![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar niet alles wat leeft, ademt. Waar er wel nogal wat geheimen aan verbonden zijn, dat zijn de bewuste manieren van ademen. Je kan die geheimen zelfs bij meditatiemeesters gaan ontsluieren voor jezelf... Laatst gewijzigd door eno2 : 27 augustus 2011 om 21:29. |
|
|
|
|
|
|
#342 |
|
Banneling
|
Maar niet alles wat leeft, ademt.
laat me raden , mikrowezentjes ? |
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#344 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ge hebt wel een punt wat betreft het ademen. Uw ademhaling leren beheersen. Uw angst leren overwinnen. Dat leert ge niet op 6 maanden ofzo. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |||||||
|
Banneling
|
[quote]Goeie zijn veiliger dan geen, niet iedereen is in staat zonder kwalijke gevolgen succesvol eigen meditatie en/of bewustzijns-experimenten te doen.
Citaat:
Ik train tien uur per week Sporten is de meest continue en prettige bezigheid van mijn leven Citaat:
Altijd? Of alleen de goed getrainde en/of de goed gerichte geest? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sommige meesters leren je je woede,pijn, en andere gevoelens en passies te overwinnen door bewuste ademhaling Citaat:
Ik heb het van mezelf geleerd.... |
|||||||
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Europees Commissaris
|
[quote=eno2;5655025]
Citaat:
Ja; ik weet dat dat vreemd klinkt als je dat als vrouw vertelt. Maar dat trek ik mij niet aan. Er is zelfs eens ne zot geweest die "wou testen" of ik als vrouw mijn mannetje kon staan. Die heeft mij heel laf langs achteren aangevallen met een wurggreep. Ik heb toen, zoals aangeleerd en in een reflex, -ik kreeg geen adem meer- op 3 seconden tijd die gast tegen de vloer gewerkt. Sindsdien is die supervriendelijk tegen mij. |
|
|
|
|
|
|
#347 |
|
Banneling
|
Als taxichauffeur heeft een klant mij eens terwijl ik aan het rijden was mijn gezicht met zijn twee handen vastgegrepen en geprobeerd mijn ogen uit te krabben.
In een reflex liet ik mijn stuur los, en deed de zonnegroet, waardoor ik zijn nagels van mijn ogen wegsloeg. Toen ik na noodremmen uitstapte, ging ik bij mijn koffer staan om hem de gelegenheid te geven weg te gaan. Hij kwam echter naar mij toe en dan begon een gevecht van kickboksen waar zijn compagnon zich bijvoegde, ik dus tegen twee (jongeren, rond de 25, ik toen 50) Na tien minuten zonder KO's stond de stoep vol volk maar niemand die tussenkwam ('s nachts om 24h in het centrum van Ledeberg) Aangezien ik ze niet goed kon raken, liet ik armen en benen zakken en ging met mijn rug tegen de muur staan, zogezegd uitgeput. De sterkste en brutaalste kwam dichtbij met zijn gezicht om me te bespuwen. Die zond ik et één klap naar de grond, waarna ik probeerde de tweede uit te schakelen. De eerste krabbelde recht en trok een zakmes. Daar stoof ik op af maar hij ging op de loop en zijn broer ook (het bleken twee broers, waarvan één op penitentiair verlof) In die tijd deed ik al een paar jaar diepe transcendentale Zen-meditatie. Ik heb me dan ook niet echt kwaad gemaakt. Alleen gevochten in de stijl van Shaolin Een paar maanden later kreeg ik "de oogkrabber" opnieuw in de taxi. Ge wilt me niet voeren, zeker, vroeg hij ? Als ge braaf zijt, wel, zei ik. Wat dan ook gebeurde. Onderweg vertelde hij me dat de Gentse rechter Nicole de Wilde hem geen sancties gegeven had (ik had mijn tijd niet willen verliezen met naar de rechtbank te gaan, de hele politie-rompslomp was mij al genoeg) |
|
|
|
|
|
#348 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het is geëvolueerd, gegroeid Het heeft geleefd en heeft ergens zijn voeding verkregen. Misschien ademt het ergens wel stiekem, maar hebben we dit nog niet bewezen. In elk geval... alles beweegt op deze aarde. Snel en traag. |
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Gouverneur
|
1
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#355 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Banneling
|
Maar ik ga toch het geheim van het leven niet verklappen
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het wezenlijke is de Ziel als het gevoelsleven. Dat is het innerlijke bewustzijn van het leven en dat maakt het leven tot leven: het innerlijke. De adem was vroeger overigens symbolisch voor de Ziel. Dus die gedachte is zo gek nog niet. 7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem (Adam=Adem) levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 augustus 2011 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat komt van de microwezentjes. Alleen leven schept leven, ook uit de levenloze dingen, waar het in verborgen is. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Minister-President
|
Kan je dat ook bewijzen? Of praat je altijd uit je tweede mond?
|
|
|
|