![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Dat is niet wat atheisten beweren "als ze zich in het nauw gedreven voelen". Dat is wat wij beweren wanneer anderen komen orakelen dat ze tegen kaboutertjes praten. Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Minister-President
|
![]() Marieke,
Ik ben een (religieuze) atheïst. Maar ik zal even in je redenering meegaan. Stel dat god bestaat, moet bestaan omdat alles moet geschapen zijn, een oorzaak moet hebben. (Een andere reden waarom god - nog niet gedefinieerd - zou 'moeten' bestaan kan ik me niet indenken.) Maar dan zitten we met een immens probleem. Wie heeft dan god gemaakt? Ja, zal je opmerken, god heeft 'altijd' al bestaan. Ja maar, indien god - zonder oorzaak - 'altijd' al kan hebben bestaan, waarom is het dan niet mogelijk dat de kosmos (in de meest brede zin van het woord) 'altijd al 'vanzelf' heeft bestaan. God lost geen enkel probleem op, zelfs niet dat van zijn eigen 'bestaan'. De Chinezen, toch geen uilen, hadden dit al lang door. het Chinees kende tot de 17e eeuw zelfs geen woord voor 'god'. In het tao is de kosmos 'vanzelf zo' zonder dieper dragende grond .Het waren de Jezuïeten die zo nodig de mensen met de oudste levende beschaving moesten gaan beschaven die een woord ingevoerd hebben. Trek ik nu ook in het belachelijke dat god - met alles er bij zoals we ons dat kunnen voorstellen - niet bestaat?
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God bestaat uit een oneindige reeks steeds hogere Goden.
Lees daarvoor mijn atoomtheorie. Het is de heilige geest als een oneindige reeks van vader op zoon, dus ook de grootvader en de overgrootvader, enzovoort tot in het oneindige. En dan de zoon en de kleinzoon enzovoort, ook tot in het oneindige. Dit laatste dan wat de toekomst betreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achter elke godsontkenning, kan u probleemloos een 'godsbewijs' posten. U mag me ook inviteren als uw god nog eens op de thee komt. Ik breng koekjes mee. En een borrel. ![]() Citaat:
Citaat:
Zo werkt het niet hoor. In een discussie mag u w.m.b. zeven weesgegroeten en twaalf fadronsen mantrisch opdreunen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 december 2013 om 14:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() Het enige dat u met die opmerking bewijst is dat u niet verder gekomen bent dan te ontkennen wat men u heeft proberen op te dringen ipv u boven het gewoel te plaatsen en te zien wat werkelijk waarde heeft en wat niet en kom nu niet met uw onding dat u het weet; want u weet duidelijk nog niet veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook voor u hetzelfde antwoord : Ik leef bij slechts één regel : http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Rule |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Helaas is het nodig om ze blijven te herhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier gaat u al volledig de mist in: Stel dat god bestaat, moet bestaan omdat alles moet geschapen zijn, een oorzaak moet hebben. (Een andere reden waarom god - nog niet gedefinieerd - zou 'moeten' bestaan kan ik me niet indenken.) U denkt veel te materialistisch; u bent veel te veel gefixeerd op onze bekrompen wereld; wat indien er veel meer is dan onze kleine wereld en dat die kleine wereld gewoon opgaat in een veel groter geheel; zijn geboorte is dan ook niets bijzonders, iets dat dagelijks gebeurt op andere niveaus en waarvoor het absoluut niet nodig is een speciale God bij te creeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat als er monsters onder je bed zitten en een stargate achter je linnenkast? Zitten ze er? ......NOPE dus stop met realiteit door fantasie te vervangen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() Oke. Enorm materialistisch aangelegd, bevreesd om de harde werkelijke wereld en feiten te verlaten om dieper in de waarheid door te dringen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() Wat als ik een mens was met een vrije wil en heel veel verstand en verbeelding om op strikt wetenschappelijk wijze (ik spreek over de vraagstelling) dieper door te dringen in mijn dagelijkse werkelijkheid, overeenkomsten, lijnen, oorzaken en gevolgen te zien en zijn consequenties eruit te trekken. Denk u dat ik dan echt niet verder kan komen dan te zeggen dat God niet bestaat want de huidige wetenschappen kan zijn bestaan niet aantonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw. de conclusie is gemaakt VOOR het onderzoek ![]() Laatst gewijzigd door Havanna : 21 december 2013 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waarheid is geen vaststaand feit; dat geloven is juist aantonen dat men verstandelijk nog in zijn kinderschoenen staat; de waarheid is een weg waar men stap voor stap, met vallen en opstaan, met omwegen en alles wat erbij hoort verder in doordringt. Oke u gelooft niet in Christus, maar hij heeft gezegd 'ik ben de weg, de waarheid en het leven'. Als de waarheid een vaststaand feit wat had hij gewoon gezegd ik ken de waarheid, niet ik ben de waarheid en zeker niet ik ben de weg, en juist dat alles leidt naar het echte leven. Wat is dat echte leven; dat is de vraag; en we hebben nu helemaal niet over God gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een sprookjesfiguur zegt wat de schrijver hem laat zeggen. Je bouwt je redenatie op lucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En niet hun mond te houden, maar hun reddit-gezever in te ruilen voor een beschaafde manier van argumenten voorleggen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 december 2013 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |