![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ? | |||
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 27,54% |
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
50 | 72,46% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet zunne..nu ik ben uit de kindertijd en zit nu in de pépétijd. Jonge pépé maar toch. ![]() Maar stel dat die wet komt? Tja dan zit je met een dilemma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets uit je duim zuigen, daar moet je een kerel voor zijn !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ofwel echt: wow, ik zal mijn familie nooit meer als disfunctioneel beschouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
|
![]() Waarom zou ik? Met je denigrerende 'studentje' toon je anders wel mooi aan dat de irritatie opkomt. Kan ik het helpen dat ik voldoende verstand heb om niet professioneel door de modder te moeten kruipen?
Je moet je frustraties niet op mij afreageren, hoor ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 december 2011 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit het oog is uit het hart. Game over voor die papa met zijn kleine. 't was zijn wens hé? En dokters met een hoek af zouden net als de anti rook lobby met een hoek af, beter eens geen 2 keer nadenken over de draagkracht van hun woorden, maar 20 keer. Want dat komt er dus van. En dat is hun schuld. Laatst gewijzigd door Mambo : 1 december 2011 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ga namelijk geen 100 links meer doorspitten met suggesties, referenties, biomarkers, extrapolaties en gepruts met ratten die volgespoten worden met nicotine. Die tijd is voorbij. Laatst gewijzigd door Coldwave : 2 december 2011 om 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is geen bluf, dat is een uitnodiging om te laten zien dat je geen bullshit verkondigt als je zegt dat er bewijs is. Wat wil je nu nog meer aan mogelijkheden om mij te overtuigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Gouverneur
|
![]() Klagen? Ik niet hoor, heb daarnet nog een asbak gevuld in mijn favoriete kroeg en heb geen kinderen om naar om te kijken. Op restaurant rook ik elektronisch, en tijdens de weekends ga ik naar de grote stad om in de illegale horeca 16-jarige pubers sigaretten aan te bieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ELKE argumentatie in dat voordeel wordt erkend, alle tegen-argumentatie genegeerd, gebanaliseerd of bestraft! De eerste die op een terras mij komt vragen mijn sigaret uit te doen omdat zijn kind erbij is of het niet kan verdragen of zelfs zien dat anderen roken die krijgt afhankelijk met welke arrogantie gevraagd of niet een stomp op zijn smoel of een onderbouwde nee zonder discussie! Voer wat mij betreft nog 100 pagina's of topics verder over dit onderwerp, het is en blijft altijd hetzelfde heen en weer geslinger van argumentaties en een heksenjacht. Echter het neemt mensen met kloten niet weg op hun zelfbeschikkingsrecht en vrijheden te blijven staan en we zullen ze tot bittere einde verdedigen. De lijn is voor mij alvast getrokken. Wens de voorstanders, aids, kanker en andere dodelijke slepende ziektes toe. Dan kunnen ze lang nadenken over de zin en onzin van hun campagnes.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Je geeft zelf geen antwoord op het onderwerp van deze draad. Dus ik zal het nog eens herhalen: hoe moet men concreet het rookgedrag in de nabijheid van kinderen aanpakken ?
Niemand weet het en als het van de rokers afhangt, blijven ze ongehinderd door paffen. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zou ik maar uitkijken. 't Zou stom weggesmeten geld zijn, mochten ze je een boete aan je naar nicotine ruikende broek smeren. Belastingsregering VLD I zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach ja , gisteren nog een reclamefilmpje gezien van de kankerloge. Wat een achterlijk gedoe. Men zou de liga moeten aanklagen voor het uitgeven van zo'n dingen.
Maar zoals we weten zit de top van die liga vol gefrustreerde gekken, binnenkort komen ze uw keuken ook nakijken om te zien of je niet teveel nootmuskaat op je aardappelpuree gooit en zo. De eenzijdige zever van de anti's liegt er ook niet om , geen bal constructief in hun uitleg, enkel wat schelden en vanuit de hoogte doen. Kinderen die roken vinden ze en te mijden onderwerp terwijl er genoeg minderjarigen roken, mogen die dan thuis roken? Trouwens, als tabak zo slecht is, wat met het roken van alternatieven? Vroeger rookte men andere dingen als tabak, men zal daar dan wel niets op tegen hebben... Of wel? Laat de fabrikanten stoppen met het toevoegen van allerlei rommel en laat tabak terug tabak zijn , 't zal al een heel verschil geven... Laatst gewijzigd door manta : 2 december 2011 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Gouverneur
|
![]() Geef dan toch gewoon toe dat je niet kan vinden waar ik om vraag? Waarom doe je daar zo moeilijk over, als het volgens jou toch als een paal boven water staat? Heb je wat te verbergen misschien?
Laatst gewijzigd door Coldwave : 2 december 2011 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
die kinderen zullen er niet van sterven hoor trouwens vorige week op nieuws: kortbij een autosnelweg wonen is hetzelfde als 17 sigarettten roken dus wat is nu erger , in een huis zitten waar een paar sigaretten gerookt worden of kort bij een autosnelweg wonen dus zou je die ouders die kort bij een autosnelweg wonen moeten straffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Domheid kan je niet verbieden. Roken in je eigen huis verbieden "voor de kinderen" klint misschien mooi en nobel, maar om deze maatregel in de praktijk afdwingbaar te kunnen maken (want als hij niet kan afgedwongen worden, is het volstrekt zinloos hem in te voeren en is uw "oplossing" een non oplossing), dien je de overheid toe te staan binnen te dringen in de privésfeer van de bevolking. Dit wil dus zeggen dat, naast de wet die roken in je eigen huis verbiedt, je ook wetgeving moet maken die de overheid moet toelaten in je huis binnen te dringen om de nodige controles uit te oefenen. Dat gaat een stap te ver. Indien u het ok zou vinden dat ten allen tijde een politieagent bij u binnen mag met als enige reden "even checken of u hier binnen niet rookt; u heeft immers kinderen en roken in nabijheid van kinderen mag niet", dan kunnen we het enkel eens zijn om oneens te zijn. Bovendien zou de voorgestelde maatregel niet enkel een verbod zijn om in een afgesloten ruimte met kinderen te roken, het gaat om "roken in het bijzijn van kinderen" verbieden. Dat betekent dus ook dat ik niet op mijn terras kan roken terwijl mijn kind of een kind van de buren tien meter verderop in de tuin speelt. Je kan ook niet op straat roken, er mocht eens een kind om de hoek verschijnen. Kan je nog op een terras van een café roken? Moet de roker telkens zijn sigaret of sigaar doven als een kind in de buurt komt? Is dat soort samenleving wenselijk? U vraagt mij dan een andere oplossing voor te stellen? Goed. Simpel: ofwel laat je roken toe en bemoei je je er verder niet mee; ofwel verbied je het. Maar roken toelaten en dan allerlei pestregeltjes invoeren is inconsequent en enorm hypocriet vanwege de overheid. Men verbiedt het niet omdat het centjes opbrengt en tegelijkertijd vindt men allerlei infantiele betuttelende pestregeltjes uit omdat dat nu eenmaal stemmen oplevert in de huidige samenleving. En het zet de bevolking nog eens tegen mekaar op ook zodat hun aandacht afgeleid is van het wansmakelijk gedrag van de politici-bansturbators die, terwijl de bevolking kibbelt over de vraag of roken in uw eigen huis moet verboden worden, lustig verdergaan met ons allemaal in 't zak te zetten. Laatst gewijzigd door Sammael : 2 december 2011 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() Mss zoiets als een Kyoto-norm voor rokers uitvinden. Bepaalde maximum quota voor uitgeblazen tabaksrook invoeren waarbij de ene roker de andere zijn quota mag overnemen als ze het op een onderling akkoordje kunnen gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() dat kunnen ze dan ineens voor de café's invoeren: elke roker betaalt zijn tooghangende buren een pintje. Die éne niet-roker komt dan wel alle dagen zat naar buiten, maar de rest kunnen gewoon hun café bezoek verderzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetzelfde staat rokers te wachten (nu al) , zoveel te minder mensen roken zoveel temeer jongeren het roken alleen maar kennen van demoniserende studies en vreselijke foto's op pakjes...dat is enerzijds goed omdat er dan minder jongeren roken maar anderzijds verzuren die jongeren door een onredelijke angst tov rook en rokers.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |