![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(goed é ![]()
![]() |
![]() |
#343 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#344 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk is er niets bovennatuurlijks aan. "Bovennatuurlijks" bestaat niet. Wat in de volksmond paranormaal of bovennatuurlijk genoemd wordt is eigenlijk normaal, want het is deel van de realiteit. Het is echter een realiteit die de meeste mensen niet veel zien, en of ontkennen.
![]() |
![]() |
#345 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
operatie, volledig onder (vreed plezant vind ikzelf)....-> hersenen krijgen signalen er klopt iets niet -> deel van de hersenen wordt bewust -> 'wat is het probleem.....hmm ik kan niet ademen....geen beweging in de armen, ogen kunnen niet open....waar zijn we.....ahn ja operatie....hmm...kiekens zullen slangen vergeten zijn in mijn neus...-> adrenalinestoot en rechterarm beweegt zich richting neus en de slangen -> "mijnheer, mijnheer stil blijven, u moet blijven liggen" verpleegster neemt arm en legt die terug naast mijn zij -> "stom kieken heeft de situatie niet door"....dubbele adrenalinestoot (serieus machtig gevoel) -> gans bovenlichaam komt recht en beide armen richting neus.. -> "mijnheer mijnheer rustig blijven u moet blijven liggen" > ik kan uitspreken "ik kan niet ademen" ; "u moet door uw mond ademen" ; "dat doe ik niet" (van kleinsaf niet, als ik door mijn mond adem dan heb ik een high-gevoel na 5 tellen en begint alles te draaien ![]() Mijn ogen zijn niet open geweest en ik 'zag' het verbijsterend gezicht van de verpleegster, ik zag de Dokter van in de andere kamer kijken, ik zag hoe ik lag, waar het probleem zich bevond enz... Niks buitenaards, niks bovennatuurlijks, enkel ik die mijzelf door die situatie heb geloodst. btw: je zoekt niet naar antwoorden eenmaal je doorhebt dat elk antwoord gewoon een nieuwe vraag oproept. Veel te vermoeiend; hou je gewoon bezig met vragen stellen en de rest komt wel ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 februari 2012 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Onlangs een interessante reportage gezien met onder meer een getuigenis van een franse dokter : Jean-Pierre Jourdan over BDE's en dergelijke.
Zijn woorden sneden ten minste hout : "Wat er is na de dood is onbekend, het is een zwart gat waarop mensen graag projecteren wat ze willen en wensen. Er is nog NOOIT iemand teruggekeerd die echt dood was. Point final." Hij had overingens in een ziekenhuis in de buurt van Orange een aantal verzegelde enveloppes opgehangen in kamers waar men patienten reanimeerde, operatiezalen en dergelijke. Het wachten is op de eerste BDE'er die komt vertellen wat er in die enveloppes zit, maar het resultaat is voorlopig (uiteraard) nihil. Ik denk persoonlijk dat mijn kleinkinderen al lang en breed op pensioen zullen zijn voor er 1 is die uiteindelijk raadt wat er in die enveloppes zit. En dan uiteraard enkel en alleen door toeval. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() BDE's zijn zulk ingrijpende ervaring voor de persoon dat ze zich uiteraard moeilijk tot gecontroleerd onderzoek leiden. Uit oogpunt van realistisch en eerlijk onderzoek is die dokter al serieus gefaald. Het zou beter zijn dat met dit doet met projectie en remote viewing, dit leent zich veel beter tot gecontroleerde onderzoeken. Wat overigens al gebeurd is, met resultaat. Zie deze lezing van Prof Michael Persinger. Persinger is diegene die in de tachtiger jaren in het nieuws kwam met zijn ‘helm van God’, een apparaat dat de temporale kwabben stimuleert met een zwak magnetisch veld zodat mensen een religieuze staat bereiken. http://www.youtube.com/watch?v=9l6VP...ayer_embedded#!
Laatst gewijzigd door exodus : 9 februari 2012 om 16:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb ik die dingen ook gezien en onthouden, maar die zijn irrelevant. Uiteraard hebben die mensen een bijzondere ervaring meegemaakt en uiteraard verandert dat hun kijk op het leven etc. Dat is allemaal al lang en breed gedocumenteerd en gecommentarieerd en al wat je wil. Het punt dat niemand van die mensen (edit : die getuigen van een BDE, dus) lijkt te begrijpen is : Je hersenen kunnen je wijsmaken wat ze willen. Tot in het extreme toe. Het gaat er voor mij om wat er WERKELIJK gebeurt en behalve prof. Laureys en JM Jourdan had niemand het daar zelfs over. Die idiote kwal van een JJ Charbonnier vond ik zelfs het bekijken niet waard, eenvoudigweg alweer een kwakzalver met financieel motief. Absoluut verwerpelijk. Laatst gewijzigd door parcifal : 9 februari 2012 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Fred. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
mensen ervaren wat ze ervaren. Als er 1 ding is waar de wetenschap NIET bang van is, is het wel het onbekende, onderzoek daarvan is net de core-business van wetenschap. Op dit moment doen duizenden en duizenden neurologen onderzoek naar hersenfuncties die met BDE verweven zijn. Moest er iets (kunnen) gevonden worden, zou dat voor een of meerdere van die neurologen eeuwige roem en erkenning en pakken geld (miljoenen) betekenen. Denk je dat ze dat werkelijk niet willen? Citaat:
Jouw probleem is dat je niet begrijpt hoever we al zitten in het begrijpen van die processen. Citaat:
Citaat:
Maar beiden zoeken ze tenminste naar antwoorden, in tegenstelling tot bepaalde anderen die enkel maar langs de kassa passeren en elke poging om duidelijkheid te scheppen in feite tegenwerken omdat anders het zwembad dat ze willen leggen binnen een paar jaar in het gedrang komt. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 9 februari 2012 om 17:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar invullen van de leemtes met willekeurige fantasieverhaaltjes is NIET de oplossing, daar moet ook jij toch mee akkoord gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat is uw probleem eigenlijk met een eventueel voortbestaan na dit leven? De ontgoocheling als het niet waar blijkt te zijn misschien? Maar dat weet je dan niet meer in uw visie, want dan besta je gewoon niet meer. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit is in mijn ogen een zeer primitieve "taal" als je het zo zelfs kan noemen. Maar wat je hier stelt is ook fout op een andere manier, je zegt "Maar daar stopt het en dat is bij alle dieren zo." Hebben alle dieren op aarde buiten de mens dan hun eindstadium in de evolutie bereikt? Dat is waar deze stelling op neer komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]()
![]() |
#357 | ||
|
![]() Citaat:
Iedereen zal onze intelligentie erkennen en er rekening mee houden. Citaat:
Ik vrees dat uw verbeelding u een beetje in de steek laat. Nu, niet erg hoor, ik ben er van overtuigd dat niemand kan inschatten wat het verschil van 1 miljoen jaar kan betekenen. Het kan zelfs zijn dat de wezens hier al zijn, maar dat we ze met onze primitieve technologie gewoon niet kunnen opmerken, even min als een mier de mensen kan zien tot ze op de mierennest stappen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 februari 2012 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
|
![]() Er zit namelijk een ganse industrie achter die termietenheuvel. Plannen maken, onderlinge afspraken, communiceren enz... Weken vooruit kunnen denken enz... Allemaal tekenen van hoog ontwikkelde intelligentie.
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
Alleen al om drinkbaar water te krijgen bv.
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
En waarom zijt ge dan zo zeker dat aliens die nog veel verder zullen staan wel respect zullen tonen?
![]() |