Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2021, 12:59   #341
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De befehl ist befehl mentaliteit die u hier net als zoveel andere mensen tentoon stelt is zo mogelijk nog een groter probleem dan de wet op zich.

Door schaapachtig mee te gaan in alles wat 1 of andere politicus beslist, en dat dan zelfs nog te verdedigen, bent u mede schuldig. Ofwel gaat u akkoord met de wet, ofwel dient u hem te bestrijden. Niet te overtreden, maar toch zeker te bekritiseren.
Jij holde toch van het ene illegale feestje naar het andere ? Is dat dan niet de wet overtreden of zie ik dat weeral verkeerd ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2021 om 12:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 13:00   #342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Kom maar af !
De bevrijding is er nog niet he, de troepen van de vijand marcheren nog door de straten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 13:16   #343
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij holde toch van het ene illegale feestje naar het andere ? Is dat dan niet de wet overtreden of zie ik dat weeral verkeerd ?
Ik denk dat hij bedoelde, dat zelfs de niet dapperen minstens toch zou moeten bekritiseren. De dapperen overtreden deze onwettige maatregelen, zoals ik deze avond weeral ga doen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 13:21   #344
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nope, keyboard warriors. Calimero-gewijs pagina's vol bleiten hoe erg het allemaal toch is.
Toch liever de keyboard warriors die niet met steentjes gooien.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 13:30   #345
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik denk dat hij bedoelde, dat zelfs de niet dapperen minstens toch zou moeten bekritiseren. De dapperen overtreden deze onwettige maatregelen, zoals ik deze avond weeral ga doen.
Als je er vooral voor zorgt om niet betrapt te worden is daar weinig dappers aan. Dan ben je net als de meesten eerder een angsthaas.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2021 om 13:31.
Oud 18 februari 2021, 14:31   #346
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je er vooral voor zorgt om niet betrapt te worden is daar weinig dappers aan. Dan ben je net als de meesten eerder een angsthaas.
Hoe kan je nu openlijk feesten? Dan zou het feestje na 5 minuten gedaan zijn en dan zou ik er niets aan hebben.

Ik feest om leut te hebben en liefst langer als 5 minuten. Moet ik me de laatste 5 minuten van het feestje laten pakken?
Oud 18 februari 2021, 15:12   #347
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nu openlijk feesten? Dan zou het feestje na 5 minuten gedaan zijn en dan zou ik er niets aan hebben.

Ik feest om leut te hebben en liefst langer als 5 minuten. Moet ik me de laatste 5 minuten van het feestje laten pakken?
Een niet openlijk feestje ? Dan zal er aan dat feestje ook weinig feestelijks of leutigs zijn.

Ik ken dat gevoel....Ik beleef ook een pak meer plezier aan snel rijden in Duitsland dan aan eens beetje te snel rijden in België. Je begrijpt wel wat ik bedoel

Maar goed eens iets doen wat verboden is is voor sommigen ook al een heel avontuur

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 februari 2021 om 15:16.
Oud 18 februari 2021, 15:18   #348
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een niet openlijk feestje ? Dan zal er aan dat feestje ook weinig feestelijks of leutigs zijn.

Ik ken dat gevoel....Ik beleef ook een pak meer plezier aan snel rijden in Duitsland dan aan eens beetje te snel rijden in België. Je begrijpt wel wat ik bedoel

Maar goed eens iets doen wat verboden is is voor sommigen ook al een heel avontuur
Dat zou hetzelfde zijn als mensen vroeger in het verzet met hun handen zouden zwaaien voor dat ze een paar Duitser zouden schieten. Paf zelf afgeschoten voor dat je iets kon doen. Heel heldhaftig maar niet erg effectief.

En wat betreft te snel rijden. Ik rijd overal redelijk snel, maar ik pas me wel aan aan de situatie. Maar dat wil niet zeggen dat ik express te hard voorbij de flitspalen ga rijden. Dat zou gewoon lomp zijn.
Maar als ge ne keer gepakt wordt, dan is dat effe pech.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 18 februari 2021 om 15:36.
Oud 18 februari 2021, 15:24   #349
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfs in het geniep gaan feesten is dapperder dan van achter je toetsenbord zeggen dat we ons maar bij de nieuwe situatie moeten neerleggen.

Maar voor hen die nog een stapje verder willen gaan: ja, er zijn regelmatig protestacties. Hoe meer volk zich laat horen, hoe meer kans op succes.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 15:29   #350
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De bevrijding is er nog niet he, de troepen van de vijand marcheren nog door de straten.
De experten willen nog een Ardennenoffensief beginnen ! maar zodra het weer opklaart is het voorbij...net als in '45
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 15:46   #351
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou hetzelfde zijn als mensen vroeger in het verzet met hun handen zouden zwaaien voor dat ze een paar Duitser zouden schieten. Paf zelf afgeschoten voor dat je iets kon doen. Heel heldhaftig maar niet erg effectief.
Vooral Na de oorlog bleken al mijn nonkels bij het verzet te zijn geweest. Na de oorlog he
Oud 18 februari 2021, 15:47   #352
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat betreft te snel rijden. Ik rijd overal redelijk snel, maar ik pas me wel aan aan de situatie. Maar dat wil niet zeggen dat ik express te hard voorbij de flitspalen ga rijden. Dat zou gewoon lomp zijn.
Maar als ge ne keer gepakt wordt, dan is dat effe pech.
Ik rijd altijd veel te traag voorbij een flitspaal. Ik krijg dan altijd wat geld teruggestort
Oud 18 februari 2021, 15:52   #353
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vooral Na de oorlog bleken al mijn nonkels bij het verzet te zijn geweest. Na de oorlog he
het zal iets genetisch zijn
Oud 18 februari 2021, 17:14   #354
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zelfs in het geniep gaan feesten is dapperder dan van achter je toetsenbord zeggen dat we ons maar bij de nieuwe situatie moeten neerleggen.

Maar voor hen die nog een stapje verder willen gaan: ja, er zijn regelmatig protestacties. Hoe meer volk zich laat horen, hoe meer kans op succes.
Ik denk dat het belangrijkste is van de meeste mensen laten in te zien wat het waanzinnige dictatuur het is.
Oud 18 februari 2021, 17:37   #355
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spektakel maken was toen een pak minder mogelijk als vandaag. Wie geen gazet kocht wist van niks. Een inwoner van Brugge wist met moeite wat er zich in Zeebrugge afspeelde.
Je kan dat eigenlijk niet vergelijken.
Sanitair is het minder erg, maar er wordt meer spel van gemaakt dus het is normaal dat er ons onzinnige regels opgelegd worden die lijnrecht ingaan tegen onze burgerrechten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 17:43   #356
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Spektakel maken was toen een pak minder mogelijk als vandaag. Wie geen gazet kocht wist van niks. Een inwoner van Brugge wist met moeite wat er zich in Zeebrugge afspeelde.
Je kan dat eigenlijk niet vergelijken.
Het is dus puur een kwestie van spectakel. Hadden we gedaan zoals de Chinezen, en het niet in de gazet gezet, dan was het uitgewoekerd zonder dat iemand het geweten had.
Oud 18 februari 2021, 21:46   #357
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het belangrijkste is van de meeste mensen laten in te zien wat het waanzinnige dictatuur het is.
Ze willen het niet weten!
De spelen zijn ze al kwijt maar brood hebben ze nog.
Vooral de azijnpissers en fascisten die vinden dat 14-jarige kinderen gestraft moeten worden en als misdadigers behandeld mogen worden voor normaal, sociaal contact.
Je mag dat trouwens op sommige fora zelfs al niet meer ZEGGEN want dan worden de reacties verwijderd, pure censuur.
Oud 19 februari 2021, 00:18   #358
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht

Uit de krant:

"Woensdagavond kwamen een 60-tal jongeren samen om te feesten op het Sint-Pietersplein in Gent. ‘Tien minuten nadat we de eerste melding kregen, waren we ter plekke, maar de studenten liepen langs alle kanten weg’, zegt de politiewoordvoerder van de Gentse politie."

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210217_97126390

Het mochten er voor mijn part 6000 geweest zijn, dan hadden de flikken er schoon gestaan met hun blauw licht.
Even wachten op de lente, dan gaan de raveparties uit de pan swingen.
Oud 19 februari 2021, 07:02   #359
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan is er spijtig genoeg niet veel aan te doen. Dan zijn wij de laatsten der Mohikanen.
Oud 19 februari 2021, 10:19   #360
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De spelen zijn ze al kwijt maar brood hebben ze nog.
Vooral de azijnpissers en fascisten die vinden dat 14-jarige kinderen gestraft moeten worden en als misdadigers behandeld mogen worden voor normaal, sociaal contact.
Je mag dat trouwens op sommige fora zelfs al niet meer ZEGGEN want dan worden de reacties verwijderd, pure censuur.
Ja, er zijn mensen die het niet willen weten. Maar er zijn er ook veel die twijfelen, maar zich niet durven uitspreken. En de censuur is daarvoor belangrijk: als je de indruk hebt dat je alleen bent met je mening, is er veel moed nodig om die mening openbaar te maken. Je wordt langs alle kanten aangevallen en weggezet als dwaas en extremist.

Het goede nieuws is dat dat ook snel kan omslaan. Als voldoende mensen hun kritische stem laten horen zodat die niet meer genegeerd kan worden, dan gaan al die twijfelaars ook zien dat ze niet alleen staan, en aan de oppervlakte komen. En dan zijn er ongetwijfeld nog veel anderen die nu nog volledig mee zijn in het overheids-verhaal, gewoon omdat ze geen enkele andere nieuwsbron hebben, die dan wellicht ook beginnen twijfelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be