![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat Pearl Harbor betreft kan ik u verzekeren dat ik zeer vertrouwd ben met de geschiedenis van WOII. De oorlog tegen Japan behoort niet tot mijn vakgebied (dat is eerder Amerikaanse diplomatieke geschiedenis), maar ik ben vertrouwd met de literatuur. Het verhaaltje over de "voorkennis" is zou oud als de straat. Het dook al op bij de initiële onderzoekscommissie van het Congres. Beard en Tansill, die al hun kunnen als revisionistische historici bewezen hadden in hun werk over WOI, zorgden voor de standaardwerken voor de revisionistische school m.b.t. Pearl Harbor. 60 jaar historisch onderzoek heeft daar geen spaander van heel gelaten. Voor vragen over de juiste toedracht inzake WOII verwijs ik meestal door naar een algemeen standaardwerk, zoals bv. Gerhard Weinberg's A World At Arms, één van de beste overzichten van WOII. Als u toch nog meer in detail over Pearl Harbor wil lezen zijn er zeer veel boeken. Zo los uit de pols kan ik u o.m. Gordon Prang's At Dawn We Slept aanbevelen. Elke respectabele historicus die dit bestudeerd heeft komt tot dezelfde conclusie: er zijn heel veel fouten gemaakt in Washington (oorlogen bestaan voor 75% uit fouten), maar van één of ander plan om de aanval te "laten" gebeuren is niet het minste bewijs. Wat Kennedy betreft, ook daarover bestaat ondertussen reeds een berg literatuur. Laat ik het gewoon bij wat feitelijke gegevens houden: -) toen Kennedy President werd waren er minder dan 1.000 Amerikaanse soldaten in Viëtnam. Gedurende de tweeënhalf jaar dat Kennedy president was verhoogde hij spectaculair en constant het aantal troepen (tot meer dan 16.000 in 1963) en breidde hij hun taken gevoelig uit; -) Kennedy voerde in 1960 campagne o.m. op basis van de eis om meer bewapening en hij zette dit inderdaad in de praktijk om. Hij begon een massale opbouw van de militaire strijdkrachten en verhoogde de defensie-uitgaven in elk jaar van zijn presidentschap. Enkel tussen 1964 en 1965, dus na Kennedy's dood en tijdens Johnson's eerste jaren, kwam er een kortstondige daling van de militaire uitgaven. Dit is het verschil tussen geschiedenis en mythevorming. Het ene is gebaseerd op feiten en grondige analyse van feiten. Het tweede is gebaseerd op de denkbeelden en fantasie van lichtjes gestoorde mensen ?* la Oliver Stone en co. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |||
|
![]() Citaat:
Best dat die stenen vandaar komen. Daar gaat het mij ook niet om, waar het me wel om gaat, nogmaals, en die vraag heeft u vakkundig ontweken is hoe het ging. Trouwens ... die steentjes waar u het zo categoriek over heeft wegen wel enkele tonnetjes, vooral die van Stonehenge zijn niet de minste: 25 ton en 6 meter hoog.... Die komen trouwens niet van in de buurt, maar van Zuid Wales, zo'n 200 ?* 300 km verder. Kan u verklaren hoe ze die stenen op hun plaats hebben gekregen? En hoe ze dan daar ook nog een laagje stenen bovenop hebben kunnen leggen, horizontaal op de verticale? Citaat:
Van Atlantis kan men zogezegd geen bewijs aanhalen, eerlijk gezegd was ik aan het wachten totdat u dat zou zeggen ... Over Atlantis wordt gewoon geen bewijs in de openbaarheid gebracht, het wordt gevonden en doodgezwegen ... maar het onderzoek naar Atlantis is verder gegaan, en wel met een heel nieuw uitgangspunt: Atlantis werd altijd gezocht op die plaatsen waar men dacht dat Plato naar verwees in zijn dialogen (Atlantische Oceaan of Middelandse zee) maar er werd nooit rekening gehouden met het feit dat toen de kaarten heel anders lagen. (Het gaat over zo'n 11 000 jaar geleden volgens de dialogen van Plato). Maar intussen zijn de continenten heel wat verschoven en zien de wereldkaarten er heel wat anders uit. Als men dit in rekening bracht kwam men heel nieuwe gegevens uit, namelijk dat Atlantis ergens zou hebben gelegen waar nu Japan lag. Dat werd onderzocht, en leidde tot deze website: www.atlantis.org . Citaat:
Ik ken zelf ook een aantal archeologen, eerder toevallig, het zijn bijzonder boeiende en gepassioneerde mensen vind ik, by the way. ![]() Maar, ik bedoelde geen samenzweringstheorie. Het zijn niet de archeologen die bepalen wat er in het nieuws komt bijvoorbeeld. Heb je naar die ene website gekeken met 'bizarre archeologische vondsten'? Allemaal heel merkwaardig en toch op z'n minst interessant noemen? Nochtans heb ik over geen enkel van die vondsten of merkwaardigheden ooit iets in mijn (ASO) geschiedenisboeken gezien... Dat bedoel ik. En in dit kader trouwens kan ik wel vatten met Pindar, /\|cazar enzo bedoelen met het feit dat wij 'gestudeerden' alleen maar bepaalde dingen hebben gestudeerd, alleen de dingen die in 'het algemene beeld' passen (en in concreto bedoel ik hiermee het beeld van een mens die evolueert naar weinig beschaving en primitieve middelen, naar een beschaafd wezen dat zich omringt met hoogtechnologische snufjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Realiteit is datgene dat, wanneer je er niet meer in gelooft, toch blijft bestaan. Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan. Laatst gewijzigd door whoisy : 2 augustus 2005 om 23:50. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bewijzen, waar zijn ze, O Grote /\|cazar? ![]() Evolutie is richting "kiezen", daar stap "je" zomaar niet vanaf. Evolutie "weet" niet welke de beste oplossing is, op voorhand. Misschien daarom dat mensapen veel steviger gebouwd zijn, veel krachtiger zijn wat betreft spieren, maar minder qua intelligentie. Gezond boerenverstand zegt: niet de sterkste wint het laatste gevecht, maar de meest inventieve. Tjonge jonge jonge... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Realiteit is datgene dat, wanneer je er niet meer in gelooft, toch blijft bestaan. Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan. Laatst gewijzigd door whoisy : 2 augustus 2005 om 23:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Les 1: Er bestaat geen graviteit. Die stenen zijn dus steentjes die door de eerste de beste baby kunnen worden geplaatst. Waarom ze nog niet zijn weggevlogen bij het ontbreken van zwaartekracht, dat is zelfs voor Pindar een raadsel.
![]() |
![]() |
#346 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#347 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Allé, volgens /\|cazar toch. Maar, op een of andere manier vermoed ik dat je dit wel mag citeren van hem zonder belachelijk gemaakt te worden voor "diplomastaarder", vermits dit in zijn kraam past... Dit wordt gewoon hilarisch ![]()
![]() |
![]() |
#348 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sommigen ontgroeien deze fase blijkbaar nooit ! ![]()
![]() |
![]() |
#349 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je vraagt "wie had wel motief"! De financiële oorlogsmachine. De cia. Bankiers. ... Dat zijn vele verschillende mogelijkheden. Of wordt dat voor de gemakkelijkheid allemaal maar meteen op de NWO-hoop gegooid? Zo van, er bestaat twijfel over iets, we zullen het maar in het NWO-hoekje dumpen...? ![]()
![]() |
![]() |
#350 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bon, dus we kunnen Bill Gates en een stuk of wat andere ontwikkelaars al schrappen als NWO-lid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Realiteit is datgene dat, wanneer je er niet meer in gelooft, toch blijft bestaan. Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan. Laatst gewijzigd door whoisy : 3 augustus 2005 om 00:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zitten zij nu ook mee in het complot? ![]()
![]() |
![]() |
#352 |
Gouverneur
|
![]() Tijd om te gaan slapen, het lezen van deze thread was, alweer, lachen geblazen.
Morgen een drukke dag op het NWO-hoofdkantoor.
![]() |
#353 |
Schepen
|
![]() Beste allemaal,
Ik dacht dat ik hier weer terug in een site van ufolovigen gevallen was! Je kan over de Nieuwe Wereldorde, Neue Weltordnung, New World Order wel iets vinden als je met Google intikt: NOVUS ORDO SECLORUM Al het gespuis van de huidige wereldmacht komt te voorschijn! En als je deze week een tweede maal intikt is er weer een nieuw pak informatie. Je zal er de Lodge322-SKULL&BONES vinden met Bush én Kerry, De BILDERBERGERS, de Joodse wereldlobby B'NAI B'RITH en nog vele andere. Loges, waar alleen de hoogste graden de geheimen mogen delen zoals J. BUCK, een grote logeleider al lang geleden gezegd heeft. Het volledige programma staat eigenlijk al zowat 150 jaar op het One-dollar-biljet. En als je alle dagen het nieuws volgt zie je duidelijk hoe George Wacko Bush en nog vele anderen uit Europa de bevelen van de ILLUMINATI opvolgen op dit eigenste ogenblik. Orwell is definitief terug! Maar droom rustig voort. Al de tiende planeet ontdekt? Daar zijn er paarse mannetjes, schijnt het. Slaap wel, Gerard Golsteyn. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Eppur si muove! |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Groentje-18]
Nochtans heb ik over geen enkel van die vondsten of merkwaardigheden ooit iets in mijn (ASO) geschiedenisboeken gezien... Dat bedoel ik. [quote] Dat je niets gezien hebt? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#357 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je wel enig idee aan welke "snelheid" de continenten verschuiven???[edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 augustus 2005 om 06:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, hier hebben we weer de joodse wereldlobby. ![]() Nu is het een samenzwering tussen aliens en joden. Eigenlijk een combinatie van oerdomheid en haat. Droevig. ![]()
![]() |
![]() |
#360 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schandalig, hé, ik weet het![edit] [size=1]Edit:[/size]
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 3 augustus 2005 om 07:02. |
|||||||
![]() |
![]() |