Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2006, 22:28   #341
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Inderdaad je bent daar zeer vrij in, maar je bent ook vrij om de keuze te doen om niet vrij te zijn en volgens de regels die opgelegd zijn in de islaam te volgen (in de plaats daarvan om in het hiernamaals vrij te zijn ;"eten wat je wilt,drinken wat je wilt, in bed gaan met wie je wilt",volgens de islaam),.

Men is inderdaad vrij om blindelings en zonder nadenken regels te volgen, vastgelegd in een ander tijdperk, 1400 jaar geleden. Daar waar het schoentje wringt is het feit dat deze absurde regels steeds meer en meer worden opgelegd aan andersdenkenden en aan de openbare ruimte en dit is een aantasting van de vrijheden van anderen. Moslimfascisten houden immers met niets of niemand rekening, alles wat in hun ogen niet-islamitisch, lees 'westers' is, moet worden uitgesloten en gediscrimineerd..

Laatst gewijzigd door Neptunus : 5 december 2006 om 22:40.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 22:28   #342
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Inderdaad je bent daar zeer vrij in, maar je bent ook vrij om de keuze te doen om niet vrij te zijn en volgens de regels die opgelegd zijn in de islaam te volgen (in de plaats daarvan om in het hiernamaals vrij te zijn ;"eten wat je wilt,drinken wat je wilt, in bed gaan met wie je wilt",volgens de islaam),.

Men is inderdaad vrij om blindelings en zonder nadenken regels te volgen, vastgelegd in een ander tijdperk, 1400 jaar geleden. Daar waar
Oud 5 december 2006, 22:28   #343
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Men is inderdaad vrij om blindelings en zonder nadenken regels te volgen, vastgelegd in een ander tijdperk, 1400 jaar geleden. Daar waar het schoentje wringt is het feit dat deze absurde regels steeds meer en meer worden opgelegd aan andersdenkenden en aan de openbare ruimte en dit is een aantasting van de vrijheden van anderen. Moslimfascisten houden immers met niets of niemand rekening, alles wat in hun ogen niet-islamitisch, lees 'westers' is, moet worden uitgesloten en gediscrimineerd..

Laatst gewijzigd door Neptunus : 5 december 2006 om 22:42.
Oud 6 december 2006, 09:36   #344
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een vrijdenker wordt vrij algemeen aanzien als een "aanhanger" van wat het harde atheisme wordt genoemd. Een bijkomend doch in mijn ogen heel belangrijk element is de grondige afkeer van religie en/of spiritualiteit, ongeacht de aard, zijnde de natuurlijke vijand van het vrije denken. De "fanatieke" kern van de atheistische gemeenschap als het ware. Misschien begrijp je nu ook waarom ik (en met mij nog vele anderen) destijds,en nu nog steeds, hoog opliep met Michel Onfray.

Vrijdenkers zoals hierboven omschreven zijn niet bepaald talrijk te noemen in de (humanistische) vrijzinnige verenigingen. Ik noem mijzelf dan ook niet vrijzinnig. Ben er nooit lid van geweest en zal het ook nooit worden. Ik vermoed trouwens dat ik er toch niet bijster welkom zal zijn. Net zoals pakweg het christendom vele vertakkingen heeft, is dit eveneens het geval in de atheistische gemeenschap. Ook hier kunnen de gemoederen behoorlijk hoog oplopen.

Misschien begrijp je nu eindelijk waarom 1° ik mij serieus verslikt heb in mijn koffie toen je beweerde dat christenen eveneens vrijdenkers zijn en 2° waarom ik boeddhisten nu niet bepaald als atheisten beschouw.
Ik sluit me volledig aan bij uw visie i.v.m. "de vrijzinnigen".

over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stom traag forum, nu weet ik niet meer wie het schreef
Dus, als u consequent bent, kan u het christendom niet verantwoordelijk stellen voor bvb. de kruistochten en de inquisitie.
Stop nu toch eens met "de kruistochten" als halve genocide van de "christenen" op de moslims te propageren. Waar Popie Jopie zijn excuses vandaan haalde is me nog steeds onduidelijk.
Feit is dat héél het Midden-oosten en de Maghreb hoofdzakelijk christelijk en joods was en dat de INVASIE van de moslims duidelijk gelukt is. De kruistochten waren enkel een soort van geallieerde hulp, net zoals we die kregen van GB/VS/Canada in 1945! Alleen hebben die laatsten gewonnen. Wat we hier heraldisch als "kruistochten" beschouwen - en waar we zogenaamd nu het hoofd voor moeten buigen als zijnde "bloederige toestanden" - was slechts een speldenprik in het toenmalige islamitische rijk.
Het zou wel straf zijn dat de VS zich effekes gingen excuseren tegenover de nazaten van Dolfke moesten die in 1945 gewonnen hebben!

Zie ook: KRUISTOCHTEN, DE FEITEN - DEEL 1

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 10:24   #345
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

@ Circe

Kwestie van misverstanden te vermijden :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dus, als u consequent bent, kan u het christendom niet verantwoordelijk stellen voor bvb. de kruistochten en de inquisitie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Stop nu toch eens met "de kruistochten" als halve genocide van de "christenen" op de moslims te propageren. Waar Popie Jopie zijn excuses vandaan haalde is me nog steeds onduidelijk.
Feit is dat héél het Midden-oosten en de Maghreb hoofdzakelijk christelijk en joods was en dat de INVASIE van de moslims duidelijk gelukt is. De kruistochten waren enkel een soort van geallieerde hulp, net zoals we die kregen van GB/VS/Canada in 1945! Alleen hebben die laatsten gewonnen. Wat we hier heraldisch als "kruistochten" beschouwen - en waar we zogenaamd nu het hoofd voor moeten buigen als zijnde "bloederige toestanden" - was slechts een speldenprik in het toenmalige islamitische rijk.
Het zou wel straf zijn dat de VS zich effekes gingen excuseren tegenover de nazaten van Dolfke moesten die in 1945 gewonnen hebben!

Zie ook: KRUISTOCHTEN, DE FEITEN - DEEL 1
Oud 6 december 2006, 11:06   #346
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
@ Circe

Kwestie van misverstanden te vermijden :
Het is niet omdat Dave nu even toevallig de kruistochten en inquisitie niet op naam van "de christenen" wil schrijven, dat ik met zijn stelling akkoord moet gaan. De meesten vullen dit namelijk wel in op naam van "de christenen" en hebben daarin nog gelijk ook. Dat men het nu als een verkeerd geïnterpreteerd christendom wil beschouwen maakt daarbij niks uit.

In elk geval kan men kruistochten en inquisitie niet op dezelfde lijn zetten. vandaar mijn verduidelijking i.v.m. kruistochten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:38   #347
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Kom kom, je spreekt alsof de moslim hier de plak zwaaien ? Regels ? heb jij geen behoefte aan regels ? Regels zijn er om chaos te vermijden door die "regels" af te schaffen creeer je pas "chaos" ,heb je ooit een instelling gezien zonder regels ? ik niet,. En wat je zegt over "blindeling" volgen is gewoon bullshit, als je voor de islam kiest dan accepteer je gewoon de regels ,wil je dit niet ? zeer gemakkelijk ,je neemt een andere weg niemand staat je in de weg...
Oud 6 december 2006, 18:37   #348
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Dave nu even toevallig de kruistochten en inquisitie niet op naam van "de christenen" wil schrijven, dat ik met zijn stelling akkoord moet gaan.
Ik reageerde gewoon op het volgende ""Citaat: Oorspronkelijk bericht door stom traag forum, nu weet ik niet meer wie het schreef"" en ik je verwees naar de poster. Het is dus niet een "verlangen' van mijnentwege dat je met zijn post akkoord zou gaan.
Oud 6 december 2006, 19:51   #349
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, je spreekt alsof de moslim hier de plak zwaaien ? Regels ? heb jij geen behoefte aan regels ? Regels zijn er om chaos te vermijden door die "regels" af te schaffen creeer je pas "chaos" ,heb je ooit een instelling gezien zonder regels ? ik niet,. En wat je zegt over "blindeling" volgen is gewoon bullshit, als je voor de islam kiest dan accepteer je gewoon de regels ,wil je dit niet ? zeer gemakkelijk ,je neemt een andere weg niemand staat je in de weg...
Niemand staat je in de weg als je die regels niet wil, Lincoln?

Elk jaar worden duizenden mensen vermoord omdat zij een een andere weg willen inslaan.

Nochtans gaat het telkens om mensen die weg willen van de chaos die door de mohammedaanse leer wordt gecreëerd.
Oud 6 december 2006, 19:56   #350
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Dave nu even toevallig de kruistochten en inquisitie niet op naam van "de christenen" wil schrijven, dat ik met zijn stelling akkoord moet gaan. De meesten vullen dit namelijk wel in op naam van "de christenen" en hebben daarin nog gelijk ook. Dat men het nu als een verkeerd geïnterpreteerd christendom wil beschouwen maakt daarbij niks uit....
De kruistochten zijn er gekomen omdat de mohammedaanse heersers het de christenen onmogelijk maakten van veilig hun heilige plaatsen te bezoeken.

De voornaamste reden was zelfs dat een christelijke kerk door die mohammedaanse heersers werd afgebroken.

Duizend jaar geleden wilde de christelijke wereld zich nog verdedigen tegen die totalitaire en intolerante mohammedaanse ideologie. De erfgenaam van die christelijke wereld, de Vrije Wereld, van vandaag moet de ware natuur van de mohammedaanse leer weer leren ontdekken.
Oud 6 december 2006, 20:21   #351
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
... Dus, als u consequent bent, kan u het christendom niet verantwoordelijk stellen voor bvb. de kruistochten en de inquisitie....
De inquisitie wordt nog steeds zwarter voorgesteld dan die in werkelijkheid was. Een "Black Legend". De protestanten begonnen met de mythe, die dan gevoed werd door de anti-christelijken, en nu vanzelfsprekend door Mohammed's volgelingen.

intussen staat het wetenschappelijk onderzoek echter niet stil.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Inquisition_Myth

In the last 40 years, with opening of formerly closed archives, the development of new historical methodologies, and, in Spain, the death of Francisco Franco in 1975, new works of historical revisionism have appeared about the history of the Inquisition.
They share the view of Edward Peters, prominent historian in the field, who states: "The Inquisition was an image assembled from a body of legends and myths which, between the sixteenth and the twentieth centuries, established the perceived character of inquisitorial tribunals and influenced all ensuing efforts to recover their historical reality."
Oud 6 december 2006, 21:10   #352
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Niemand staat je in de weg als je die regels niet wil, Lincoln?

Elk jaar worden duizenden mensen vermoord omdat zij een een andere weg willen inslaan.

Nochtans gaat het telkens om mensen die weg willen van de chaos die door de mohammedaanse leer wordt gecreëerd.
Zegt de pater...
Oud 7 december 2006, 19:52   #353
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de pater...
Hela hola...

Je hebt mij eerst forumpater genoemd, en ik sta erop dat je dat epitheton "pater" voor mij, en voor mij alleen gebruikt.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 01:07   #354
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat Dave nu even toevallig de kruistochten en inquisitie niet op naam van "de christenen" wil schrijven, dat ik met zijn stelling akkoord moet gaan. De meesten vullen dit namelijk wel in op naam van "de christenen" en hebben daarin nog gelijk ook. Dat men het nu als een verkeerd geïnterpreteerd christendom wil beschouwen maakt daarbij niks uit.

In elk geval kan men kruistochten en inquisitie niet op dezelfde lijn zetten. vandaar mijn verduidelijking i.v.m. kruistochten.
de kruistochten zijn zowat het enige dat de christelijke godsdienst goed gedaan heeft, die tegen de Katharen uitgezonderd.Zonder de kruistochten was héél Europa al lang moslim-gebied geweest, dan zaten we allemaal 5 x per dag met de neus in het stof, en liepen onze vrouwen in imker-uniformen rond.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 01:10   #355
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, de moslims zwaaien hier niet de plak, maar als je ze laat doen zoals ze bezig zijn hier, komt dat er nog wel van, en binnen afzienbare tijd.
Wat leefregels betreft, die hebben we reeds, hadden we al lang voor dat de "vijfde kolonne" islamieten naar hier komen wonen was.En er is geen enkele reden om van regels te veranderen!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 02:55   #356
ggolsteyn
Schepen

Standaard De kruistochten en de Joden, en Hitler en de Holocaust?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de kruistochten zijn zowat het enige dat de christelijke godsdienst goed gedaan heeft, die tegen de Katharen uitgezonderd.Zonder de kruistochten was héél Europa al lang moslim-gebied geweest, dan zaten we allemaal 5 x per dag met de neus in het stof, en liepen onze vrouwen in imker-uniformen rond.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Carlgustaaf,

"Het goede" van de kruistochten was eveneens gericht tegen de Joden, met dezelfde bedoeling als die van Hitler (Gott mit Uns!). Bij de eerste kruistocht in 1095 werden als oefening, in het begin van de kruistocht alle Joden die ze in het Zuiden van Duitsland te pakken kregen vermoord, allemaal. Dat herdenken de Joden nog ieder jaar in een "feest". Dat was blijkbaar zo goed dat PIUS XII zijn ogen dichtkneep voor de uitroeiing rond de tweede wereldoorlog en de Heilige Johannes-Paulus II vergiffenis vroeg voor de Christenen, NIET VOOR DE PAUSEN die het in gang gestoken hadden. Jean-Paul was trouwens zelf een Jood langs moeders zijde (zoals dat voor alle zekerheid bij de Joden gerekend wordt), Zijn moeder heette vroeger KAC (uitspreken: Katz) en haar naam werd verpoolst tot iets als Kacowicz.

Je zou je dus best zelf vrijwillig melden bij de club van pater Leman, misschien geraak je nog op de brandstapel en vandaar direct in de zevende hemel.

Groetjes,
Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Stultorum infinitus est numerus (Het getal der dwazen is oneindig) (Pred.1:35)
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:40   #357
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
...
Bij de eerste kruistocht in 1095 werden als oefening, in het begin van de kruistocht alle Joden die ze in het Zuiden van Duitsland te pakken kregen vermoord, allemaal. ...
Dat de christelijke wereld zich tegen de joden misdragen heeft, moet je mij niet komen vertellen, maar daarvoor hoeft men de feiten niet te overdramatiseren.

Er is in het kader van die kruistochten welgeteld één 'incident' in die zin geweest, in het Rijnland, waar een troep losgeslagen leden van de door de paus niet voorziene ‘volkskruistocht’ (van Peter de Kluizenaar) gefrustreerd een joods getto in brand stak. Het is tot vandaag onduidelijk hoeveel slachtoffers daar gevallen zijn.
Oud 10 december 2006, 12:41   #358
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Hela hola...

Je hebt mij eerst forumpater genoemd, en ik sta erop dat je dat epitheton "pater" voor mij, en voor mij alleen gebruikt.
OK, zo gezegd zo gedaan mijn beste geliefde forum-pater !
Oud 10 december 2006, 12:50   #359
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat de christelijke wereld zich tegen de joden misdragen heeft, moet je mij niet komen vertellen, maar daarvoor hoeft men de feiten niet te overdramatiseren.

Er is in het kader van die kruistochten welgeteld één 'incident' in die zin geweest, in het Rijnland, waar een troep losgeslagen leden van de door de paus niet voorziene ‘volkskruistocht’ (van Peter de Kluizenaar) gefrustreerd een joods getto in brand stak. Het is tot vandaag onduidelijk hoeveel slachtoffers daar gevallen zijn.
Ik zie dat u naar die dagen verlangt...
Oud 10 december 2006, 18:06   #360
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie dat u naar die dagen verlangt...
Ik wens mijn familie geen kwaad toe, Lincoln.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be