Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2020, 17:59   #341
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Brussel en Wallonie geven 3000 € extra, bovenop de 3500 tot 10.000 die elk etablissement al beloofd was.

Kosten 508 miljoen €

https://www.lesoir.be/332312/article...es-restaurants
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:00   #342
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
MOGELIJKE SUPERVERSPREIDER VAN CORONA
Iedereen staat op veilige afstand met mondmasker op Ronde Van Vlaanderen.
Welke mogelijke super verspreider staat vlak naast weg zonder mondmasker te roepen op renners?
Herman de Cro vader van onze eerste minister!!!
Nu zit kleine de Cro iedereen het vingertje te wijzen van hoe en wat, en zijn eigen vader lapt er zijn laars aan.
Hopelijk zal kleine de Cro zijn vader openlijk een standje geven of zijn geloofwaardigheid krijgt een deuk.
Ik vind het positief dat de croo met zijn actie de aandacht vestigt op de absurditeit en onzin van de maatregelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:30   #343
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Zijn zoontje heeft juist op vtm nieuws gezegd dat hij een boete zal krijgen.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:32   #344
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik vind het positief dat de croo met zijn actie de aandacht vestigt op de absurditeit en onzin van de maatregelen.
De oude man wist niet beter en een vreemde op de wereld, waarschijnlijk nog van toe die van zijn paard viel.
Leek een verwarde man, maar bon.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:42   #345
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klopt. Maar dat van het openbaar vervoer had ik al uitgelegd hé....................

't probleem hier, en dat had ik al gepost, is dat het openbaar vervoer ook deel uit maakt van de economie.
Leg je het openbaar vervoer lam, dan leg je ook en deel van onze economie plat, zonder het dan nog te hebben over het onderwijs.
Je hebt hier dus de keuze tussen iets 'slecht' en iets wat mss nog 'slechter' is.
Part of the game ?
Hier kan je moeilijk van tussenuit.
Samengevat, de rode draad: Het evenwicht tussen volksgezondheid - economie - moreel.
Ze hadden zo bvb ook alle winkels kunnen gesloten hebben ipv de horeca. De impact (volksgezondheid) zou mss dezelfde kunnen zijn, maar de economische impact stukken groter.
Economie, akkoord >>>Maar de regering stelt dat ze er alles willen aan doen om virus verspreiding tegen tegen gaan.

Die in totaliteit overal zeer veel economische schade aanricht! zelfs misschien wel blijvende door faling van bv restaurants waar de steun niet voldoende zal zijn om de vaste kosten / leningen te dekken.

Gent word steeds meer isoleert door groen om hun milieu belijd er door te drukken, waarom word dan Brussel en Luik de grootste covid19 brandhaarden niet uit veiligheid overweging geïsoleerd?

En toch zal het platleggen van Bus en Trein nog efficiënter zijn om verspreiding van virus over gans het land tegen te gaan.
Hoe langer het virus zich over het land kan verspreiden over alle delen van de bevolking ( via trein en bus) hoe meer het in totaliteit economisch schade zal aanbrengen.

Coronavirus overleeft 9 uur op de huid

Het nieuwe coronavirus overleeft vijf keer zo lang op de huid van mensen als een griepvirus. Het overleeft negen uur op de mensenhuid, een griepvirus maar 1,8 uur, staat in een studie die gepubliceerd is in het wetenschappelijk tijdschrift Clinical Infectious Diseases Journal.

“De overlevingsduur van negen uur van SARS-CoV-2 op de huid van een mens laat het risico op contactoverdracht in vergelijking met het griepvirus toenemen, waardoor de pandemie wordt versneld”, stellen de Japanse onderzoekers.

Waardoor het steeds weer gedisciplineerd desinfecteren het meest belangrijke is om verspreiding van het virus te voorkomen en daar hoor ik de politiek en de virologen bijna nooit op hameren!

Mondmaskers hebben nog niet dit bewijs geleverd, bij mondmaskers verondersteld men het dat het de verspreiding tegenhoudt.

De restaurants hielden gans de tijd de discipline aan om verspreiding van het virus te voorkomen door steeds weer het gebruikte meubilair enz. te desinfecteren, overal staan en hangen desinfectie alcohol flesjes zelfs tot in de kleinste kamers.

Gelet op het feit dat de restaurant mijn enig sociaal contact is waar ik dagelijks kom, ik er eet en op gratis internet kan. Kan ik bevestigen dat ik getuige ben van de dag dagelijkse aanhoudende discipline er mij veilig voel in het restaurant.

Wat ik dus nooit zou kunnen op Trein of bus, gelet dat nu ook nog eens bewezen is dat Coronavirus overleeft 9 uur op de huid en zo versprijd kan worden via trein en bus meubilair;
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:45   #346
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zie nochtans in zowat heel de wereld zonder Van Ransten ongeveer dezelfde regels of nog strengere.
En wat helpt het ?
Het doel van de wereld is overal hetzelfde, de toestroom naar de ziekenhuizen proberen onder controle te houden.
Maar de maatregelen hebben niets meer te maken met het "tegenhouden" van het virus.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 18:48   #347
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn zoontje heeft juist op vtm nieuws gezegd dat hij een boete zal krijgen.
Leuk he. Iemand krijgt een boete omdat hij helemaal alleen ergens in een veld staat en er een heel eind verder een paar fietsers passeren.
Oud 18 oktober 2020, 20:01   #348
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En wat helpt het ?
Het doel van de wereld is overal hetzelfde, de toestroom naar de ziekenhuizen proberen onder controle te houden.
Maar de maatregelen hebben niets meer te maken met het "tegenhouden" van het virus.
Inderdaad daar doen we het voor en dat is ook het voornaamste.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 20:03   #349
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk he. Iemand krijgt een boete omdat hij helemaal alleen ergens in een veld staat en er een heel eind verder een paar fietsers passeren.
Er zijn nu éénmaal van die boetes waarvan men zich de relevantie kan afvragen. Heb er ook zo al wel enkele gehad in mijn leven.
Oud 18 oktober 2020, 20:04   #350
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De horeca is niet helemaal dicht: in Belgie maken ze achterpoortjes.
De restaurants kunnen nog afhaalmaaltijden maken.
De slimmeriken doen dat en ze hebben overschot van gelijk !
Ik wens hen veel werk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 20:08   #351
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MOGELIJKE SUPERVERSPREIDER VAN CORONA
Iedereen staat op veilige afstand met mondmasker op Ronde Van Vlaanderen.
Welke mogelijke super verspreider staat vlak naast weg zonder mondmasker te roepen op renners?
Herman de Cro vader van onze eerste minister!!!
Nu zit kleine de Cro iedereen het vingertje te wijzen van hoe en wat, en zijn eigen vader lapt er zijn laars aan.
Hopelijk zal kleine de Cro zijn vader openlijk een standje geven of zijn geloofwaardigheid krijgt een deuk.
Of die aan het roepen was zou me erg verwonderen. Iemand van 80 die al geopereerd is aan zijn stembanden denk ik niet dat die nog hard kan roepen. Maar goed dit even terzijde.

En zonder ooit een groot fan te zijn geweest van Alexander De Croo vind ik zijn uitleg en houding tot nu toe een eerste minister waardig.

Ik kan daar weinig negatiefs over zeggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2020 om 20:08.
Oud 18 oktober 2020, 20:10   #352
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De horeca is niet helemaal dicht: in Belgie maken ze achterpoortjes.
De restaurants kunnen nog afhaalmaaltijden maken.
De slimmeriken doen dat en ze hebben overschot van gelijk !
Ik wens hen veel werk !
Voila.....en daar bovenop nog een mooie premie. Meer moet dat toch niet zijn. Waar is dat grote drama.....? Dat een klein dorpscafeetje het gaat moeten doen met 4000 euro netto voor een maand in hun zetel te blijven zitten ?
Oud 18 oktober 2020, 21:27   #353
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nu éénmaal van die boetes waarvan men zich de relevantie kan afvragen. Heb er ook zo al wel enkele gehad in mijn leven.
Kijk nu, u gaat op den duur misschien toch nog inzien wat voor onzin de meeste maatregelen zijn.

Alleen daarvoor al zou men de croo een medaille moeten geven.

Laatst gewijzigd door denkimi : 18 oktober 2020 om 21:54.
Oud 18 oktober 2020, 22:06   #354
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk nu, u gaat op den duur misschien toch nog inzien wat voor onzin de meeste maatregelen zijn.

Alleen daarvoor al zou men de croo een medaille moeten geven.
De meeste maatregelen gaan niet over een mondmasker dragen als U alleen in een bos wandelt. De Croo stond blijkbaar langs het parcours en daar was de regel dat dat enkel mocht met masker.

Sommige maatregelen zijn waarschijnlijk relevanter dan andere maar de meeste vind ik zeker niet overdreven. Er moet worden ingegrepen. Simpel as that.

U zoekt spijkers op laag water.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 oktober 2020 om 22:08.
Oud 18 oktober 2020, 22:08   #355
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste maatregelen gaan niet over een mondmasker dragen als U alleen in een bos wandelt. De Croo stond blijkbaar langs het parcours en daar was de regel dat dat enkel mocht met masker.

De Gouverneur moet nu uitzoeken waar de man stond. Kans is groot dat het op prive domein was (het zijne) en dan komt er uiteraard geen GAS boete.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2020, 22:10   #356
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De Gouverneur moet nu uitzoeken waar de man stond. Kans is groot dat het op prive domein was (het zijne) en dan komt er uiteraard geen GAS boete.
Daar zal die multi miljonair geen potje kaviaar voor laten staan
Oud 18 oktober 2020, 22:21   #357
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Sommige maatregelen zijn waarschijnlijk relevanter dan andere maar de meeste vind ik zeker niet overdreven. Er moet worden ingegrepen. Simpel as that.

ok, dus geen medaille dan voor de croo.
Oud 19 oktober 2020, 01:54   #358
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ja, want er is geen jota bewijs dat de horeca een broeihaard van besmettingen is.
Grootste onzin aller tijden.

De horeca is met afstand de #1 coronahaard.

Al vanaf het begin (Maart).

Nu zul je zien dat de situatie in de komende weken zal (gegarandeerd) verbeteren.

Laatst gewijzigd door Tempest : 19 oktober 2020 om 01:57.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 02:05   #359
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik vrees dat het afhalen van een aantal maaltijden niet genoeg zal zijn om het overgrote deel van de horeca te redden. Ze werkten al met flinterdunne marges, torenhoge huur en kosten.
Dat is ook een keuze. Jou keuze.

De door jou gekozen politici hebben geen één stok in de wielen gestoken van de op monopolie beluste grote concerns als AB Inbev en consorten.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 06:59   #360
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Grootste onzin aller tijden.

De horeca is met afstand de #1 coronahaard.

Al vanaf het begin (Maart).

Nu zul je zien dat de situatie in de komende weken zal (gegarandeerd) verbeteren.
graag Bronnen a.u.b. ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be