![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder vragen stellen is dus nutteloos. Wees maar weer beledigd maar besef dat net jijzelf beledigend overkomt door je nonsens -telkens weer en telkens weer en dan nog weer - opnieuw te herhalen zonder verder ook maar enige duiding te kunnen geven en dat 'weten' te noemen terwijl je échte kennis over domeinen waarin je 'weet' totaal ontbeert. Einde verhaal. Je moet zelfs niet meer antwoorden.
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het abstracte Zijn is Niets en het Niets omgekeerd IS.
Ik geef dus hier de redenatie erbij. Namelijk dat je het Niets kunt denken. Of ook zo dat het absolute Niets ook het Niets van Niets is en dus een Zijn. Citaat:
Ik heb het zo bij Plato gelezen en weet niet meer waar, en ik meen dat de filosoof ook niet werd genoemd. Maar de filosoof van het Zijn was Parmenides en ook Zeno. En die van het Worden (als eenheid van Zijn en Niets) is Heraclitus. Maar het zou ook van de Sofisten kunnen zijn. Dit als scherpzinnige kritiek of ook als positieve bevestiging ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe jaloers moet jij wel niet zijn niks anders te doen te hebben dan mij te pesten.
Maar dat komt natuurlijk omdat je met Zen nooit iets anders hebt bereikt dan de eindeloze leegte. En je driften te beheersen is blijkbaar evenmin gelukt. Ik krijg bijna medelij...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel een hoop beledigingen bij elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Ik zou het appreciëren mocht deze draad niet verder bezoedeld worden door gekibbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat me raden: je weet niet meer in welk boek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() Moet ik daaruit afleiden dat je opgezet bent met flooding van deze draad en van het forum Religie door de morosoof?
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2013 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het maakt de zaak waarom het gaat onnodig ingewikkeld. Daar gaat het om!
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Iedereen is (te) dom en iedereen moet het maar zo vinden zoals jij het bedacht hebt. En als 'men' het niet met je eens is, kunnen ze doodvallen. Jij (de dictator) hebt tóch gelijk. En zelfs als de werkelijkheid anders is, dan dient zelfs die zich maar aan te passen aan jouw proza. Dus zelfs dictatoriale trekjes ten opzichte van de realiteit! Dictator Harrie weet wel raad... En voordat je weer gaat zeiken over beledigingen; je hebt het zelf gezegd op nationale NL TV! "en ook al is de werkelijkheid anders, dan klopt de werkelijkheid niet!" Maar vooral de rest blijven beledigen en uitschelden.
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 27 september 2013 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hij zei niet tegen mensen: "Volg mijn religie maar volg Mij." En ze gingen met Hem mee en luisterden wat Hij leerde. Hij kwam om het zondeprobleem, dat ieder persoonlijk heeft, op te lossen door het oordeel,= geen relatie met God meer, te ondergaan en die relatie door vertrouwen in Hem te geven te herstellen. Geloven in Jezus = niet verstandelijk alles weten over Hem maar een persoonlijke relatie aangaan op basis van vertrouwen en acceptatie van zij Offer op persoonlijke basis. Ik heb in die zin geen religie of ben aanhanger, maar ik wil een relatie al is dat met vallen en opstaan.
![]() |
![]() |
#359 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Altijd de ander, nooit kijken naar jezelf.
![]() |
![]() |
#360 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik sta daar minder afkerig tegenover dan tegenover de georganiseerde godsdiensten. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 september 2013 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |