![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#342 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, de meeste slachtoffers zitten binnen moslimgroepen, vooral vrouwen en homo's zijn er slachtoffer van maar even goed jongens die vallen voor de kant en klare moslimidentiteit, gebaseerd op superioriteitsgevoel en de macht om al je frustraties via religie te uiten Ja, veel vrouwen worden onder druk gezet om de hoofddoek te dragen Maar het omgekeerde gebeurt ook, vrouwen die ze juist afzetten en die situaties ontvluchten die tot die druk en dwang leidt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat er nood is aan rolmodellen. Dat betekent dat vrouwen die geëmancipeerd zijn in de media moeten verschijnen, en tonen aan meisjes dat ze alles kunnen worden wat ze maar willen. Dat homo's zich moeten uiten, opnieuw vooral als ze succesvol zijn, bijv. voetballers, zodat jongeren hun zelfvertrouwen gestimuleerd wordt. Maar voor de moslimwereld zou het dan volgens u dus perfect OK zijn, dat die groepen zich stil houden, en gewoon hun ding doen zonder ook maar mee te doen aan het debat? Dat is een recept voor een mislukking. Citaat:
Vrijheid geven leidt er dus toe dat de radicalen de overhand krijgen. Er was hier een andere discussie waarin ik naar deze site verwees : https://islam.religie.one/hoofddoeke...en-de-teksten/ Dat eindigt met volgende paragraaf die precies overeenkomt met wat ik zeg: Citaat:
En de linkse kliek trapt daarin, want wat is er nu mis met vrijheid?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 november 2020 om 11:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen staat haaks op " islamitische waarden" En ja, ze proberen de samenleving aan te passen wat voor hen gewoon de kracht van islam is wat wij niet kunnen tegen houden omdat er veel moslims zijn . Die visie, de installatie van aangepaste islam vanuit moslims die daar als goede gelovigen voor moeten ijveren samen met bekeringsdrang, en de samenleving die veel alerter is voor dat proces en dit niet wil, zorgt overal voor spanningen, op scholen, in bedrijven en openbare ruimte Wie moet daar antwoorden op bieden? De beleidsmakers maar die zijn zelf totaal verdeeld. Dus modderen we samen verder. Het is nochtans eenvoudig, hanteer gewoon de stelregel dat je op basis van een stuk identiteit, geen aparte rechten krijgt. Geen " positieve" discriminatie of uitzonderingen dus. Dat verandert echter niet mijn standpunt, een minderheid heeft gene moslimidentiteit die hun handelen stuurt, die mensen zijn gewoon Belg onder de diverse deken die het Belg zijn is Ze moeten niets meer dan anderen omdat ze gewoon geen deel meer uitmaken van actieve islam. Bovendien legden ze vaak een moeilijke weg naar vrijheid af, en u? Juist ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||||||||
|
![]() Inderdaad, vermoeiend, omdat u weigert de werkelijkheid te zien.
Citaat:
Daarna gaf u de indruk dat u in bedrijven, op scholen, enz. actief was. Tot ik u vroeg of u politicus bent, of hoe u dat juist doet, en dan bleek dat u daar gewoon niets aan doet. Dus u doet minder dan mij, want u ontkent dat er van binnenuit ook iets gaat moeten veranderen. Citaat:
![]() Maar traditioneel, wat betekent dat bij islam? De helft van de bevolking (vrouwen) die al minderwaardig behandeld wordt, tel er nog de homoseksuelen bij, en je zit al makkelijk aan 55%. Onverdraagzaam tov. afvalligen, enz. Citaat:
Het is eerder het christendom dat zich overal aangepast heeft. Islam onderwerpt en verknecht. Islam zegt niet van "wij leven hier in een land waar men in vrijheid cartoons mag maken van alles, dat past niet in ons kraam, maar wij gaan ons daaraan aanpassen." Neen, islam zegt : "we spreken een fatwa uit, en we gaan mensen hun hoofd afkappen". Verder haalt u Indonesië aan, en doet u alsof islam zich daar heeft aangepast aan de moderne tijd. Misschien eens kijken wat daar over de mensenrechten gezegd wordt. Citaat:
Met andere woorden, het zijn altijd de barbaarse islampraktijken die de overhand krijgen. Islam past zich dus helemaal niet aan. Citaat:
U bent dus ook als niet-moslim al klaar om u te onderwerpen... Citaat:
Een niet-moslim, ook als die politieker is, kan onmogelijk in de huizen binnenkijken om te zien hoe vrouwen en homo's er gediscrimineerd worden. Het is dus aan de gematigden om van zich te laten horen. Maar als die wachten tot het vanzelf gebeurt, dan zullen de radicalen steeds meer de macht verwerven. Citaat:
Ze zijn Belg als het in hun voordeel is, en anders zijn ze moslim, waarbij ze hun achterlijke wetten boven de Belgische stellen. Kijk naar de Syriëstrijders, ze verwierpen onze maatschappij, en bedreigden ons allemaal met de dood. Toen IS uit elkaar viel en ze hun eigen hachje wilden redden, deden ze plots beroep op hun Belg zijn, op de rechtsstaat, op de democratie. Het zijn eerste klas huichelaars. Citaat:
Citaat:
Ze hebben gewoon geprofiteerd van het feit dat in het verleden hier mensen gevochten hebben voor die vrijheid.
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik hoef hier niet te vertellen wat ik doe, waar en hoe, dat klopt. Maar evenmin moet ik me iets aantrekken van uw veronderstellingen, gaande van " u bent moslima" tot politicus of whatever.Beperk u eens tot de discussie? En dan liefst vanuit enige logica, wanneer iemand een andere mening heeft dan u betekent dit niet dat de ander " minder " doet dan u Dat is een bizarre gedachtegang. Waarom u traditioneel positief vindt klinken, geen idee maar aangezien u nu al bladzijden vult met meningen over moslims, moet ik u dan uitleggen welke betekenis dit heeft? Wat heeft u toch met kippen? Natuurlijk moeten beleidsmakers een visie ontwikkelen die samenleven ook mogelijk maakt, daar worden ze dik voor betaald! Ja, natuurlijk, wanneer je tegen deze samenleving bent, zie je het als " assertief" wanneer je wel alle rechten op eist op basis van het Belg zijn. Wat doe je dan? Er voor zorgen dat je die rechten verbindt aan plichten In de Koran staat trouwens dat je geen geld mag ontvangen wanneer je niet werkt, dat kan behoorlijk besparen in de sociale zekerheid! ![]() ![]() En let u beter op? Wanneer ik weergeef hoe traditionele moslims het zien is dit niet gelijk aan mijn mening. Laatst gewijzigd door alice : 22 november 2020 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Banneling
|
![]() En wordt nu juist Indonesië niet aangehaald door zij die tegen de moslimoverheersing zijn om aan te tonen hoe een vredelievend land afdwaalt naar steeds meer en meer onverdraagzaamheid... juist dank zij die heersende moslimonverdraagzaamheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensenrechten ja, maar zeker geen voorrechten meer zogezegd steunend op Allah's wil... en dat dan nog in een vrouwonvriendelijke wereld in het kwadraat... Ik wil de moslimvrouwen niet heropvoeden, noch de moslimmannen zolang ze zich in het openbaar gedragen en zich aan onze wetten aanpassen... Punt... Gedaan met de moskeeën die uit de grond gestampt worden... Gedaan met het steunen van Belgen van vreemde origine die hier met Belgische steun hun thuislanden promoten, zoals de Turken met de grijze wolven in Limburg... Iedereen die pleit voor zulke gemeenschappen en ons dat door de strot wil draaien onder het motto van culturele diversiteit weet gewoon weg niet wat kulturele diversiteit is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of misschien net niet. De islam is nu eenmaal een ongelooflijk onverdraagzaam geloof dat aanzet tot haat en polarisatie. Het kan best verboden worden. Subsidies aan moskeeën opgeschort. Eigenlijk subsidies aan geloof in het algemeen. Dat iedereen zijn eigen geloof maar zelf betaalt. En niet via belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||||||
|
![]() Citaat:
Begonia's staan hier niet, ik denk dat u mijn leeftijd verkeerd inschat. Met mijn posts hier, op facebook en op andere, bereik ik meer mensen dan uw zwijgen bereikt. Citaat:
Citaat:
Maar u vindt dat die mensen niets hoeven te doen, alles zal wel vanzelf gaan... Dat doe ik, en ik zeg dat wie zwijgt instemt. Moslima's die wel tegen de hoofddoek zijn, maar hun mond niet opendoen, bestendigen hun eigen ondergang. Citaat:
U reageert er totaal niet op, want het past niet in uw kraam. Citaat:
De meeste mensen zien tradities niet als iets negatiefs. Een traditioneel kerstfeest, een traditionele kerstboodschap, etc. U gebruikt dezelfde demagogische tactiek als de moslims zelf, woorden die zoet klinken maar een duistere werkelijkheid verdoezelen. Als u daarop gewezen wordt, doet u alsof u dat zelf niet weet. Het is een uitdrukking, moet ik u dat ook nog uitleggen? ![]() Citaat:
Opnieuw verwacht u dat de gebraden kippen hen in de mond gaan vliegen. Samenleven is overigens niet iets waar politici voor betaald worden. Mensen leven spontaan samen, het is bij sommige groepen dat dit problematisch is. Neen, maar u loopt constant te zeggen dat er niets aan die islamisering te doen is, en bovendien weigert u elk greintje verantwoordelijkheid voor die gemeenschap.
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gastland laat die vrouwen nu niet bepaald in de steek hoor. En de moed vinden ze ook steeds vaker bij een al iets vrijere broer of zus die helpt en steunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens schreef ik " vrienden te hebben in die kringen". Nergens " dat die mensen niets hoeven te doen" of andere totaal foute weergave van de discussie door u verdraaid worden om uw toogpraat nog kwijt te kunnen? Want dat doet u, toog praat verkopen. En nu wordt het hilarisch, ik verkoop demagogische praat zoals moslims. Haaaa! Nee lieverd, politici worden niet betaald om samen te leven, daar ging het niet over.. ![]() Allé pakt nog een pintje! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de groenen en onze zogenaamde sossen doen en binnen de korste keren wordt het internet gezuiverd van fake-news, terwijl de regimemedia het moet hebben van fake-news en erger nog van regelrechte verzwijgingen en verdraaiingen van de werkelijkheid... Twintig, dertig jaar geleden, toen ik mij onmogelijk kon voorstellen dat onze media terug zouden afglijden naar regelrechte pravda's, toen zou ik je misschien gelijk hebben gegeven... Nu is dat niet meer mogelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() Het meningsverschil gaat erover of je alles op zijn beloop kan laten en de gematigde moslims zullen dan zichzelf wel bevrijden... en of dat volstaat om het gevaar van de gehele islam te kunnen minimaliseren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims gaan er van uit dat islam binnen ieder land een dominante plek moet krijgen, hoe, daar verschillen de meningen over. Niet moslims noemen dat proces islamisering, maar zo zien moslims zelf het niet. Ik wees juist op die verschillen in benadering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het meningsverschil draait om verantwoordelijkheid, is dit iedere moslim, dus ook wie louter onder dat juk geboren werd en niet praktiseert, of vooral het beleid wat de samenleving vorm geeft? Ik verdedig het laatste , gemuilkorfde het eerste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee dus Marie daar gaat het niet over. Ik pleit niet voor" alles op zijn beloop laten" maar zie niet iedere moslim als verantwoordelijk voor alle problemen. Omdat een minderheid gewoon de pech heeft onder het juk geboren te zijn, zich bevrijdt heeft en daar naar leeft. Die mensen moeten juist niets!
|
![]() |
![]() |