![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is geen antwoord op mijn vraag hé. Alé, je kan de vraag gewoonweg niet beantwoorden. Mij ook goed hoor. ![]() ![]() Met Joetubekes bewijs je niets of alles. Of moet ik je bewijzen, en dat wil ik gerust ook in het Engels doen zenne, dat de aarde plat is ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 27 april 2020 om 23:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Rusland met 87.000 gevallen en 794 sterfgevallen... Of het virusvrije arbeidersparadijs in Noord-Korea... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De cijfers die hier aangehaald worden kan je onmogelijk gebruiken om vergelijkingen te maken tussen landen en regeringen. Omdat die cijfers niet correct zijn. Omdat ze niet op dezelfde wetenschappelijk verantwoorde wijze opgesteld zijn. De meest betrouwbare cijfers zijn diegene dewelke de oversterfte weergeven. Van hoeveel landen of regio's zijn die beschikbaar? En dan moet je die cijfers ook nog relativeren wat betreft de verantwoordelijkheid van de overheid. Voorlopig onderzoek in Limburg over de oorzaak van de hoge cijfers duiden op toeval, en zeer belangrijk het aantal sociale contacten. Hier was dat Carnaval, groepsreizen naar skigebieden in Italië, Enkele grote fuiven en een paar zeer grote huwelijksfeesten. Je kan de overheid toch niet beschuldigen van nalatigheid omdat de plaatselijke bevolking erg sociaal is. Je kan de burgemeester van Selfkant (D) toch niet beschuldigen van het heel hoge aantal besmettingen in zijn gemeente omdat toevallig een koppel dat contact had met een besmette Chinees, dat virus ongewild verspreid heeft tijdens een carnavalsfuif. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt voor alle landen zonder of met beperkte democratie Daarom zijn landen als China en Rusland zeer terughoudend en streng in het verschaffen van informatie , ook om hun economie te beschermen. citaat Trouw: Het EU-rapport over desinformatie zou zijn aangepast onder druk van China. De Europese Commissie ontkent ten stelligste, maar de twijfel blijft. Hoge kringen in Duitsland en Frankrijk en de diplomatieke buitenlanddienst van de Europese Unie zijn al een tijdje doelwit van Chinese pogingen tot beïnvloeding. Peking probeert daarmee het westerse beeld over de Chinese corona-aanpak in gunstige zin bij te draaien. In Brussel was de afgelopen dagen veel te doen over een publicatie, afgelopen vrijdag, van het bureau van EU-buitenlandcoördinator Josep Borrell. Die tekst, over desinformatie en complottheorieën over het coronavirus, is onder Chinese druk aangepast, zo meldden onder meer The New York Times, de Financial Times en Politico Europe https://www.trouw.nl/buitenland/euro...anda~bbd66ee0/ Laatst gewijzigd door cato : 28 april 2020 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als bedrijven zoals Volco cars in chinese handen zijn duidt dat er toch wel op dat er nogal wat verkeer moet zijn met China. De cijfers zelf denk ik dat daar inderdaad wel wat over te zeggen is , zoals in italie en ook in NY worden daar terminale patiënten bijgeteld die besmet zijn. In ziekenhuizen en rusthuizen gaat die besmetting zijn volle gang vanwege slechte verluchting. enz..Ik heb getuigenissen gelezen van mensen in Italië die boos waren dat hun oma als coronaslachtoffer werd opgegeven terwijl ze eignelijk was gestorven aan de ziekte van alzheimer
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 3/4 van de wereld liegt over doden puur om hun economie te laten draaien.
En ik vermoed dat dit bij ons ook zal gebeuren. Sedert de aankondiging dat we beneden de 100 moeten geraken of de winkels gaan niet open daalt dat hier spectaculair.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 april 2020 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al vaak genoeg gezegd dat het echte dodental door Corona pas begin 2021 zal gekend zijn als men weet hoeveel over of ondersterfte er in 2020 is geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige reden waarom jullie deze cijfers toch in twijfel trekken is omdat Belgique er als slechtste uitkomt. Mocht Vlaanderen er als slechtste uitkomen dan was er volgens jullie geen twijfel mogelijk: de cijfers zouden correct zijn. Nu blijkt dat WalloBrux de slechtste leerlingen binnen Belgique zijn moet dit in twijfel getrokken worden: Belgique telt goed en alle andere landen met minder doden tellen slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geeft al dadelijk een verschil van meer dan 150%. Maal 2,5 maw en die 2,5 is nog aan het stijgen ook.
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 28 april 2020 om 17:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Behalve als het België betreft hé Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het kan dat er 'gelogen' wordt en er weer een groot complot aan de gang is. Het meer plausibele is dat het normaal is het dat het spectaculair daalt in deze fase van de curve ( net zoals het normaal was dat het exponentieel de hoogte ingaat als ge niks doet ) Wees ergens blij we gaan dat nodig hebben want zodra die winkels open gaan mag je er prat op gaan dat het weer flink gaat stijgen ten spijt van strikt nageleefde regeltjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We blijven uitopen, maar wel iets minder snel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerika heeft 57000 doden en 1 miljoen besmettingen.
Dat is 5,7% en kan nog oplopen. Bepaalde landen hebben dan weer weinig doden. Foefel dus.
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat het aantal doden betreft... Dat is iets anders. Politiekers zie ik dat anders graag minimaliseren om zo een vals beeld te scheppen van 'Wij hebben alles onder controle'. Beste voorbeeldje is China zelf.
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ja maar wij tellen anders" "in Amerika is het pas erg!" "Onze experts zijn de beste vd wereld" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En al wekenlang wordt San Marino straal genegeerd door den Eberhard.
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |