![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel en Wallonie geven 3000 € extra, bovenop de 3500 tot 10.000 die elk etablissement al beloofd was.
Kosten 508 miljoen € https://www.lesoir.be/332312/article...es-restaurants |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Staatssecretaris
|
![]() Zijn zoontje heeft juist op vtm nieuws gezegd dat hij een boete zal krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leek een verwarde man, maar bon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die in totaliteit overal zeer veel economische schade aanricht! zelfs misschien wel blijvende door faling van bv restaurants waar de steun niet voldoende zal zijn om de vaste kosten / leningen te dekken. Gent word steeds meer isoleert door groen om hun milieu belijd er door te drukken, waarom word dan Brussel en Luik de grootste covid19 brandhaarden niet uit veiligheid overweging geïsoleerd? ![]() En toch zal het platleggen van Bus en Trein nog efficiënter zijn om verspreiding van virus over gans het land tegen te gaan. Hoe langer het virus zich over het land kan verspreiden over alle delen van de bevolking ( via trein en bus) hoe meer het in totaliteit economisch schade zal aanbrengen. Coronavirus overleeft 9 uur op de huid Het nieuwe coronavirus overleeft vijf keer zo lang op de huid van mensen als een griepvirus. Het overleeft negen uur op de mensenhuid, een griepvirus maar 1,8 uur, staat in een studie die gepubliceerd is in het wetenschappelijk tijdschrift Clinical Infectious Diseases Journal. “De overlevingsduur van negen uur van SARS-CoV-2 op de huid van een mens laat het risico op contactoverdracht in vergelijking met het griepvirus toenemen, waardoor de pandemie wordt versneld”, stellen de Japanse onderzoekers. Waardoor het steeds weer gedisciplineerd desinfecteren het meest belangrijke is om verspreiding van het virus te voorkomen en daar hoor ik de politiek en de virologen bijna nooit op hameren! Mondmaskers hebben nog niet dit bewijs geleverd, bij mondmaskers verondersteld men het dat het de verspreiding tegenhoudt. De restaurants hielden gans de tijd de discipline aan om verspreiding van het virus te voorkomen door steeds weer het gebruikte meubilair enz. te desinfecteren, overal staan en hangen desinfectie alcohol flesjes zelfs tot in de kleinste kamers. Gelet op het feit dat de restaurant mijn enig sociaal contact is waar ik dagelijks kom, ik er eet en op gratis internet kan. Kan ik bevestigen dat ik getuige ben van de dag dagelijkse aanhoudende discipline er mij veilig voel in het restaurant. Wat ik dus nooit zou kunnen op Trein of bus, gelet dat nu ook nog eens bewezen is dat Coronavirus overleeft 9 uur op de huid en zo versprijd kan worden via trein en bus meubilair;
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het doel van de wereld is overal hetzelfde, de toestroom naar de ziekenhuizen proberen onder controle te houden. Maar de maatregelen hebben niets meer te maken met het "tegenhouden" van het virus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad daar doen we het voor en dat is ook het voornaamste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu éénmaal van die boetes waarvan men zich de relevantie kan afvragen. Heb er ook zo al wel enkele gehad in mijn leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De horeca is niet helemaal dicht: in Belgie maken ze achterpoortjes.
De restaurants kunnen nog afhaalmaaltijden maken. De slimmeriken doen dat en ze hebben overschot van gelijk ! Ik wens hen veel werk ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En zonder ooit een groot fan te zijn geweest van Alexander De Croo vind ik zijn uitleg en houding tot nu toe een eerste minister waardig. Ik kan daar weinig negatiefs over zeggen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2020 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila.....en daar bovenop nog een mooie premie. Meer moet dat toch niet zijn. Waar is dat grote drama.....? Dat een klein dorpscafeetje het gaat moeten doen met 4000 euro netto voor een maand in hun zetel te blijven zitten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen daarvoor al zou men de croo een medaille moeten geven. Laatst gewijzigd door denkimi : 18 oktober 2020 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige maatregelen zijn waarschijnlijk relevanter dan andere maar de meeste vind ik zeker niet overdreven. Er moet worden ingegrepen. Simpel as that. U zoekt spijkers op laag water. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2020 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() De Gouverneur moet nu uitzoeken waar de man stond. Kans is groot dat het op prive domein was (het zijne) en dan komt er uiteraard geen GAS boete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De horeca is met afstand de #1 coronahaard. Al vanaf het begin (Maart). Nu zul je zien dat de situatie in de komende weken zal (gegarandeerd) verbeteren. Laatst gewijzigd door Tempest : 19 oktober 2020 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De door jou gekozen politici hebben geen één stok in de wielen gestoken van de op monopolie beluste grote concerns als AB Inbev en consorten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |