![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie is discriminatie. Indien u het in het ene geval goedkeurt, moet men logisch zijn en bijgevolg de omgekeerde beweging ook aanvaarden zelfs al draagt ze niet uw inhoudelijke instemming mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Staatssecretaris
|
![]() Neen, dat mag hij niet. Het hanteren van subjectieve criteria is afkeurenswaardig.
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het selectiecriterium is subjectief en zelfs totaal irrelevant. Quota's worden aanzien als maatregelen om aan "positieve discriminatie" te doen. Daarbij hanteert men een criterium (behoren tot een bepaalde groep) dat geen enkele rol speelt in de bedrijven waar die quota's verplicht zijn. Positieve discriminatie blijft discriminatie en bijgevolg is het verwerpelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Staatssecretaris
|
![]() Aangezien het om een project gaat dat de integratie van allochtonen wil bevorderen, is het criterium "behoren tot een bepaalde groep", namelijk de allochtonen, het enige relevante criterium. Het zou behoorlijk idioot zijn om een Belg aan te werven ter bevordering van de tewerkstelling van allochtonen, nietwaar?
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) links dat lange tijd verzwegen _ sterker nog verdoezeld heeft 2) daarom de zaak meer en meer verkankerd is is het dus rechts die nog steeds noest bezig is een pygmalion-effect na te streven en anderszijds klopte de voorman van de ultieme 'volks'-spreekbuis met plezier reeds op dat 'probleem' toen het toch nog net niet zo groot was |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik wel.
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Och, u mag gerust geloven dat het probleem niet groot is. Steek uw hoofd maar verder in het zand. Het probleem ontkennen of minimaliseren zal heus niet helpen. Indien er trouwens geen of slechts een klein probleem is, zie ik trouwens niet in waarom al die linkse krachten zich moeten mobiliseren om de allochtonen te "helpen" (eigenlijk: voor de eigen kar te spannen). Er is immers geen probleem... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() je moet natuurlijk eerst een probleem aankaarten alvorens je kan claimen dat je dat deed als het vb komt zeggen dat elke sluier buiten moet dan kom je mijn inziens geen probleem aankaarten... dus da's zever zelfs na al die jaren anno dag van vandaag zie ik ze dat ook niet doen.. op dat verslaggetje Van San misschien na waar ze steeds met blijven schermen... feit is dat ik dat hier nog nooit te nimmer ergens gezien heb is het soms verboden ? btw ... 1) en 2) blijven wel onbeantwoord, niet ? we moeten dat maar 'aannemen' Laatst gewijzigd door praha : 15 januari 2006 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#353 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het spelletje links-rechts interesseert mij niet. Maar ik, en vele andere mensen met mij, ervaren dat er een aantal problemen zijn in onze samenleving. En één van die probleem ligt nu éénmaal bij een aantal allochtone culturen die "botsen" met andere (zowel autochtone als autochtone) culturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb ik dus ook nooit ontkend... misschien eens wat lezen Citaat:
het is pas discriminatie als je selectiecriteria om dat onderscheid te maken op niets slaan Citaat:
net het omgekeerde objectief : daar de achterstand of bestaande discriminatie van die bepaalde groep vaststaat relevant : omdat men die groep net uitpikt omdat ze een achterstand hebben, en niet omdat ze x,y of z zijn Citaat:
niemand ontkent dat ze niet bevoordeeld worden en er dus wat milder omgesprongen wordt ivm andere criteria ![]() Citaat:
maar ik deel je mening dat het niet fair is en implicieert dat de rest ( buiten die doelgroep dus ) enigszins benadeeld worden ... met als surplus het verschijnsel dat Turkje beschreef en het niet langer verantwoord is |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de kanker is zich aan het verspreiden of aan het uitzaaien ! het Vlaamse Belang zal op 8 oktober weer eens voor een zwarte zondag zorgen !! behalve in brussel wegens demografische redenen... alle Vlamingen moeten er steeds meer het onderspit delven !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 15 januari 2006 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
denk dat iedereen het daarmee eens is vraag is : - uit wat bestaat dat 'botsen' ? het is niet de eerste keer dat men dit beweert van één of andere andere cultuur en dat bleek van voorbijgaande aard, dus zo éénzijdig de andere kant als oorzaak zien is wat kortzichtig - neemt dat toe, af , blijft dat gelijk ? en geraak je ergens op de deining van die golf tot een nieuw evenwichtpunt - wat kunnen we er aan doen om dat te verbeteren ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet ik nu blij ( omdat je het nog ernstig benaderd ) of triestig ( omdat je net dat ene zinnetje* ergens uit de context rukt om toch maar je gelijk te halen )zijn ? Citaat:
en lijmt dat geheel met dat ene zinnetje * van me dat alleenstaand uit de context net zozeer een zeer mooie kandidaat is om onderhevig aan de anti-discriminatiewetten beteugeld te kunnen worden het woordje 'doelbewust' slaat hier echter niet op ras,kleurke... maar op die achterstand opnieuw dus voor betweters ( ik had beter moeten weten ): [quote=Praha zinnetje* bis] bij een 'positieve discriminatie' discrimineert men per definitie dus niet wel maakt maakt men doelbewust onderscheid tussen een groep dewelke een achterstand opgelopen heeft of voorwerp is van discriminatie op historische gronde omwille van z'n ras,kleur,sekse... [/quot] dus je ziet ... niet ongeoorloofd dus, het criterium is hier dus die achterstand en niet het kenmerk wat hen die achterstand mogelijks heeft opgeleverd 't gevolg is wel dat het zich naar de buitenwereld uit als een groep geselecteerd louter op een herkenbaar iets gelijk ras,kleur,sekse,... Laatst gewijzigd door praha : 15 januari 2006 om 22:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=praha;1509721]waarde Distel,
moet ik nu blij ( omdat je het nog ernstig benaderd ) of triestig ( omdat je net dat ene zinnetje* ergens uit de context rukt om toch maar je gelijk te halen )zijn ? je geeft zelf de definitie ... verwijst dan naar de wet die erop verder bouwt dat dat soort van ongeoorloofd onderscheid nu net strafbaar is en lijmt dat geheel met dat ene zinnetje * van me dat alleenstaand uit de context net zozeer een zeer mooie kandidaat is om onderhevig aan de anti-discriminatiewetten beteugeld te kunnen worden het woordje 'doelbewust' slaat hier echter niet op ras,kleurke... maar op die achterstand opnieuw dus voor betweters ( ik had beter moeten weten ): Citaat:
Bij dit project wordt er onderscheid gemaakt op basis van afkomst. M.a.w. er wordt gediscrimineerd op basis van afkomst. Hou jij je gerust bezig met het verdraaien van die eenvoudige waarheid om het in je multicultureel kraam te doen passen. Maar het maakt wel van jou de betweter, niet van mij.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |