Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Islamitische Vlamingen?
Ja 68 50,75%
Nee 66 49,25%
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2008, 18:52   #341
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
ik beken, ik zie nergens katholiek staan. maar je schrijft wel over 'DE' islam, zonder onderscheid tussen verdraagzamen en extremisten. Alsof 'de islam' als religie al zou bestaan, de verschillen in praktisering daarvan tussen marokko, kazakstan, sudan en indonesie zijn enorm...
Heb je het filmje al eens bekeken ?

Citaat:
ik heb zelf ook mijn bedenkingen bij een paar aspecten van de islam en (het gebrek aan) integratie. Maar anderzijds zijn wij geen helderzienden (allee, ik toch niet ) dus ik heb geen idee hoe dat zal uitdraaien.
Het staat vast dat immigratie zowel voordelen heeft als dat het voor probemen zorgt, maar ik vind het toch wat overdreven om dat als het einde van het Westen te gaan beschouwen.
De moslimgemeenschap is nu nog klein en toch hebben we nu al (gaande van 'jongeren' tot 'ik zet mijn hoofddoek NIET af ! politici met de dood bedreigd en zelfs 1 vermoord enz.) zo veel problemen. onze vrijheid is men reeds aan het aantasten, je moet oppassen met wat men grapjes maakt. Zelfs op carnaval kreeg men een standje vanuit saoedi arabie (stel je voor) wegens belediging van de islam. Het is op eieren lopen. Kijk naar de geschiedenis van de islam, kijk naar het leven van 'de profeet' die een goede moslim zou moeten volgen, kijk naar de wereld, kijk naar elk land waar moslims in de meerderheid zijn. Weet ook dat moslims mogen liegen tegen kufar om de islam maar vooruit te helpen (om hun werkelijke bedoelingen te verzwijgen en de ware aard van islam). Weet ook dat er miljarden oliedollars in de verspreiding van de leugenachtige suikerversie van islam (bedoeld voor westerse oren) en in de bouw van moskeeen in het nog te veroveren gebied gepompt worden tot de moslimgemeenschap in de meerderheid is (moslims zoeken voor meer dan 70 % hun partner uit het moslimland van herkomst, elk kind van een gemengd gezin, moslim met niet-moslims zal als moslim worden opgevoed hoge geboortes, illegalen, linkse bekeerlingen enz.) Islam is geen religie in de westerse zin van het woord (islam = scheiding van religie en staat ? laat mij niet lachen !) en dat zullen onze kleinkinderen geweten hebben tenzij men de islam vleugellam maakt nu het nog kan.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 18:57.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 19:03   #342
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Heb je het filmje al eens bekeken ?
daar duurt t me iets te lang voor

Citaat:
...tenzij men de islam vleugellam maakt nu het nog kan.
hoe wil je dat doen?
de religie is hier al, en als je ervan uitgaat dat kansarmen meer kinderen krijgen, verspreidt die zich zowiezo. Als je de religie verbiedt, tast je je eigen waarden en maatschappij aan, en dan komt het op hetzelfe neer. De enige mogelijkheid om het belang van de islam in het westen te doen afnemen, is door die mensen volledig op te nemen in onze maatschappij zodat ze merken welke voordelen secularisme en openheid in het algemeen te bieden hebben. door hun religie te verbieden gaan ze die echt niet opgeven hoor, met zo'n politiek kweek je extremisten...
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 19:11   #343
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
In het algemeen is "Vlamingen" een overkoepelende term voor allerlei soorten mensen: christenen, joden, vrijzinnigen, getuigen van Jehova, punkers, skinheads, nerds, rijken, armen, moslims, enz...

Maar men heeft het in de maatschappij meestal moeilijk met het beeld van islamitische Vlamingen. Daarom deze vraag: kunnen moslims, volgens jullie, ook Vlamingen zijn? Ja/nee en waarom?
Ja natuurlijk. Kijk rond u.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 19:28   #344
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Die uitspraak telde voor de vijanden van de Islam in het 7de-eeuwse Midden- Oosten.
En?
Sommigen zitten precies nog altijd in de 7de eeuw want wat die mislukte woestijnrover heeft uitgebraakt is nog altijd hetgeen "hun leven bepaalt voor de rest van de eeuwigheid"...
Leve de vooruitgang op z'n islamitisch!

Laatst gewijzigd door andev : 6 januari 2008 om 19:37.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 19:36   #345
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

hoe wil je dat doen?
de religie is hier al, en als je ervan uitgaat dat kansarmen meer kinderen krijgen, verspreidt die zich zowiezo. Als je de religie verbiedt, tast je je eigen waarden en maatschappij aan, en dan komt het op hetzelfe neer. De enige mogelijkheid om het belang van de islam in het westen te doen afnemen, is door die mensen volledig op te nemen in onze maatschappij zodat ze merken welke voordelen secularisme en openheid in het algemeen te bieden hebben. door hun religie te verbieden gaan ze die echt niet opgeven hoor, met zo'n politiek kweek je extremisten...
Die religie zoals je dat noemt vernietigt onze maatschappijen. Door ze volledig op te nemen ga jij dat proces alleen maar versnellen en helemaal niets oplossen! We zitten hier niet te wachten op de vele zegeningen die in die islamitische landen schering en inslag zijn!
Zij tasten vooral onze waarden aan, dat wel. Ze vernietigen ze zelfs grotendeels en vervangen ze door achterlijk godsdienstig geleuter! Te mijden als de pest, dat zijn ze. Extremisten moeten opgespoord en uitgeschakeld worden, met een kogel als het moet. We moeten ze niet kweken en zich ongestoord laten voortplanten....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:19   #346
smiley

Standaard

Citaat:
Tja als je geen tijd hebt kan je ook niet te weten komen wat islam werkelijk is.

Citaat:
hoe wil je dat doen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Er is natuurlijk weer tijd nodig om dat allemaal te lezen. Soit. Begin alvast met de erkenning van de islam in te trekken en met alle jihadis (relschoppers oproerkraaiers, brandstichters, radicalen etc.) met vreemde en dubbele nationaliteit (hier geboren of niet) stante pede uit het land te zetten.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:20.
Oud 6 januari 2008, 20:20   #347
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die religie zoals je dat noemt vernietigt onze maatschappijen. Door ze volledig op te nemen ga jij dat proces alleen maar versnellen en helemaal niets oplossen! We zitten hier niet te wachten op de vele zegeningen die in die islamitische landen schering en inslag zijn!
Zij tasten vooral onze waarden aan, dat wel. Ze vernietigen ze zelfs grotendeels en vervangen ze door achterlijk godsdienstig geleuter! Te mijden als de pest, dat zijn ze. Extremisten moeten opgespoord en uitgeschakeld worden, met een kogel als het moet. We moeten ze niet kweken en zich ongestoord laten voortplanten....
verander het woordje 'islamitisch' door 'joods', en dit had rechtstreeks uit een donderspeech van Adolf Hitler kunnen komen.
Oud 6 januari 2008, 20:22   #348
smiley

Standaard

Citaat:
verander het woordje 'islamitisch' door 'joods', en dit had rechtstreeks uit een donderspeech van Adolf Hitler kunnen komen.

Lap hij is ook daar met Hitler. Rogge is er voorstander van om islamofascisten in het land te houden in plaats van die uit het land te zetten. De vergelijking met de joden van destijds gaat helemaal niet op. U bent ook besmet met de politiek correcte ziekte.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:25.
Oud 6 januari 2008, 20:26   #349
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rogge
Als je de religie verbiedt, tast je je eigen waarden en maatschappij aan, en dan komt het op hetzelfe neer.
Sommige natuurvolkeren zijn kannibaal op basis van religieuze overtuigingen.

Wat ga je zeggen indien deze mensen naar hier wensen te immigreren? "Als je de religie verbiedt, tast je je eigen waarden en maatschappij aan"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:28   #350
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

ik weet dat ge het niet graag hoort, maar er wordt hier een hele bevolkingsgroep afgestempeld als vernietigers van de maatschappij. Wel, Hitler schilderde de joden ook af als ondermijners van de Duitse staat en volk.

Ook hier wordt gesugereerd hen uit die maatschappij af te stoten. Er wordt niet gezegd hoe, maar Andev meent blijkbaar dat op zijn minst de extremisten vernietigd moeten worden, 'met een kogel als het moet'.
Begrijpt u mijn vergelijking?
Oud 6 januari 2008, 20:30   #351
smiley

Standaard

Citaat:
ik weet dat ge het niet graag hoort, maar er wordt hier een hele bevolkingsgroep afgestempeld als vernietigers van de maatschappij. Wel, Hitler schilderde de joden ook af als ondermijners van de Duitse staat en volk.

Ook hier wordt gesugereerd hen uit die maatschappij af te stoten. Er wordt niet gezegd hoe, maar Andev meent blijkbaar dat op zijn minst de extremisten vernietigd moeten worden, 'met een kogel als het moet'.
Waar staat een hele bevolkingsgroep ?????????????????????? U leest alleen door uw bril. Zet uw bril eens af en lees wat er staat. En geloof me vrij. Een radicaal die het op je leven gemunt heeft schiet je best neer voordat hij de kans heeft om jou om het hoekje te brengen.

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:31.
Oud 6 januari 2008, 20:31   #352
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lap hij is ook daar met Hitler. Rogge is er voorstander van om islamofascisten in het land te houden in plaats van die uit het land te zetten.
Waar heb ik dat gezegd? ik ben er wel voorstander van extremisten het land uit te zetten. Ik ben er een tegenstander van extremisten te vermoorden.

Citaat:
De vergelijking met de joden van destijds gaat helemaal niet op. U bent ook besmet met de politiek correcte ziekte.
zie boven.
Oud 6 januari 2008, 20:32   #353
smiley

Standaard

Citaat:
Waar heb ik dat gezegd? ik ben er wel voorstander van extremisten het land uit te zetten. Ik ben er een tegenstander van extremisten te vermoorden.
Zie boven.

En lees dit hier eens. Van een ex-moslim

http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:33.
Oud 6 januari 2008, 20:34   #354
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar staat een hele bevolkingsgroep ??????????????????????
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
ze verwijst naar 'die mensen' uit mijn post, waar ik het had over islamieten in het algemeen.
Oud 6 januari 2008, 20:36   #355
smiley

Standaard

Citaat:
ze verwijst naar 'die mensen' uit mijn post, waar ik het had over islamieten in het algemeen.
Andev heeft het duidelijk over 'religie' en 'extremisten'. Dus duidelojk niet over moslims in naam. Indien je het filmpje zou gezien hebben zou je hebben geweten waarom de islam als religie inderdaad niet de deugd.

http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:37.
Oud 6 januari 2008, 20:37   #356
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

zelfs als al uw posts waar zijn, ben ik er nog steeds tegenstander van extremisten op te sporen en neer te knallen, enkel omdat ze extremist zijn.
Oud 6 januari 2008, 20:38   #357
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer lezen! het gaat over de ideologie die onder het mom van religie hier wordt erkend.
Ik neem aan dat je kritiek op het nazisme ook als "afstempelen van een hele bevolkingsgroep" beschouwt? Of maakt U daar ineens een andere redenering?

Citaat:
Net zoals men het nazisme heeft bestreden en vernietigd kan men dit met islam doen.
Probleempje met het feit dat men het nazisme bestreden heeft?

-------

Maar gut ja! recent hebben de UN besloten dat kritiek op een bepaalde religie en hun godheid niet meer mag, en uiteraard mag er ook geen kritiek komen op de volgelingen. Wat zullen we daarop zeggen? Heil?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 januari 2008 om 20:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2008, 20:38   #358
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andev heeft het duidelijk over 'religie' en 'extremisten'. Dus duidelojk niet over moslims in naam. Indien je het filmpje zou gezien hebben zou je hebben geweten waarom de islam als religie inderdaad niet de deugd.

http://www.motionbox.com/video/playe...db01c1de492?#1
als hij het over 'religie' had, had hij het over alle aanhangers van die religie.
Oud 6 januari 2008, 20:39   #359
smiley

Standaard

Citaat:
zelfs als al uw posts waar zijn, ben ik er nog steeds tegenstander van extremisten op te sporen en neer te knallen, enkel omdat ze extremist zijn.
Andev schreef. Met een kogel als het moet. Dus niet zomaar neerknallen.
Oud 6 januari 2008, 20:41   #360
smiley

Standaard

Citaat:
als hij het over 'religie' had, had hij het over alle aanhangers van die religie.
DE ISLAM DEUGD NIET !! daarmee staat er niet geschreven dat iedereen die zich moslim noemt of denkt dat te zijn, niet deugd. (Dat zijn brave mensen doch slechte moslims) Maar het is de waarheid en een feit dat de islam in de graond NIET deugd. A1ndev heeft trowuens helemaal gelijk. Het huidige politiek correcte beleid zorgt er enkel voor dat de autiochtoon in de islam integreerd in plaats van omgekeerd. Islam maakt onze vrije maatschappij KAPOT.

Hier nog leesvoer

Islam voor ongelovigen (Koenraad Elst)
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 6 januari 2008 om 20:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be