![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=2] [size=3]Artikel 3 - Verbod van foltering[/size] [size=3]Niemand mag worden onderworpen aan folteringen of aan onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen.[/size] Dit artikel (en sommige andere) worden per land omgezet in meer specifieke omschrijvingen. De rechten van de mens zijn meer een algemeen charter, geen uitgewerkte gedetailleerde wetgeving. Het is dat wat het VB heeft aanroepen als "vervolging". Het feit is echter dat zijzelf aan de algemene mensenrechten wensten te onstnappen door "handigheidjes". Zij draaien weeral eens de zaken op hun kop... ![]() [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 augustus 2005 om 22:50. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Antwoord: De schending van het artikel 6, 2 en 3 E.V.R.M. Het antwoord blijkt nietszeggend te zijn. Ik vraag opnieuw naar uitleg over dit Europees mensenrecht. Nieuw antwoord: artikel 3 is het belangrijkste Citaat:
Het verschil met de Universele Verklaring ligt hem in het feit dat de Europese Verklaring in overeenstemming gebracht is met de nationale wetgevingen en dat de Europese Verklaring (zoveel mogelijk!!!) primeert op de nationale wetgeving. Leg eens uit hoe, waar en wanneer het Vlaams Blok gefolterd heeft en welke onmenselijke en vernederende behandelingen of bestraffingen ze heeft uitgevoerd. … Wij zitten met een visademke op uw antwoord te wachten... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
|
![]() Citaat:
Dit is namelijk in overeenkomst met de antiracisme wetgeving die volgt uit de bovengeciteerde rechten van de mens. Het verkondigen van discriminatie werd in deze zaak gelijkgesteld met twee strafbepalingen uit de antiracismewet: "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie". Naar oordeel van het Hof van Beroep van Gent zette het Vlaams Blok aan tot haat jegens migranten doordat het, om de kiezer te overtuigen van haar partijprogramma, een stereotiep en negatief beeld van hen het algemeen schetste. Het aanzetten tot discriminatie bestond er dan weer in dat de kiezer een politiek programma werd aangeboden dat naar oordeel van de rechters "duidelijk discriminerend" is. Indien jij vindt dat het aanzetten tot haat tegenover een groep allochtonen niet vernederend is voor hen... Uw visadempje is hiermede wel niet weg, maar het is nu duidelijker zeker? Voortdurend maar willen stellen dat dit een specifiek op het lijf geschreven wet is is dus nonsens: ze volgt uit een toepassing van universele mensenrechten. Dit niet willen zien is blindheid, met of zonder visadem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Staatssecretaris
|
![]() 1. In begin komt ge mij vertellen dat het Vlaams Blok veroordeeld is omdat ze een ‘mensenrecht overtreden’ heeft. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=307 Daarvan hebt ge geen enkel bewijs kunnen leveren.
2. Daarna vertelt ge dat het Vlaams Blok zich schuldig heeft gemaakt aan ‘folteringen en onmenselijke en vernederende behandelingen of bestraffingen’. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=341 Daarvan hebt ge geen enkel bewijs kunnen leveren. 3. Nu begint ge over een ‘politiek’ proces waar ge een ‘rechter’ laat verklaren dat het Vlaams Blok veroordeeld werd wegens het "het aanzetten tot haat" en "het aanzetten tot discriminatie". Sinds wanneer is het publiceren van statistisch materiaal oproepen tot haat? Aanvankelijk hebben twee Brussels rechtsinstanties, de correctionele rechtbank en het Hof van Beroep geoordeeld dat er sprake was van een politiek proces. Het arrest van het Hof van Beroep werd later weliswaar verbroken door het Hof van Cassatie, maar ligt hier al geen aanwijzing voor dat de vraag naar de politieke aard van het misdrijf een heel delicate is? In tweede instantie wordt de opvatting dat er geen sprake is van een politiek misdrijf geschraagd op het feit dat het Vlaams Blok zelf geen partij was en is in het geding. De rechters moeten zich voegen naar de definitie die het Hof van Cassatie sedert decennia hanteert, namelijk dat 'enkel een misdrijf dat de instellingen van de staat aantast, een politiek misdrijf is.' Daar ligt de werkelijke reden!... (Het Vlaams Blok moest veroordeeld worden, het Hof en andere Belgische machtscentra hadden dit beslist.) Drie vzw's van het Vlaams Blok werden veroordeeld wegens inbreuk op artikel 3 van de wet van 30 juli 1981, dat degene bestraft die behoort "tot een groep of vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie en segregatie bedrijft of verkondigt (...) dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verleent." [size=3]Discriminatie is, zo bepaalt artikel 1 van dezelfde wet "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge of kan hebben dat de erkenning, het genot, of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt." [/size] Deze definitie is zo weids dat nog nauwelijks voorzienbaar is welk gedrag wederrechtelijk is. "Tot gevolg kan hebben" is een stipulatie die door de Raad van State als ongrondwettelijk werd beschouwd. De regering hield voet bij stuk, ook al stak minister van Justitie Verwilghen zijn bezorgdheid niet onder stoelen of banken: " Het is derhalve moeilijk verdedigbaar om de burgers een principieel verbod op te leggen waarvan de concrete inhoud niet vaststaat." [size=1]Bron: Het "Blok"-cassatiearrest van 9 november 2004[/size] [size=1]Oud-advocaat en publicist Jos De Man maakt een kritische en juridische analyse [/size] [size=1]Publicatie: 27 januari 2005, Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen, [/size][size=1]http://www.ovv.info/page.php?ID=273[/size] Dus toon aan… met passages… dat het Vlaams Blok discrimineert en oproept tot haat. En intussen moogt ge nog altijd bovenstaande punten 1 en 2 beantwoorden…[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 22 augustus 2005 om 01:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=ericferemans]
Citaat:
1) Is dat je nieuwe taktiek ? De waarheid weglachen ![]() ![]() 2) Bedoel je hiermee dat als een wet vaak wordt toegepast dat zijn rechtvaardigheid bewijst ? 3) De wegpolitie is er voor iedere weggebruiker, tenminste zo zou het moeten, dat ze er niet is voor laurent van laken laat ik hier buiten beschouwing maar dat centrum van het paterke en zijn jeanetterig opvolgerke is in het leven geroepen om stoute partijkes te straffen in tegenstelling met bvb de verkeerswet die -misschien niet altijd rechtvaardig toegepast- er is om de veiligheid van iedere weggebruiker te vergroten. 4) Gefrustreerd ? Maar Feremanske toch ![]() Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() [quote=Noorman]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 22 augustus 2005 om 09:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=ericferemans]4) Gefrustreerd ? Maar Feremanske toch wij hebben er ons allang bij neergelegd dat er hier nu eenmaal linkse kwieten zijn die de hielen van buitenlanders likken en zich tegen hun eigen landgenoten keren. De dag dat jullie aanvaarden dat er altijd mensen zullen zijn die hun eigen identiteit willen behouden in een rechtvaardige maatschappij zal jouw FRUSTRATIE en GELDINGSDRANG misschien wat afnemen.Dit is hééééél gefrustreerd gedrag. Ik zou voor de lol er efkes 10 procent migranten bij willen doen, alleen maar om je nog wat meer dood te pesten, klootjes Het absoluut krankzinnige van frustranten is de houding die ze mij toemeten. Ik zie die buitenlanders doodgewoon zoal ik iedereen bezie, (er zijn er zo weinig dat ze nu niet bepaald mijn dagtaak vullen) maar plots zit ik hen de hielen te likken? Keer ik mij tegen Vlamingen? Ik heb geen hond. Maar er zijn veel meer honden dan migranten.
Ik verdraag heel goed woefen. Ben ik nu plots een hondofiel omdat ik de eis van mijn vriend Rik, die honden haat niet opvolg om de beestjes te vergassen? Beste Feremans, Jouw woorden spreken voor zich, jij bent een gevaarlijke extremist ![]() ![]() ![]() ![]() En waar o waar Feremans heb ik ooit gepleit voor het vergassen van wie dan ook ? Dat je tot dat soort van besluitvorming komt bewijst dat je een gefrustreerde extremist bent. Noorman[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Noorman : 22 augustus 2005 om 18:31. |
|||
![]() |
![]() |