Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2013, 12:56   #341
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Je hebt nog steeds de kern van zaak niet beet: er wordt heus niet lichtzinnig omgesprongen met die gebeurtenissen. Het zijn immers die gebeurtenissen zelf niet waarmee men de draak steekt. 1/ Je moet die gebeurtenissen net kunnen linken met een stroming of partij hier en dan mag je die gebeurtenissen gebruiken om de draak te steken met die stroming of partij.
Uiteraard niet eender welke stroming of partij.
2/En negationisten? Verre van. 3/Ze waarschuwen voor een herhaling.
1/Als ik het goed begrijp ga je er in mee dat NVAers nazisten zijn, of zich nazistisch gedragen ? Want hoe anders kan je ze linken aan de nazi's ? Enkele voorbeeldjes, misschien ?
2/Inderdaad
3/Welke zijn de voortekenen dat zo'n herhaling er zit aan te komen ?
Oud 15 februari 2013, 13:09   #342
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
1/Als ik het goed begrijp ga je er in mee dat NVAers nazisten zijn, of zich nazistisch gedragen ? Want hoe anders kan je ze linken aan de nazi's ? Enkele voorbeeldjes, misschien ?
2/Inderdaad
3/Welke zijn de voortekenen dat zo'n herhaling er zit aan te komen ?
Het is niet omdat ik uitleg hoe iets in elkaar zit, dat ik daarom het fenomeen genegen zou zijn. Nee dus, je begrijpt het niet goed. Je moet een onderscheid maken tussen de beschrijving van een observatie enerzijds, en de formulering van een eigen mening, anderzijds.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 15 februari 2013 om 13:10.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 13:14   #343
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het nog niet goed, denk ik. Je moet dat huis zelf of wat daar gebeurd is, niet om te lachen vinden.
Je moet eerst het Anne Frank-verhaal in verband met de N-VA kunnen brengen. Iets verzinnen waardoor je met de N-VA mag en kan lachen. En dan mag je het Anne Frank-verhaal daarvoor gebruiken. Snap je het nu?
Wordt er gelachen met slachtoffers van de nazi's? Neen.

Dus naar het Frank huis verwijzen zou ik niet doen.

Trouwens, als er niet mag gelachen worden met nazi's dan moeten deze ook van tv:

Oud 15 februari 2013, 13:17   #344
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht

Trouwens, als er niet mag gelachen worden met nazi's dan moeten deze ook van tv:
De vergelijking klopt niet helemaal, aangezien in 'Allo Allo' nooit expliciete verwijzingen naar de vernietigingskampen of de Holocaust gemaakt werden. De Duitsers werden er afgeschilderd als een gewone militaire bezetter.

Laatst gewijzigd door SDG : 15 februari 2013 om 13:18.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 13:23   #345
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt inderdaad niet gelachen met de slachtoffers van de nazi's en evenmin met de nazi's zelf. Er wordt daar "gelachen" met de N-VA.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 15 februari 2013, 13:45   #346
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De vergelijking klopt niet helemaal, aangezien in 'Allo Allo' nooit expliciete verwijzingen naar de vernietigingskampen of de Holocaust gemaakt werden. De Duitsers werden er afgeschilderd als een gewone militaire bezetter.
Negationisme!
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 13:47   #347
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt inderdaad niet gelachen met de slachtoffers van de nazi's en evenmin met de nazi's zelf. Er wordt daar "gelachen" met de N-VA.
Blij dat te horen, dan is er geen probleem.

Aalst carnaval lacht al jaren met de politiek.
Oud 15 februari 2013, 13:47   #348
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Peumans moet zich gewoon excuseren voor zijn nonkel en dan kan deze zaak gesloten worden.
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 13:49   #349
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En van mij mag dat ook. Ik zeg het: ik begrijp nog steeds niet waarom er zoveel lawaai over moet gemaakt worden. En al zeker niet NA carnaval, terwijl iedereen toch al op de hoogte was van die kar VOOR carnaval...
Oud 15 februari 2013, 14:09   #350
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van mij mag dat ook. Ik zeg het: ik begrijp nog steeds niet waarom er zoveel lawaai over moet gemaakt worden. En al zeker niet NA carnaval, terwijl iedereen toch al op de hoogte was van die kar VOOR carnaval...
We verstaan elkaar.
Oud 15 februari 2013, 14:13   #351
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Is een politieke partij voorstellen als een bende SS moordenaars lachen met de politiek?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:15   #352
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Is een politieke partij voorstellen als een bende SS moordenaars lachen met de politiek?
Ja.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:17   #353
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik volg Txiki, ja dat is lachen met de politiek.
Oud 15 februari 2013, 14:17   #354
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dan zal de uitspraak van dat Internationaal Tribunaal zijn ...

"Listen very carefully, I shall say this only once ... "

Laatst gewijzigd door Universalia : 15 februari 2013 om 14:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:26   #355
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting is een begrip dat uw intelligent brein niet snapt?
Dus u bent van mening dat het twijfelen aan of zelfs maar minimaliseren van de holocaust niet strafbaar zou mogen zijn?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:26   #356
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er werd mijns inziens ook de spot gedreven door overdrijving ,met de vergelijkers,de linkleggers tussen beide, maar in het geheel overheerste toch de wansmakelijkheid.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:41   #357
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt wel gelachen met de slachtoffers. wat niet het geval is in de andere voorbeelden die u hier aanhaalt.

Die idioten in Aalst liepen naast een treinwagon die een symbool is van de deportatie, mensen werden als beesten in die wagons gegooid om recht de gaskamers in te moeten. Verder droegen die idioten in Aalst een fles Zyklon Ooilst, een parodie op Zyklon B, how low can you get. En last but not least, kijk zelf nog eens naar de foto's hieronder.

Ik blijf erbij, het feit dat men zoiets ook maar bedenkt, dat men dat doet, en dat er nog een meute is die het probleem niet snapt en zelfs goedkeurt en verdedigt, toont alleen maar aan dat er nog altijd genoeg imbecielen rondlopen.

Oud 15 februari 2013, 14:47   #358
gecensureerd
Vreemdeling

Standaard

Een grap maken over een bepaald onderwerp maakt dit onderwerp niet per se op zichzelf grappig. Dat velen hier vallen voor deze misvatting blijkt uit de reacties. Als we humor beleven volgens wat er door hen verkondigt wordt dan zouden komieken dus enkel mogen werken omtrent thema’s die op zichzelf grappig zijn. Als Geert Hoste een grap maakt over Filip en het koningshuis betekent dit toch ook niet per se dat deze individuen zo grappig op zichzelf zijn…

Het probleem waar we hier mee te maken hebben is dat er tijdens de zondagstoet in Aalst 6 mensen een parodie opgevoerd hebben waarbij de essentie van de humor zo lokaal verankerd ligt dat buitenstaanders de pointe van de humor niet snappen. Je kan je dan afvragen of het dan wel slim is om deze parodie op te voeren als dit niet begrepen wordt. Toch denk ik dat dit zin had maar dat het probleem zich vooral situeert bij de media. Zoals elk jaar worden vele journalisten naar Aalst carnaval gestuurd om de zondagstoet te verslagen. Wat mij als Aalstenaar hierbij opvalt is de slechte manier waarop deze berichtgeving gebeurd. Het is te vergelijken met het verslagen van een voetbalmatch en enkel de eerste helft in je artikel opnemen. Als je de artikels over het Carnaval in Aalst bekijkt geeft dit telkens een vertekend beeld. Snel enkele blikvangers die provoceren fotograferen en dan maar uitvergroten in de nationale media. Proficiat! Toch raar dat de beste groepen op basis van de prijsuitreiking nooit in jullie kranten aan bod komen?

Dit jaar heeft dit tot gevolg dat door deze onkundige berichtgeving een lokaal thema uitvergroot werd op zo een schaal waardoor de overgrote meerderheid niet eens snapt wat de humor hiervan is en terecht ook. Losse deelnames in de carnavalstoet spelen immers veelal in op lokale thema’s en het is dan vaak ook niet bedoeld dat mensen buiten Aalst hier een boodschap aan hebben… Maar de platte commercie zegeviert: je ziet iets waar je totaal de boodschap niet van begrepen hebt en gebruikt dit dan om als moraalridder op te treden om zogezegd het onrecht aan te vechten…

Er wordt niet gelachen met de joden en als je dit toch zo ervaart dan heb je de grap verkeerd begrepen!
gecensureerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:48   #359
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Er wordt wel gelachen met de slachtoffers. wat niet het geval is in de andere voorbeelden die u hier aanhaalt.

Die idioten in Aalst liepen naast een treinwagon die een symbool is van de deportatie, mensen werden als beesten in die wagons gegooid om recht de gaskamers in te moeten. Verder droegen die idioten in Aalst een fles Zyklon Ooilst, een parodie op Zyklon B, how low can you get. En last but not least, kijk zelf nog eens naar de foto's hieronder.

Ik blijf erbij, het feit dat men zoiets ook maar bedenkt, dat men dat doet, en dat er nog een meute is die het probleem niet snapt en zelfs goedkeurt en verdedigt, toont alleen maar aan dat er nog altijd genoeg imbecielen rondlopen.

Ook imbecielen hebben, net als iedereen, het recht om mee te lopen in stoeten.
Slechte smaak is een recht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 14:51   #360
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Zullen we het ook even hebben over de Vlaamse Leeuwen die ze meedragen? Ook al dragen ze niet de officiële leeuwenvlag mee, de carnavalnazi's leggen duidelijk een link tussen al wat Vlaams is en nazisme. Zet eens een andere ploat op hé!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be