![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een verslaving is een ziekte en als je er dan toch echt iets aan wil doen moet je sigaretten maar verbieden! Maar nee, daar valt teveel geld mee te verdienen door de staat hoor, maak je maar geen zorgen! Trouwens, de dokter heeft mijn bomma jaren geleden aangeraden om te roken, zodat ze minder gestresst zou zijn (ok, dat was voor de gevolgen bekend waren, maar toch). Wat doe je met die mensen die toen ze begonnen niet wisten hoe schadelijk het was? Wat het roken in een huurcontract zetten betreft vind ik dat ieder dat zelf mag beslissen. Het is inderdaad de eigendom van de verhuurder en als hij niet wil dat er gerookt wordt moet de huurder zich daar maar aan houden. Hoe je dat wettelijk gaat in orde krijgen weet ik echter ook niet. En even ter informatie: nee ik ben geen roker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En om op je eerste vraag te antwoorden: uiteraard. Willens nillens ongezond leven heeft een kost waarvoor men zelf zou moeten opdraaien, los van het feit of dat afkomstig is van ongezond eten, ongezond zuipen, ongezond neuken of roken. Citaat:
Er zijn al genoeg campagnes geweest en er is genoeg info beschikbaar die hen al lang geleden hadden kunnen aanzetten te stoppen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hoe ga je ongezond definiëren? Pas op, ik volg je deels wel dat mensen die "ongezond" leven er zelf voor moeten verantwoordelijk zijn. Waar ik dan ook wel voor te vinden zou kunnen zijn is dat je bijdragen aan de sociale zekerheid bepaald zouden worden op basis van je levensstijl. In theorie is dat allemaal heel schoon, maar in de praktijk wordt dat wel een paar ander mouwen hoor! Je gaat een soort bigbrothermaatschappij creeëren waar je het einde niet van kan voorzien... Iemand uitsluiten daarentegen, daar kan ik niet mee akkoord gaan. Laatst gewijzigd door Meuh : 21 februari 2012 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||
Minister
|
![]() Ik begrijp niet hoe je dit kan claimen. Een RR van 1,5 wil wel degelijk zeggen dat er een verhoogde kans bestaat. Bij 1 onderzoek zou je kunnen opmerken dat het binnen de foutenmarge ligt, maar niet als dit cijfer steeds maar terugkomt.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat één mogelijke oplossing je niet ligt, dat je daarom het principe overboord moet gooien. Genoeg alternatieven die je je kan bedenken lijkt me. Een botweg uitsluiten van enige behandeling van typische rokersziekten/drankziekten om maar iets bot te formuleren (aan dokters om daar een sluitend iets over bij elkaar te timmeren). Dat zoiets de facto voor een uitsluiting van die mensen op die vlakken zorgt, dat is dan maar zo. Ik zie daar het probleem niet van in. Bij gewone verzekeringen ben ik ook niet gedekt tegen doelbewuste schade die je zelf veroorzaakt. Als je als overheid werkelijk met de gezondheid van je bevolking begaan bent, dan gaan zo'n maatregelen meer zoden aan de dijk brengen dan budgetoperaties die er eigenlijk enkel op gericht zijn mensen vast te houden in hun verkeerde gedrag, opdat ze zo de begroting mee kunnen spijzen. Laatst gewijzigd door Sfax : 21 februari 2012 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een gemiddelde kettingroker brengt de staat meer geld op dan dat ze eraan verliest. Ze sterven jonger (minder pensioen uitbetalen) + ze betalen torenhoge taksen op hun sigaretten. Als iedereen kettingroker zou worden is het probleem van de vergrijzing praktisch opgelost. We moeten helemaal niet naar een tabaksvrije samenleving, net zoals we niet moeten naar een alcoholvrije samenleving of een gokvrije samenleving of een vetvrije samenleving. Saaie samenleving als ge het mij vraagt. En de ziekteverzekering niet laten tussenkomen bij longkanker door roken? Blessures door te sporten hoeven dan ook niet meer terugbetaald te worden. Eigen risico, weet je wel?
![]() |
![]() |
#353 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar het punt blijft dat de correlaties gewoon heel erg klein zijn, het lijkt aardig wat als je er een percentage aanhangt, maar het staat niet in verhouding tot wat je aantreft bij bijvoorbeeld alcoholmisbruik en leververgroting o.i.d.. Daarnaast is er het probleem van de selectie van onderzoeken. Als er nu 40 onderzoeken zijn en die hebben allemaal een afwijking omdat het nu eenmaal nooit op 1 uit zal komen, en je laat je meta-analyse los op 17 ervan, waarom heb je die 23 er dan uitgelaten? Je zult namelijk altijd een RR aantreffen, ook als je de relatie tussen neuspeuteren en aambeien onderzoekt. Op die manier kun je dus alles 'aantonen', als er maar genoeg onderzoeken zijn, en met een beroepsgroep die zich aan de strijd tegen het roken heeft gecommitteerd en met overheden en NGO's die hun oordeel al klaar hebben en met de belanghebbenden die een zak met geld hebben klaarstaan is dat geen probleem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw constatatie, terecht overigens, zal me niet weerhouden mijn strijd verder te zetten. Citaat:
maar 't haalde allemaal niet veel uit, zolang men op vrijwilligheid en op hoffelijkheid moest rekenen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ben benieuwd wat het volgende gaat zijn waartegen ge ten strijde trekt (een vrij passieve strijd trouwens als get het mij vraagt, daar wat op een forum van uw oren zitten maken over die vermaledijde rokers). Alcohol? Auto's? Facebook? Twitter?
![]() |
![]() |
#357 |
Gouverneur
|
![]() Jouw strijd, wat is dat precies? Jij pleitte ervoor dat de overheid een kroeg voor jou en je kleinzoon zou regelen omdat je daar niet zelfstandig genoeg voor was, dus veel moeite heb je zelf niet gedaan lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar 't is maar zo fair dat je ook zelf opdraait voor die levensstijl. Easy toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() En inderdaad, wat is het volgende? Gamende jongeren moeten ook uit de sz als ze last krijgen van gewrichten door gamen, epilepsie, psychische stoornissen (weet ik veel wat nog allemaal een gevolg zou kunnen zijn ![]() Iedereen zal wel slechte gewoonten hebben die kunnen leiden tot één of andere kwaal he! |
|
![]() |
![]() |