Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2015, 21:31   #341
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ik denk niet dat er veel Vlamingen, buiten degene die er gaan werken, wakker liggen van Brussel. Dat is een ver-van-mijn-bedshow voor de modale Vlaming.
De modale Franstalige Belg gaat nog steeds tijdens die zomerperiode naar de Kust en dit voor toeristische redenen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2015, 21:33   #342
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard is de Vlaamse hoofdstad een Vlaamse stad, Brussel ligt dan ook in Vlaanderen.

Vergeet uw annexatieplannen, ze zijn futiel.
Wie spreekt over annexatie? Brussel is de hoofdstad van alle Belgen!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2015, 07:04   #343
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, fijn dat je reageert omdat je het plezant vindt, ik hoop dat we ons beiden dan nog veel gaan amuseren...
Ik hoop het ook.

Citaat:
Laatst gelezen, en jij zult het waarschijnlijk ook wel gedaan hebben, maar ik verdoe mijn tijd niet ermee om het via Google of weet ik veel terug te gaan opzoeken: een steeds kleiner percentage van de wereldbevolking bezit een steeds veel groter en veel groter percentage van de wereldrijkdom en de macht die daarmee gepaard gaat...
Dat voor waar aannemen, noem jij dat complotdenken???
Hewel dan ben ik inderdaad een hele grote complotdenker...
Dit is een stelling die eenvoudig te bewijzen is. Er bestaan tal van officiële rapporten, onderzoek, documenten om het te staven, en het is ook iets dat objectief gemeten kan worden. Als je zoiets poneert, zal ik jou zelfs geen bewijs vragen, omdat ik het zelf kan vinden.

En ook daar sla je de bal mis. Als ik naar een bron of een bewijs vraag, is het ofwel omdat ik het standpunt voor de eerste keer hoor, en het graag wil bestuderen, of omdat ik weet dat het standpunt uit de duim gezogen is, en er gewoon geen bewijs bestaat.
En naargelang de forummer weet ik wel ongeveer in welke strategie mijn vraag past. Je zult begrepen hebben dat jij in het tweede geval zit, maar ik kan altijd verrast worden, uiteraard.

Citaat:
Mijn vraag blijf: hoe hebben die mensen dat gedaan... Via complotwerking of via openlijke beinvloeding en aanpassing van de wetten aan hun Eigen behoeften; of door het ostentatief naast zich neerleggen van de bestaande wetgeving zonder daarin ook maar in het minst tegengewerkt te worden door de bestaande politieke classe???
Opnieuw mijn verwijzing naar volgend artikel:
http://de-bron.org/content/griekenla...ntwoordelijken
Daar kom je in een andere discussie terecht, waar het complotdenken inderdaad
welig tiert.

Citaat:
Wie zegt dat??? Waarom zou ik wat mij niet aanstaat en wat ik ook lees hier moeten komen weergeven??? Het forum zit vol met mensen die die kant van de medaille al tot vervelens toe verdedigen en uitleggen???
Dar heeft een naam: intellectuele eerlijkheid.

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat het niet terug te vinden is; ik stel dat ik weiger de moeite te doen om het terug te zoeken...
Dat is heel goed voor toogdiscussies. In kijn naieviteit probeer ik hier op P.be toch op een ander, ietskes hoger, niveau te debatteren en discussiëren, niet veel, hoor, maar toch. Meestal dan toch. En dat vergt inderdaad een kleine inspanning, dat maakt het juist plezant.
Oud 6 juli 2015, 07:42   #344
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dit is een stelling die eenvoudig te bewijzen is. Er bestaan tal van officiële rapporten, onderzoek, documenten om het te staven, en het is ook iets dat objectief gemeten kan worden. Als je zoiets poneert, zal ik jou zelfs geen bewijs vragen, omdat ik het zelf kan vinden.
Je vindt bewijzen met overvloed ook en vooral omdat je hier dezelfde mening volgt en er inderdaad niet naast gekeken kan worden...

Maar voor mij zou of zal het even moeilijk zijn om dit te bewijzen dan alle andere dingen die ik poneer, waar de bewijzen ook heel duidelijk gegeven worden, misschien verstopt in andere artikels met andere doeleinden.

Vb. Als nu de Vlaamse regering zoveel meer moet saneren en de sociale zekerheid in Vlaanderen moet afbouwen dan heeft voor mij dat niets te maken met de NVa die daar nu meeregeert maar alles en dan ook alles met de gevolgen van de zesde staatsmisvorming die de klassieke Vlaamse partijen tegen de elementairste belangen van Vlaanderen in mee ondertekend hebben...

Dit gevolg, met het commentaar van de regimepers erop, kende ik al vanaf het moment dat ik de blauwdruk van de zesde staatshervorming las. Vooral overal het zinnetje dat de nodige middelen bij de bevoegdheden die zouden overgeleverd worden naar de gemeenschappen berekend zouden worden in functie van de nu (toen) bestaande behoeften, wetende dat Vlaanderen al uit een periode kwam van zware besparingen op die behoeften en dat franstalig België zelfs geweigerd had ook maar een euro te besparen en in tegendeel hun behoeften zelfs nog altijd kunstmatig verder opgeschroefd hadden, zegt al meer dan genoeg wie de grote rekening voor de bijkomende besparingen op zijn bord gekregen heeft en inderdaad Vlaanderen bloedt nu, terwijl Wallonie, ondanks al hun geklaag het relatief gezien zelfs beter doet dan ervoor, maar er wordt dan ook, in tegenstelling met Vlaanderen niet in hun vlees gesneden...

Citaat:
Daar kom je in een andere discussie terecht, waar het complotdenken inderdaad
welig tiert.
Alsof inderdaad die instellingen niet alles doen opdat het zogenaamde complotdenken welig zou tieren... Kwestie van de waarheid achter een scherm van nietszeggende blablabla te verstoppen...

Citaat:
Dar heeft een naam: intellectuele eerlijkheid.
Die intellectuele eerlijkheid betreft in eerste plaats mij zelf; ik ben verplicht om intellectueel eerlijk te zijn tov mijzelf, en dat is één van de basisregels waarop heel mijn bestaan draait.
Dit is enkel een forum en ik probeer hier intellectueel eerlijk tov van mijzelf mijn standpunten weer te geven; maar ik verdoe mijn tijd niet om overal en altijd het bewijs van mijn intellectuele eerlijkheid tot in het oneindige uiteen te zetten. De lol is er dan vanaf.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:30   #345
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vb. Als nu de Vlaamse regering zoveel meer moet saneren en de sociale zekerheid in Vlaanderen moet afbouwen dan heeft voor mij dat niets te maken met de NVa die daar nu meeregeert maar alles en dan ook alles met de gevolgen van de zesde staatsmisvorming die de klassieke Vlaamse partijen tegen de elementairste belangen van Vlaanderen in mee ondertekend hebben...
Ik denk eerder dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de Vlaamse regering er zich heeft moeten bij neerleggen dat hun boekhouding niet volgens de regels gevoerd werd. Ze hebben jarenlang via PPS kosten buiten de begroting gehouden, om deze kunstmatig in evenwicht te houden. Dat is de echte oorzaak van de verhoogde inspanning die van de burger gevraagd wordt. Maar dat vergeet gij liever, want dat past niet in uw idee van "de anderen zijn het altijd geweest'. Nu ge zijt niet alleen met dat idee. Een groot deel van de Vlamingen maken zichzelf graag dat verhaaltje wijs. Het succes van sommige partijen is gebouwd op die waanvoorstelling. In Griekenland hebben ze ook ervaring met volle geloof in sprookjes die politieke misleiders vertellen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juli 2015 om 10:33.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 10:53   #346
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk eerder dat dit vooral te maken heeft met het feit dat de Vlaamse regering er zich heeft moeten bij neerleggen dat hun boekhouding niet volgens de regels gevoerd werd. Ze hebben jarenlang via PPS kosten buiten de begroting gehouden, om deze kunstmatig in evenwicht te houden. Dat is de echte oorzaak van de verhoogde inspanning die van de burger gevraagd wordt. Maar dat vergeet gij liever, want dat past niet in uw idee van "de anderen zijn het altijd geweest'. Nu ge zijt niet alleen met dat idee. Een groot deel van de Vlamingen maken zichzelf graag dat verhaaltje wijs. Het succes van sommige partijen is gebouwd op die waanvoorstelling. In Griekenland hebben ze ook ervaring met volle geloof in sprookjes die politieke misleiders vertellen.
En jij vergeet dat de transfers noord-zuid met een paar miljard per jaar verhoogd zijn geworden.
Griekenland gaat failliet omdat het geen 10 miljard per jaar kan besparen; wat minder is dan het bedrag dat Vlaanderen elk jaar aan Wallo-Brux moet doorstorten. Denk je niet dat die 10 miljard meer dan genoeg zouden zijn om die PPS kosen te dekken???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2015, 11:55   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vindt bewijzen met overvloed ook en vooral omdat je hier dezelfde mening volgt en er inderdaad niet naast gekeken kan worden...

Maar voor mij zou of zal het even moeilijk zijn om dit te bewijzen dan alle andere dingen die ik poneer, waar de bewijzen ook heel duidelijk gegeven worden, misschien verstopt in andere artikels met andere doeleinden.

Dit gevolg, met het commentaar van de regimepers erop, kende ik al vanaf het moment dat ik de blauwdruk van de zesde staatshervorming las. Vooral overal het zinnetje dat de nodige middelen bij de bevoegdheden die zouden overgeleverd worden naar de gemeenschappen berekend zouden worden in functie van de nu (toen) bestaande behoeften, wetende dat Vlaanderen al uit een periode kwam van zware besparingen op die behoeften en dat franstalig België zelfs geweigerd had ook maar een euro te besparen en in tegendeel hun behoeften zelfs nog altijd kunstmatig verder opgeschroefd hadden, zegt al meer dan genoeg wie de grote rekening voor de bijkomende besparingen op zijn bord gekregen heeft en inderdaad Vlaanderen bloedt nu, terwijl Wallonie, ondanks al hun geklaag het relatief gezien zelfs beter doet dan ervoor, maar er wordt dan ook, in tegenstelling met Vlaanderen niet in hun vlees gesneden...

Alsof inderdaad die instellingen niet alles doen opdat het zogenaamde complotdenken welig zou tieren... Kwestie van de waarheid achter een scherm van nietszeggende blablabla te verstoppen...

Die intellectuele eerlijkheid betreft in eerste plaats mij zelf; ik ben verplicht om intellectueel eerlijk te zijn tov mijzelf, en dat is één van de basisregels waarop heel mijn bestaan draait.
Dit is enkel een forum en ik probeer hier intellectueel eerlijk tov van mijzelf mijn standpunten weer te geven; maar ik verdoe mijn tijd niet om overal en altijd het bewijs van mijn intellectuele eerlijkheid tot in het oneindige uiteen te zetten. De lol is er dan vanaf.
dit is er ene om in te kaderen...

Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be