Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2020, 17:22   #341
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als men van mening is dat de maatregelen in ALLE deelstaten moeten worden verstrengd, wat houdt de federale overheid dan tegen al sneller bijeen te komen om maatregelen te verstrengen?

Neen, men eist nu dat de regio's allemaal op eigen houtje beslissen om toch identieke maatregelen op te leggen.
"men" slaagt hier minder op de politici, dan op het gilde van de experten. Politici moeten toch echt wel leren om beter om te gaan met de druk die die kerels uitvoeren, via de pers die dagelijks bij hen quotes gaat tanken.

En wij mogen er hier dan wat lacherig over doen, maar eigenlijk is het ronduit zielig dat toppolitici zich hier uiteen laten dribbelen door de persgedreven dictatuur van de virologen...

Jan Jambon heeft gelijk dat hij de boot hier wenst af te houden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:24   #342
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die verschillen van land tot land, zelfs met een vergelijkbaar aantal besmettingen.

Wat men moet verstaan onder de "nodige" maatregelen hangt dus sterk af van overheid tot overheid.
Als er nu nog een gouverneur met wat profileringsdrang opstaat om een eigen show in zijn gouw aan te kondigen dan krijgen we totale chaos.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:26   #343
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vraag het eens aan Rik Torfs. Er zijn "experten" zoals onder meer MVR die hun ideologische waarden, zoals anti-kapitalisme, gerealiseerd zien met strenge maatregelen.
Heeft Rik Torfs dit gezegd? Waarschijnlijk ironisch dan, hem kennende . Want indien hij dat werkelijk meende, dan is hij toch niet zo intelligent als ik dacht.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:26   #344
Jakko
Minister-President

Standaard

Jambon gaat dan toch niet wachten tot het hele huis in brand staat om de brandblusser boven te halen. Dinsdagavond is er een extra ministerraad om te beslissen over bijkomende maatregelen. De druk op de Vlaamse regering neemt toe. Ondermeer Erika Vlieghe en Marc Van Ranst benadrukten dat het huis al in brand stond. Het is niet verantwoord om nog langer te wachten. Er zouden volgens biostaticus Geert Molenberghs al Vlaamse gemeenten zijn die op hetzelfde niveau zitten als Wallonie of zelfs Brussel. Verschillende gemeenten beslisten al lokaal strengere maatregelen te nemen. De procincies wachten niet op de Vlaamse regering. 23 burgemmesters uit de Vlaamse rand vragen de gouverneur van Vlaams Brabant om in de hele provincie strengere maatregelen te nemen. Ook in West-Vlaanderen is er overleg met de gouverneur. Voor wat een duidingsprogramma, een televisieprogramma waar dieper wordt ingegaan op een aantal items uit de actualiteit, al goed kan zijn?

Jambon kondigt extra Vlaamse ministerraad aan die zich zal buigen over bijkomende coronamaatregelen
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:28   #345
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
wat doen we met een democratie die niet naar de stemmen van de bevolking luistert...
Stop toch met pruilen.
Er is perfect naar de bevolking geluisterd op federaal vlak.
Bij mijn weten heeft de regering De Croo een mooie meerderheid in het federale parlement. Dat is volkomen in regel met de democratische spelregels. En ik ben Belg, dus die zo besproken Vlaamse meerderheid of minderheid kan mij echt gestolen worden.
Het is niet omdat Vlaams Belang 11.9% (federaal) haalt dat de regels van de democratie eisen dat deze partij moet meedoen in een regering.
En U gaat de grootste verliezer van de verkiezingen toch niet belonen met ministerposten.

Dat is trouwens wat op Vlaams vlak is gebeurt. De grootste verliezer van de verkiezingen krijgt de minister president post. Dat is in geen enkele andere democratie in de wereld gezien. Die Vlaamse regering is echt een samensmijtsel van hopeloze verliezers. Zeker niet mijn regering.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:29   #346
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan Rik Torfs. Er zijn "experten" zoals onder meer MVR die hun ideologische waarden, zoals anti-kapitalisme, gerealiseerd zien met strenge maatregelen.
Rik Torfs...De profesionele meningskesfabriek.
Het is ondertussen heel duidelijk waarom de KUL die man maar één termijn rector liet zijn.
Waarom zou men iets over corona en covid aan een viroloog vragen, ook al is het maar Van Ranst, als men het aan een geniale alwetende Rooms Katholieke kerkjurist kan vragen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 26 oktober 2020 om 17:33.
Oud 26 oktober 2020, 17:30   #347
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Jambon gaat dan toch niet wachten tot het hele huis in brand staat om de brandblusser boven te halen.
Zijn kak intrekken wordt dat op dit forum zo dichtelijk genoemd door een bepaald soort mensen.
Oud 26 oktober 2020, 17:35   #348
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Stop toch met pruilen.
Bij mijn weten heeft de regering De Croo een mooie meerderheid in het federale parlement. Dat is volkomen in regel met de democratische spelregels. En ik ben Belg, dus die zo besproken Vlaamse meerderheid of minderheid kan mij echt gestolen worden.
Het is niet omdat Vlaams Belang 11.9% (federaal) haalt dat de regels van de democratie eisen dat deze partij moet meedoen in een regering.
En U gaat de grootste verliezer van de verkiezingen toch niet belonen met ministerposten.
.
En hoeveel % haalden de verliezende partijen die nu in de regering zitten federaal?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:39   #349
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wegens zwaar gebrek aan andere capabele personen. Ma soit.
Die zijn er toch wel hoor.
Maar waarom zouden we het team, dat het goed doet, wijzigen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:41   #350
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heeft Rik Torfs dit gezegd? Waarschijnlijk ironisch dan, hem kennende . Want indien hij dat werkelijk meende, dan is hij toch niet zo intelligent als ik dacht.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_93183973

“Hij is een intelligente en ambitieuze man”, zegt de voormalige rector aan de Waalse krant. “Ik respecteer ieders vrijheid van meningsuiting, maar ik vind het problematisch dat we bij het spreken over de epidemie geen rekening houden met hun zeer radicale politieke opvattingen die gevolgen kunnen hebben voor de stabiliteit van het land.” Volgens Torfs zou het naïef zijn om Van Ranst alleen als viroloog te beschouwen en moet er rekening gehouden worden met zijn “vrij extreme visie op de samenleving”.

Rik Torfs en Marc Van Ranst zijn allebei KUL.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:42   #351
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men van mening is dat de maatregelen in ALLE deelstaten moeten worden verstrengd, wat houdt de federale overheid dan tegen al sneller bijeen te komen om maatregelen te verstrengen?

Neen, men eist nu dat de regio's allemaal op eigen houtje beslissen om toch identieke maatregelen op te leggen.
Inderdaad, begrijpe wie begrijpe kan.
Oud 26 oktober 2020, 17:43   #352
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
‘Men’ beslist niets. Het virus beslist.
Oei, heb ik iets gemist?

Waarom beslist het virus dan niet in alle landen hetzelfde?
Kunnen we een proces aanspannen tegen het virus, wegens ongelijke behandeling?
Oud 26 oktober 2020, 17:43   #353
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, maar het dwingt wel de nodige maatregelen af.
En toch zijn die niet overal het zelfde.

Gek virus als je het mij vraagt.
Oud 26 oktober 2020, 17:44   #354
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Dus het virus beslist niets en dwingt niets af.

Genoteerd!
Oud 26 oktober 2020, 17:44   #355
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn kak intrekken wordt dat op dit forum zo dichtelijk genoemd door een bepaald soort mensen.
En Rousseau heeft het record qua snelheid van kak intrekken als partijvoorzitter, was maar een paar uurtjes werk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:48   #356
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_93183973

“Hij is een intelligente en ambitieuze man”, zegt de voormalige rector aan de Waalse krant. “Ik respecteer ieders vrijheid van meningsuiting, maar ik vind het problematisch dat we bij het spreken over de epidemie geen rekening houden met hun zeer radicale politieke opvattingen die gevolgen kunnen hebben voor de stabiliteit van het land.” Volgens Torfs zou het naïef zijn om Van Ranst alleen als viroloog te beschouwen en moet er rekening gehouden worden met zijn “vrij extreme visie op de samenleving”.

Rik Torfs en Marc Van Ranst zijn allebei KUL.
Ik kan moeilijk geloven dat Torfs het hier bij het rechte eind heeft. En nogmaals, ook andere virologen zeggen maar identiek hetzelfde als wat Van Ranst zegt. En zij zijn, voor zover ik weet, geen 'Amadisten' (PVDA-ers) of iets in dien aard.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 oktober 2020 om 17:50.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:51   #357
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan moeilijk geloven dat Torfs het hier bij het rechte eind heeft. En nogmaals, ook andere virologen zeggen maar identiek hetzelfde als wat Van Ranst zegt. En zij zijn, voor zover ik weet, geen 'Amadisten' (PVDA-ers).
Stel dat een viroloog van N-VA signatuur op televisie zou blijven en blijven herhalen dat men in Wallonië lokale, strengere maatregelen moet nemen, zou u die uitspraken dan ook niet onder een vergrootglas leggen?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:51   #358
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop toch met pruilen.

Dat is trouwens wat op Vlaams vlak is gebeurt. De grootste verliezer van de verkiezingen krijgt de minister president post. Dat is in geen enkele andere democratie in de wereld gezien. Die Vlaamse regering is echt een samensmijtsel van hopeloze verliezers. Zeker niet mijn regering.
De federale regering is een samenraapsel van verliezers. Zeker aan Vlaamse kant.
En die verliezers leveren zelfs de premier.
U kan nogal een stukje de waarheid verdraaien en ronduit liegen zeg.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 oktober 2020 om 17:52.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:53   #359
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop toch met pruilen.

Resultaten van een vorige verkiezing zijn niet relevant.

Het enige dat er toe telt is hoeveel zetels men heeft op het moment dat de coalities moeten worden gevormd.

Als een partij van 50% naar 40% zakt (hypothese) terwijl alle andere partijen rond de 10-15% schommelen, is er geen enkele reden waarom de partij die 40% van de stemmen haalt zou moeten worden uitgesloten van deelname aan de volgende regering. 40% van de bevolking wil immers nog steeds dat die partij deel uitmaakt van de regering.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 oktober 2020 om 17:54.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:53   #360
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En hoeveel % haalden de verliezende partijen die nu in de regering zitten federaal?
De meerderheid van de refgering De Croo opsplitsen in deeltjes is zinloos. De totale regering heeft een mooie federale meerderheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be