![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt in ieder geval als dusdanig. Kan je beelden geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rond 2'05''
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 19 augustus 2011 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee; die beelden zijn genomen met de rug van de cameraman naar de ingang.
Zover ik het zowat inschat. 'k was er dit jaar neit bij - gelukkig.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 augustus 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als er een boom opvalt is dat slechts een deukje.
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die stelling, met "pukkelpop" erop in grote letters, heb ik met eigen ogen zien vallen waardoor ik snel realiseerde dat er iets goed fout zat (en dat was niet eens op het hoogtepunt van de storm). Die doorgang was dus versperd (en instabiel!) vlak na de storm en er begon daar een massa te verzamelen van mensen die wsk naar de camping wilden. Ik denk dat de organisatie goed heeft gedaan te zeggen dat er misschien nog muziek zou komen om een massale toeloop naar de versperde uitgang te vermijden. Ivm evacuatie; ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen. Slachtoffers zijn op vele plaatsten gevallen, aan de shelter (achteraan), eettent aan de club (een heel eind daar vandaan) en de chateau natuurlijk. Blijkbaar is de boiler ook geraakt. Het was nergens veilig; waar moesten die mensen naar toe?; op de camping zijn ook slachtoffers gevallen he. Nee ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen...
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het filmpje met de boom door het dak van de (ik denk) boiler is echt grellig.
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pas derna doet ie weer verder.
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k denk dat het een dranktent is.
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, kan ook. Maar 't is grellig nonetheless. :s
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hello. Het stormde. Ook buiten het festivalterrein. Je bent echt niet veiliger daar hoor.
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() In de VS, toen het phase 2 weather alert was, hielden de verantwoordelijken van de uitbating ons binnen. Er kwam zwaar onweer aan.
Ongeveer hetzelfde systeem zou kunnen werken bij ons. Weeralarm = rustig vertrekken naar veilige zones (men zou van de camping een veilige zone kunnen maken ?) en het festival even stilleggen todat de storm over is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ga je toch zwaar mogen investeren voor dat je van de camping 'een veilige zone' kan maken, vrees ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe zijn de meeste mensen gewond geraakt? Door rondvliegende bomen of door ineenstortende constructies? Aan het eerste kan de organisatie weinig doen, me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gebeurt vaker. Twee maanden geleden is in de VS ook nog een podium ingezakt onder invloed van noodweer. In europa gebeurt het ook, en zo zeldzaam is het niet. Ik vind persoonlijk dat men hier lessen uit moet leren. Men kan inderdaad de constructies wel verstevigen (kost geld, maarbon) maar uiteindelijk heeft Nynorsk een zeer valabel punt: hagel en rondvliegend puin zorgt voor enorm veel slachtoffers. Dus moet je eigenlijk gewoon het precautionary principle toepassen: indien er een weeralarm is, en er is kans op hevig weer, gewoon even de boel stilleggen, de tenten en constructies beveiligen en de festivalgangers in veiligheid brengen. Een uur of 2 later kan het voorbij zijn en kan het feest weer beginnen. Niet fijn voor de mensen, maar als je weet dat je er levens mee kunt redden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden 2u of 3u op voorhand kunnen evacueren, maar probeer 60000 man maar te overtuigen dat ze weg moeten als het stralend weer is, en bovendien kan je de precieze plaats van dat onweer niet voorspellen. 60000 man de baan opsturen als er onweer voorspeld is, kan dramatisch aflopen. Toen het onweer in aantocht was, was het iig te laat om te evacueren. Risico op paniek en vertrappelen is gewoon groter dan het onweer zelf. Ik denk dat iédere organisator op het moment dat iedereen naar de tenten liep en het wel heel hard waaide moet gedacht hebben van: fok, dat kan instorten. Was er enen dwaas geweest die DAN die tenten geevacueerd hebben, dan zaten we nu met tig keer zoveel doden. Ze hebben niks gedaan eh, en er is geen massapaniek uitgebroken.
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hagel kon nog groter hoor. Denk je dat je 60000 mensen rustig op een camping kunt laten blijven als er grote hagelstenen neervallen en er vanalles van de grond opgepikt wordt door de wind en langs je heen vliegt?
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewond weet ik niet; de dodelijke ongevallen zijn omgevallen constructies/bomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |