![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niks onpartijdigheid dus. Wie overal ja antwoordt komt bij de VLD uit.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 mei 2024 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks het aanhoudend anti-VB sentiment in alle media:
55% van de Vlamingen overweegt VB te stemmen. ![]() https://www.v-nieuws.be/55-van-de-vl...vb-te-stemmen/
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na wat rond lezen blijkt cdnv toch ook voor een uitbreiding van de abortuswet te zijn. Zeer teleurstellend.
Wij worden verplicht op zondag uit ons kot te komen terwijl ik partijloos ben. Ik stem op segregatie.
![]() |
#344 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik die stem test manipulatief en doe er niet aan mee, al begrijp ik dat de massa zich niet door de politiek laat bekoren en liever geïnteresseerd zijn in de voetbal. En nu als soort hoger- lager spel vooral opgejut op Radio en TV deze test meedoen. Want vermoed dat anders de test NIET zou gedaan worden ..... Sport en spelen, spelprogramma toestand aangepraat op radio en TV die volgens mij niet willen dat er ook maar iets veranderd ![]() Daar ik de politiek volg vind ik geen test nodig te hebben om een persoonlijk mening te hebben gebaseerd op wat ik tijdens Vivaldi periode gezien, gehoord en er over gelezen heb. Blijf bij mijn mening dat Vivaldi een staats greep was, om de zetels in de federale te vullen aangestuurd van af Franstalig landsdeel. Resultaat: Vivaldi heeft het sjoemel merk België niet vooruit geholpen, wel dictatoriaal met veel meer schulden opgezadeld. vooral Veel bindend kiesvee dat in de toekomst aan een groot pensioen geholpen werd …… Schulden en pensioen die onze kinderen + kleinkinderen gaan moeten betalen. Wat hen onherroepelijk tot economische slaven herleid. Naar voorbeeld van Franstalig lands deel .... Heb wat debatten gevolgd en wat word anders belooft dan in het verleden? niets. Via ander modieuze woordgebruik al of niet door WOKE, word weer het zelfde belooft zoals steeds in het verleden..... bv: links belooft al +50 jaar iets te doen aan de armoede terwijl ze al zo veel aan het roer stonden ... hoe kan het dan dat er nu nog armen zijn? Waardoor ze nu terug schijnheilig preken dat ze wat gaan doen aan de armoede, ooooh wat zijn ze toch zo sociaal !!!! ![]() En aangezien de particratie na de verkiezing toch niet luistert naar de verzuchtingen geuit tijdens de VERPLICHTING om te kiezen. Ze de keuze van het volk terug zullen negeren via ondemocratisch gezwans en wellicht Vivaldi II staatsgreep terug zal opstarten met een NIEUWE naam zoals gebruikelijk is als ze het zelfde doen maar toch iets zichtbaar maar bedrieglijk met voorbedachten rade willen veranderen= en naam. Verwees steeds naar Zwitserland echter dit goed functionerend economisch en politiek voorbeeld word dood gezwegen. Tijdens debatten .......... Oooohja, het volk klaagt, jankt, vloekt en schreeuwt maar willen gemakzuchtig dat een ander het oplost en betaald !!!! = volksvertegenwoordiger die natuurlijk >>> en dat is al decennia steeds opnieuw bewezen >>> als die de macht krijgt steeds eerst voor zich zelf zorgt en voor zen partij en de belangengroepen die er achter schuil gaan. Dus, sjoemel merk België heeft al mega schuldenberg, de kosten voor dit nutteloos verkiezing theater komen er als enige zekerheid bij.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 1 juni 2024 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Minister-President
|
![]() Stemtest pfff ... je krijgt toch nooit datgene waarvoor je kiest.
Ik stem dus strategisch Vlaams voor de fascistische vuilbekken van het Vlaams Belang en federaal voor de PVDA. Dat blokkeert de boel het best denk ik |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() - De "stoute fascistische vuilbekken" VB stem zal in cordon versnipperaar belanden = zo snel mogelijk weggewerkt om vergeten te worden. - De PVDA anarchisten stem zal wel degelijk meegeteld worden >>> zeker omdat PVDA ook rechtstreeks linkt aan het Franstalig landdeel. Waardoor die zullen in hun handen wrijven zonder U te bedanken zoals steeds voorheen. Waardoor de particratie gewoon zal verder doen zoals steeds .... Wil men echt stokken in de particratie wielen steken van het sjoemel merk België dan zou IEDERE persoon die leeft op Vlaamse bodem gewoon moeten thuisblijven en dus niet gaan kiezen. Pas willen kiezen als er eerst daadwerkelijk op papierstaat = in een wet gegoten en in het staatsblad verschenen >>> dat Vlaams gewest de volledige volmacht heeft om zelf te beslissen. De federale alleen nog protocollair is. Wat in Franstalig landsdeel gebeurd is niet maar onze zorg. Vlaams gewest nadien zeer kritisch onderzoekt waar ze eventueel willen samen werken. Nadat alle geldstromen werden stopgezet en definitief verwijderd natuurlijk.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 juni 2024 om 05:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Minister
|
![]() het zal wel nutteloos zijn, daar men VOOR U 100% In de doofpot dumpt.
Toch verwijs ik net als VOOR U terug naar Zwitserland en hoe ze nieuwe zaken zoals bv AI-voorschriften benaderen. Zoals ze steeds met positief resultaat deden. Door bestaande wetten indien nodig optimaliseren rekening houdend en vooral met goedkeuring van de Zwitserse burger. met als resultaat >> goed politiek en economische Zwitserse resultaten zonder bagger of chaos. https://cointelegraph.com/news/switz...ai-regulations De vertaling: Zwitserland hanteert een ‘ tech neutrale ’ benadering van AI-voorschriften 05/06/2024 Terwijl de wereld racet om AI-systemen op hoog niveau te reguleren, kiest Zwitserland voor een meer “ technische natuurlijke ” benadering, gericht op sector gebaseerde gebruik cases terwijl ze nog steeds een grote stem hebben op het wereldtoneel. Over de hele wereld haasten regeringen zich om systemen voor kunstmatige intelligentie (AI) op hoog niveau te ontwikkelen, in te zetten en vervolgens te reguleren. Het afgelopen jaar is de Europese Unie de eerste ter wereld gepasseerde uitgebreide set van voorschriften voor AI, terwijl leiders in de Verenigde Staten dat hebben gedaan, vrijgegeven uitvoerende orders voor AI-veiligheidsnormen. Een andere belangrijke stem op het gebied van AI-beleid op wereldschaal is Zwitserland, dat gestaag vooruitgang boekt bij het begrijpen van zijn eigen AI ook thuis. Het land staat al bekend om zijn technische houding in blockchain en cryptocurrency en heeft ook een van 's werelds beste AI-onderzoeksinstellingen, ETH Zürich. Zwitserland maakt echter geen deel uit van de EU en daarom zijn de burgers niet op dezelfde manier onderworpen aan de EU AI-wet als de buurlanden. Dus, wat is de Zwitserse benadering om een van 's werelds meest controversiële technologieën te reguleren? Cointegraph sprak met Ayisha Piotti, hoofd van de jaarlijkse AI-beleidstop van Zwitserland, en Alexander Brunner, adviseur van AI-, blockchain- en Web3-bedrijven in Zwitserland, om de kijk van het land op AI beter te begrijpen. Stabiele democratie en innovatiehub Zwitserland heeft de reputatie opgebouwd een technisch onderlegde natie te zijn; het is de thuisbasis van de beroemde Crypto-vallei, die het wereldwijde epicentrum is geworden voor blockchain-technologie. Piotti schrijft dit toe aan de stabiele, directe democratie van Zwitserland, de uitstekende academische instellingen en een cultuur die wordt gekenmerkt door inclusiviteit en transparante dialoog. “ Dialoog is erg belangrijk voor ons; we zijn een directe democratie. We kunnen niet zomaar wetten maken; we moeten ervoor zorgen dat de mensen bij ons zijn en ze begrijpen het. Dat zit ook ingebakken in ons DNA. We zeiden dat dit belangrijk is voor AI-adoptie, maar ook voor ons om wetgeving te maken. ” Ze benadrukte dat deze stichting de integratie van AI in het land ondersteunt, vooral binnen het bedrijfsleven. Brunner benadrukte dat de Zwitserse AI-onderzoekscompetentie en ETH Zürich over de hele linie worden geprezen door figuren als Yann LeCun, de “ godvader van AI ” en hoofd van AI bij Meta. “ Het onderzoeksvermogen van Zwitserland heeft het in 13 opeenvolgende jaren van de VN-organisatie voor intellectuele eigendom aan de top gezet. Daarom delen crypto en AI dezelfde toewijding aan innovatie en onderzoek. ” Tech-neutraal zijn Zwitserland staat wereldwijd niet alleen bekend om zijn technologische vooruitgang, maar ook om zijn neutraliteit. De neutrale en diplomatieke houding van Zwitserland heeft een aanzienlijke invloed op zijn benadering van AI-governance en internationale samenwerking. Piotti en Brunner beschreven de aanpak van het land allebei als “ tech-neutraal, ”, waarbij de eerste zei dat het niet specifiek een verordening over een technologie wilde implementeren. “ We wilden de technologie in een bepaald gebruik koffer bekijken en vervolgens de leemte met betrekking tot wetgeving invullen. Dit leidt u in wezen vervolgens naar een sectorspecifieke aanpak en niet naar een zeer grote horizontale EU AI-wet. We richten ons niet op technologie. ” Brunner herhaalde dit sentiment door te zeggen dat de Zwitserse regering de mening heeft om de bestaande wetten bij te werken in plaats van een “ technologie specifiek ” -kader te creëren. Hij zei dat de regering momenteel een grondige analyse maakt van de impact van AI. “ Zorgvuldig evenwicht tussen verstandige regelgeving en sterk onderzoek is de basis van het succes van Zwitserland. Als het meest vrije land ter wereld biedt Zwitserland de vrijheid om te innoveren. Innovatie heeft vrijheid nodig om creatief te zijn! ” Niet in de EU, maar dichtbij De neutraliteit komt ook op internationaal niveau binnen, aangezien Brunner benadrukte hoe Zwitserland wordt beschouwd als een “ vertrouwde moderator". " Hij zei: “ We nemen deze verantwoordelijkheid zeer serieus. ” “ Hoewel we een klein land zijn, willen we een groot deel van de stem hebben als het gaat om internationale forums, en dat is ook onze geschiedenis, ” zei Piotti. “ We willen actief betrokken zijn bij het vormgeven van het beleid rond AI in de toekomst. ” Ze zei ook dat hoewel ze niet in de EU zijn, Zwitserland er middenin staat, waardoor de EU AI-wet nog steeds “ zeer relevant ” voor hen is. “ Als onze bedrijven binnen de EU willen opereren, moeten we ons daaraan houden. Maar ook omdat er in het algemeen met de AVG en vele andere wetgevingen uit de EU komen, is er altijd een Brusselse effect dat vervolgens door delen van de wereld wordt aangenomen. ” Zwitserland heeft een lange en trotse traditie van samenwerking met internationale organisaties, waarvan vele met het hoofdkantoor in Genève. Brunner gaf het voorbeeld van de Raad van Europa, waar Zwitserland de AI-werkgroep leidt met deelname van 46 lidstaten, waaronder de Verenigde Staten en Japan. “ Samenwerking is de superkracht van Zwitserland, ” zei hij. “ We hebben een buitenmaatse stem ondanks ons gebrek aan grootte. Dit is van groot belang in een gepolariseerde wereldwijde politieke omgeving. ” Door een technisch-neutrale en pragmatische benadering van AI-regulering te hanteren, blijft Zwitserland zijn positie in de voorhoede van AI-innovatie versterken, maar stelt het ook in staat het wereldwijde AI-beleid aanzienlijk te beïnvloeden. Al denk ik dat wij in ons + 3000 jaar machtswellustelingen systeem van personen en partijen in het sjoemel merk België zullen blijven verder ploeteren zonder dat de bevolking er maar enige vat op kan uitoefenen. Want zelfs hier word VOOR U in de doofpot gewerkt ................ democratie? vergeet het
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we nu de verkiezingen achter de rug zijn de resultaten weten van de stemtests ? Er bestaan geen opiniepeilingen, enquêtes, volksraadplegingen met meer deelnemers en themata dan de stemtests. Het zou dan ook interessant zijn de resultaten te publiceren op de nieuwssites waar ze werden afgenomen. Of dienen ze enkel ter manipulatie ?
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. Laatst gewijzigd door Vlad : 13 juni 2024 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |