Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2021, 19:37   #341
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard zijn er veel mensen bij betrokken want dit is geen medisch probleem. Dit is een maatschappelijk probleem. Wij maken veel kapot in de maatschappij, om weinig levensjaren te redden. Dat zijn die levensjaren niet waard, en dat is geen medisch vraagstuk. Het enige waar het medische tussenkomt, is wat de schattingen zouden zijn van hoeveel doden, aan welke leeftijd en zo.

Want het ECHT medische, daar houden onze TV virologen zich niet mee bezig: mensen genezen, dat doen ze niet. Nochtans zijn er serieuze aanwijzingen dat er daar serieus wat gedaan kan worden, maar ze vertikken dat.

En dat is ook weer ZO ENORM dat je het niet gelooft. Nochtans is het open en bloot, je moet enkel maar willen kijken.
VOLLEDIG akkoord. Het hele probleem is dat we dit maatschappelijke probleem momenteel volledig aan medici overlaten. Dat is niet hun rol. We hebben democratische instanties die hier voor dienen: om de aanpak te bespreken in het parlement, om het uit te voeren EN om het te komen uitleggen aan de bevolking in de media. We zijn nu verzand in een situatie waar er geen parlementair debat is, waar een select groepje experts het beleid stuurt en waar diezelfde experts dat beleid verdedigen in de media.

Die reflex was nog enigszins begrijpelijk bij de start van de epidemie. Er was paniek, men dacht dat het einde der tijden er aan kwam. Maar niet meer na een volledig jaar he! Die experts moeten doen waar ze goed in zijn: in hun expertise onderzoek doen en de politiek wetenschappelijk bij staan daar waar nodig. Wanneer experts beleid beginnen maken everzanden we in een technocratie.

Het feit dat men begint te fulmineren tegen het feit dat niet-medici hun mening verkondigen en dat dit ongewenst is, dat is pas schokkend.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:13   #342
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Een goeike uit de kranten commentaren, is perfect van toepassing op veel die hier hun verveling komen wegschrijven.
het is mijn plicht als wetenschapper om kritisch te zijn op wat andere wetenschappers uit hun botten slagen
Oud 14 januari 2021, 20:33   #343
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kun je dat staven ?
Even nadenken volstaat.
Elf miljoen Belgen in een land zonder huizen, stallen of gebouwen.
Een gebied waar grotten ea natuurlijke schuilplaatsen, met wat goede wil, een paar 100.000 mensen beschutting kunnen zoeken tegen de koude, de regen enz, alléz, pakt 'n miljoen man die droog en warm kunnen zitten.

Hoeveel van de 10 miljoen buitenslapers gaan een winter overleven, denk je ?
Toch veel minder dan wanneer die in een huis kunnen slapen, niet ?

Was dat nu echt zo moeilijk, Fred, of heeft uwen trol je account overgenomen ?
Oud 14 januari 2021, 20:43   #344
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eh, inderdaad, hoeren zijn niet essentieel. Niet essentieel wil niet zeggen "nutteloos". Het wil zeggen dat men voort kan zonder.
dus kunt ge onder een brug in een kartonnen doos leven

Citaat:
Een heel kleine fractie heeft een ziekenhuis nodig, of gebruikt het.
iedereen zal in zijn leven ettelijke keren in een ziekenhuis belanden.

Citaat:
De impact als er geen ziekenhuis is, is voor de meeste mensen zelfs ONMERKBAAR omdat ze er dat jaar geen gebruik van maken. Ik heb het over de actieve bevolking he.
gaat op voor veel dingen
uw verzekering ook zoiets
ge echt het, gebruikt het nooit tot ge het nodig hebt

Citaat:
Het is om U het relatief kleine belang van ziekenhuizen in de schaal der dingen te laten zien.
gij vindt ziekenhuizen overbodig, dat maakt het neit overbodig

in brussel een stijging van 86%, de facto een verdubbeling

Laatst gewijzigd door 1207 : 14 januari 2021 om 20:47.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2021, 20:51   #345
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Een goeike uit de kranten commentaren, is perfect van toepassing op veel die hier hun verveling komen wegschrijven.
Opvallend in Nederland: prof. dr. Theo Schetters zegt dat in zijn opinie een massale vaccinatie geen goed idee is. De man is gepromoveerd op immuniteit tegen malaria, en heeft heel zijn leven gewerkt op vaccin-ontwikkeling. Een factchecker zegt dat er niets van zijn verhaal klopt. De factchecker van dienst is een computerwetenschapper.

De pers beschouwt de computerwetenschapper als meer betrouwbaar dan de prof.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 03:17   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus kunt ge onder een brug in een kartonnen doos leven
De impact is veel groter. Het is trouwens zelfs belachelijk om dat moeten te illustreren. Het gros van de mensen zou zwaar last hebben mochten ze geen woning hebben, en het zou zwaar het functioneren van de maatschappij beinvloeden.

Citaat:
iedereen zal in zijn leven ettelijke keren in een ziekenhuis belanden.
Tijdens zijn actieve bestaan ? Zou mij verwonderen. Stel dat iedere actieve burger, de eerste keer dat hij echt een ziekenhuis zou nodig hebben, gewoon dood gaat. Denk je dat de actieve bevolking zodanig zou gedecimeerd zijn dat bedrijven niet meer draaien ?

Citaat:
gaat op voor veel dingen
uw verzekering ook zoiets
ge echt het, gebruikt het nooit tot ge het nodig hebt
Nog eens: ik zeg niet dat ziekenhuizen niet nuttig zijn. Ik zeg dat de maatschappij (goed) kan draaien zonder.

Als alle mensen die tijdens een jaar naar het ziekenhuis moeten, gewoon dood zouden zijn, is er nog meer dan volk genoeg over om de maatschappij doen te draaien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2021 om 03:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 04:04   #347
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Even nadenken volstaat.
Elf miljoen Belgen in een land zonder huizen, stallen of gebouwen.
Een gebied waar grotten ea natuurlijke schuilplaatsen, met wat goede wil, een paar 100.000 mensen beschutting kunnen zoeken tegen de koude, de regen enz, alléz, pakt 'n miljoen man die droog en warm kunnen zitten.

Hoeveel van de 10 miljoen buitenslapers gaan een winter overleven, denk je ?
Toch veel minder dan wanneer die in een huis kunnen slapen, niet ?

Was dat nu echt zo moeilijk, Fred, of heeft uwen trol je account overgenomen ?
Ja ik geef toe dat is me wat te moeilijk om te begrijpen.
Maar wat ik dan wel begrijp is dat men iedere discussie altijd in een richting kan duwen die ervoor zorgt men gelijk krijgt.

Dat noemt men inderdaad trollen. Ik kan dat ook hoor lees maar ;

Wedden dat dat ook lukt met de bewering dat café's belangrijker zijn dan ziekenhuizen ?

Ik doe een poging.

Waar sterven de meeste mensen is dat in een café of in een ziekenhuis ? Uiteraard in een ziekenhuis.

Dus het bewijs is er dat een café minder schadelijk is voor de gezondheid dan een ziekenhuis. Zie je dat ik gelijk heb
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 04:12   #348
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog eens: ik zeg niet dat ziekenhuizen niet nuttig zijn. Ik zeg dat de maatschappij (goed) kan draaien zonder.
Natuurlijk wat is dat nu weer voor flut. Ik zou niet weten wat er dan wel zo noodzakelijk is als het alleen maar gaat om een maatschappij te laten draaien.

Je ziet nu er niks meer mag draait uw maatschappij toch ook. In een dictatuur draait die ook en zelfs in Stalingrad in 1943 tijdens WO II draaide die ook .

Je kan alles doen draaien he zelfs een vierkant
Dat draait wat moeilijker maar moeilijk gaat ook.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 04:14.
Oud 15 januari 2021, 05:16   #349
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De impact is veel groter. Het is trouwens zelfs belachelijk om dat moeten te illustreren. Het gros van de mensen zou zwaar last hebben mochten ze geen woning hebben, en het zou zwaar het functioneren van de maatschappij beinvloeden.

Onzin van de reinste soort.

In het binnenland van de states wonen zeer weinig mensen in een huis. De meesten in een trailer.
In het amazone gebied leven de mensen in een hutje.

Een woning is al eens iets anders dan een huis. De wereld is iets meer dan Grenoble les bains.
Niet iedereen heeft een baksteen in zijn maag.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 05:21.
Oud 15 januari 2021, 05:47   #350
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wat is dat nu weer voor flut. Ik zou niet weten wat er dan wel zo noodzakelijk is als het alleen maar gaat om een maatschappij te laten draaien.

Je ziet nu er niks meer mag draait uw maatschappij toch ook. In een dictatuur draait die ook en zelfs in Stalingrad in 1943 tijdens WO II draaide die ook .

Je kan alles doen draaien he zelfs een vierkant
Dat draait wat moeilijker maar moeilijk gaat ook.
Ja. Alles blijft draaien.

Snap het probleem niet. Je kan anderen niet voelen, maar die worden toch verwerkt tot een product. Zolang de commerce blijft draaien, niets aan de hand.

Product.... Hehe.

Voelen, dat is voor sukkels...

-_-
Oud 15 januari 2021, 05:49   #351
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Go to sleep, cold bitch...
Oud 15 januari 2021, 12:08   #352
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik geef toe dat is me wat te moeilijk om te begrijpen.
Maar wat ik dan wel begrijp is dat men iedere discussie altijd in een richting kan duwen die ervoor zorgt men gelijk krijgt.

Dat noemt men inderdaad trollen. Ik kan dat ook hoor lees maar ;
Idd, ge zijt zelf begonnen met trollen, om geen argumenten te moeten aangeven op de uitspraak dat ziekenhuizen minder belangrijk zijn dan huizen, lees maar:
Citaat:
Wat een gelul. Je hebt helemaal niks nodig. Geen huis geen auto geen vrouw geen kinderen geen werk geen laptop geen kleren geen restaurants medicijnen geen wetenschappers geen meubelen helemaal niks. Gewoon beetje eten en wat water. De mensen hebben waarschijnlijk zo duizenden jaren geleefd. Al wat daar bovenop komt is om u het leven wat aangenamer of comfortabeler te maken. Mar niks belet U om in een grot te gaan leven met een pels rondom uw lenden.
Argumenten: nada, duidelijk getrol dus.
Citaat:
Wedden dat dat ook lukt met de bewering dat café's belangrijker zijn dan ziekenhuizen ?

Ik doe een poging.

Waar sterven de meeste mensen is dat in een café of in een ziekenhuis ? Uiteraard in een ziekenhuis.

Dus het bewijs is er dat een café minder schadelijk is voor de gezondheid dan een ziekenhuis. Zie je dat ik gelijk heb
Ik zal daar een antwoord geven op jouw niveau:
Als dat zo is, waarom zijn de cafe’s dan gesloten en blijven de ziekenhuizen open ?
Oud 15 januari 2021, 12:28   #353
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik zal daar een antwoord geven op jouw niveau:
Als dat zo is, waarom zijn de cafe’s dan gesloten en blijven de ziekenhuizen open ?

Waarom vraag je dat aan mij ? Vraag het aan uw goeroe.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 12:29.
Oud 15 januari 2021, 12:33   #354
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

We zijn nu al 3-4 weken na Kerst, 2-3 weken na Nieuwjaar, scholen zijn 2 weken open en de solden zijn ook al een week bezig.

Nog steeds geen stijging van opnames en doden, het lijkt er op dat we een laagte plateau hebben bereikt. Nu verwacht ik eventueel wel een stijging door de vaccinaties of toch het aanhouden van het plateau.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 14:12   #355
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijna 2 weken verder en nog steeds geen stijging al springen ze wel op iedere schommeling in de hoop dat ze het kunnen aangrijpen om te verstrengen.

We kunnen dus zeggen dat het openen van de winkels, kerst, nieuwjaar, de solden en de scholen geen nadelig effect gehad hebben op de cijfers. Volgens mij is dit de uitloper, het plateau achter de epidemie en hebben we quasi groepsimmuniteit bereikt. Hopelijk vertraagt de vaccinatie nog wat zodat ze die niet kunnen aangrijpen als het wondermiddel.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 27 januari 2021 om 14:13.
Oud 27 januari 2021, 14:38   #356
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Bijna 2 weken verder en nog steeds geen stijging al springen ze wel op iedere schommeling in de hoop dat ze het kunnen aangrijpen om te verstrengen.

We kunnen dus zeggen dat het openen van de winkels, kerst, nieuwjaar, de solden en de scholen geen nadelig effect gehad hebben op de cijfers. Volgens mij is dit de uitloper, het plateau achter de epidemie en hebben we quasi groepsimmuniteit bereikt. Hopelijk vertraagt de vaccinatie nog wat zodat ze die niet kunnen aangrijpen als het wondermiddel.
volledig akkoord. Met de reizigers dubbel te testen en nu de schoolkinderen willen ze nog snel de indruk wekken dat we aan de 3de golf begonnen en straks gaan ze minder testen en dan ligt het aan het vaccin dat de cijfers naar beneden gaan. ik hoop ook dat ze nog wat treuzelen met hun vaccin.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 12:07   #357
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog een week verder, nog steeds geen stijging.

We zitten op een laagte plateau die niet meer als pandemie kan voorgesteld worden.
Oud 22 februari 2021, 23:27   #358
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn nu 22 feb 2021

Na het openen van de winkels, sinterklaas, kerstdag, nieuwjaar, solden, open scholen en nu de kappers terug aan het werk en nog steeds zien we een trage daling van de doden. Alsof al die maatregelen geen bal verschil maken.

https://www.worldometers.info/corona...untry/belgium/
Oud 22 februari 2021, 23:39   #359
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
We zijn nu 22 feb 2021

Na het openen van de winkels, sinterklaas, kerstdag, nieuwjaar, solden, open scholen en nu de kappers terug aan het werk en nog steeds zien we een trage daling van de doden. Alsof al die maatregelen geen bal verschil maken.

https://www.worldometers.info/corona...untry/belgium/
Er is een stijging van het aantal besmettingen, en dat terwijl er minder werd getest in de vakantie.
Een paar dagen geduld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 23:56   #360
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is een stijging van het aantal besmettingen, en dat terwijl er minder werd getest in de vakantie.
Een paar dagen geduld.
wat dus wil zeggen dat het de scholen zijn die de verspreiding van de ziekte tegenhouden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be