Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2013, 16:50   #341
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Huh, wié maakt er juist een onderscheid??? Schaf al die privileges voor zogenaamde "kansarmen" en allochtonen eens af, want deze draad gaat er over dat er een onderscheid wordt gemaakt waarbij een bepaalde groep gediscrimineerd wordt... beetje hypocriet, niet?
Zucht: het artikel uit de openingspost is niet gebaseerd op feiten, maar op veronderstellingen op basis van schattingen die achteraf zelfs niet bleken te kloppen. Maar die ongemakkelijke waarheid wordt hier blijkbaar liever collectief genegeerd.

Er wordt niet gediscrimineerd. Wel integendeel, de voorrangsregels in het inschrijvingsdecreet hebben net bedoeling om discriminatie te vermijden. Het is namelijk net de bedoeling om in de scholen een sociale mix te creëren, waarbij dus geen enkele groep benadeeld of bevoordeeld wordt. Als zou blijken dat dit wel het geval is, dan moeten die voorrangsregels vanzelfsprekend worden aangepast, zoals ik al eerder zei. Maar dat is dus vooralsnog niet gebleken voor alle duidelijkheid.

Citaat:
Lol, ik woon in de meest allochtone buurt van Antwerpen. Van het hele land wellicht, Brussel niet meegerekend.
Ik ken heel veel mensen die in een allochtone buurt wonen, maar toch geen echt contact hebben met allochtonen. Het is niet omdat je naar een Marokkaanse winkel gaat, een Turkse buur hebt of wel eens eens een kebab gaat eten dat je ook echt contact hebt met allochtonen. Behoren er ook daadwerkelijk tot je vriendenkring of minstens kenissenkring?

Citaat:
Dat is niet slechts een kwestie van voetbalsupporters. Allochtonen plooien zich gemakkelijk terug op hun eigen gemeenschap, hun eigen winkels.
Ja, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat ze zich beschouwen als Marokkaan, Turk of whatever. Misschien wel als Marokkaanse Belg of Turkse Belg, maar dat is helemaal niet hetzelfde.

Op de eigen "gemeenschap" terugplooien is overigens een universeel gegeven. Zowat elke provincie heeft daarbuiten regionale (studenten)verenigingen. Zowat elk geloof heeft eigen verenigingen. En ga zo maar voort. Ook daarop wordt teruggeplooid. En hoe groter het verschil tussen gemeenschappen, hoe sterker dat speelt. Dat is dus ook niet eigen aan één cultuur.

Citaat:
Dat heb ik al dikwijls gedaan hoor.
Onder de "allochtonen" die hier geboren zijn, ben ik eerlijk gezegd nog maar zelden iemand tegen gekomen die zich niet (ook) als Belg beschouwd. Meer zelfs, over het algemeen vinden ze het zelfs zeer vervelend dat zij dat moeten zeggen. Waarom denk je dat zoveel van die allochtonen vragende partij zijn om het begrip allochtoon af te schaffen?

Citaat:
Welke racistische inborst? Weet jij eigenlijk wat "ras" betekent?
Weet jij wel dat reeds geruime tijd het begrip racisme niet alleen onderscheid op basis van ras, maar ook op basis van etniciteit inhoudt?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 16:58   #342
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zucht: het artikel uit de openingspost is niet gebaseerd op feiten, maar op veronderstellingen op basis van schattingen die achteraf zelfs niet bleken te kloppen. Maar die ongemakkelijke waarheid wordt hier blijkbaar liever collectief genegeerd.

Er wordt niet gediscrimineerd. Wel integendeel, de voorrangsregels in het inschrijvingsdecreet hebben net bedoeling om discriminatie te vermijden. Het is namelijk net de bedoeling om in de scholen een sociale mix te creëren, waarbij dus geen enkele groep benadeeld of bevoordeeld wordt. Als zou blijken dat dit wel het geval is, dan moeten die voorrangsregels vanzelfsprekend worden aangepast, zoals ik al eerder zei. Maar dat is dus vooralsnog niet gebleken voor alle duidelijkheid.
Rondtrekkende gezinnen worden bevoordeeld, wat kunnen dit anders zijn dan Roma en enkele binnenvaartschippers?

Het is trouwens gebleken dat beide groepen beter leren als ze binnen hun niveau samengeplaatst worden, de mix tussen hoog en laag niveau is slecht voor beide partijen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:04   #343
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik spreek niet over discrimineren, maar over het stopzetten van dat paternalistisch gezeik over die arme dutjes van allochtonen. Ze moeten zelf ook hun verantwoordelijkheid opnemen. Positieve discriminatie is ook discriminatie.
Jij spreekt daar misschien niet over discriminatie, maar de draadstarter deed dat wel. En jij reageerde op een post waarin ik haar daar op wees. Zij vindt het namelijk een schande dat er geen plaats is voor sommige autochtone kleuters, maar het stoort haar blijkbaar niet dat ook allochtone kleuters uit de boot vallen. Het probleem is namelijk niet dat er geen plaats is voor Vlaamse kinderen, maar wel dat er gewoon te weinig plaats is.

Bovendien voorziet het inschrijvingsdecreet helemaal geen voorrang voor allochtonen, zoals ik ondertussen maar moet blijven herhalen. Er is dan ook niemand die het in dat kader heeft over "arme dutsjes van allochtonen".

En tenslotte vraag ik me wel af wat je in dit kader bedoelt met "verantwoordelijkheid" nemen. Hoen kan je verantwoordelijkheid nemen wanneer men weigert je kind in te schrijven? Hoe kan je verantwoordelijkheid nemen wanneer er geen plaats is?

Laatst gewijzigd door Edina : 4 april 2013 om 17:30.
Oud 4 april 2013, 17:14   #344
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij spreekt daar misschien niet over discriminatie, maar de draadstarter deed dat wel. En jij reageerde op een post waarin ik haar daar op wees. Zij vind het namelijk een schande dat er geen plaats is voor sommige autochtone kleuters, maar het stoort haar blijkbaar niet dat ook allochtone kleuters uit de boot vallen. Het probleem is namelijk niet dat er geen plaats is voor Vlaamse kinderen, maar wel dat er gewoon te weinig plaats is.

Bovendien voorziet het inschrijvingsdecreet helemaal geen voorrang voor allochtonen, zoals ik ondertussen maar moet blijven herhalen. Er is dan ook niemand die het in dat kader heeft over "arme dutsjes van allochtonen".

En tenslotte vraag ik me wel af wat je in dit kader bedoelt met "verantwoordelijkheid" nemen. Hoen kan je verantwoordelijkheid nemen wanneer men weigert je kind in te schrijven? Hoe kan je verantwoordelijkheid nemen wanneer er geen plaats is?
Goede vraag, inderdaad.

Nu ben ik het ook eens met Bolleke Wol dat we mensen, ongeacht hun afkomst, moeten stimuleren om hun verantwoordelijkheid op te nemen. Alleen mag dit niet op de neoliberale, Thatcheriaanse manier gebeuren, waarbij verantwoordelijkheid opnemen betekent: wie geld heeft, betaalt zich een privéschool, wie geen geld heeft, mag creperen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:15   #345
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

In Antwerpen moet vooral plaats zijn voor Antwerpenaren, niet voor die enkele inwijkelingen uit West- of Oost-Vlaanderen.
Oud 4 april 2013, 17:37   #346
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is met een omweg hetzelfde als allochtonen en Roma voorrang geven, alleen anders geformuleerd. Belachelijk.
En nogmaals sla je de bal volledig mis. Maar waarschijnlijk zal je nu ook weer niet reageren, net zoals met je belachelijke stelling dat "36% van de allochtonen geen préschool ervaring zou hebben".

Ik kan al raden waarom je Roma plots apart vermeld. Je denkt dat de voorrangsregel voor trekkende bevolking vooral over Roma-zigeuners zou gaan, maar er zijn veel meer kinderen van binnenschippers en kermis- of circusexploitanten of -artiesten dan Roma. En bovendien zijn er ook meer andere zigeuners dan Roma en dan zijn er ook nog eens voyageurs en dat zijn gewoon Belgische woonwagenbewoners.

Leerlingen die verblijven buiten het gezinsverband slaat ook niet in eerste instantie op niet begeleide minderjarige asielzoekers, maar wel op pleegkinderen en kinderen die in een instelling verblijven. En dat zijn ook echt niet uitsluitend allochtonen.

Gezinnen die een schooltoelage ontvangen of een beperkt inkomen hebben, zijn al evenmin exclusief allochtonen. Of ga je nu beweren dat er geen armoede bestaat onder autochtonen.

En hetzelfde geldt voor kinderen van wie de moeder geen diploma secundair onderwijs heeft.

Anderzijds zijn er heel wat allochtonen die in geen enkele voorrangscategorie vallen. Er blijft met andere woorden geen spaander heel van uw stelling.
Oud 4 april 2013, 17:37   #347
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Goede vraag, inderdaad.

Nu ben ik het ook eens met Bolleke Wol dat we mensen, ongeacht hun afkomst, moeten stimuleren om hun verantwoordelijkheid op te nemen. Alleen mag dit niet op de neoliberale, Thatcheriaanse manier gebeuren, waarbij verantwoordelijkheid opnemen betekent: wie geld heeft, betaalt zich een privéschool, wie geen geld heeft, mag creperen.
ja, na vijftig jaar mag dat wel eens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:43   #348
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat overigens niet op van enerzijds te beweren dat "ze" hun kinderen niet naar de kleuterschool sturen (wat niet klopt) en anderzijds beweren dat "ze" de kleuterscholen zodanig overspoelen dat er voor de "raszuivere blonde Bestie" geen plaats meer is.
Ik heb hen eerder in de draad ook al eens op deze tegenstrijdigheid gewezen, maar dat hebben ze makkelijkheidshalve maar genegeerd. Net zoals de andere tegenstrijdigheden in hun discours.
Oud 4 april 2013, 17:43   #349
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
In Antwerpen moet vooral plaats zijn voor Antwerpenaren, niet voor die enkele inwijkelingen uit West- of Oost-Vlaanderen.
waarover heb je het?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:46   #350
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het is trouwens gebleken dat beide groepen beter leren als ze binnen hun niveau samengeplaatst worden, de mix tussen hoog en laag niveau is slecht voor beide partijen.
Dat is niet alleen nonsens, maar bovendien zegt het al dan niet tot de voorrangscriteria behoren niets over niveau. Twee maal fout dus.
Oud 4 april 2013, 17:46   #351
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds zijn er heel wat allochtonen die in geen enkele voorrangscategorie vallen.
Citaat:
Nu de aanmeldingsperiode voor broers en zussen in het basisonderwijs is afgesloten, blijkt dat er in heel wat kleuter- en lagere scholen nog maar bitter weinig plek is. Vooral dan voor kinderen die niet uit een kansarm milieu komen of waar thuis geen taalproblemen zijn met Nederlands. In vier scholen was er zelfs onvoldoende plaats om alle broers en zussen toe te laten, laat staan nieuwe leerlingen.
toch? Hebben ze die hoogopgeleide allochtoon die thuis haar kinderen in het Nederlands opvoedt ook geweigerd? hoe durven ze! Naar het CGKR wegens discriminatie!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 april 2013 om 17:47.
Oud 4 april 2013, 17:46   #352
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze draad gaat nu eenmaal over het gezeik van de intellectueel andersbegaafden
Je houdt het netjes...

Citaat:
Het gaat overigens niet op van enerzijds te beweren dat "ze" hun kinderen niet naar de kleuterschool sturen (wat niet klopt) en anderzijds beweren dat "ze" de kleuterscholen zodanig overspoelen dat er voor de "raszuivere blonde Bestie" geen plaats meer is.
Doet me denken aan die andere bekende spreidstand van onze islamofobe vrienden:

Ze lopen allemaal bij het omcw
Ze pikken onze banen in

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 april 2013 om 17:47.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 17:48   #353
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens, maar het wegwerken van ongelijkheden staat daar niet mee in tegenspraak.
Oud 4 april 2013, 17:49   #354
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je houdt het netjes...

Doet me denken aan die andere bekende spreidstand van onze islamofobe vrienden:

Ze lopen allemaal bij het omcw
Ze pikken onze banen in
Je lacht, maar op een ander forum heb ik letterlijk gelezen: "Die buitenlanders, daar hebben we alleen maar problemen mee. Ofwel pakken ze ons werk af, ofwel plunderen ze het OCMW."
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 4 april 2013, 17:53   #355
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het natuurlijk ook mee eens, maar het wegwerken van ongelijkheden staat daar niet mee in tegenspraak.
Inderdaad. En om op wat je zegt over ongelijkheden voort te borduren: door onvoldoende plaats te creëren in de publieke sector, zorgt men ervoor dat de kapitaalkrachtigen uitwijken naar dure privé-scholen, en dat de grote meerderheid van de bevolking met lange wachtlijsten en/of een daling van de kwaliteit wordt geconfronteerd.

Om de aandacht hiervan af te leiden kanaliseert men de terechte woede van de bevolking over het ondermaatse onderwijsaanbod dan door zondebokken aan te duiden: Roma, moslims, zwarten, Centraal-Europeanen, Joden, ...

Dat noemen we een "perfecte misdaad", nietwaar?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 april 2013 om 17:54.
Oud 4 april 2013, 17:58   #356
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch? Hebben ze die hoogopgeleide allochtoon die thuis haar kinderen in het Nederlands opvoedt ook geweigerd? hoe durven ze! Naar het CGKR wegens discriminatie!
Zucht! Heb je nu nog steeds niet door dat dat artikel uit je openingspost niet correct was? Er zijn in werkelijkheid geen 700 plaatsen tekort, maar 1700! En die "vooral dan voor kinderen die niet uit een kansarm milieu komen of waar thuis geen taalproblemen zijn met Nederlands" was gebaseerd op het feit dat er vooral nog maar weinig plaatsen waren voor niet-indicatorleerlingen. Nog los van het feit dat er misschien wel gewoon meer indicatorleerlingen dan niet-indicatorleerlingen zijn, kan men op basis daarvan niets zeggen over taalproblemen met Nederlands aangezien dat gegeven niet in de voorrangscriteria die bepaalt tot welke categorie je behoort, is opgenomen. Maar blijkbaar is dat allemaal een beetje te moeilijk voor jou.
Oud 4 april 2013, 18:09   #357
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die "vooral dan voor kinderen die niet uit een kansarm milieu komen of waar thuis geen taalproblemen zijn met Nederlands" was gebaseerd op het feit dat er vooral nog maar weinig plaatsen waren voor niet-indicatorleerlingen
goh! dat had ik nu echt nog totaal niet begrepen sé! goed dat je me het uitlegt.
Wat zijn indicatorleerlingen? Is dat hetzelfde als een proper woord voor allochtoonse leerlingen? of nee wacht, dat is het niet hé.

Indicatorleerlingen hebben ouders die jan en miet heten, en die ouders hebben een job zodat ze veelsteveelstveels verdienen en ook nog twee auto's om ieder naar het werk te rijden ipv maar één auto en een thuisblijvende moeder die kindjes baart... of nee wacht, dat is het ook niet, dan ben je ook geen indicatorleerling.
Thuis mag je de taal spreken die je moeder tijdens de zwangerschap sprak want blijkbaar heet dat nu moedertaal (en die is dus overerfbaar en niet aanpasbaar), maar daarom ben je nog geen indicatorleerling. Maar als je dan niet goed volgt in de klas dan kan je misschien wèl indicatorleerling worden als je ouders binnenschippers zijn. Dan komen ze je elke dag afhalen met de boot in school.

Doe ik het goed zo Edina?

Oud 4 april 2013, 18:21   #358
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht! Heb je nu nog steeds niet door dat dat artikel uit je openingspost niet correct was? Er zijn in werkelijkheid geen 700 plaatsen tekort, maar 1700! En die "vooral dan voor kinderen die niet uit een kansarm milieu komen of waar thuis geen taalproblemen zijn met Nederlands" was gebaseerd op het feit dat er vooral nog maar weinig plaatsen waren voor niet-indicatorleerlingen. Nog los van het feit dat er misschien wel gewoon meer indicatorleerlingen dan niet-indicatorleerlingen zijn, kan men op basis daarvan niets zeggen over taalproblemen met Nederlands aangezien dat gegeven niet in de voorrangscriteria die bepaalt tot welke categorie je behoort, is opgenomen. Maar blijkbaar is dat allemaal een beetje te moeilijk voor jou.
Ze houdt zich natuurlijk bewust van de domme...

Daarvoor hebben we dus een negeerlijst.

Ik zie dat enkel kinderen van perfect Nederlandstalige ouders voorrang krijgen over alle scholen heen, en dit enkel in Brussel: http://www.kruispuntmi.be/thema.aspx?id=44

Dus niets bevoordelen van allochtonen. Integendeel, men discrimineert allochtonen die niet perfect Nederlandstalig zijn en hun kinderen op Vlaamse scholen willen zetten. Een zware gemiste kans voor het Nederlands in Brussel en iets wat elke Vlaams-nationalist zou moeten betreuren. En dat met N-VA in de regering! Gaan we zo de slag om Brussel winnen?

De kwestie van indicator- en niet-indicatorleerlingen die gaat over volgende vier criteria, gaat louter over de spreiding van leerlingen tussen scholen:
1. het gezin heeft een schooltoelage ontvangen in het voorgaand schooljaar, of het gezin heeft een beperkt inkomen;
2. de leerling verblijft buiten het gezinsverband;
3. het gezin behoort tot de trekkende bevolking;
4. de moeder heeft geen diploma secundair onderwijs of getuigschrift van het tweede leerjaar van de derde graad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 april 2013 om 18:22.
Oud 4 april 2013, 18:38   #359
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze houdt zich natuurlijk bewust van de domme...

Daarvoor hebben we dus een negeerlijst.

Ik zie dat enkel kinderen van perfect Nederlandstalige ouders voorrang krijgen over alle scholen heen, en dit enkel in Brussel: http://www.kruispuntmi.be/thema.aspx?id=44

Dus niets bevoordelen van allochtonen. Integendeel, men discrimineert allochtonen die niet perfect Nederlandstalig zijn en hun kinderen op Vlaamse scholen willen zetten. Een zware gemiste kans voor het Nederlands in Brussel en iets wat elke Vlaams-nationalist zou moeten betreuren. En dat met N-VA in de regering! Gaan we zo de slag om Brussel winnen?

De kwestie van indicator- en niet-indicatorleerlingen die gaat over volgende vier criteria, gaat louter over de spreiding van leerlingen tussen scholen:
1. het gezin heeft een schooltoelage ontvangen in het voorgaand schooljaar, of het gezin heeft een beperkt inkomen;
2. de leerling verblijft buiten het gezinsverband;
3. het gezin behoort tot de trekkende bevolking;
4. de moeder heeft geen diploma secundair onderwijs of getuigschrift van het tweede leerjaar van de derde graad.
Hoezo perfect Nederlandstalig?
Vlamingen zijn dat toch totaal niet volgens Eberhard en jij?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2013 om 18:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 18:42   #360
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoezo perfect Nederlandstalig?
Vlamingen zijn dat toch totaal niet volgens Eberhard en jij?
Q.e.d.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 april 2013 om 18:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be