Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 10:51   #341
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Islamofobie is een oneerlijk woord dat onmiddellijk geschrapt moet worden. Fobie wijst op een irrationele angst. En angst voor de onderdrukking van de Islam is alles behalve irrationeel. Kankerfobie bestaat niet omdat die angst ook rationeel is.

Ik vind dat dit Van Quickenborne zijn job moet kosten. Zijn poging is een aanval op alle rechten/vrijheden waar onze voorouders voor hebben geknokt, en het is schandalig dat die nozem dat ongedaan wil maken. Idem dito voor dat krapuul Alexander De Croo, die sukkel die daar alleen maar zit dankzij papa. Gatlikker van het koningshuis

We zouden massaal Mohammedcartoons over het ganse land moeten verspreiden. Maar dat doen we niet omdat we net zoals Frankrijk bang zijn voor een hele resem onthoofdingen en ander zot geweld. Voor zo ver ik weet is Macron ook gestopt met zijn acties om cartoons te blijven verspreiden.

Het begin van het einde zeg ik u. Dit duurt nog hooguit 10 jaar.
Het vrije Westen tegen de allesvernietigende kanker der Islam
Islamofobie is een echte term met een echte onderliggende werkelijkheid, net zoals christianofobie, boeddhafobie, hindoefobie en heidenfobie dat zijn...

Oud 22 november 2020, 11:13   #342
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
De volgende zet is kritiek op de overheid bestraffen.
Wordt dat al niet gedaan want niet politiek correct en dus onaanvaarbaar voor onze media???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:33   #343
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Alice, heel moedig en ik denk dat je in de grond gelijk hebt; maar dat is zonder de waard, nl. de islam gerekend.... en de eerste slachtoffers van die islam zullen dan ook jouw vrienden zijn...
Zo lang het hier blijft zoals het was, zo lang kunnen ze hun leven leiden zoals ze willen, maar de dag dat ook hier, want zoals Somers het stelde, de multikul is een feit, die mensen zijn hier, en die mensen hebben hun democratische rechten en gebruiken en hun leiders misbruiken ze om hun islamidealen aan iedereen, de moslims zelf eerst op te dringen...
Jouw vrienden zullen als eerste moeten inbinden en zullen hun vrijheid, die ze hier tot nu toe wel nog hebben, mogen opgeven...

Hoeveel mensen die hier al jarenlang leefden zonder kopvod voelen zichzelf nu verplicht om hem terug op te zetten??? Voelen de sociale druk op hen groeien om zich terug aan de moslimidealen te houden???
Marie, die mensen binden niet in, maar blijven wie ze zijn.Zichzelf..
En ja, de meeste slachtoffers zitten binnen moslimgroepen, vooral vrouwen en homo's zijn er slachtoffer van maar even goed jongens die vallen voor de kant en klare moslimidentiteit, gebaseerd op superioriteitsgevoel en de macht om al je frustraties via religie te uiten

Ja, veel vrouwen worden onder druk gezet om de hoofddoek te dragen Maar het omgekeerde gebeurt ook, vrouwen die ze juist afzetten en die situaties ontvluchten die tot die druk en dwang leidt
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:43   #344
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En ja, de meeste slachtoffers zitten binnen moslimgroepen, vooral vrouwen en homo's zijn er slachtoffer van
En wat zegt men in onze samenleving?
Dat er nood is aan rolmodellen.
Dat betekent dat vrouwen die geëmancipeerd zijn in de media moeten verschijnen, en tonen aan meisjes dat ze alles kunnen worden wat ze maar willen.
Dat homo's zich moeten uiten, opnieuw vooral als ze succesvol zijn, bijv. voetballers, zodat jongeren hun zelfvertrouwen gestimuleerd wordt.
Maar voor de moslimwereld zou het dan volgens u dus perfect OK zijn, dat die groepen zich stil houden, en gewoon hun ding doen zonder ook maar mee te doen aan het debat?
Dat is een recept voor een mislukking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ja, veel vrouwen worden onder druk gezet om de hoofddoek te dragen Maar het omgekeerde gebeurt ook, vrouwen die ze juist afzetten en die situaties ontvluchten die tot die druk en dwang leidt
Toch raar dat in bijv. Egypte het steeds meer de kant opging van het sluieren.
Vrijheid geven leidt er dus toe dat de radicalen de overhand krijgen.

Er was hier een andere discussie waarin ik naar deze site verwees :

https://islam.religie.one/hoofddoeke...en-de-teksten/

Dat eindigt met volgende paragraaf die precies overeenkomt met wat ik zeg:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door islamsite
Vrijer-denkenden laten niet-zo-vrijdenkenden vrij om te denken/doen wat ze willen. Niet-zo-vrijdenkenden laten vrijer-denkenden niet vrij om te denken/doen wat ze willen, want zij denken dat God hen dat gebiedt.
In de discussies die volgen wordt dus nooit de lossere interpretatie gecodificeerd, maar altijd de strengere.
Bij een sterk op de juiste gedragregels gerichte religie (in de christelijke traditie noemt men dat een ‘wettische’ religie) zal zodoende – naarmate de tijd vordert – het conservatisme vanzelf aan invloed winnen, tenzij er een sterke geestelijke tegenbeweging is, die op grote steun van de gewone mensen kan rekenen.
Dat is dus exact wat we zien: zij die nu de 'vrijheid' opeisen dat vrouwen de hoofddoek 'mogen' dragen, zijn zij die het willen opleggen aan die vrouwen.
En de linkse kliek trapt daarin, want wat is er nu mis met vrijheid?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 november 2020 om 11:48.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 11:47   #345
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Daar gaat het wat mij betreft al de hele tijd over: door te verdraagzaam te zijn voor de islam en zijn uitwassen, laten we hen steeds meer toe van ons land een islamitisch land te maken.

En dat is nu net die kortzichtigheid.
Als je met een gematigde groep zit die zich muisstil houdt, en niet vertegenwoordigd is in de pers, en daarnaast een radicale groep die sociale controle (lees: sociale dwang) uitoefent op de gematigden, en heel luidkeels haar eisen verkondigt, wie denk je dan dat het pleit gaat winnen?
De onzichtbaren, of diegene die voortdurend van zich laten horen?

Dat is allemaal voorlopig, want er kan steeds minder in dit land.

Mensen die je niet ziet of hoort, hebben geen invloed.
Of dacht je dat de vrouwen stemrecht zouden gekregen hebben, als ze niet op straat gekomen waren om voor hun rechten op te komen?

Ze willen dus van de vrijheid genieten, maar die vrijheid verdedigen, dat moet maar een ander komen doen.
Zo werkt het niet in de maatschappij.

Tja, dat waren dus holle woorden wanneer u zei dat u van alles deed in de scholen, de bedrijven, etc.

U mag nog alle moslims van België persoonlijk kennen, dat helpt hun emancipatie geen stap vooruit.
Vermoeiend hoor.. maar duidelijk dat u het dus over zaken had die niet aan de orde waren in de discussie. Met die mensen praten kan u zaken verduidelijken. Ja, de meerderheid is traditioneel, wat cultuur en religie betreft. En moslims onderling beschouwen het als de kracht van islam dat deze zich" overal " aanpast" wat door wie geen moslim is wordt beschouwd als een opdringerige en agressieve islam. Moslims halen dan graag als voorbeeld Indonesie aan, daar was de islam ook ooit onbekend en kijk nu eens...

Het Westen staat haaks op " islamitische waarden"
En ja, ze proberen de samenleving aan te passen wat voor hen gewoon de kracht van islam is wat wij niet kunnen tegen houden omdat er veel moslims zijn .
Die visie, de installatie van aangepaste islam vanuit moslims die daar als goede gelovigen voor moeten ijveren samen met bekeringsdrang, en de samenleving die veel alerter is voor dat proces en dit niet wil, zorgt overal voor spanningen, op scholen, in bedrijven en openbare ruimte
Wie moet daar antwoorden op bieden? De beleidsmakers maar die zijn zelf totaal verdeeld. Dus modderen we samen verder.

Het is nochtans eenvoudig, hanteer gewoon de stelregel dat je op basis van een stuk identiteit, geen aparte rechten krijgt. Geen " positieve" discriminatie of uitzonderingen dus.
Dat verandert echter niet mijn standpunt, een minderheid heeft gene moslimidentiteit die hun handelen stuurt, die mensen zijn gewoon Belg onder de diverse deken die het Belg zijn is
Ze moeten niets meer dan anderen omdat ze gewoon geen deel meer uitmaken van actieve islam.
Bovendien legden ze vaak een moeilijke weg naar vrijheid af, en u?
Juist ja...
Oud 22 november 2020, 12:06   #346
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Vermoeiend hoor..
Inderdaad, vermoeiend, omdat u weigert de werkelijkheid te zien.

Citaat:
maar duidelijk dat u het dus over zaken had die niet aan de orde waren in de discussie.
U beweerde dat ik niets deed voor die emancipatie van moslims, want ik was alleen maar bezig met bewustwording van het gevaar van een radicale islam, op wat fora.
Daarna gaf u de indruk dat u in bedrijven, op scholen, enz. actief was.
Tot ik u vroeg of u politicus bent, of hoe u dat juist doet, en dan bleek dat u daar gewoon niets aan doet.
Dus u doet minder dan mij, want u ontkent dat er van binnenuit ook iets gaat moeten veranderen.

Citaat:
Met die mensen praten kan u zaken verduidelijken. Ja, de meerderheid is traditioneel, wat cultuur en religie betreft.
"Traditioneel", dat klinkt zo positief...
Maar traditioneel, wat betekent dat bij islam?
De helft van de bevolking (vrouwen) die al minderwaardig behandeld wordt, tel er nog de homoseksuelen bij, en je zit al makkelijk aan 55%.
Onverdraagzaam tov. afvalligen, enz.

Citaat:
En moslims onderling beschouwen het als de kracht van islam dat deze zich" overal " aanpast" wat door wie geen moslim is wordt beschouwd als een opdringerige en agressieve islam. Moslims halen dan graag als voorbeeld Indonesie aan, daar was de islam ook ooit onbekend en kijk nu eens...
Dat is toch echt demagogie.
Het is eerder het christendom dat zich overal aangepast heeft.
Islam onderwerpt en verknecht.
Islam zegt niet van "wij leven hier in een land waar men in vrijheid cartoons mag maken van alles, dat past niet in ons kraam, maar wij gaan ons daaraan aanpassen."
Neen, islam zegt : "we spreken een fatwa uit, en we gaan mensen hun hoofd afkappen".
Verder haalt u Indonesië aan, en doet u alsof islam zich daar heeft aangepast aan de moderne tijd.
Misschien eens kijken wat daar over de mensenrechten gezegd wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
In Aceh, and for Muslims in the city of Palembang, homosexuality is illegal under Islamic Sharia law, and punishable by flogging.
.
Met andere woorden, het zijn altijd de barbaarse islampraktijken die de overhand krijgen.
Islam past zich dus helemaal niet aan.

Citaat:
En ja, ze proberen de samenleving aan te passen wat voor hen gewoon de kracht van islam is wat wij niet kunnen tegen houden omdat er veel moslims zijn.
Dat is dus opnieuw dat defaitistische standpunt, er is niets aan te doen, en dus moeten we het maar laten gebeuren.
U bent dus ook als niet-moslim al klaar om u te onderwerpen...

Citaat:
Wie moet daar antwoorden op bieden? De beleidsmakers maar die zijn zelf totaal verdeeld. Dus modderen we samen verder.
Niet alleen de beleidsmakers, dat is uw "laat de gebraden kiekens maar in mijn mond vliegen" mentaliteit!
Een niet-moslim, ook als die politieker is, kan onmogelijk in de huizen binnenkijken om te zien hoe vrouwen en homo's er gediscrimineerd worden.
Het is dus aan de gematigden om van zich te laten horen.
Maar als die wachten tot het vanzelf gebeurt, dan zullen de radicalen steeds meer de macht verwerven.

Citaat:
Dat verandert echter niet mijn standpunt, een minderheid heeft gene moslimidentiteit die hun handelen stuurt, die mensen zijn gewoon Belg onder de diverse deken die het Belg zijn is
Neen, dat is precies wat de radicalen willen.
Ze zijn Belg als het in hun voordeel is, en anders zijn ze moslim, waarbij ze hun achterlijke wetten boven de Belgische stellen.
Kijk naar de Syriëstrijders, ze verwierpen onze maatschappij, en bedreigden ons allemaal met de dood.
Toen IS uit elkaar viel en ze hun eigen hachje wilden redden, deden ze plots beroep op hun Belg zijn, op de rechtsstaat, op de democratie.
Het zijn eerste klas huichelaars.

Citaat:
Ze moeten niets meer dan anderen omdat ze gewoon geen deel meer uitmaken van actieve islam.
Ze moeten niets, maar ze moeten dan ook niet komen janken als we hier straks allemaal onder de sharia zitten.

Citaat:
Bovendien legden ze vaak een moeilijke weg naar vrijheid af, en u?
Juist ja...
Een moeilijke weg afleggen?
Ze hebben gewoon geprofiteerd van het feit dat in het verleden hier mensen gevochten hebben voor die vrijheid.
Oud 22 november 2020, 12:56   #347
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vermoeiend, omdat u weigert de werkelijkheid te zien.

U beweerde dat ik niets deed voor die emancipatie van moslims, want ik was alleen maar bezig met bewustwording van het gevaar van een radicale islam, op wat fora.
Daarna gaf u de indruk dat u in bedrijven, op scholen, enz. actief was.
Tot ik u vroeg of u politicus bent, of hoe u dat juist doet, en dan bleek dat u daar gewoon niets aan doet.
Dus u doet minder dan mij, want u ontkent dat er van binnenuit ook iets gaat moeten veranderen.

"Traditioneel", dat klinkt zo positief...
Maar traditioneel, wat betekent dat bij islam?
De helft van de bevolking (vrouwen) die al minderwaardig behandeld wordt, tel er nog de homoseksuelen bij, en je zit al makkelijk aan 55%.
Onverdraagzaam tov. afvalligen, enz.

Dat is toch echt demagogie.
Het is eerder het christendom dat zich overal aangepast heeft.
Islam onderwerpt en verknecht.
Islam zegt niet van "wij leven hier in een land waar men in vrijheid cartoons mag maken van alles, dat past niet in ons kraam, maar wij gaan ons daaraan aanpassen."
Neen, islam zegt : "we spreken een fatwa uit, en we gaan mensen hun hoofd afkappen".
Verder haalt u Indonesië aan, en doet u alsof islam zich daar heeft aangepast aan de moderne tijd.
Misschien eens kijken wat daar over de mensenrechten gezegd wordt.
.
Met andere woorden, het zijn altijd de barbaarse islampraktijken die de overhand krijgen.
Islam past zich dus helemaal niet aan.

Dat is dus opnieuw dat defaitistische standpunt, er is niets aan te doen, en dus moeten we het maar laten gebeuren.
U bent dus ook als niet-moslim al klaar om u te onderwerpen...

Niet alleen de beleidsmakers, dat is uw "laat de gebraden kiekens maar in mijn mond vliegen" mentaliteit!
Een niet-moslim, ook als die politieker is, kan onmogelijk in de huizen binnenkijken om te zien hoe vrouwen en homo's er gediscrimineerd worden.
Het is dus aan de gematigden om van zich te laten horen.
Maar als die wachten tot het vanzelf gebeurt, dan zullen de radicalen steeds meer de macht verwerven.

Neen, dat is precies wat de radicalen willen.
Ze zijn Belg als het in hun voordeel is, en anders zijn ze moslim, waarbij ze hun achterlijke wetten boven de Belgische stellen.
Kijk naar de Syriëstrijders, ze verwierpen onze maatschappij, en bedreigden ons allemaal met de dood.
Toen IS uit elkaar viel en ze hun eigen hachje wilden redden, deden ze plots beroep op hun Belg zijn, op de rechtsstaat, op de democratie.
Het zijn eerste klas huichelaars.

Ze moeten niets, maar ze moeten dan ook niet komen janken als we hier straks allemaal onder de sharia zitten.

Een moeilijke weg afleggen?
Ze hebben gewoon geprofiteerd van het feit dat in het verleden hier mensen gevochten hebben voor die vrijheid.
En wat zou dan waarheid zijn, uw gemopper achter de begonia's?
Nee, ik hoef hier niet te vertellen wat ik doe, waar en hoe, dat klopt.
Maar evenmin moet ik me iets aantrekken van uw veronderstellingen, gaande van " u bent moslima" tot politicus of whatever.Beperk u eens tot de discussie? En dan liefst vanuit enige logica, wanneer iemand een andere mening heeft dan u betekent dit niet dat de ander " minder " doet dan u

Dat is een bizarre gedachtegang.

Waarom u traditioneel positief vindt klinken, geen idee maar aangezien u nu al bladzijden vult met meningen over moslims, moet ik u dan uitleggen welke betekenis dit heeft?

Wat heeft u toch met kippen? Natuurlijk moeten beleidsmakers een visie ontwikkelen die samenleven ook mogelijk maakt, daar worden ze dik voor betaald!
Ja, natuurlijk, wanneer je tegen deze samenleving bent, zie je het als " assertief" wanneer je wel alle rechten op eist op basis van het Belg zijn.

Wat doe je dan? Er voor zorgen dat je die rechten verbindt aan plichten
In de Koran staat trouwens dat je geen geld mag ontvangen wanneer je niet werkt, dat kan behoorlijk besparen in de sociale zekerheid!

En let u beter op? Wanneer ik weergeef hoe traditionele moslims het zien is dit niet gelijk aan mijn mening.

Laatst gewijzigd door alice : 22 november 2020 om 12:57.
Oud 22 november 2020, 13:56   #348
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En ja, de meeste slachtoffers zitten binnen moslimgroepen, vooral vrouwen en homo's zijn er slachtoffer van maar even goed jongens die vallen voor de kant en klare moslimidentiteit, gebaseerd op superioriteitsgevoel en de macht om al je frustraties via religie te uiten

Hoe lang zullen ze er nog de moed voor hebben, wanneer ook hun gastland hen in de steek heeft gelaten???
Oud 22 november 2020, 14:02   #349
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims halen dan graag als voorbeeld Indonesie aan, daar was de islam ook ooit onbekend en kijk nu eens...
En wordt nu juist Indonesië niet aangehaald door zij die tegen de moslimoverheersing zijn om aan te tonen hoe een vredelievend land afdwaalt naar steeds meer en meer onverdraagzaamheid... juist dank zij die heersende moslimonverdraagzaamheid...
Oud 22 november 2020, 14:09   #350
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar evenmin moet ik me iets aantrekken van uw veronderstellingen, gaande van " u bent moslima" tot politicus of whatever.Beperk u eens tot de discussie? En dan liefst vanuit enige logica, wanneer iemand een andere mening heeft dan u betekent dit niet dat de ander " minder " doet dan u

Waarom u traditioneel positief vindt klinken, geen idee maar aangezien u nu al bladzijden vult met meningen over moslims, moet ik u dan uitleggen welke betekenis dit heeft?

Wat heeft u toch met kippen? Natuurlijk moeten beleidsmakers een visie ontwikkelen die samenleven ook mogelijk maakt, daar worden ze dik voor betaald!
Ja, natuurlijk, wanneer je tegen deze samenleving bent, zie je het als " assertief" wanneer je wel alle rechten op eist op basis van het Belg zijn.

Wat doe je dan? Er voor zorgen dat je die rechten verbindt aan plichten
In de Koran staat trouwens dat je geen geld mag ontvangen wanneer je niet werkt, dat kan behoorlijk besparen in de sociale zekerheid!

En let u beter op? Wanneer ik weergeef hoe traditionele moslims het zien is dit niet gelijk aan mijn mening.
Alice ik heb alle rechten en voor mij zelfs de plicht om iedereen op te roepen om de Islam elke grond voor hun voeten weg te nemen...
Mensenrechten ja, maar zeker geen voorrechten meer zogezegd steunend op Allah's wil... en dat dan nog in een vrouwonvriendelijke wereld in het kwadraat...
Ik wil de moslimvrouwen niet heropvoeden, noch de moslimmannen zolang ze zich in het openbaar gedragen en zich aan onze wetten aanpassen...
Punt...
Gedaan met de moskeeën die uit de grond gestampt worden...
Gedaan met het steunen van Belgen van vreemde origine die hier met Belgische steun hun thuislanden promoten, zoals de Turken met de grijze wolven in Limburg...
Iedereen die pleit voor zulke gemeenschappen en ons dat door de strot wil draaien onder het motto van culturele diversiteit weet gewoon weg niet wat kulturele diversiteit is...
Oud 22 november 2020, 14:11   #351
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Islamofobie is een echte term met een echte onderliggende werkelijkheid, net zoals christianofobie, boeddhafobie, hindoefobie en heidenfobie dat zijn...

Vreemd dat je van die andere fobieën amper iets hoort.
Of misschien net niet.
De islam is nu eenmaal een ongelooflijk onverdraagzaam geloof dat aanzet tot haat en polarisatie. Het kan best verboden worden. Subsidies aan moskeeën opgeschort. Eigenlijk subsidies aan geloof in het algemeen. Dat iedereen zijn eigen geloof maar zelf betaalt. En niet via belastingen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:14   #352
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Om te beginnen met mijn stem, ik stem voor partijen die zich verzetten tegen islamisatie.
Begonia's staan hier niet, ik denk dat u mijn leeftijd verkeerd inschat.
Met mijn posts hier, op facebook en op andere, bereik ik meer mensen dan uw zwijgen bereikt.

Citaat:
Grootspraak dus, u doet helemaal niets.

Citaat:
Maar evenmin moet ik me iets aantrekken van uw veronderstellingen, gaande van " u bent moslima" tot politicus of whatever.
Veronderstellingen zijn het niet meer, u heeft al gezegd dat u geen moslima bent, maar dat u veel vrienden heeft in die kringen.
Maar u vindt dat die mensen niets hoeven te doen, alles zal wel vanzelf gaan...

Citaat:
Beperk u eens tot de discussie?
Dat doe ik, en ik zeg dat wie zwijgt instemt.
Moslima's die wel tegen de hoofddoek zijn, maar hun mond niet opendoen, bestendigen hun eigen ondergang.

Citaat:
En dan liefst vanuit enige logica, wanneer iemand een andere mening heeft dan u betekent dit niet dat de ander " minder " doet dan u
Er staat hierboven een link naar een site waar uitgelegd wordt, hoe de radicalen de overhand halen.
U reageert er totaal niet op, want het past niet in uw kraam.

Citaat:
Waarom u traditioneel positief vindt klinken, geen idee
Omdat het een verschrikkelijk eufemisme is, in het geval van islam, natuurlijk.
De meeste mensen zien tradities niet als iets negatiefs.
Een traditioneel kerstfeest, een traditionele kerstboodschap, etc.

U gebruikt dezelfde demagogische tactiek als de moslims zelf, woorden die zoet klinken maar een duistere werkelijkheid verdoezelen.
Als u daarop gewezen wordt, doet u alsof u dat zelf niet weet.

Citaat:
Wat heeft u toch met kippen?
Het is een uitdrukking, moet ik u dat ook nog uitleggen?

Citaat:
Natuurlijk moeten beleidsmakers een visie ontwikkelen die samenleven ook mogelijk maakt, daar worden ze dik voor betaald!
Beleidsmakers moeten niet alles in de plaats doen van mensen die in die gemeenschap zelf zitten, dat kunnen ze ook niet!

Opnieuw verwacht u dat de gebraden kippen hen in de mond gaan vliegen.
Samenleven is overigens niet iets waar politici voor betaald worden.
Mensen leven spontaan samen, het is bij sommige groepen dat dit problematisch is.

Citaat:
Neen, maar u loopt constant te zeggen dat er niets aan die islamisering te doen is, en bovendien weigert u elk greintje verantwoordelijkheid voor die gemeenschap.
Oud 22 november 2020, 14:56   #353
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe lang zullen ze er nog de moed voor hebben, wanneer ook hun gastland hen in de steek heeft gelaten???
Dat gastland laat die vrouwen nu niet bepaald in de steek hoor. En de moed vinden ze ook steeds vaker bij een al iets vrijere broer of zus die helpt en steunt.
Oud 22 november 2020, 15:06   #354
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te beginnen met mijn stem, ik stem voor partijen die zich verzetten tegen islamisatie.
Begonia's staan hier niet, ik denk dat u mijn leeftijd verkeerd inschat.
Met mijn posts hier, op facebook en op andere, bereik ik meer mensen dan uw zwijgen bereikt.

Grootspraak dus, u doet helemaal niets.

Veronderstellingen zijn het niet meer, u heeft al gezegd dat u geen moslima bent, maar dat u veel vrienden heeft in die kringen.
Maar u vindt dat die mensen niets hoeven te doen, alles zal wel vanzelf gaan...

Dat doe ik, en ik zeg dat wie zwijgt instemt.
Moslima's die wel tegen de hoofddoek zijn, maar hun mond niet opendoen, bestendigen hun eigen ondergang.

Er staat hierboven een link naar een site waar uitgelegd wordt, hoe de radicalen de overhand halen.
U reageert er totaal niet op, want het past niet in uw kraam.

Omdat het een verschrikkelijk eufemisme is, in het geval van islam, natuurlijk.
De meeste mensen zien tradities niet als iets negatiefs.
Een traditioneel kerstfeest, een traditionele kerstboodschap, etc.

U gebruikt dezelfde demagogische tactiek als de moslims zelf, woorden die zoet klinken maar een duistere werkelijkheid verdoezelen.
Als u daarop gewezen wordt, doet u alsof u dat zelf niet weet.

Het is een uitdrukking, moet ik u dat ook nog uitleggen?

Beleidsmakers moeten niet alles in de plaats doen van mensen die in die gemeenschap zelf zitten, dat kunnen ze ook niet!

Opnieuw verwacht u dat de gebraden kippen hen in de mond gaan vliegen.
Samenleven is overigens niet iets waar politici voor betaald worden.
Mensen leven spontaan samen, het is bij sommige groepen dat dit problematisch is.

Neen, maar u loopt constant te zeggen dat er niets aan die islamisering te doen is, en bovendien weigert u elk greintje verantwoordelijkheid voor die gemeenschap.
Hallo? Weer eentje die de wereld verbetert vanachter de PC? Vanuit de foute veronderstelling dat de wereld op uw mening wacht en u dus invloed heeft? Nee dus, en waar u voor stemt boeit me niet. U doet dus niets, behalve tokkelen op uw toetsenbord. En u bereikt niets.

Nergens schreef ik " vrienden te hebben in die kringen". Nergens " dat die mensen niets hoeven te doen" of andere totaal foute weergave van de discussie door u verdraaid worden om uw toogpraat nog kwijt te kunnen? Want dat doet u, toog praat verkopen.
En nu wordt het hilarisch, ik verkoop demagogische praat zoals moslims. Haaaa!
Nee lieverd, politici worden niet betaald om samen te leven, daar ging het niet over..
Allé pakt nog een pintje!
Oud 22 november 2020, 15:09   #355
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo? Weer eentje die de wereld verbetert vanachter de PC? Vanuit de foute veronderstelling dat de wereld op uw mening wacht en u dus invloed heeft? Nee dus, en waar u voor stemt boeit me niet. U doet dus niets, behalve tokkelen op uw toetsenbord. En u bereikt niets.

Nergens schreef ik " vrienden te hebben in die kringen". Nergens " dat die mensen niets hoeven te doen" of andere totaal foute weergave van de discussie door u verdraaid worden om uw toogpraat nog kwijt te kunnen? Want dat doet u, toog praat verkopen.
En nu wordt het hilarisch, ik verkoop demagogische praat zoals moslims. Haaaa!
Nee lieverd, politici worden niet betaald om samen te leven, daar ging het niet over..
Allé pakt nog een pintje!
Kan iemand van jullie 2 mij eens in 4 zinnen uitleggen waar jullie meningsverschil om draait. Ik meen mij te herinneren dat Alice ook kritisch was over moslims.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 17:03   #356
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gastland laat die vrouwen nu niet bepaald in de steek hoor. En de moed vinden ze ook steeds vaker bij een al iets vrijere broer of zus die helpt en steunt.
Hoe lang nog Alice als je weet dat zelfs in het onderwijs de leraren meer en meer hunne mond moeten houden... En niet alleen wat de profeet aangaat maar ook de evolutieleer en andere materie...
Laat de groenen en onze zogenaamde sossen doen en binnen de korste keren wordt het internet gezuiverd van fake-news, terwijl de regimemedia het moet hebben van fake-news en erger nog van regelrechte verzwijgingen en verdraaiingen van de werkelijkheid...
Twintig, dertig jaar geleden, toen ik mij onmogelijk kon voorstellen dat onze media terug zouden afglijden naar regelrechte pravda's, toen zou ik je misschien gelijk hebben gegeven... Nu is dat niet meer mogelijk...
Oud 22 november 2020, 17:10   #357
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kan iemand van jullie 2 mij eens in 4 zinnen uitleggen waar jullie meningsverschil om draait. Ik meen mij te herinneren dat Alice ook kritisch was over moslims.
Het meningsverschil gaat erover of je alles op zijn beloop kan laten en de gematigde moslims zullen dan zichzelf wel bevrijden... en of dat volstaat om het gevaar van de gehele islam te kunnen minimaliseren...
Oud 23 november 2020, 12:10   #358
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wordt nu juist Indonesië niet aangehaald door zij die tegen de moslimoverheersing zijn om aan te tonen hoe een vredelievend land afdwaalt naar steeds meer en meer onverdraagzaamheid... juist dank zij die heersende moslimonverdraagzaamheid...
Maar daar ging het net over, de verschillende perceptie.
Moslims gaan er van uit dat islam binnen ieder land een dominante plek moet krijgen, hoe, daar verschillen de meningen over.
Niet moslims noemen dat proces islamisering, maar zo zien moslims zelf het niet. Ik wees juist op die verschillen in benadering.
Oud 23 november 2020, 12:13   #359
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dat ben ik dan ook, zeker weten. Maar wel zonder de Vlaams belangtoon !
Het meningsverschil draait om verantwoordelijkheid, is dit iedere moslim, dus ook wie louter onder dat juk geboren werd en niet praktiseert, of vooral het beleid wat de samenleving vorm geeft?
Ik verdedig het laatste , gemuilkorfde het eerste.
Oud 23 november 2020, 12:16   #360
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het meningsverschil gaat erover of je alles op zijn beloop kan laten en de gematigde moslims zullen dan zichzelf wel bevrijden... en of dat volstaat om het gevaar van de gehele islam te kunnen minimaliseren...
Nee dus Marie daar gaat het niet over. Ik pleit niet voor" alles op zijn beloop laten" maar zie niet iedere moslim als verantwoordelijk voor alle problemen. Omdat een minderheid gewoon de pech heeft onder het juk geboren te zijn, zich bevrijdt heeft en daar naar leeft. Die mensen moeten juist niets!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be