Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 11:38   #341
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Best mogelijk eno, maar het probleem zit in de mensen zelf,zij die werk hebben kijken eens om en zeggen t'is erg zoveel werkelozen,en gaan dan voort met hun werk,maar dat veranderd niks aan de situatie waarin vele werkelozen zich bevinden,en dan is het makkelijk om te zeggen ze doen er niks voor,de onverschilligheid die uitgaat van rechts is zeker zo erg als de onverschilligheid
bij sommige werkelozen,want er zullen er inderdaad tussen zitten die niet effectief op zoek zijn naar werk,maar ook velen die wel hun best doen,denk je niet dat iedereen zowat de job zou willen doen waar hij voor geleerd heeft,op welk niveau dan ook?
Dat hangt ervan af. Wie filosofie studeert, weet bij voorbaat dat hij niet als "filosoof" aan de bak zal komen.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 20 mei 2014 om 11:39.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 11:44   #342
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik weet niet hoe het elders zit maar het kost mij telkens weer moeite om iemand te vinden om onderhoud aan de woning en/of tuin te doen van mijn moeder.
Ik denk dat wie in de branche van de klusjes of tuinonderhoud wil stappen een aantal gouden jaren voor de boeg heeft.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 11:49   #343
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
,

Akkoord

Idealitair ja, maar velen stellen zich toch zeer flexibel op, heb ik altijd gezien. Uit noodzaak natuurlijk. Een van mijn dochters is historica maar doet interims...De andere heeft (met hoger diploma marketing) een eigen bedrijfje informatica maar klust bij in twee andere jobs.
Mijn dochter is momenteel naar een infosessie in Gent voor bijscholing orthopedagogie,jeugd en gehandicaptenzorg en leefgroepenwerking,omdat zij met haar diploma bijna niet aan de bak komt,ik geloof zelf dat daar de verhouding zelfs 1/10 is
Oud 20 mei 2014, 11:55   #344
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het elders zit maar het kost mij telkens weer moeite om iemand te vinden om onderhoud aan de woning en/of tuin te doen van mijn moeder.
Ik denk dat wie in de branche van de klusjes of tuinonderhoud wil stappen een aantal gouden jaren voor de boeg heeft.
Ik ken iemand die klussenier is. Heeft moeite om opdrachten te vinden, door de crisis. Mensen doe-het-zelven meer en schrikken vaak van zijn prijzen. Voor een hele dag werk telt hij 400 euro (inclusief btw). Ze snappen niet dat dat een gewoon loon is, want daar moet alles vanaf (camionette, verzekeringen, zijn werktuigen, sociale bijdragen, btw, belastingen) en uiteindelijk houdt hij een goeie 100-120 euro over. Wat niet overdreven is, aangezien er geen vakantiegeld, vakantiedagen of eindejaars in zit voor zelfstandigen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:02   #345
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken iemand die klussenier is. Heeft moeite om opdrachten te vinden, door de crisis. Mensen doe-het-zelven meer en schrikken vaak van zijn prijzen. Voor een hele dag werk telt hij 400 euro (inclusief btw). Ze snappen niet dat dat een gewoon loon is, want daar moet alles vanaf (camionette, verzekeringen, zijn werktuigen, sociale bijdragen, btw, belastingen) en uiteindelijk houdt hij een goeie 100-120 euro over. Wat niet overdreven is, aangezien er geen vakantiegeld, vakantiedagen of eindejaars in zit voor zelfstandigen.
Misschien mist die persoon dan bepaalde vaardigheden. Hier in de buurt is iemand vorig jaar ook als klusjesman begonnen. Het werk groeit hem ondertussen boven het hoofd. De zaken gaan zelfs dermate goed dat hij vorige week in een nieuwe bestelwagen heeft geïnvesteerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:07   #346
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien mist die persoon dan bepaalde vaardigheden. Hier in de buurt is iemand vorig jaar ook als klusjesman begonnen. Het werk groeit hem ondertussen boven het hoofd. De zaken gaan zelfs dermate goed dat hij vorige week in een nieuwe bestelwagen heeft geïnvesteerd.
laat mij raden, die persoon heeft tot nog toe geen controle van belastingen gehad
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:08   #347
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is allemaal gemakkelijk gezegd nietwaar,ken jij veel ingenieurs die zondags met een dienblad gaan zeulen,neen waarschijnlijk niet,maar ik ken wel veel mensen die de zorg in willen,maar daar geen geschikt diploma voor hebben,niettegenstaande ze wel een diploma hebben,het is nu eenmaal een feit dat er werk is voor knelpuntberoepen,maar dan laat men hier liever mensen uit andere landen komen dan hun eigen mensen om te vormen voor dat beroep,resultaat moet dadelijk daar zijn,geen tijd om mensen om te vormen!
U vergist zich, hoor. Er bestaan heel wat na- en bijscholingsprogramma's voor die sector. In het Kortrijkse organiseert de Vlaamse Vereniging voor Zelfstandige Verpleegkundigen bijvoorbeeld heel wat of kan je terecht bij Thuishulp Kortrijk voor een volledige opleiding. En heb ik het nog niet over de vele opleidingen die de verschillende Kortrijkse hogescholen aanbieden in de verpleegkunde.

Alleen blijft het zo: veel mensen willen dat werk niet. Ze willen geen glijdende uren. Ze willen geen weekendarbeid. Ze willen geen gezeur van oude mensen in een bejaardentehuis. Ze willen niet de pis en kak opruimen van zieke, bejaarde of gehandicapte mensen. Ze vinden dat werk te min.
Oud 20 mei 2014, 12:09   #348
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Dat hangt ervan af. Wie filosofie studeert, weet bij voorbaat dat hij niet als "filosoof" aan de bak zal komen.
Filosofen horen niks te doen, alleen speculatief denken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:10   #349
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is allemaal gemakkelijk gezegd nietwaar,ken jij veel ingenieurs die zondags met een dienblad gaan zeulen,neen waarschijnlijk niet,maar ik ken wel veel mensen die de zorg in willen,maar daar geen geschikt diploma voor hebben,niettegenstaande ze wel een diploma hebben,het is nu eenmaal een feit dat er werk is voor knelpuntberoepen,maar dan laat men hier liever mensen uit andere landen komen dan hun eigen mensen om te vormen voor dat beroep,resultaat moet dadelijk daar zijn,geen tijd om mensen om te vormen!
En veel mensen met een hoger diploma moeten tevreden zijn met een lager loon en werk,en pakken zodoende de jobs af van mensen die een lager diploma hebben,en zeg niet dat het niet zo is ,want het is wel zo!
Vele bureaubedienden zijn bachelors,en de mensen met een middelbaar diploma komen niet of weinig aan de bak,op termijn zal dat ook het diploma van bachelor schaden,want het zou wel eens een norm kunnen worden dat hun minder loon als voorbeeld zou kunnen dienen voor hun diploma,als je begrijpt wat ik bedoel!
Bron ?
Het is niet zo.
Mensen worden niet zomaar beneden hun diploma aangeworven.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 12:11   #350
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
mss,als je dat zelfstandig aanpakt,de lonen in dienstverband zijn daar niet erg hoog
Oud 20 mei 2014, 12:14   #351
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
Het is niet zo.
kijk dan maar eens hoeveel bureaubedienden er een bachelor hebben!
Oud 20 mei 2014, 12:17   #352
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vergist zich, hoor. Er bestaan heel wat na- en bijscholingsprogramma's voor die sector. In het Kortrijkse organiseert de Vlaamse Vereniging voor Zelfstandige Verpleegkundigen bijvoorbeeld heel wat of kan je terecht bij Thuishulp Kortrijk voor een volledige opleiding. En heb ik het nog niet over de vele opleidingen die de verschillende Kortrijkse hogescholen aanbieden in de verpleegkunde.

Alleen blijft het zo: veel mensen willen dat werk niet. Ze willen geen glijdende uren. Ze willen geen weekendarbeid. Ze willen geen gezeur van oude mensen in een bejaardentehuis. Ze willen niet de pis en kak opruimen van zieke, bejaarde of gehandicapte mensen. Ze vinden dat werk te min.
Mijn moeder heeft die opleiding op latere leeftijd gevolgd en dat werk gedaan uit noodzaak, om te ontsnappen aan de werkloosheid, maar uiteindelijk met veel liefde. Met het lage loon had ze het alleen niet kunnen bolwerken, maar mijn stiefvader werkte ook. Dus kon het wel. Bijna als bijverdienste.

Alleen kwam het zeulen met het volle gewicht van patiënten met gereduceerde mobiliteit (draaien en keren in bed, naar het toilet helpen, baden, etc) haar op een overbelaste rug te staan. Keihard. Met veel moeite en afzien heeft ze het toch tot haar pensioen volgehouden...
Oud 20 mei 2014, 12:19   #353
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij vinden haast elke dag in onze brievenbus briefjes van Oost-Europeanen die zich aanbieden voor allerhande klusjes, tuinonderhoud, dakrenovatie, enz. enz.
Oud 20 mei 2014, 12:19   #354
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de aankondiger Bekijk bericht
Feit is alleszins dat het werklozenstelsel dringend moet aangepakt worden.

En als men niet mag vermelden dat er enorm veel werklozen zijn die echt geen werk zoeken/willen, gaat men niet veel veranderen.
Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die niet willen werken maar die moeten alleszins niet als werkzoekenden worden betiteld.
Jouw aankondigingen trekken op niet veel.
Oud 20 mei 2014, 12:19   #355
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en dat is een probleem.
Ik ben ook een bureaubediende en ik ben ingenieur.
Wat dacht u, dat iemand die een A2 diploma menswetenschappen iets op een bureau kan komen doen ? Of een A2 wiskunde dan ? Neen, dat zijn doorstromingsrichtingen die de mensen klaarstomen voor hogere studies professionele of academische bachelor. En een A2 kantoor, wel, daar kan je amper iets mee aanvangen. Dat zijn richtingen voor kinderen die nogal snel schoolmoe zijn, maar daar komt helaas niks van terecht en achteraf hebben die allemaal spijt dat ze niet beter hun best hebben gedaan. Allemaal. Dan kunnen ze beter een stiel leren. Loodgieter, mecanicien, bakker, ...
Oud 20 mei 2014, 12:20   #356
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn moeder heeft die opleiding op latere leeftijd gevolgd en dat werk gedaan uit noodzaak, om te ontsnappen aan de werkloosheid, maar uiteindelijk met veel liefde. Met het lage loon had ze het alleen niet kunnen bolwerken, maar mijn stiefvader werkte ook. Dus kon het wel. Bijna als bijverdienste.

Alleen kwam het zeulen met het volle gewicht van patiënten met gereduceerde mobiliteit (draaien en keren in bed, naar het toilet helpen, baden, etc) haar op een overbelaste rug te staan. Keihard. Met veel moeite en afzien heeft ze het toch tot haar pensioen volgehouden...
Daarom ook hoort de pensioengerechtigde leeftijd overeenkomstig te zijn in deze sector.

Alleen: de lonen in de zorgsector zijn tegenwoordig niet echt laag te noemen, wel integendeel. Daarnaast zijn er heel interessante mogelijkheden je loon goed aan te sterken.
Oud 20 mei 2014, 12:20   #357
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jouw aankondigingen trekken op niet veel.
Sterke argumentatie.
Niet dus.
Oud 20 mei 2014, 12:21   #358
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Wij vinden haast elke dag in onze brievenbus briefjes van Oost-Europeanen die zich aanbieden voor allerhande klusjes, tuinonderhoud, dakrenovatie, enz. enz.
't Getuigt van de wil om te werken. 'n Voorbeeld voor de vele werkloze "inheemse" Belgen.
Oud 20 mei 2014, 12:22   #359
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
Het is niet zo.
O, jawel, hoor, want een werkgever krijgt dan meer waar voor hetzelfde geld, althans dat denkt hij toch. En meestal is dat ook zo.
Oud 20 mei 2014, 12:23   #360
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Of zelfs een Master.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be