Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 13:36   #341
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Reageer je daar nog op Edina ????
Ik denk dat dat weinig zin heeft. Typisch een wijze om jagen voor zichzelf goed te praten. Tegen beter weten in.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:47   #342
Sick`
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is een drogargument. Jagen om te overleven en jagen voor het plezier zijn 2 totaal verschillende zaken. Bovendien is ondertussen serieuze twijfel over het feit of onze voorouders wel zo'n fraquente jagers waren dan men lange tijd heeft gedacht. Het gebit van onze voorouders lijkt in ieder geval aan te tonen dat vlees niet zo regelmatig op het menu stond dan men van regematige jagers zou denken.
Ik ga mij niet verdiepen in de geschiedenis van de jacht, maar die gaat zeker veel verder dan de periode waar je over spreekt en daarnaast ook in veel meer vormen terug te vinden is dan "zoek en schiet het dier".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat je dat erg zou vinden, kan best zijn. Maar dat is geen argument om een hobby te rechtvaardigen die ten koste van anderen gaat. Je bent nu eenmaal niet alleen op de wereld.
Het is ook ten koste van mij als anderen mijn hobby niet leuk zouden vinden... en op die momenten moet je verdraagzaam kunnen zijn en alletwee een beetje toegeven ipv de stijfkop te gaan liggen uithangen.

En in dit geval hebben we het niet enkel over de jagers die je een zwaar nadeel zou aandoen om het te verbieden, maar denk dan ook aan de wapenwinkels etc. Ik zou het niet tof vinden moesten ze even de helft van mijn inkomsten afpakken hoor... en zeker niet mijn zaak waar ik al heel mijn leven voor zou werken.

Laatst gewijzigd door Sick` : 6 juni 2007 om 16:48.
Sick` is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:52   #343
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sick` Bekijk bericht
Ik ga mij niet verdiepen in de geschiedenis van de jacht, maar die gaat zeker veel verder dan de periode waar je over spreekt en daarnaast ook in veel meer vormen terug te vinden is dan "zoek en schiet het dier".

Het is ook ten koste van mij als anderen mijn hobby niet leuk zouden vinden... en op die momenten moet je verdraagzaam kunnen zijn en alletwee een beetje toegeven ipv de stijfkop te gaan liggen uithangen.

En in dit geval hebben we het niet enkel over de jagers die je een zwaar nadeel zou aandoen om het te verbieden, maar denk dan ook aan de wapenwinkels etc. Ik zou het niet tof vinden moesten ze even de helft van mijn inkomsten afpakken hoor... en zeker niet mijn zaak waar ik al heel mijn leven voor zou werken.
Ben ik mee eens!
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 16:57   #344
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en op die momenten moet je verdraagzaam kunnen zijn en alletwee een beetje toegeven ipv de stijfkop te gaan liggen uithangen.
Wath?
Wat vertel jij allemaal?
De natuurliefhebbers onverdraagzaam...
hoe durf je...Why you little...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 17:11   #345
F16_Pilot_B
Partijlid

F16_Pilot_B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wath?
Wat vertel jij allemaal?
Als je soms ziet hoe onozel sommigen doen,ja hier mag je niet door dan ga jet het gras plat rijden dit en dat AUB he!!!
F16_Pilot_B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 14:23   #346
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wath?
Wat vertel jij allemaal?
Dus jij bent dat !!!!! Een beroemdheid in ons midden
Oud 8 juni 2007, 08:36   #347
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Reageer je daar nog op Edina ????
Ik denk dat dat weinig zin heeft. Typisch een wijze om jagen voor zichzelf goed te praten. Tegen beter weten in.
Ik praat jagen niet goed, integendeel, ik vind het moreel verwerpelijk als een "sport". Wat ik verdedig, is het feit dat ik geen recht heb er iets aan te doen als het op een vredevolle wijze gebeurt.
Oud 12 juni 2007, 17:48   #348
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
...
Ik kan me inbeelden dat je geregeld een knal zal horen, maar u hoeft nu ook niet te doen alsof het een oorlogszone is. ....
Ik hoef niet te doen alsof

Een groepje 'stads'jagers van een twintig tal individu's is geen uitzondering hier, en die willen één voor één heel graag schieten.
Ik heb het voor de lol eens geteld: kunt u zich voorstellen 42 salvo's op 15 minuten, niet de ganse dag aan dit tempo weliswaar maar wel de ganse dag.
Binnen een wettelijk bepaald tijdsinterval zegt u? welja, vanaf zonsopgang Enig idee om hoelaat de zon opkomt vanaf 15 augustus ? Wel wij hebben daar thuis geen wekker voor nodig ...
Ik denk zelfs dat ze in Kosovo zo vroeg niet eens beginnen herrie maken.
Ter info een jachtgeweer produceert 160-170db dat is meer dan een straaljager die opstijgt, dus gelieve dit niet te bagateliseren.

Tot daar het lawaai, het wordt leuker als er op iets mag geschoten worden op wat niet te tam is om te vliegen. Dan is de gemiddelde stadsjager door de adrenaline kick alle gevoel voor richting kwijt en maakt het tijdelijk niet uit of er in de richting van de huizen gevuurd wordt Die zogenaamd onschadelijke bollekes komen voor een volwassene soms steving aan, kunt u zich voorstellen hoe dat bij kinderen zit? Onschadelijk uiteraard , even onschadelijk als een goei koek op het bakkes van diegene die het niet nodig vind om de omgeving te respecteren denk ik dan Ben benieuwd hoe rap ik in men portemonee zou moeten duiken in dat geval, voor de morele schade werkonbekwaamheid, psychische bijstand enz.... Maar kom dat is hypothetisch, de kans is groter dat ik een tig keer grotere dosis kletsen ga terugkrijgen vrees ik

Het is stilaan een cliché aan het worden dat 'de jager' himself totaal geen benul heeft van hoe het is aan de andere kant Hoe ze zichzelf mbv massahypnose en hypocriete argumenten in de hemel prijzen.
En dat allemaal om met een geweerke in open lucht te kunnen schieten.

Nee echt, op respect of verdraagzaamheid hoef je niet te rekenen en als je nu eens heel even uit die bedwelmende roes zou kunnen graken dan kan je mischien inzien dat enkel en alleen de jager zelf hier verantwoordelijk voor is.
Het zijn er gewoon veel te veel die maar al te graag willen schieten op een veel te klein stukje grond op 'wild' dat de natuur absoluut niet op eigen kracht geproduceerd krijgt.
Je moet al een hele mestkar str*nt in de ogen hebben om niet te willen zien dat deze situatie niet gezond is voor de jager en voor de natuur. In zekere zin is (natuur)beheer dan eigelijk wel vandoen
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 18:53   #349
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de kat Bekijk bericht
Wisten jullie dat een jager zeer kort bij je woning mag jagen??? Hij mag enkel niet binnen 150m van het huis in de richting van het huis schieten.
Verder kan alles. Geeft me wel een "veilig" gevoel.
Buiten dat ze de natuur kapot maken, ontnemen ze burgers ook hun veiligheids gevoel in eigen huis en tuin. Maar dat is de wet......moet er maar een kind geofferd worden wil men iets ondernemen. Dacht altijd dat elke burger recht heeft op een veilige thuis, zowel binnen als in hun tuin. Nee dus..............
Er bestaan toch penisverlengingen ? Da's een veel beter idee dan met een geweer als phallussymbool rond te lopen.
Heb me trouwens altijd afgevraagd waar die mensen de tijd vandaan halen.
Hebben die geen leven, ofzo ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2007, 19:33   #350
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Er bestaan toch penisverlengingen ? Da's een veel beter idee dan met een geweer als phallussymbool rond te lopen.
Heb me trouwens altijd afgevraagd waar die mensen de tijd vandaan halen.
Hebben die geen leven, ofzo ?
Rondlopen met een zichtbare penis, al of niet verlengd en geplooid en/of ongeladen, is strafbaar ! Vandaar.
Oud 14 juni 2007, 20:21   #351
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Je moet al een hele mestkar str*nt in de ogen hebben om niet te willen zien dat deze situatie niet gezond is voor de jager en voor de natuur. In zekere zin is (natuur)beheer dan eigelijk wel vandoen
Niet gezond voor de jager ?? Die zijn zowieso niet geestelijk gezond.
Oud 14 juni 2007, 20:22   #352
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Rondlopen met een zichtbare penis, al of niet verlengd en geplooid en/of ongeladen, is strafbaar ! Vandaar.
En zelfs DAT is beter (al is het strafbaar !)
Oud 15 juni 2007, 10:00   #353
groen rechts
Schepen

groen rechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
De jachtwet is op vele punten idioot. Zo mag er in België alleen met vuurwapens worden gejaagd. (Het projectiel moet door een loop worden afgeschoten.)

Jagen met een klassieke boog, zoals de mens sinds de prehistorie gedurende vele duizenden jaren heeft gedaan, is hier verboden.

Nochtans is de jacht met de boog oneindig veel moeilijker. Het wild heeft ook een grote kans om (ongeschonden) te ontsnappen.

De doeltreffende dracht van een boog is ongeveer 20 meter, veel korter dan van een vuurwapen. Bovendien vergt het enorm veel geduld om de prooi te besluipen. Geen sport voor vadsige venten van middelbare leeftijd die liever met hagel alles afknallen wat beweegt of opvliegt.

In Amerika, Canada en bijvoorbeeld Frankrijk is de jacht met de boog wel toegelaten. In Afrika wordt natuurlijk ook met de boog gejaagd.

Voor wie interesse krijgt: bedenk dat je een Kaapse buffel van 900 kilo moet neerleggen met één pijl. Een boog met 50 pond trekkracht is voor groot wild het minimum. Alleen voldoende getrainde boogschutters (met spieren) kunnen daarmee een pijl met de nodige precisie door de beide longen schieten. Als dat niet lukt is het te hopen dat je zeer snel kan lopen. Een gewonde buffel gaat immers achter de jager aan. Jagen kan dus een échte sport zijn.

De eerlijkheid gebied te zeggen dat jagers met de boog toch ook een vuurwapen meenemen om een aangeschoten dier desnoods uit zijn lijden te kunnen verlossen. Maar dat is slechts zelden nodig. Boogschutters beschouwen het als een mislukking en een oneer als het wild niet onmiddellijk door de pijl sterft.
ik moet zeggen dat een dergelijke manier van jager mij inderdaadf eerlijker lijkt...
oude vadsige mannen, bril op de neus (formaat confituurpot) die jagen op tamme fazanten is gewoon walgelijk
Oud 18 juni 2007, 18:05   #354
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
ik moet zeggen dat een dergelijke manier van jager mij inderdaadf eerlijker lijkt...
oude vadsige mannen, bril op de neus (formaat confituurpot) die jagen op tamme fazanten is gewoon walgelijk
En het lijkt er inderdaad op dat die oude vadsige mannen veel invloed hebben. Zodanig dat ze steeds de hand boven het hoofd gehouden wordt, waardoor de hele jachtwet blijft bestaan zoals hij is, helaas.
Oud 18 juni 2007, 21:52   #355
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wil schieten.
Eender op wat. Flessen, blikjes, plastieken konijnen.... En ik mag met niks schieten dat is dus heel erg frustrerend voor mij.
Oud 19 juni 2007, 08:15   #356
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik praat jagen niet goed, integendeel, ik vind het moreel verwerpelijk als een "sport". Wat ik verdedig, is het feit dat ik geen recht heb er iets aan te doen als het op een vredevolle wijze gebeurt.
Dus jij verdedigt het feit dat je geen recht hebt er iets aan te doen...ik zou het aanklagen, maar dat is niet lief! of juist wel?
Oud 20 juni 2007, 11:43   #357
de kat
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik wil schieten.
Eender op wat. Flessen, blikjes, plastieken konijnen.... En ik mag met niks schieten dat is dus heel erg frustrerend voor mij.
Tuurlijk wel, op de kermis !!!!
En anders is paintball ook een optie.

Laatst gewijzigd door de kat : 20 juni 2007 om 11:44.
Oud 20 juni 2007, 17:34   #358
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

Pax Romanae Nu
kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:35   #359
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

De paradox van heel de kwestie is dat mensen nu naar messen grijpen om hun geschillen uit te vechten en deze mesverwondingen zijn meestal dodelijker dan een kogel.
Bovendien gebeurt alles in "doodse" stilte.

De nieuwe wapenwet heeft dus geleidt tot het gebruik van een ander type wapen met een verergering van de traumas tot gevolg.

Voorbeelden van fatale aflopen zijn ons allen gekend.....

Joe Van Holsbeeck, de sigarettenmoord in Oostende, vrouw steekt rivale dood, de drievoudige moord in de Marollen dit weekend, Pakistaan door mes gedood bij afrekening in Oostende.....

Laatst gewijzigd door Amaj : 20 juni 2007 om 17:42.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 17:36   #360
kawasaki
Vreemdeling

Standaard

forum de gros cons
kawasaki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be