![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een zielige gierigheid... met de hoogste loonkost ter wereld... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is niet leven maar overleven ![]() (Geen wonder dat de buurtwinkels failliet gaan) Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2011 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() och niet overdrijven, kan ook nog een eitje bakken , blikje bonen opendoen, diepvrieserwtjes zijn ook beregoedkoop klaar te maken. Dat pintje uit de aldi blijkt nu het beste te zijn maar daar verdik ik gigantisch van dus alleen water ja sorry
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is nochtans ook een zuinige ...enfin relatief bekeken toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou alles moeten kopen waar ik goesting achter heb, dan heb ik 5 miljoen euro tekort per jaar, maar enfin, we kunnen ons inhouden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is luxe feitelijk? Een vest van 2500 euro is luxe ja. Maar daarom kan je niet zonder een vest hé. Enfin wil ik maar zeggen, de winter staat voor de deur en de mazout kost 0.80 cent de liter en wat ben je met een liter? En eten vind ik zeker geen luxe en voor mij moet het echt wel iets beter zijn dan een blik uit de aldi of ik begin terug crimineel gedrag te vertonen. ![]() En dat zou geen luxe zijn op mijn leeftijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet armoede nu ook niet cultiveren of verheerlijken hé? Voor je het beseft doen ze het allemaal.
En wat dan? Ik zie nu al tientallen mensen naar de oud ijzer marchand lopen met hun babykar gevuld met oud ijzer dat ze ergens uit leegstaande gebouwen gaan trekken om hun portemonnee een centje bij te steken. Dat doet je niet omdat het goed verdiend of leuk is, maar omdat ze veel te kort hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het niet kunnen met 750 euro per maand. Het eerste dat ik zou doen is mijn fietsbanden opblazen (want een auto kan je daar niet meer mee betalen) en achter werk gaan schooien overal. Eender wat. En mocht dat niet lukken...tja dan zal ik moeten gaan stelen zeker? Je kan niet anders met zulke lage inkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeg uw GSM op, uw telenet, surf op de wifi van de gebuur, dat spaart al 100euro per maand uw kledij aan de prijzen dat kledij verkocht wordt, moet je ze bijnan niet meer wassen, maar daar bedoel ik mee kost echt geen fluit meer uw voeding, je kunt echt wel alles varieren van 10euro per kg naar 50euro per kg. Je kunt alles varieren van 50g vlees per dag wat nutrioneel nog altijdkeivoldoende is, naar die luxueuse 200g per dag dus echt waar er zit op alles eengigantische elasticiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee dank je...ik mag toch wel een iets betere levensstijl verwachten hoop ik nog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe het huidige model in elkaar zit hoef je mij niet uit te leggen, het kapitalisme is eigenlijk een piramidesysteem. Het is een wreed systeem gebaseerd op monetaire ongelijkheid, het is een op hebzucht gebaseerd systeem. De rijkdom is gestolen van arme mensen via de 'vrije' handel, de monetaire ongelijkheid is daar het essentiele deel van. Rijke mensen zijn alleen rijk omdat ze de macht hebben om zichzelf een groter aandeel van de rijkdom toe te eigenen. Het kapitalisme bestaat omdat ze de massa mogen overheersen en uitbuiten binnen onze zogenaamde partijendemocratie, wat in weze enkel een schijndemocratie is, we werken en wonen binnen een dictatuur van het kapitaal. De kapitalisten zijn overladen en de werknemers onderbetaald. De drang om rijker te zijn dan andere mensen plundert onze intellectuele rijkdom. Slavernij van werknemers is een fundamenteel aspect van het onmenselijke kapitalisme dat thuishoort in het feodale tijdperk. Geld stelen is een eerlijke handel binnen het kapitalisme zolang je het maar legaal doet. Er is dus geen sprake van vrije keuze, de wetten die nu gelden zijn er voornamelijk om dit systeem in stand te houden. Het leefbaar maken van het kapitalisme is alsmaar moeilijker aan het worden. De vrijheid waar je over spreekt is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen de landen voor hen te bevorderen. Je beweert dat een gesloten markt in dit geval tegenstrijdig is? Dat is niet zo Patrick, we hebben een samenleving nodig gebaseerd op controle van de arbeiders en gewijd aan de menselijke behoeften en ecologisch verantwoord. Dat is het alternatief dat we dringend nodig hebben. De maatschappij moet georganiseerd worden op basis van menselijke behoeften en gelijkheid. De rijke dictators hebben wij dus niet nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in feite is gans uw kapitalistische theorie een grote paranoia complot theorie. Ik ga u zeggen waar hetkomplot in zit: discordantie in informatie, maar om het in een een voudige spreuk te zeggen: de slimme leven met de domme... Zolang de overheid die breuklijnen niet aanpakt met simultanen gelijkwaardige voor iedereen dezelfde informatie zul je altijd mensen hebben die sneller rijk worden dan andere. Het steunt niet op bedrog, het steunt op hetverschil in informatie; Een goed voorbeeld waar dit verschil in informatie verdwijnt ontstaat precies door de GSM met internettoepassingen, zorgt dat ook de arme landen en de gewone burger sneller en beter zich kan informeren wat de waarde is van zijn goederen die hij produceert. En daar helpt het internet die breuklijnen af te breken. De wetten diegestemd worden, ik ga het u vertellen, komen nogal dikwijls gewoon uit het hoofd van ambtenaren die ofwel vanuit frustratie van die oplossingen bedenken zodat ze inderdaad een probleem proberen aan te pakken. Maar zoals altijd een mens zijn creatieve geest gaat daarrond en zoekt interpretaties die hem daarbuiten doen vallen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2011 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De massa 'domheid' waar jij over spreekt zorgt voor de rijke-levensstijl van de Elite. Sommige mensen zijn geboren in bevoorrechte omstandigheden en andere mensen zijn rijk geworden door puur geluk, maar intelligentie is nog altijd de algemeen bepalende factor voor het rijk worden. Domheid voor de meerderheid van de mensen werd vroeger en nu vaak nog actief aangemoedigd. Wijdverbreide domheid zorgt nu voor het succes van rijke mensen. Domheid gebruikt men dus als bezwaar voor de monetaire ongelijkheid. Waarom aanvaarden veel mensen ondergeschikte posities en zwoegen ze om de elite te ondersteunen en te dienen? Arme mensen accepteren de oneerlijkheid van het kapitalisme, omdat ze dom worden gehouden door dit systeem. Laatst gewijzigd door karo : 29 september 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#358 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch wel, men moet jou eens uitleggen hoe het werkt, en hoe kapitalisme werkt, want je snapt er den hond zijn dingskes van, zulle ![]() Citaat:
Citaat:
Het is uiteraard niet zo dat "rijke mensen zich de rijkdom van de armen toe-eigenen" want dat zou een zero-sum game zijn, terwijl er onvoorstelbare toename in totale rijkdom is. *waar komt die rijkdom vandaan* denk je, en waarom denk je dat die ergens aan de "arme man" zou toekomen die dan "bestolen" wordt ? Citaat:
Waarde is subjectief, en de enige manier om ze te meten is door mensen vrije keuzes laten te maken. Als er hierdoor meer bekomen dan anderen, dan is dat niet "oneerlijk", maar hebben ze gewoon beter gespeeld, hebben ze meer geluk gehad, of hebben ze meer bijgedragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan niet zeggen: "jij bent vrij om te beslissen wat je doet, maar je gaat voor het algemeen belang zorgen" bijvoorbeeld. Want als ik vrij ben om te beslissen wat ik doe, kan ik best beslissingen nemen die NIET in het algemeen belang zijn. Als ik WEL zo een beslissingen moet nemen, ben ik niet vrij om te beslissen maar gedwongen om op een zekere manier te handelen. Je kan de twee samen niet hebben: vrijheid van keuze, EN voorgeschreven gedrag. Citaat:
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Die besparingen... is natuurlijk allemaal heel erg 'in'... en voor de meesten onder ons ook wel 'leuk'...
Leuk... zolang het ons niet raakt natuurlijk.. ![]() Maar probeer het maar eens als men - noodgedwongen of uit noodlot e.d... onvrijwillig dus - aan de onderkant van de ladder zit... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Patrick, inhoudelijk zeg je eigenlijk niets. Waar komt die rijkdom vandaan? Wie bakt de taarten? Waar het dus op neerkomt is dat er geen elite nodig is, ik heb al meermaals bewezen dat het anders kan en dat die elite nutteloos is. Hier nog een mooi voorbeeld http://www.solidarityeconomy.net/201...-of-the-heart/ |
|
![]() |
![]() |