Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2019, 17:47   #341
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan weet u dat man als vrouw voortplatingsorganen hebben die resp. complementair zijn. Mannen onder elkaar nu eenmaal niet. Vrouwen ook niet.

Daar hebt ge Jan met zijn biologiestudieboekje

Jan, alice heeft naar het schijnt seksuologie gekregen, geen zwangerschapskunde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 17:49   #342
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar niet wat vast ligt, zoals je seksuele geaardheid. Dat schreef ik , voor mij ligt het dus blijkbaar vast, dus wat wil je juist zeggen?
Voor den 1001x
Seksuele geaardheid ligt blijkbaar niet vast
Oud 16 november 2019, 17:53   #343
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is zeker zo.
Maar menselijk gedrag wordt in het algemeen boeiende gevonden dan al of niet witloof lusten.
Bovendien heeft onderzoek er voor gezorgd dat vooroordelen verdwenen en acceptatie het uitgangspunt werd, wanneer je seksuele geaardheid aangeboren is, geen schade veroorzaakt, je functioneren niet beperkt, waarom zou je dan stigmatiseren, uitsluiten of discrimineren?
Of zelfs maar " behandelen"?
Is dat dan eigenlijk geen vorm van mishandeling?
Volgens mij wel. En die opvatting wordt breed gedeeld, daarom bestaat er hulpverlening voor wie worstelt met zijn of haar seksuele geaardheid, maar is het uit het strafwetboek en wordt het niet meer als " afwijking" gezien.

Het oordeel over homoseksualiteit werd in het verleden gevormd door het morele oordeel, vanuit een bepaalde religie bijvoorbeeld.
Maar eenmaal je dit kunt en mag loslaten, valt er eigenlijk nog weinig discussie te voeren. Diversiteit mag, kan en bestaat, behalve wanneer God je verbiedt om dit te accepteren.
Voor die mensen is het belangrijk om toch te blijven zoeken naar wat acceptatie van diversiteit in de weg zou kunnen staan, omdat hun God gelijk heeft toch? Blijkbaar niet maar dat ligt erg moeilijk.
In een notendop beschrijf je eens temeer wat ik je al 10x kwam te vertellen waarom die theorie van het aangeboren zijn zo goed onthaald werd en aan die 'gangbare opvatting' liefst niet getornd mag worden.
Oud 16 november 2019, 17:56   #344
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te oordelen vanuit de natuurlijke finaliteit heb je geen "bepaalde religie" nodig. Ook vanuit dat materialistische vertrekpunt kan je tot de conclusie komen dat homoseksuele gedragingen afwijkend zijn.
Definieer dat eens : natuurlijke finaliteit zonder er iets levensbeschouwelijk bj te gaan sleuren ?
Oud 16 november 2019, 17:58   #345
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat kun je zeggen over de diepe innerlijke neiging; niet over de gedragingen. De neiging maakt iemand "slecht geprogrammeerd" om zich voort te planten. Die kan dus als een weeffout worden beschouwd, een afwijking zo je wil. Homoseksuele gedragingen staan daar los van (uiteraard in theorie; in de praktijk komt het ene meestal voort uit het andere), aangezien hun finaliteit niet voortplanting is, maar seksuele bevrediging. En wat dat betreft doen ze wat ze geacht worden te doen.
Goeike.

Sommigen voelen de neiging of behoefte om te stelen, gebouwen in brand te steken, geweld te plegen of te moorden. En om die behoefte te bevredigen doen ze wat ze geacht worden te doen. En dat is allemaal oké... altijd?

Zonder moraal of religie is de mens(heid) zeker verloren.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 18:00   #346
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze voortplantingsorganen hebben een hoofdfinaliteit: de mensensoort verderzetten. Dat er aan deze activiteit ook plezier aan verbonden is, zal niemand ontkennen. Ik ben ook vader van meerdere kinderen...
maak daar 'hoofdfunctie' van en ik ben akkoord...die 'finaliteit' zijn slechts de feiten na datum beschouwende
Kan jij beter niet eens met patrickve afspreken ... om over de ultieme 'finaliteit' ( -> na het beëindigen van de mensensoort ) te gaan raaskallen ?
Oud 16 november 2019, 18:03   #347
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag er dan niet onderzocht worden wat de oorzaken zijn van afwijkend gedrag, ongeacht of u het ene gedrag sociaal aanvaardt en het andere niet?
Voor mijn part mag alles onderzocht worden.... geen probleem
Ik heb er alleen problemen mee dat ge 'afwijkend' gedrag dient te corrigeren _indien we dat zouden kunnen_ gewoon omdat het 'afwijkend' zou zijn.

Wees ergens blij want gij zijt op verschillende vlakken 'afwijkend' in uw gedrag te noemen
Oud 16 november 2019, 18:09   #348
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, geen waardeoordeel. Kijk gewoon naar de finaliteit van de geslachtsorganen die man en vrouw hebben. Complementair.
waardeoordeel dus x2

Die vermeende complementariteit bestaat enkel in je hoofd ( dat plaatje in dat stoffig biologiestudieboek ) en staat los van het feit van die al evenzeer vermeende natuurlijke finaliteit.
Laat staan dat we daar voor zouden moeten gaan

Wat is me dat nu toch voor onzin ?
Gij komt hier werkelijk te stellen dat homoseksualiteit als 'afwijkend' seksueel gedrag best maar kan gecorrigeerd worden omdat het niet zou beantwoorden aan een natuurlijke finaliteit ?
Voor hoeveel andere zaken geldt dit dan niet ?
Oud 16 november 2019, 18:12   #349
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. De natuur spreekt een duidelijke taal. Vandaar dat homoseksuelen zich binnen hun relatie nooit kunnen voortplanten, ook al is er niets aan de hand met hun vruchtbaarheid.
Dat de natuur zoveel 'duidelijke taal' spreekt wat ze wil.
Het gaat hier niet over voortplanten, noch over dat we de natuur zouden moeten volgen.

Beetje slechtziend, mijnheer ? Helaas geen bril voor U vandaag want de natuur spreekt hier 'duidelijke taal'...Uw ogen hebben hun houdbaarheidsdatum overschreden.
Oud 16 november 2019, 18:14   #350
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wel met Alice aan het discussiëren, hé. Reken dus op nog een dertigtal keer, tot je het helemaal beu bent.

Ik vond laatst nog een oud topic waarin ze zelfs Raf tot wanhoop dreef met haar koppigheid en haar gebrek aan logisch redeneren:

oepsie
Raf ...da's verdomme lang geleden
Maar dat ie zo in de weer is geweest me alice wist ik niet
Oud 16 november 2019, 18:16   #351
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Definieer dat eens : natuurlijke finaliteit zonder er iets levensbeschouwelijk bj te gaan sleuren ?
Om welke reden hebben wij, mensen, voortplatingsorganen? Het antwoord zit al in het woord zelf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 18:17   #352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat de natuur zoveel 'duidelijke taal' spreekt wat ze wil.
Het gaat hier niet over voortplanten, noch over dat we de natuur zouden moeten volgen.

Beetje slechtziend, mijnheer ? Helaas geen bril voor U vandaag want de natuur spreekt hier 'duidelijke taal'...Uw ogen hebben hun houdbaarheidsdatum overschreden.
Citaat:
Onze voortplantingsorganen hebben een hoofdfinaliteit: de mensensoort verderzetten. Dat er aan deze activiteit ook plezier aan verbonden is, zal niemand ontkennen. Ik ben ook vader van meerdere kinderen...
Oud 16 november 2019, 18:17   #353
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Goeike.

Sommigen voelen de neiging of behoefte om te stelen, gebouwen in brand te steken, geweld te plegen of te moorden. En om die behoefte te bevredigen doen ze wat ze geacht worden te doen. En dat is allemaal oké... altijd?

Ik heb mij in het geheel niet uitgesproken over de moraliteit in de quote die je aanhaalt. Gedrag A om doel X te bereiken kan voor de ene "goed" zijn, voor de andere "kwaad". Los daarvan kan gedrag A (bijv. seks met een vrouw) om doel X te bereiken (bijv. seksuele bevrediging) voor de ene efficiënt zijn en voor de andere niet. Ik stel slechts vast.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2019, 18:22   #354
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goeike.

moraal en religie zijn enkel maar verweven omdat ze beiden uit hetzelfde vaatje hebben getapt : het pragmatische

De 'moraal' of de consensus van waar grenzen dienen te liggen is ultiem liberalisme voor iedereen
Geweld, moord etc overschrijden dat omdat ze de integriteit van een ander behelzen.
Oud 16 november 2019, 18:23   #355
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om welke reden hebben wij, mensen, voortplatingsorganen? Het antwoord zit al in het woord zelf.
Dat was de vraag niet, Jan

Natuurlijke finaliteit wat is dat voor en beest ?
Oud 16 november 2019, 18:24   #356
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mij in het geheel niet uitgesproken over de moraliteit in de quote die je aanhaalt. Gedrag A om doel X te bereiken kan voor de ene "goed" zijn, voor de andere "kwaad". Los daarvan kan gedrag A (bijv. seks met een vrouw) om doel X te bereiken (bijv. seksuele bevrediging) voor de ene efficiënt zijn en voor de andere niet. Ik stel slechts vast.
Dat weet ik.

Ik vond het gewoon een goeike (binnenprentje) dat de kafir precies steeds louter op het materiële moet terugvallen om zich goed te praten. Alsof moraal of religie niet bestaan, nodig zijn enz.
Oud 16 november 2019, 18:25   #357
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

...en in wat dient die quote als antwoord op het gestelde ? Jan

Laatst gewijzigd door praha : 16 november 2019 om 18:26.
Oud 16 november 2019, 18:25   #358
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
moraal en religie zijn enkel maar verweven omdat ze beiden uit hetzelfde vaatje hebben getapt : het pragmatische

De 'moraal' of de consensus van waar grenzen dienen te liggen is ultiem liberalisme voor iedereen
Geweld, moord etc overschrijden dat omdat ze de integriteit van een ander behelzen.
Bij seks is er ook een ander of diens integriteit betrokken.
Oud 16 november 2019, 18:28   #359
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was de vraag niet, Jan

Natuurlijke finaliteit wat is dat voor en beest ?
Onze organen hebben een functie. Of niet soms? Net zo met onze geslachtsorganen en bijgevolg is er een gedrag dat in overeenstemming is met deze finaliteit dan wel gedrag dat hiermee strijdig is. De natuur rekent eigenhandig met dat laatste af. Vandaar dat intiem verkeer tussen homoseksuelen tot geen reproductie leidt.
Oud 16 november 2019, 18:29   #360
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik.

Ik vond het gewoon een goeike (binnenprentje) dat de kafir precies steeds louter op het materiële moet terugvallen om zich goed te praten. Alsof moraal of religie niet bestaan, nodig zijn enz.
Laat ze dan nog bestaan
Dan geldt die opmerking ook in omgekeerde zin hé

Waarom terugvallen op moraal en religie die dan niet eens universeel blijkt te zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be