![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de heren van de directie van een grote privé firma,die gaan koffie drinken in plastieken bekertjes uit het koffiemachine zeker,met ne scheut cognac van den aldi,en een koekske van de lidl,doe is zo kinderachtig niet kerel
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ze, inclusief luxe koffiekoffers, al gezien op de kantoren van de meest chique advocatenkantoren van brussel. Koffemadammen zijn verleden tijd in de private sector. Alles moet lean zijn, onnodige kosten moeten vermeden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Alleen krijgen ze tegenwoordig een "chiquere" naam, zoals "food & beverage manager" of "executive banqueting assistant" of iets gelijkaardig idioots.
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moeten koffie rondbrengen en zien alle dagen dat de helft er niet is, ligt te konkelfoezen, rondhangen, babbelen, telefoneren...etc en vragen zich iedere dag af waarom ze niet zelf achter hun koffie komen. En velen hebben al een koffie machine maar houden koffie madammen aan om de thermossen te vullen ...aan de machine. Zeg niet dat het niet waar is want het is wel waar. ps; als je een koffie madam ziet rondrijden dan zie je wellicht ook de enige die op dat moment aan het werken is voor het laagste loon. Ik vraag me trouwens af waarom men aan de overheid allemaal gratis koffie krijgt. 1 koffie per dag denken miljoenen overheidspersoneelsleden iedere dag "dat kan geen kwaad". Kost een fortuin...aan ons arme belastingslaven.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 augustus 2013 om 01:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koffie rondbrengen bij de overheid of in grote bedrijven maakt vandaag deel uit van het takenpakket dat aan een extern catering bedrijf is uitbesteed. In die zin is de traditionele koffiemadam, zelf gerecruteerd door de overheid of het bedrijf bijna overal verdwenen. Bij BNP, bvb, is dit beperkt tot de vergaderzalen, het personeel heeft koffiemachines tot haar beschikking. Het hoger kader heeft natuurlijk recht op een andere type service.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 8 augustus 2013 om 05:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die wetgeving is een gevolg van het Belgisch-Frans dubbelbelastingverdrag. De werkgever moet dus via de Belgische belastingdiensten papieren invullen die dienstig zijn voor de Franse belastingadministratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe veel je ook rond de pot blijft draaien, het blijft Belgische wetgeving en regels waar ze zich aan moeten houden, geen buitenlandse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie zorgt ervoor dat je op elk moment van de dag je bakkie troost kunt tappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IK heb toen ook eens een vacature van de privé opgezocht. Dacht dat het aanvangsloon van dezelfde grootorde was (10 �* 11€/u, wel zonder maaltijdcheques), doch dat het eindloon bij de overheid wel gevoelig hoger lag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() In de private sector wordt ancienniteit steeds minder en minder in rekening gebracht. Voor de lagere functies (poetsvrouw, verkoper, arbeider in KMO, lagere bediende) zelfs helemaal niet, aangezien KMO's vaker niet dan wel baremas hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men daar al machines voor gebruikt. Waar ik werkte, zijn de koffiemannen (want toendertijd werkten er daar geen vrouwen) verdwenen eind zestiger, begin zeventiger jaren. Op het laatste, vanaf 1990 of zo, was het enkel nog plastieken bekers, en nescafékoffie, uit wegwerpkoffiehouders. Maw onderhoud was daar ook al niet veel aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat gebeurt allemaal automatisch zeker ... |
|
![]() |
![]() |