![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het liefst gezouten spek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook al aan gedacht maar gezien ik dit jaar geen ajuinen heb...
Overigens geen idee hoe je dat maakt, nog nooit een recept voor opgezocht. Jij al gedaan? Ik vragen.
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UIENCHUTNEY
700 gr uien een weinig boter 150 gr poedersuiker 1 deciliter sherry azijn 2 eetlepels grenadine 1 eetlepel bosbessensap 2 1/2 deciliter rode wijn Pel de uien en snijd ze in reepjes. Smelt de boter in een kookpan en voeg de uien, de azijn en de suiker toe. Doe het deksel op de pan. Laat een half uur stoven. Roer af en toe. Giet er vervolgens de grenadine, het bosbessensap en de wijn toe. Roer goed en laat zachtjes zonder deksel verder sudderen, totdat de confituur de gewenste dikte heeft. Vul de schoongemaakte potten en sluit ze zeer goed af. Heerlijk bij een aantal vleesgerechten en wildschotels. Komt uit “Ons kookboek" van de boerinnenbond graag gedaan. Met een karmeliet ben ik ook content.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch bedankt! ![]()
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanavond groente-mix quiche.
Gaan erin: wortelen, prei, broccoli, courgette, groene chili, peterselie, bieslook, look, eieren room enzo en misschien nog wat dingen, boontjes bv. Alles waar wat van in de tuin staat gaat erin! Mij benieuwen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 september 2013 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de slimme tuinders een vraagje:
Een oude buurman van mij kweekt zelf tomaten (en prei en savooi enzovoort enzovoort) in zijn tuin. Hij gaf mij laatst een grote zak tomaten, lekker zo uit volle grond, veel beter dan gekweekte tomaten! Maar ze waren nog groen en moesten dus nog een paar dagen rijpen. Nu heb ik gemerkt dat enkele van deze tomaten er erg lelijk begonnen uit te zien en door te zoeken op internet kwam ik er achter dat ze aardappelziekte hebben. http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...ainfestans.jpg De besmette tomaten heb ik natuurlijk weggegooid maar ik vermoed dat mijn buurman zijn tomaten met plekken soms gebruikt nadat hij de lelijke plekken er af gesneden heeft. Weet er iemand of het schadelijk is voor de mens om besmette tomaten of eventueel aardappelen te eten? Ik heb me al rot gezocht op internet en ik vind alle mogelijke informatie over hoe oogsten aangetast worden en verloren gaan en hoe men moet proberen de ziekte te bestrijden maar geen woord over mogelijke gevolgen voor de mens na het eten van besmette groenten. Mijn buurman leeft nog hoor! ![]()
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen reactie tot hiertoe
![]() Ik heb daarjuist lekkere dikke tomatensoep gemaakt met de overschot van de tomaten van mijn buurman. Ik ga daar nu van eten. Niemand antwoordt op mijn zieke-tomaten-vraag dus als ik gevolgen ondervind van het eten van die tomaten dan zijn mijn medeforummers en dan vooral de tuiniers onder hen die dit draadje volgen verantwoordelijk en dan eis ik dat ze naar mijn begrafenis komen en een heel mooie kroon meebrengen (liefst van janoffeltjes, dat zie ik graag!) Anders kom ik spoken! ![]()
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah bon,
Hoi Marie, Tomaten met "de plaag" worden soms al rot zelfs voor ze rood worden. Daar dus geen probleem. Wij gooien ze alvast weg als ze zichtbare schade hebben maar de goei eten we al jaren (met smaak en plezier) op, ook die waarvan hun broer- of zus-tomaat wel slecht van was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 9 september 2013 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() vandaar het geschenk..de buurman wist wel wat hij weggaf...er is niets schadelijks aan deze nachtschade ziekte voor de mens...zolang je maar geen rotte tomaten eet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regel hier is: als het uit de tuin komt en het ziet er eetbaar uit, wordt het opgegeten.
Best mogelijk dat daar ooit wel eens iets tussenzit wat eigenlijk ziek is maar wat opgegeten wordt vooraleer de symptomen van die ziekte duidelijk zichtbaar zijn. Voor zover ik weet (en dat is niet ver want hoe kan je nu zien of een tomaat ziek gaat worden als je ze opgegeten hebt?) hebben wij daar nog nooit last van ondervonden. Bovendien zou je er op allerlei sites best wel wat over lezen mocht er een voor de mens gevaarlijke ziekte woekeren bij tomaten bv.
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Best mogelijk dat ik het niet overleef, maar omdat ze het zelfs op P.be niet schijnen te weten ga ik ze toch maar opeten. Das lef hebben (of levensmoe zijn...)... Ge hebt chance dat het allemaal vrij onschuldig blijkt.
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We duimen voor je.
|
![]() |
![]() |