Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 13:36   #341
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Interpreteren? Een loze beschuldiging, want niet gestaafd. Ofwel hebben ze het wel gestaafd en heb jij het niet gequote
Zo, wat heeft dit met de discussie te maken?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=179

hier vind je wat het VB over oxfam denkt. allemaal loze beweringen, die de reputatie van oxfam schaden. en door oxfam zo door het slijk te halen, zorgen ze er voor dat oxfam jaarlijks heel wat giften misloopt, waardoor ze minder mensen kunnen helpen. dat vind ik persoonlijk zum kotsen, maar dat vinden de forumblokkertjes allemaal maar normaal. dat een organisatie een eenmalige gift van een hypocriete partij die hen door het slijk haalt weigert, dat vinden ze dan wel hemeltergend. het VB speelt weer een vuil spelletje, en jullie belonen ze er nog voor ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:38   #342
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
JvdB?? Naaah, die doet zoiets niet...
mss moet ik maar een screenshot van mijn post als pb sturen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:39   #343
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
mss moet ik maar een screenshot van mijn post als pb sturen.
Zijn berichtenbox zit vol...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:49   #344
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Eigenaardig dat er hier geen of weinig belangbusters zijn die erkennen kunnen dat oxfam en cons. een kemel van je welste hebben geschoten.
Het Belang zoekt zijn slachtofferrol zelf op?
Larie, het wordt er keer op keer met de neus op gedrukt.
13 juni heeft bewezen dat demonisatie via media contraproductief is.
Straks kan het Belang nog zijn veroordeling in kaderen en als een diploma aan de muur hangen...
Oud 23 januari 2005, 13:50   #345
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Proficiat! Nu hebje de slachtoffers in Azië pas ècht geholpen! Ik hoop dat je trots bent op jezelf...
Blijkbaar kunt u niet zo goed lezen: AVV meldde dat hij het dubbele aan een andere organisatie zal schenken.

Maar goed, aan de andere kant vind ik uw oordeel over de houding van 12-12 wel fijn: door het geld te weigeren helpt men inderdaad de slachtoffers niet. Hopelijk zegt u dan ook: "Oxfam, nu heb je de slachtoffers in Azië pas ècht gehlopen! Ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf..." Door geld te weigeren, helpt men ze in de getroffen gebieden immers niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:55   #346
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar kunt u niet zo goed lezen: AVV meldde dat hij het dubbele aan een andere organisatie zal schenken.

Maar goed, aan de andere kant vind ik uw oordeel over de houding van 12-12 wel fijn: door het geld te weigeren helpt men inderdaad de slachtoffers niet. Hopelijk zegt u dan ook: "Oxfam, nu heb je de slachtoffers in Azië pas ècht gehlopen! Ik hoop dat jullie trots zijn op jezelf..." Door geld te weigeren, helpt men ze in de getroffen gebieden immers niet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=16

Die vooroordelen toch...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 13:57   #347
ingenious

Standaard

Citaat:
raf, kan je mijn post anders niet eens quoten. ik begin namelijk te denken dat ik op alle VB'ers hun negeerlijstje sta.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:00   #348
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raf, kan je mijn post anders niet eens quoten. ik begin namelijk te denken dat ik op alle VB'ers hun negeerlijstje sta.
Welnee, je stelt gewoon te moeilijke vragen; vragen waarvan het antwoord hen in verlegenheid brengt. Ze negeren die vragen daarom liever, ongeacht door wie ze gesteld worden...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:02   #349
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet, ik vind het uitstekend dat u de moed heeft een dergelijk standpunt in te nemen. Prima zo!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:04   #350
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toch niet, ik vind het uitstekend dat u de moed heeft een dergelijk standpunt in te nemen. Prima zo!
Mooi! Misschien kan jij dan nu de moed opbrengen om een antwoord te formuleren op de vraag van Ingenious...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:04   #351
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Wat voor waanzinnige reacties allemaal weer van onze rechtsextremisten. Zum Kotzen!!! Precies of die indonesiër die op 26.12 in één klap zijn huis, zijn vrouw, zijn vijf kinderen en grootouders heeft verloren, gaat kijken waar die gekregen dollars vandaan komen.
Helemaal juist. Net daarom dat het zo schandalig is dat dat geld geweigerd wordt. Blij dat je dat beaamt.

Citaat:
Persoonlijk zou ik nooit geen duit aanpakken als ik moest weten dat het van het VB komt, ik krepeer dan nog liever, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dat is uw eigen in dure wijn gedrenkte luxe-probleempje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:08   #352
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Helemaal juist. Net daarom dat het zo schandalig is dat dat geld geweigerd wordt. Blij dat je dat beaamt.

Dat is uw eigen in dure wijn gedrenkte luxe-probleempje.
Er kwam nog wel een zinnetje achter dat je handig wegfilterde: "Hier primeert het brede maatschappelijk (mondiaal) belang en dat gaat altijd voor het Eigen Belang."
Oud 23 januari 2005, 14:22   #353
ingenious

Standaard

Citaat:
Mooi! Misschien kan jij dan nu de moed opbrengen om een antwoord te formuleren op de vraag van Ingenious...
ik denk dat hij mij niet leuk vindt.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:26   #354
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat hij mij niet leuk vindt.
Denk jij dat hij mij wel leuk vindt?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 23 januari 2005, 14:32   #355
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Laatste opmerking in deze thread van mijn kant : VB maakt me ziek met hun spelletjes, Oxfam maakt me ziek met hun spelletjes.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 24 januari 2005, 08:32   #356
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Denk jij dat hij mij wel leuk vindt?
Wie weet groeit er nog iets tussen jullie ? Raf en JVDB
Geertje is offline  
Oud 24 januari 2005, 13:30   #357
Tegendradigaard

Standaard

Vlaams Belang (VB) denkt nog na aan wie de partij ,,een substantieel bedrag voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië'' zal schenken. De kans is klein dat het Tsoenami 12-12 wordt.

,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Gistermorgen besliste de VB-partijraad dat hij een groot bedrag - ,,hoe groot hoeft niemand te weten'' - zal schenken aan de slachtoffers van de tsoenami. Maar Tsoenami 12-12 , de grote solidariteitsactie die heel het land heeft gemobiliseerd, krijgt dat bedrag wellicht niet op de rekening. VB-voorzitter Frank Vanhecke: ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is'' deel uitmaakt van Tsoenami 12-12, waardoor dat consortium voor hem niet de moeite waard is. Een standpunt dat de partij deelt, dixit Vanhecke.

Vlaams Belang voelt er veel voor zijn geld te geven aan het volksnationalistische humanitaire Volk in Nood (VIN). Die vzw heeft weliswaar nog geen projecten lopen in Zuidoost-Azië - hij richt zich naar de Balkan met zijn acties - maar wil best wel enkele niet-gouvernementele organisaties zoeken die daar goed werk leveren. Vanhecke: ,,Zij garanderen dat de volle honderd procent van het geld bij de slachtoffers terechtkomt. Dat is het belangrijkste.'' (FrP)

Het gaat dus om de onderlijnde stukken (als het onderlijnen lukt ?)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 24 januari 2005, 13:41   #358
Tegendradigaard

Standaard

1ste onderlijnd stuk.,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Bon willen we zo iets niet ALLEMAAL ? Als Oxfam zich hier la aangesproken voelt... tja

2de onderlijnd stuk : ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Eerlijkheid siert de mens vind ik. Of mag men geen enkele kritiek uiten op een organisatie ? Wat met de vrijheid van meningsuiting ? Overlaatst leverden hier sommige mensen kritiek op het RK omdat die bij hun beslissing bleven om bloed van homo's te weigeren bij bloeddonatie. Is dat dan ook door het slijk halen van het RK ? Misschien heeft het RK daardoor ook wel giften mislopen ?

3de onderlijnd stuk : Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is''

wat is het probleem ? dat hij Oxfam extreem links noemt ? Kom nou dat mag toch. Oxfam mag extreem links zijn dat is geen probleem. Als men aandachtig leest dan geven sommige "linksen" hier effectief toe dat oxfam serieus links is. Ik vind dat goed dat oxfam dat openlijk zou zeggen. Men hoeft daar toch niet beschaamd voor te zijn ?

Dan zegt men ook dat dit een "publieke aanval" zou zijn. Nu lees ik dat het op de website van Tanguy Veys staat.... Tanguy who .... ? Met andere woorden : hoeveel mensen hebben die woorden gelezen alvorens oxfam ze zelf in de openbaarheid heeft gebracht ?
1, 2, 5, 10 ... mensen misschien ? Of staat de website van die Veys in de top 5 van Belgies meest bezochte sites ? Dus zo publiek was die aanval niet.

Ik denk dat oxfam een stok gezocht heeft en gevonden om zichzelf een aureool aan te meten van "zie eens hoe flink en hoe politiek correct wij wel zijn...."
Dat ze zichzelf daarbij uiteindelijk hun vinger in het eigen oog hebben gestoken tot aan hun elleboog dat is dan weer typisch iets voor hetgeen "extreem-linkse" organisaties doen in hun strijd tegen het Vlaams Blok Belang....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 24 januari 2005, 14:21   #359
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
1ste onderlijnd stuk.,,We willen dat ons geld voor de volle honderd procent bij de mensen terechtkomt, en niet in de zakken verdwijnt van enkele goedbetaalde ontwikkelingshelpers'', luidt de motivatie.

Bon willen we zo iets niet ALLEMAAL ? Als Oxfam zich hier la aangesproken voelt... tja

2de onderlijnd stuk : ,,U weet toch dat Oxfam mee in die actie zit? We maken er geen geheim van dat we niet veel vertrouwen hebben in die organisatie.''

Eerlijkheid siert de mens vind ik. Of mag men geen enkele kritiek uiten op een organisatie ? Wat met de vrijheid van meningsuiting ? Overlaatst leverden hier sommige mensen kritiek op het RK omdat die bij hun beslissing bleven om bloed van homo's te weigeren bij bloeddonatie. Is dat dan ook door het slijk halen van het RK ? Misschien heeft het RK daardoor ook wel giften mislopen ?

3de onderlijnd stuk : Op zijn website zegt het Gentse VB-lid Tanguy Veys onverbloemd dat ,,de extreem-linkse organisaties Oxfam die allesbehalve humaan is''

wat is het probleem ? dat hij Oxfam extreem links noemt ? Kom nou dat mag toch. Oxfam mag extreem links zijn dat is geen probleem. Als men aandachtig leest dan geven sommige "linksen" hier effectief toe dat oxfam serieus links is. Ik vind dat goed dat oxfam dat openlijk zou zeggen. Men hoeft daar toch niet beschaamd voor te zijn ?

Dan zegt men ook dat dit een "publieke aanval" zou zijn. Nu lees ik dat het op de website van Tanguy Veys staat.... Tanguy who .... ? Met andere woorden : hoeveel mensen hebben die woorden gelezen alvorens oxfam ze zelf in de openbaarheid heeft gebracht ?
1, 2, 5, 10 ... mensen misschien ? Of staat de website van die Veys in de top 5 van Belgies meest bezochte sites ? Dus zo publiek was die aanval niet.

Ik denk dat oxfam een stok gezocht heeft en gevonden om zichzelf een aureool aan te meten van "zie eens hoe flink en hoe politiek correct wij wel zijn...."
Dat ze zichzelf daarbij uiteindelijk hun vinger in het eigen oog hebben gestoken tot aan hun elleboog dat is dan weer typisch iets voor hetgeen "extreem-linkse" organisaties doen in hun strijd tegen het Vlaams Blok Belang....
Tangey, nen pee met officiele functies binnen het behang zegt dat er geld blijft zitten in Oxfam-zakken. Dat is het probleem. Hij mag nog blij zijn dat em ni van laster beschuldigd wordt - wellicht is het handig dat hij effectief een nobody is.
Oud 24 januari 2005, 14:45   #360
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Tangey, nen pee met officiele functies binnen het behang zegt dat er geld blijft zitten in Oxfam-zakken. Dat is het probleem. Hij mag nog blij zijn dat em ni van laster beschuldigd wordt - wellicht is het handig dat hij effectief een nobody is.
waarom beschuldigen ze hem niet van laster?
cashflow is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be