Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2011, 17:03   #341
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Ik had het niet over de weddeschalen maar over de niveau's gekoppelt aan de functies.
JIJ schreef dat een poetvrouw 2000 € netto verdiend niet ik, bewijs uw claim aub

Citaat:
Jij zegt dat een poetsvrouw niveau E is, ik zeg dat niet en het rechtspostiebesluit ook niet.
En dan ? Zelfs D 4 is veel te weinig.

Citaat:
Voor de duizendste maal: het zijn de overheden die de niveau's kunnen koppelen (binnen het wettelijke) aan de functies.
Weet ik man.

Om het voor de zoveelste keer duidelijk te maken KIJK aub na de juiste weddeschalen in de laatste kolom.
Daar stel ik vast dat pas een C2 na 27 jaar dienst = max wedde nipt de 2900 € overschrijdt met 2937 € en een C3 heeft 21 jaar nodig om aan 2930 € te komen ! Dat zijn geen poetsvrouwen hé

C2 : (laatste) Trap 27 2937,40
Citaat:
C3 :Trap 21 2930,96

C 1-2 Kinderverzorgster
Verzorgende functies met diploma
C 1-2-3 Administratief en technisch medewerker
Bibliotheekassistent(e)
Kok(kin)
Verpleegassistent(e)
C 3-4 Gebrevetteerd verpleegkundige
Citaat:
In het document vind u ook de weddeschalen zonder de indexatie uiteraard.
In de ACV staan ze met huidige indexatie. Toon uw claim aan to the point, rond de pot draaien hoef ik niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2011 om 17:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:16   #342
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Neen, in mijn posting van het rechtspositioneringsbesluit, heb ik het niet gehad over de lonen, enkel dat de overheden zelf de niveau's aan de functies kunnen bepalen.
Jij hebt gezegt dat de functie van een poetsvrouw in niveau E zit, en dit volgens uw ACV link. Maar bon, geen probleem.
U zegt dat een poetsvrouw in D4 met 25 dienstjaren geen +/- 2000€ kan verdienen, en ik zeg dat wel. punt
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:17   #343
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
04/11/2011 In alle kranten: Vlaamse amstenaren krijgen een pak opslag: een veel hogere eindejaarspremie en hoger bedrag van maaltijdcheques. (en dan spreken we nog niet over de talloze voordelen die amtenaren krijgen in allerlei winkels zoals kortingen).

De overheid moest besparen...wat blijkt: ze geven extra 15 miljoen uit voor nog hoger loon voor de amtenaren!

In de prive verdien je 1250 euro netto voor hard te werken en je iedere dag weer opnieuw te bewijzen. Bij de overheid 2500 euro netto waar geen enkele controle gebeurt! Hoog tijd om de hele boel te privatiseren, dan heeft de overheid geen schuld meer!
Allez, het kan weer niet op ! Niet alleen is het Vlaams niveau zo overbodig als water in de zee, maar bovendien gaan ze die mannen nog eens extra's geven. En de Belgen maar werken !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:31   #344
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt gezegt dat de functie van een poetsvrouw in niveau E zit, en dit volgens uw ACV link. Maar bon, geen probleem.
Een werkvrouw zit in niveau E.

Op niveau D1-2-3 vind ik nergens een functie die op een poetsvrouw lijkt of zou kunnen zijn, maar nemen we het nog aan dat ze D3 kan halen.

Als jij blijft beweren dat een poetsvrouw niveau D 4 gelijkgesteld-ploegbaas kan zijn, heb ik nog nergens een bewijs gevonden.

Citaat:
U zegt dat een poetsvrouw in D4 met 25 dienstjaren geen +/- 2000€ kan verdienen, en ik zeg dat wel. punt

Volgens de weddeschalen van ACV is dat ONMOGELIJK, zelfs in jouw geclaimde D4 niet ! Daar heeft ze 2757 € Bruto na 25 jaar, je kunt toch lezen.

2900 € moet je minstens hebben om 2000 € netto te verdienen onder jouw voorwaarden. En die ken ik maar al te goed.

Een gat van 143 € bruto rijdt men zomaar niet dicht.
Dat zijn soms 2-3 dienstgraden leger-middenkader.

Even kijken vanaf wie aan 2900 € bruto geraakt:

Dus KIJK aub naar de juiste weddeschalen in de laatste kolom.

Daar stel ik vast dat pas een C2 na 27 jaar dienst = max wedde nipt de 2900 € overschrijdt met 2937 €

Een C3 heeft 21 jaar nodig om aan 2930 € te komen ! Dat zijn helemaal geen poetsvrouwen of iets gelijkgesteld, hé

Citaat:
http://www.acv-lrb-gent.be/PDF/Wedde...ddeschalen.pdf

page 22 , 23 voor de weddeschalen, laatste kolom nemen

C2 : (laatste) Trap 27 2937,40
C3 :Trap 21 2930,96

C 1-2 Kinderverzorgster : na laatste weddeverhoging 2937 € bruto
Verzorgende functies met diploma

C 1-2-3 Administratief en technisch medewerker
Bibliotheekassistent(e)
Kok(kin)
Verpleegassistent(e)
C 3-4 Gebrevetteerd verpleegkundige

na 21 jaar 2930 € bruto !

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2011 om 17:44.
Oud 7 november 2011, 17:36   #345
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Allez, het kan weer niet op ! Niet alleen is het Vlaams niveau zo overbodig als water in de zee, maar bovendien gaan ze die mannen nog eens extra's geven. En de Belgen maar werken !
Correctie: de ambtenaren kregen van 2010 tot 2012 geen enkele loonsverhoging. Tussen 2009 en 2014 worden er 5% van de ambtenaren niet vervangen. De rest moet het werk er maar bij doen. Dus: de ambtenaren moeten 5% harder gaan werken voor een loonsverhoging van ongeveer 1%. En dan nog grotendeels in maaltijdcheques, wat betekent dat ze niet meetelt voor de SZ en de pensioenberekening!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:42   #346
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je haalde aan dat ik dat fantaseerde
Door het niveauverschil en de niveau onderverdeling te koppelen aan de personeelsfuncties kan men inderdaad eigenaardige toestanden krijgen.
werfleider C1-C3
ploegbaas D4-D5
Dat wil dus zeggen dat de eerste ondergeschikten van de bloegbaas in D1-D3 zitten.
Ik denk dat het allemaal een beetje te maken heeft hoe overheden soms moeten goochelen met personeelsbudgetten. Indien men de functies 'technische medewerkers' D, 'ploegbazen'C en 'werfleiders'B in een respectievelijk afzonderlijk nivau steekt komt men financieel totaal verschillend uit, maar dat gaat ook wegen op het budget en gaat men dan de niveau's nog laten oplopen tussen 1-3 of 1-4
Ik denk dat jij gewoon niet begrijpt wat het verschil is tussen een ploegbaas en een werfleider...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:45   #347
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een fictief voorbeeld, he.
Indien een locale overheid die functie verbind aan D1-D4, dan krijg je ook die uitkomst.
Op een D-niveau kom je NOOIT aan € 2.000 netto per maand, ongeacht je aantal jaren dienst en ongeacht de omschrijving van je functie. Dat je voorbeeld "fictief" is, is dus zacht uitgedrukt. "Van de pot gerukt" is een omschrijving die hier meer op haar plaats zou zijn...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 november 2011, 17:46   #348
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Correctie: de ambtenaren kregen van 2010 tot 2012 geen enkele loonsverhoging. Tussen 2009 en 2014 worden er 5% van de ambtenaren niet vervangen. De rest moet het werk er maar bij doen. Dus: de ambtenaren moeten 5% harder gaan werken voor een loonsverhoging van ongeveer 1%. En dan nog grotendeels in maaltijdcheques, wat betekent dat ze niet meetelt voor de SZ en de pensioenberekening!
Zo heb ik het ook begrepen.

Of die 5% ambtenaren / of plaatssvervangende-contractuelen tegen 2014 dan ook effectief de laan uit geraken is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2011 om 17:50.
Oud 7 november 2011, 17:47   #349
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had aangegeven, geen kinderen ten laste en gehuwd.
De partner is dus ten laste.
Hoezo "dus"?!? Iedereen die gehuwd en kinderloos is, heeft "dus" een partner ten laste?

Het wordt hoe langer hoe gekker...

Citaat:
Oud 7 november 2011, 17:49   #350
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
- RIOLERING
- GEWESTWEGEN
- ONDERWIJS

Verhuis als je per se in een ontwikkelingsland wil wonen. Keuze zat.
Volgend jaar, naar India. Is al gepland.
Op voorwaarde dat ik nog leef natuurlijk. Want met een dode kunnen ze daar ook niet veel.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:50   #351
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
M.a.w. @ schoofzak zat er zowat op dat @ zebrapad netto en bruto verwisseld heeft.
Daar lijkt het inderdaad op... Nu nog even die flater toegeven.

Citaat:
Oud 7 november 2011, 17:53   #352
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een werkvrouw zit in niveau E.

Op niveau D1-2-3 vind ik nergens een functie die op een poetsvrouw lijkt of zou kunnen zijn, maar nemen we het nog aan dat ze D3 kan halen.

Als jij blijft beweren dat een poetsvrouw niveau D 4 gelijkgesteld-ploegbaas kan zijn, heb ik nog nergens een bewijs gevonden.

Volgens de weddeschalen van ACV is dat ONMOGELIJK, zelfs in jouw geclaimde D4 niet ! Daar heeft ze 2757 € Bruto na 25 jaar, je kunt toch lezen.

2900 € moet je minstens hebben om 2000 € netto te verdienen onder jouw voorwaarden. En die ken ik maar al te goed.

Een gat van 143 € bruto rijdt men zomaar niet dicht.
Dat zijn soms 2-3 dienstgraden leger-middenkader.

Even kijken vanaf wie aan 2900 € bruto geraakt:

Dus KIJK aub naar de juiste weddeschalen in de laatste kolom.

Daar stel ik vast dat pas een C2 na 27 jaar dienst = max wedde nipt de 2900 € overschrijdt met 2937 €

Een C3 heeft 21 jaar nodig om aan 2930 € te komen ! Dat zijn helemaal geen poetsvrouwen of iets gelijkgesteld, hé
Als we D3 nemen met 25 dienstjaren, vermeld uw acv link in de uiterst rechtse kolom 2621,76€ bruto. Een berekening naar netto geeft +/- 1833,34€
En dat is in D3...
Oud 7 november 2011, 17:54   #353
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat jij gewoon niet begrijpt wat het verschil is tussen een ploegbaas en een werfleider...
Leg jij mij maar eens uit wat het verschil is tussen een ploegbaas en een werfleider...
Oud 7 november 2011, 17:56   #354
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, in mijn posting van het rechtspositioneringsbesluit, heb ik het niet gehad over de lonen, enkel dat de overheden zelf de niveau's aan de functies kunnen bepalen.
Een poetsvrouw in niveau D4 die 2000€ netto verdient moet wel een canapé-benoeming zijn.
Een poetsvrouw bij de stad Antwerpen start in niveau E1, met 25 dienstjaren brengt dat dan net geen 2000€ bruto op.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:05   #355
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg jij mij maar eens uit wat het verschil is tussen een ploegbaas en een werfleider...
Een ploegbaas is de baas van een ploeg, daar kan hij mee ploegen.
Een werfleider is de leider van een werf en die kan daar niet mee werven omdat die aan een plaats gebonden is.

Nu content zou iemand anders op dit forum zeggen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 18:05   #356
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetsvrouwen zitten inderdaad in niveau E. Afgezien daarvan komt een poetsvrouw - als ze op een of andere mysterieuze al in niveau D4 geraakt - nooit aan een nettoloon van € 2.000 per maand, zelfs niet als ze 40 jaren dienst heeft.

Citaat:
Oud 7 november 2011, 18:13   #357
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De woordjes spreken eigenlijk voor zich. Een ploegbaas is de baas van een ploeg; een werfleider is de leider van een werf en staat dus boven de eventuele ploegbazen. Het is dus vanzelfsprekend dat een werfleider in een hoger niveau zit dan een ploegbaas.

Citaat:
Oud 7 november 2011, 18:15   #358
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we D3 nemen met 25 dienstjaren, vermeld uw acv link in de uiterst rechtse kolom 2621,76€ bruto. Een berekening naar netto geeft +/- 1833,34€
En dat is in D3...
Is toch een serieus verschil met 2000 €... elke maand.

Dat verschil maakt juist 2000 € uit per jaar.
Ik denk aan enkele mooie reizen...
Oud 7 november 2011, 18:25   #359
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De woordjes spreken eigenlijk voor zich. Een ploegbaas is de baas van een ploeg; een werfleider is de leider van een werf en staat dus boven de eventuele ploegbazen. Het is dus vanzelfsprekend dat een werfleider in een hoger niveau zit dan een ploegbaas.
Inderdaad! En dan is mijn punt ook duidelijk dat de eerder vermelde vacatures, voor ploegbaas D4-D5 en werfleider C1-C3 in de niveau's en weddeschalen, financieel juist het tegenoverste bevestigen. Toch bizar, niet?
Oud 7 november 2011, 18:26   #360
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is toch een serieus verschil met 2000 €... elke maand.

Dat verschil maakt juist 2000 € uit per jaar.
Ik denk aan enkele mooie reizen...
Vergeet de fietsvergoeding niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be