Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2017, 09:32   #341
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Waarom maakt De Wever zich dan zo kwaad over de PVDA?
De laffe windbuil maakt zich zorgen over een minipartij. Dan maar schreeuwen op die kleine om de aandacht af te leiden van het desastreus beleid van zijn partij.

Je zou bijna compassie met hem krijgen

Schrik dat hij de rest van zijn dictatuur niet kan doorvoeren.

Bardogan op zijn best, vanaf de zijlijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 09:43   #342
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever stelt vast dat de linkse stront in Antwerpen wil samenklitten in de hoop de macht terug te grijpen. Traditioneel links deinst er blijkbaar niet voor terug om samen te spannen met de PVDA, een clubje dat samen met de Noord Koreaanse communistische moordenaars naar conventies gaat. Het werd hoog tijd dat iemand de publieke opinie daarop attent maakte en als De Wever dit doet dan weet werkelijk iedereen hiervan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 09:54   #343
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om de aandacht af te leiden van het nieuwe rekenfoutje van van Overtveldt ter grootte van 3.5 miljard.

Een burgemeester die 10 procent van zijn stadsgenoten tot afval bombardeert, kopt nu eenmaal beter dan saaie cijfers.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 11:04   #344
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Wever stelt vast dat de linkse stront in Antwerpen wil samenklitten in de hoop de macht terug te grijpen. Traditioneel links deinst er blijkbaar niet voor terug om samen te spannen met de PVDA, een clubje dat samen met de Noord Koreaanse communistische moordenaars naar conventies gaat. Het werd hoog tijd dat iemand de publieke opinie daarop attent maakte en als De Wever dit doet dan weet werkelijk iedereen hiervan.
Ah, heb je een kakadag vandaag?
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 11:43   #345
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De laffe windbuil maakt zich zorgen over een minipartij.
Maar hij weet ook uit ervaring dat je door mee te doen aan zo 'n spelletje als "De Slimste Mens" enorm populair kunt worden en daarna goed scoort bij de verkiezingen.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 14:56   #346
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Om de aandacht af te leiden van het nieuwe rekenfoutje van van Overtveldt ter grootte van 3.5 miljard.

Een burgemeester die 10 procent van zijn stadsgenoten tot afval bombardeert, kopt nu eenmaal beter dan saaie cijfers.
Nog geen vijf procent...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2017, 15:03   #347
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

Ja, dat was niet slim.

Beter had hij ze 'restafvalkevers' genoemd, dan was dat binnen het Belgische taalgebruik over politieke tegenstanders oké.
Oud 2 januari 2017, 17:36   #348
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
U vergist zich schromelijk.
Die rampen zijn niet te wijten aan systemen maar louter een gevolg van te totalitaire regimes.
En die totalitaire regimes zijn gewoon het gevolg van het verwerven van teveel macht in handen van een gewoonlijk te kleine groep.
Je moet een koe een koe durven noemen en niet het paard veroordelen als de koe geen melk meer geeft.
En wat het verwerven van teveel macht betreft in handen van een te beperkte groep vrees ik dat ook Europa de slechte weg op gaat.
In sommige dingen is en was Europa nodig. Het dankt ook zijn ontstaan aan die noodzaak. Maar momenteel wordt Europa gebruikt om een uitputtingsslag te organiseren waarbij het proletariaat van alle deelnemende landen het gelag betaald.
Ik vergis mij helemaal niet. Dictatuur zit per definitie ingebakken in het communisme. Alle communistische staten nemen in hun grondwet een bepaling op die voorziet dat het prerogatief van de machtsuitoefening uitsluitend toekomt aan de communistische partij. Vrijheid van politieke overtuiging is er bijgevolg langs geen kanten. Dat is overigens perfect in overeenstemming met de idee die Marx voor het eerst lanceerde: de dictatuur van het proletariaat. Communisme is dan ook volstrekt in tegenspraak met democratie en is bijgevolg 100 % verwerpelijk. Het hoort dan ook met alle middelen bestreden te worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2017, 18:56   #349
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Maarten Boudry (UGent) gaat door met het slopen van de zelfverklaarde gematigdheid van de PVDA, en krijgt daarbij steun van de in Vlaanderen wonende NEderlandse historicus Luther Zevenbergen:

Maarten Boudry in Knack: 'De beerput van PVDA is nog lang niet uitgewalmd'

Luther Zevenbergen: PVDA+ kritisch belicht door linkse kiezer

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2017, 19:01   #350
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Maarten Boudry (UGent) gaat door met het slopen van de zelfverklaarde gematigdheid van de PVDA, en krijgt daarbij steun van de in Vlaanderen wonende NEderlandse historicus Luther Zevenbergen:

Maarten Boudry in Knack: 'De beerput van PVDA is nog lang niet uitgewalmd'

Luther Zevenbergen: PVDA+ kritisch belicht door linkse kiezer
http://www.demorgen.be/opinie/dit-is...eeuw-b4fa71af/

Een meer nuchtere en minder hysterische kijk krijgen we dan weer van Patrick Vankrunkelsven.
Oud 2 januari 2017, 19:07   #351
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/opinie/dit-is...eeuw-b4fa71af/

Een meer nuchtere en minder hysterische kijk krijgen we dan weer van Patrick Vankrunkelsven.
Extreme partijen hebben inderdaad hun functie. Maar het blijven wel extreme partijen. Dat lijkt men bij sp.a en Groen niet te stappen.

Zijn persoonlijke aanval op Marc Coucke vind ik ongepast. De rest niet bijster interessant. Ongelijkheid interesseert me niet, en bankiers zijn geen bedreiging voor de individuele vrijheid, i.t.t. extremistische partijen.

Edit: Voor de duidelijkheid: economische of maatschappelijke ongelijkheid interesseert me niet. Juridische gelijkheid is uiteraard wel belangrijk.

Edit 2: Wat vindt u eigenlijk van de door Boudry en Zeverbergen geuite kritiek op PVDA?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 2 januari 2017 om 19:09.
Oud 2 januari 2017, 19:10   #352
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Extreme partijen hebben inderdaad hun functie. Maar het blijven wel extreme partijen. Dat lijkt men bij sp.a en Groen niet te stappen.

Zijn persoonlijke aanval op Marc Coucke vind ik ongepast. De rest niet bijster interessant. Ongelijkheid interesseert me niet, en bankiers zijn geen bedreiging voor de individuele vrijheid, i.t.t. extremistische partijen.

Edit: Voor de duidelijkheid: economische of maatschappelijke ongelijkheid interesseert me niet. Juridische gelijkheid is uiteraard wel belangrijk.
Geen bedreiging? Ze haalden bijna de wereldeconomie onderuit en moesten op de overheid een beroep doen om hun geknoei op te kuisen.

Dat weegt m.i. honderd keer zwaarder dan een partij die wat te traag is om afstand te nemen van zijn verleden.
Oud 2 januari 2017, 20:33   #353
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen bedreiging? Ze haalden bijna de wereldeconomie onderuit en moesten op de overheid een beroep doen om hun geknoei op te kuisen.

Dat weegt m.i. honderd keer zwaarder dan een partij die wat te traag is om afstand te nemen van zijn verleden.
Laat ons niet vergeten dat het de overheid is die de financiële, economische en monetaire crisis veroorzaakt heeft. De bankiers hebben wel degelijk hun banken slecht bestuurd, dat ga ik niet ontkennen. Maar het is net overheidsbeleid dat hen (weliswaar onbedoeld mag ik hopen) tot dat gedrag heeft aangezet door o.a. striktere reguleringen in te voeren en deposito's te garanderen. Dat laatste is een dooddoener, aangezien banken met dat geld veel risico kunnen nemen: als het werkt, dan maken ze een gigantische winst. Als het niet werkt, dan komt de overheid wel tussen.

We moeten opnieuw een echte vrije markt krijgen in de financiële wereld, waar slecht gerunde bedrijven gewoon over kop gaan. Het is van fundamenteel belang dat banken failliet kunnen gaan. Uiteraard moet dit ook goed gecommuniceerd worden naar de burgers; ook zij moeten een weloverwogen keuze maken, aangezien ze bij een verkeerde keuze hun geld kunnen kwijt zijn.

Het gaat bij PVDA niet over te draag afstand nemen van het verleden. Het gaat over het niet ondubbelzinnig afstand nemen en over het nog steeds ophemelen van dictators zoals Fidel Castro.

Oud 3 januari 2017, 09:08   #354
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De laffe windbuil maakt zich zorgen over een minipartij. Dan maar schreeuwen op die kleine om de aandacht af te leiden van het desastreus beleid van zijn partij.

Je zou bijna compassie met hem krijgen

Schrik dat hij de rest van zijn dictatuur niet kan doorvoeren.

Bardogan op zijn best, vanaf de zijlijn.
Aan de andere kant van de taalgrens blijkt uit peilingen dat ze tot 13% zouden kunnen halen. In tijden van verregaande politieke versplintering is dat zelfs al geen kleine partij meer maar een middelgrote.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 10:41   #355
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons niet vergeten dat het de overheid is die de financiële, economische en monetaire crisis veroorzaakt heeft. De bankiers hebben wel degelijk hun banken slecht bestuurd, dat ga ik niet ontkennen. Maar het is net overheidsbeleid dat hen (weliswaar onbedoeld mag ik hopen) tot dat gedrag heeft aangezet door o.a. striktere reguleringen in te voeren en deposito's te garanderen. Dat laatste is een dooddoener, aangezien banken met dat geld veel risico kunnen nemen: als het werkt, dan maken ze een gigantische winst. Als het niet werkt, dan komt de overheid wel tussen.

We moeten opnieuw een echte vrije markt krijgen in de financiële wereld, waar slecht gerunde bedrijven gewoon over kop gaan. Het is van fundamenteel belang dat banken failliet kunnen gaan. Uiteraard moet dit ook goed gecommuniceerd worden naar de burgers; ook zij moeten een weloverwogen keuze maken, aangezien ze bij een verkeerde keuze hun geld kunnen kwijt zijn.

Het gaat bij PVDA niet over te draag afstand nemen van het verleden. Het gaat over het niet ondubbelzinnig afstand nemen en over het nog steeds ophemelen van dictators zoals Fidel Castro.
Dat is dus de grootste flauwekul die ik recent gelezen heb.

Maar wel volkomen begrijpbaar in het gedachtengoed van een anarchist
Die hebben neits liever dan dat de wereldeconomie in mekaar stort en dat we opnieuw in holen gaan leven en mekaar met messen te lijf gaan.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2017, 12:01   #356
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De bankiers hebben er zeker een enorme knoeiboel van gemaakt. Vergeet echter niet dat de ware oorzaak de persoon is die zijn lening niet terugbetaalt. De belastingbetaler die in de bres moest springen, betaalde niet of toch in geringe mate de schulden van banken, maar wel die van andere burgers.
Oud 3 januari 2017, 12:08   #357
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De bankiers hebben er zeker een enorme knoeiboel van gemaakt. Vergeet echter niet dat de ware oorzaak de persoon is die zijn lening niet terugbetaalt. De belastingbetaler die in de bres moest springen, betaalde niet of toch in geringe mate de schulden van banken, maar wel die van andere burgers.
Dus als ik geld dat niet aan mij toebehoor uitleen aan mensen waarvan ik weet dat ze de schuld niet kunnen terugbetalen dan is dat slechts in geringe mate mijn schuld.

Ze schieten vandaag nogal met spek
Oud 3 januari 2017, 12:17   #358
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dus als ik geld dat niet aan mij toebehoor uitleen aan mensen waarvan ik weet dat ze de schuld niet kunnen terugbetalen dan is dat slechts in geringe mate mijn schuld.

Ze schieten vandaag nogal met spek
Inderdaad slechts in een bepaalde mate (vergeet niet ik dat ik heb toegegeven dat ze er een knoeiboel van hebben gemaakt). Het grootste deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die de schuld niet terugbetaalt.
Oud 3 januari 2017, 12:26   #359
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad slechts in een bepaalde mate (vergeet niet ik dat ik heb toegegeven dat ze er een knoeiboel van hebben gemaakt). Het grootste deel van de verantwoordelijkheid ligt bij de persoon die de schuld niet terugbetaalt.
De bank heeft de verantwoordelijkheid voor dat geld. Ze moet zorgen dat ze daar als een goede huisvader mee omspringt.
Als de rest is prietpraat en schuld afschuiven op anderen.
Oud 3 januari 2017, 12:32   #360
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schuld ligt bij de hebzucht van bankiers.

Die hebzucht is zelfs nu nog zo groot dat ze nog steeds leningen toestaan waarvan iedereen zegt, die kan dat nooit terugbetalen.

Sparen, dat is voor de kleine man, oud en jong, wij politici en de financiële wereld zorgen wel dat je spaargeld verdwijnt.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be