![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat zijn heel goede vriendjes.
NVA heeft er mede voor helpen zorgen dat beweging.net niet moest opdraaien voor het arco schandaal. Misschien dat in ruil acv niet al te moeilijk doet bij de nva bazen van VOKA.
|
|
|
#342 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik woon midden in de Walen; ik heb hier vrijwilligerswerk gedaan en ik weet enorm goed hoe het hier werkelijk aan toe gaat... Als je op vergadering over klimaat, kleine kinderen, adolescenties... overal moet horen dat om het minste welke vernieuwing steeds weer en opnieuw uit Vlaanderen komt; met het excuus dat Vlaanderen geld zou hebben en zij arme Walen niet??? Als je dan weet dat relatief gezien de Walen steeds ruimschoots hun deel van de Belgische koek hebben gekregen... Leg mij dan eens uit waarom er in Vlaanderen wel geld zou zijn en bij hen niet... Maar ja, alles gaat hier door de strot van de mensen, als er wat tegenwerking is hoeven ze maar naar die stoute Vlaamse meerderheid wijzen, waar tegen zij zogezegde franstalige minderheid niets kunnen doen... goed wetende dat die Vlaamse meerderheid vastgeketend zit tot in het oneindige en dat zij dus als minderheid de echte meerderheid uitmaken... Opnieuw.... waar is al het geld naartoe??? En kom dan lachen met de Vlamingen die nog altijd hun taal hebben kunnen behouden ondanks al het gestokebrand vanuit Bruxelles vanaf de eerste seconde dat er zo iets als la Belgique bestond... Welk macht moet dat Belgique wel hebben dat ze een totaal horige Vlaamse pravdamedia, die uitpuilt van anti-Vlaamse gevoelens kan blijven voortbrengen... Iedereen met twee ons verstand in zijn kop heeft die Vlaamse media al afgeschoten als regelrecht racistisch en anti-Vlaams en dat in tijden dat alles zogezegd draait om racisme uit te bannen... |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Oei, wij hebben die niet en dus kunnen alle Vlamingen in hun kot brullen en schreeuwen zoveel ze willen, la Belgique draait er zijn hand niet voor om... En dan komen ze af dat ze tegen racisme en nog erger kolonialisme zouden zijn... Terwijl de grootste bruine en zwarte bende juist zijzelf zijn door het blijven hangen in de Belgische touwen... |
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Europees Commissaris
|
marie daenen Ik had het nergens over geld dacht ik??????. Ik had het over een voorstel dat indertijd gedaan is om de Vlaamse taal te laten verdwijnen. Als je een beetje de geschiedenis kent dan zal je merken dat er een zekere Albrecht Rodenbach zich daartegen verzet heeft met als resultaat dat de taal nu nog steeds levend is...
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die Vlaamse meerderheid heeft nooit bestaan; vanaf in het begin waren het francofonen die in Vlaanderen woonden en als upperclasse dacht dat de taal die het Vlaamse plebs met zijn Vlaams koeterwaals sprak geen taal het woord taal waardig was... Alleen de franse taal was waard onderwezen te worden... En uit zo'n ingesteldheid die hier tientallen jaren als de normale ingesteldheid werd opgediend en door de gegoede classe als zodanig dan ook gekoesterd werd... want spraken ze frans dan stonden ze een paar spaakjes hoger op de ladder... Uit zulke toestanden kwam zelfs voor dat de eerste Vlaamse vertegenwoordigers zelfs geen Vlaams durfden gebezigen in het parlement... Dat zou de francofonie te zeer schokkeren... |
|
|
|
|
|
|
#347 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#349 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
-IK SCHREEF....Ooit in de Belgische geschiedenis hebben Vlaamse politici meegewerkt aan een project dat door een Waal voorgesteld werd. -JJ ZEGT DAT IK SCHREEF...Jij had het over een Vlaamse meerderheid die samengeklit met la Belgique /////Zoek de verschillen.......... Laatst gewijzigd door TREBRON : 20 december 2020 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hilarisch, je kent duidelijk de tsjeven niet.
|
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs ook Van Grieken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We beleven toch leute telken male dat Bart iets zegt.
Andere politici zijn daar stikjaloers op. Maar ja, voorlopig zijn we nog altijd de grootste partij. En de tweede grootste kan ons inhalen. Maar die tweede grootste zijn geen tsjeven, blauwsels, sossen of groentes ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Natuurlijk zijn wij maar Belgen en vooral "maar Vlamingen" maar ooit zal de democratie zegevieren in de Belgische politiek. Het zal dan wel veel te laat zijn om nog iets terug op de sporen te krijgen maar ook dat is zo typisch aan ons volk. Niemand maalt om iets maar iedereen kankert op alles.
|
|
|
|
#356 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
BDW zijn ondergang is het reeds geworden, hopelijk is 't coiffeurke slimmer.
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
maar zijn piekmoment is voorbij en kans verkeken
|
|
|
|
#359 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Luchtkastelen? Ze zijn nu economisch wel van de kaart maar zijn nog steeds de baas in Brussel. Wij Vlamingen preutelen wat tegen aan de zijlijn maar hebben de moed niet ons te verheffen en laten toe dat de "enige" Vlaamse partij in lockdown gezet wordt door de postjespakkers. Dat is "Democratie" op zijn Belgisch.
|
|
|
|
#360 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ok, geen ondergang maar de ster blinkt niet meer.
|