![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelde evenwel dat er geen juridische omkadering is, wat gewoonweg onjuist is. Ook kinderen van een ongehuwd koppel genieten een strikte juridische omkadering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over dat eerste gaat het gewoon niet, daar de discussie richt op de vraag hoe het burgerlijk huwelijk moet worden ingevuld. Als een regeling voor een relatie tussen een man en een vrouw of als een juridische omkadering van om het even welke relatie. De emotionaliteit speelt hier geen enkele rol in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar ik heb het niet louter over het huwelijksstelsel, Jan. Ik heb het over het huwelijk. Jij bent degene met de wetgevingsfetisj, die hier de discussie wil verengen tot een louter juridische kwestie, terwijl je er op andere momenten wel met alle geweld voortplanting wil bijslepen. Je draait m.a.w. als een windhaan naargelang het jouw goed uitkomt. Samenhang in je argumentatie? Nul komma nul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, wat mij betreft, mag u het gerust hebben over "het" huwelijk. Alleen is me dan niet duidelijk waar u juist naartoe wil. Wat is dan wel "het" huwelijk "in het algemeen"? Bestaat er daar dan geen juridisch omkadering van (u weet wel, dat element dat u zelf zo graag aanhaalt...)? Of bestaan er in uw optiek dan huwelijken zonder een wettelijke basis? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Minister-President
|
![]() Als zelfs een rechtse partij als N-VA pro homohuwelijk is, dan zijt ge uitgespeeld Jan.
In de gouverneursthread: Citaat:
Dat u spartelt als een vis op het droge is normaal, Jan. Uw mening is een minderheid geworden, uw homohaat wordt over het algemeen niet meer geaccepteerd en uw retorische stellingen reeds lang ontkracht. Daardoor voelt u zich aangevallen. Als u de werkelijkheid zou aanvaarden zoals ze is, dan hoeft u zich niet meer aangevallen te voelen, maar kan u het homohuwelijk zien als een verrijking voor het traditionele huwelijk. Ik heb me onlangs verloofd met mijn vriendin, maar we zullen enkel in een land trouwen waar iedereen dat recht heeft. Enkel dan heeft ons huwelijk een waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast behoud ik mij het recht voor als burger van dit land nog altijd voor mijn mening uit te komen. Ongeacht of daar nu een meerderheid of minderheid achter staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Minister-President
|
![]() Same sh*t, different page.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() In ander nieuws:
Helft van binnenlandse adopties door holebi's Ik denk dat we er vandaag trots op mogen zijn dat deze kinderen, in tegenstelling tot de wens van de Jannen en de Querqussen hier, kunnen opgroeien mét ouders in plaats van in het weeshuis. |
![]() |
![]() |