Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2024, 18:09   #341
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nul relevantie dus met deze draad.
De relevantie is semantiek dus?

De relevantie volgens mij is de discussie, en de kronkels die uw confrater maakt om toch maar zijn versie van de realiteit aan anderen op te dringen.
Oud 25 juni 2024, 18:47   #342
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier al vaker vermeld dat de kennis van de Nederlandse woordenschat onder Vlaams-nationalisten en extreemrechts maar magertjes is.

Een student is iemand die hoger onderwijs volgt. Iemand die in het lager of middelbaar onderwijs zit, wordt doorgaans omschreven als leerling.
Vanaf middelbaar wordt died term gebruikt in België, 12 jaar en hoger dus.

https://www.vlaanderen.be/team-taala...udent-leerling
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2024, 18:51   #343
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ik ontken dat het studenten zijn , thats it

Het heeft niets te maken met de protesten van studenten.
Het zijn moslims dus je kan eigenlijk wel eens gelijk hebben dat ze geen school volgen
Oud 25 juni 2024, 19:11   #344
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Dankjewel voor de link. Student is dus niet de meest gebruikelijke benaming voor leerlingen van het middelbaar. En al helemaal niet in deze draad waar het over protesten op universiteiten gaat. Als manipulatieve bucht kan dat wel tellen.
Oud 25 juni 2024, 19:33   #345
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankjewel voor de link. Student is dus niet de meest gebruikelijke benaming voor leerlingen van het middelbaar. En al helemaal niet in deze draad waar het over protesten op universiteiten gaat. Als manipulatieve bucht kan dat wel tellen.
Je benoemt dus het grote probleem, moslims geraken nauwelijks tot aan de universiteit of zelfs hoge school, en nog minder studeren af. Voor de echte moslim studenten moet je dus al terugkeren naar de eerste jaren van het middelbaar.

Er gaan wel universiteitsstudenten tussen zitten in die protesten maar de meeste zijn wannebe studenten. De term student in deze thread is dus sowieso al een leugen om te beginnen.
Oud 25 juni 2024, 19:34   #346
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het hier al vaker vermeld dat de kennis van de Nederlandse woordenschat onder Vlaams-nationalisten en extreemrechts maar magertjes is.

Een student is iemand die hoger onderwijs volgt. Iemand die in het lager of middelbaar onderwijs zit, wordt doorgaans omschreven als leerling.
Niet dat het belangrijk is maar dit was mijn bijdrage.
Een joods meisje van Courbevoie in de banlieue van Parijs van 12 jaar mishandeld, geslagen en verkracht door 3 tieners van 12 en 13 jaar als straf omdat ze joods is. De anti-joodse haat werpt zijn vruchten af.

3 tieners dus. En ik vind het wel relevant omdat anti-semitisme opgang kent ook tussen de dommere studenten met Arafat sjaaltjes.
Wat mijn kennis van Nederlandse woordenschat en vooral zinsbouw geef ik toe dat het beter kan maar mijn vader was een Fransman en ik ben niet naar nederlandstalige scholen gegaan. Ik heb dus met lezen en spreken Nederlands geassimileerd.
Laat staan dat ik extreem rechts of Vlaams Nationalistisch ben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2024, 20:08   #347
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet dat het belangrijk is maar dit was mijn bijdrage.
Een joods meisje van Courbevoie in de banlieue van Parijs van 12 jaar mishandeld, geslagen en verkracht door 3 tieners van 12 en 13 jaar als straf omdat ze joods is. De anti-joodse haat werpt zijn vruchten af.

3 tieners dus. En ik vind het wel relevant omdat anti-semitisme opgang kent ook tussen de dommere studenten met Arafat sjaaltjes.
Wat mijn kennis van Nederlandse woordenschat en vooral zinsbouw geef ik toe dat het beter kan maar mijn vader was een Fransman en ik ben niet naar nederlandstalige scholen gegaan. Ik heb dus met lezen en spreken Nederlands geassimileerd.
Laat staan dat ik extreem rechts of Vlaams Nationalistisch ben.
Ik denk dat je je van alles aan het inbeelden bent. In deze draad had Hoofdstraat de primeur met zijn in deze draad niet ter zake doende kwakzalverij.
Oud 25 juni 2024, 20:10   #348
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je je van alles aan het inbeelden bent. In deze draad had Hoofdstraat de primeur met zijn in deze draad niet ter zake doende kwakzalverij.
Dus, die verkrachting in naam van de Palestijnse strijd is kwakzalverij.
Oud 25 juni 2024, 20:26   #349
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is natuurlijk het gevaar en de gevolgen. Een tijdje geleden las ik hier op een draad dat een Orthodoxe jood met klassieke kledij op een fiets in Antwerpen het slachtoffer was van een anti-semitische agressie. De reactie van één van de minder snuggere deelnemers van dit forum was dat hij zich maar niet zo provocant moest voordoen.

Dan beseft men wel als men twee gram verstand heeft dat antisemitisme nooit ver af is geweest.
Oud 25 juni 2024, 20:27   #350
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geeuw.
Oud 25 juni 2024, 20:35   #351
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht

Jongeren in het secundair onderwijs heb ik altijd weten als "leerling" aangeduid worden. In hoger onderwijs (hogescholen en universiteiten) heeft men het over "studenten".
Oud 25 juni 2024, 20:40   #352
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen jongen, niets te "inbeelden" en geen "kwakzalverij" dergelijke zaken zijn de laatste tijd vooral in Frankrijk opgedoken.
Oud 25 juni 2024, 20:45   #353
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen jongen, niets te "inbeelden" en geen "kwakzalverij" dergelijke zaken zijn de laatste tijd vooral in Frankrijk opgedoken.
Ke Nan vind dat geen relevante zaak in de Israël-Gaza oorlog.
Oud 25 juni 2024, 20:50   #354
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongeren in het secundair onderwijs heb ik altijd weten als "leerling" aangeduid worden. In hoger onderwijs (hogescholen en universiteiten) heeft men het over "studenten".
Daarom heb ik ook het woord verkrachters gebruikt. 12 of 13 jaar is geen excuus om een joods meisje in groep te mishandelen en verkrachten. Laat het zelfde doen door drie autochtonen met een allochtoon meisje en Parijs staat in vuur en brand.

En dan maar janken zoals nu in Frankrijk dat "gewone" mensen extreem rechts gaan stemmen. Men zou voor minder. Men is nu al bezig van andere politieke zijdes RN proberen af te blokken. Wat verwacht men dan?
Oud 25 juni 2024, 21:08   #355
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je studeert voor een beroep ben je een student, dat kan vanaf het middelbaar. Dat die term minder gebruikt wordt daarvoor is niet belangrijk.

Deze thread gaat over studenten tegen Israël en dan past dit nieuwsfeit over 13 jarige islamitische verkrachters meer in de thread dan protesters die niet eens studenten zijn in die scholen.
Oud 25 juni 2024, 21:29   #356
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarom heb ik ook het woord verkrachters gebruikt. 12 of 13 jaar is geen excuus om een joods meisje in groep te mishandelen en verkrachten. Laat het zelfde doen door drie autochtonen met een allochtoon meisje en Parijs staat in vuur en brand.

En dan maar janken zoals nu in Frankrijk dat "gewone" mensen extreem rechts gaan stemmen. Men zou voor minder. Men is nu al bezig van andere politieke zijdes RN proberen af te blokken. Wat verwacht men dan?
Ik denk dat het wel gaat meevallen in zo'n geval, ik heb er nog niet veel van gehoord.

Een moslima heeft niet veel waarde voor de übermensch krijgsheren zoals patser Nahel . De kans dat het verkrachte meisje dood gevonden wordt nadat ze bij familie de uitleg heeft kunnen doen is redelijk groot. Da's cultuur.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 juni 2024 om 21:29.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2024, 08:05   #357
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Hoog tijd om de openingspost nog eens te uppen. Trefwoorden om over te keuvelen en die relevant zijn in deze draad zijn Israël, Gaza, studenten, protesten, universiteiten. Als we niet bij het onderwerp blijven dan vrees ik dat het niet lang zal duren vooraleer we bij de lingerie van Petra De Sutter eindigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nadat we een hele tijd met droevige ogen hebben gekeken naar studentenpopulaties diet zich als makke schapen liet behandelen door een repressieve overheid tijdens de covid tijd, lijkt er een ommekeer gaande. Wereldwijd.

Komen studenten eindelijk in opstand?

Na 62 Amerikaanse universiteiten zijn er nu ook kampementen ontstaan aan zeven Canadese universiteiten (oa McGill) en het VK (Manchester, Leeds, Bristol, Sheffield , Newcastle , Cambridge, Lancaster, Swansea & Edinburgh en Londen) en Frankrijk (Sciences Po) en er zouden voorbereidingen zijn aan de ULB voor acties.

Oud 26 juni 2024, 08:47   #358
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zijn er een hoop van die Kampementen opgeruimd, en wat bleek, een belangrijk deel van de "voortrekkers" zijn bekende figuren in de BLM en soortgelijke organisaties.
Alles wat de "blanke suprematie" kan schaden is een goede zaak.
Onderwijs verstoren is een belangrijk punt in die agenda.

dat de Palestijnse kwestie weer eens misbruikt wordt, en de deugdpronkers daar kirrend aan mee doen, wat hadden we anders kunnen verwachten.
Oud 26 juni 2024, 10:17   #359
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

"Veel mensen die nog niks hebben bijgedragen aan de maatschappij, maar enkel veel geld kosten aan de belastingbetaler steunen de Palestijnse zaak" is niet de flex die je denkt dat het is.
Oud 26 juni 2024, 11:24   #360
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het wel gaat meevallen in zo'n geval, ik heb er nog niet veel van gehoord.
France 2 heeft er in ieder geval zijn journaal met geopend en in alle kranten was dit wel top nieuws (ik heb oa naar Le Point en Le Nouvel Observateur verwezen)

Dit is ongeveer het ergste wat een kind van 12 kan overkomen en ook de ouders. Dat is iets wat ze meedragen voor de rest van hun leven met de verergende omstandigheid dat het kind "gestraft" werd omdat ze joods is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be