Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2022, 21:29   #341
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat dacht u dan maar. Nu niet misschien, maar toen wel.

Het Nieuwsblad
toen van 2 december 2021:

Dinsdag werd bekendgemaakt dat de ziekenhuizen alle niet-dringende zorg met twee weken moesten uitstellen. Om de toestroom van coronapatiënten op intensieve zorg op te vangen, moeten ze bedden openen die eerder gesloten werden door personeelstekort. Woensdag verduidelijkte het comité dat het niét hoeft als de ziekenhuizen wel genoeg ademruimte hebben voor niet-dringende zorg, maar dat de maatregel voor heel wat patiënten het uitstel betekent van een belangrijke ingreep, blijkt uit onze getuigenissen.

En dan komt het : wat is 'niet dringend'?

Julie (11 maanden) wacht op een liesbreukoperatie met gevaar voor afstervende eierstok: “Als het erger wordt, moeten we naar spoed”:

Of

Ik heb een gebroken neus en zou normaal gezien op 15 december geopereerd worden. Maar nu krijg ik te horen dat die operatie is uitgesteld. Ik krijg nu een fictieve datum van 3 februari, want het is maar zeer de vraag of de ingreep dan wel zal kunnen doorgaan.”

“Ik besef heel goed dat er ergere dingen zijn dan dit, maar je kan toch moeilijk zeggen dat mijn operatie niet-dringend is?”, zegt Yasemin terwijl ze tussen elke zin enkele seconden halt houdt om naar adem te kunnen happen. “Ik kan steeds moeilijker ademen. In mijn slaap stopt mijn ademhaling zelfs zes ?* zeven keer voor enkele seconden. Dat is natuurlijk gevaarlijk. Elke dag ga ik met een bang hart slapen.”
Je hebt gelijk, gewoonweg schandalig dat ze toen nog steeds niet naar Ivermectine gegrepen hadden...Hadden ze maar hun zicht gedraaid naar het Oosten en geluisterd naar de Jappen, dan hadden al die mensen niet hoeven te sterven.. je hebt me de ogen geopend hoe grof dit beleid eigenlijk is...
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be