen' niet aan de kaak zouden worden gesteld verandert er natuurlijk niks

Citaat:
En sowieso sta ik wat afkerig tgo draagmoederschap. Ik vind dit eigenlijk te vergaand. Bij dieren, ok, maar bij mensen? Een kinderwens kan groot zijn, maar zou geen reden mogen zijn om risico's te nemen dat het kind in dergelijke juridische toestanden geraakt.
Dat lijkt me eerder net te pleiten voor... je schreeuwt in feite naar betere regeling
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be