![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook bachelors en masters (!) wordt gevraagd om te gaan kuisen, te gaan afwassen, te gaan monteren, ramen te gaan plaatsen en zeker ook om in de verkoop te gaan staan! Voor deze mensen betekent dit meestal dat ze hun diploma waardeloos maken. Voor jou betekent het dat je laat zien dat je wil werken en beseft dat het je niet op een schoteltje zal aangeboden worden in deze tijden waar een bachelor-diploma al iets is waar je niet mee uitpakt, en ook een master amper nog iets voorstelt. In lagergeschoolde zorgfuncties (van patiënten vervoeren met de rolstoel tot maaltijden rondbrengen en In de financiële sector mogelijk ook, als je diploma in die richting gaat. Maar best zou je nog iets bijstuderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. het bovenste is al niet van toepassing op mij, ik zit noch in een sociale woning (op de wachtlijst), klus noch bij in het zwart, en heb geen kindergeld .... 3. als pakweg de mensen die rond de 1200-1300€ netto verdienen, zo'n 300€ meer zouden kunnen hebben, zou ik zeggen "ja dat is een acceptabel loon" en daar doe je op zich niet veel foliekes mee ... 4. al wie onder de 1500€ zit, is in mijn ogen "arm" ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je hebt dus weinig reden om van bestaansonzekerheid te spreken, integendeel. Via interimkantoren vind je altijd wel een goed opstapje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daar heb ik eerlijk gezegd niet veel van gemerkt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik stond (sta) ook op de wachtlijst hoor. We hebben vele metgezellen. Ik hoop echter nooit gebruik te moeten maken van ... En tja dat betekent dat je voor 1500-1600 euro zou gaan werken, als ik het goed heb. In jouw geval is dat 700 - 800 meer tov je huidige situatie. Rond en in het Brusselse is men minder strikt met diplomavereisten... Probeer daar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry als het indiscreet overkomt, "hoe?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mooie instelling. Ze zoeken tal van mensen in grootkeukens trouwens. Als je je regio vermeld, kunnen mensen je eventueel contacteren met interessante vacatures. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met nog een klein bedrag (<500 euro) dat op mijn spaarrekening stond.
De term leven is niet echt van toepassing natuurlijk maar water komt uit de kraan (al was het in mijn geval bruin) en met dat bedrag kan je toch even brood vd aldi kopen.... Af en toe verdiende ik iets (als ik in de richting van nul kwam, pak een 1500 euro, en daar kon ik dan weer een hele poos mee verder...). Probleem is niet het bedrag, probleem is dat mensen niet kunnen omgaan met het bedrag. Toen besefte ik, dat het leefloon eigenlijk gewoon veel te hoog is, en het niet verbazend is dat vele ocmw-gangers rustig met hun tablet of smartphone in de gang zitten, uit hun audi of bmw gestapt komend, vragend of er tussenkomsten zijn voor sport, cinema en pretparkbezoeken (om een "ja" te horen). Tering naar de nering zetten, dat kennen we hier niet meer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor Brussel heb ik vroeger al eens zitten solliciteren, doch zonder resultaat, maar ik ga het herproberen, wie weet ... ik hoop dat ik dan alleszins vergoed word voor mijn vervoerskosten want anders aïe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hum nee ik weet enkel wat ik niet wil doen ... (lol) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die ik ken kuist fulltime voor €1300 netto...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lol mirror pls on topic
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @paddenstoel, het klopt inderdaad dat men niet altijd goed met het bedrag van zijn/haar uitkering omgaat, soms heb ik de indruk dat het voor sommigen gewoon een leuk zakcentje is, ik zie soms ook mensen uitstappen uit een sjieke auto als ze hun blauwe kaart op het einde van de maand inleveren ... nu dat kunnen vrienden zijn ofzo maar soms zitten ze zelf aan het stuur dus ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Europees Commissaris
|
![]() Doet elke getrouwde vrouw dat niet?
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |