Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2024, 12:45   #341
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zo stoned als een kruk heb je van weinig nog echt last.
Ik werd wel stoned, maar als ik dat gewoon was leefde ik een normaal leven.
Zoals ik reeds zei, voor mij was 6% THC voldoende.
Mijn stoornis werd compleet onzichtbaar. En ik had geen zatte psychoses.
Gisteren een serieuze strijd geleverd tegen alcohol, maar gewonnen.
Oud 6 december 2024, 12:55   #342
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo stoned als een kruk heb je van weinig nog echt last.
Ik heb een vermoeden dat jij echt niet weet waarover je het hebt.

Want jou veronderstelling (die wel vaker in de volkse verhalen en legendes opduikt) als zou een cannabis-gebruiker compleet van de wereld raken en zelfs niet meer weten van welke parochie hij is, klop van geen kanten.

Er zijn zelfs dingen waar je net veel meer last van krijgt als je stoned bent.
Geloven dat stoned zijn helpt om dingen ter vergeten is immers een fabeltje.
Stoned zijn voorkomt in bepaalde gevallen zelfs dat je dingen vergeet. Het haalt vaak net dingen weer naar boven.

Als je compleet van de wereld wil raken en alle voeling met de realiteit wil verliezen kan je je beter wenden tot alcohol. Dat werkt voor dat doel veel beter.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 december 2024 om 12:55.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 13:08   #343
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Als je compleet van de wereld wil raken en alle voeling met de realiteit wil verliezen kan je je beter wenden tot alcohol. Dat werkt voor dat doel veel beter.
Klopt. Op zeker moment had ik het moeilijk in mijn leven en ik verkoos dan zeker Alcohol boven cannabis om even te vergeten.

Cannabis is in principe geestverruimend en Alcohol geestafstompend. Als je ongevoelig wil zijn voor de wereld rondom U is Alcohol inderdaad een betere remedie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 13:12   #344
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Probleem is dat het een medicinaal kruid was, tot mensen de bijwerking ervan leuk vonden en cultureel samenbracht.

Dat mag niet van fascisten die heers en verdeel toepassen.
Een leuke anekdote blijft dat wanneer men aan de organisator van Woodstock 69 (MS LANG) de vraag stelde hoe het toch mogelijk was dat op een chaotische bijeenkomst van een half miljoen mensen niet 1 incident gebeurde hij steeds antwoordde.....cos only weed no Alcohol.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2024 om 13:14.
Oud 6 december 2024, 13:44   #345
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik heb een vermoeden dat jij echt niet weet waarover je het hebt.

Want jou veronderstelling (die wel vaker in de volkse verhalen en legendes opduikt) als zou een cannabis-gebruiker compleet van de wereld raken en zelfs niet meer weten van welke parochie hij is, klop van geen kanten.

Er zijn zelfs dingen waar je net veel meer last van krijgt als je stoned bent.
Geloven dat stoned zijn helpt om dingen ter vergeten is immers een fabeltje.
Stoned zijn voorkomt in bepaalde gevallen zelfs dat je dingen vergeet. Het haalt vaak net dingen weer naar boven.

Ik schrijf alleen dat iemand die zo stoned als een garnaal is, weinig last heeft van vanalles en nog wat.
Misschien lachbuien of munchies, maar ook daar heeft de stoner geen last van an sich.

En ik ben geen ervaringsdeskundige, met mijn paar aanrakingen met cannabis producten.
Wat wel een feit is, niet veel geweldadige of agressieve stoners.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2024, 16:01   #346
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat wel een feit is, niet veel geweldadige of agressieve stoners.
Ik droom al lang dat alle cafe's worden vervangen door coffeeshops. Ga eens een cafe binnen in het WE na 23 uur ......en ga daarna eens een coffeeshop binnen. Weet het verschil te melden
Oud 6 december 2024, 16:03   #347
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, voor mij was 6% THC voldoende.
25 % is ook geen probleem je moet er dan alleen wat minder van gebruiken. Dat is toch ook zo met Alcohol.....als Vodka te straf is dan drink je er gewoon wat minder van. 2 slokken vodka van 37 gr of 3 trappisten van 9 gr......wat is het verschil ??

Die zever van dat straf komt waarschijnlijk van leugenaar Keizer Bartus. Je weet toch ook dat een halve fles Whisky niet hetzelfde is als een halve fles pils ?? De meesten zullen dan ook veel minder Whisky drinken dan pils.
Als je wiet koopt met 25 % THC rook of eet je er gewoon wat minder van.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2024 om 16:08.
Oud 6 december 2024, 16:07   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
25 % is ook geen probleem je moet er dan alleen wat minder van gebruiken. Dat is toch ook zo met Alcohol.....als Vodka te straf is dan drink je er gewoon wat minder van. 2 slokken vodka van 37 gr of 3 trappisten van 9 gr......wat is het verschil ??
Omdat je met hoge THC andere cannabinoiden en terpenen verliest.
Selectie. Het ene gaat altijd ten koste van het andere.
Oud 6 december 2024, 16:11   #349
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je met hoge THC andere cannabinoiden en terpenen verliest.
Selectie. Het ene gaat altijd ten koste van het andere.
Zever. Heb je sterke wiet gebruik je gewoon wat minder. Heb je hele zachte kan je gerust een ferme toeter gebruiken.

Dat was in mijn tijd ook al zo. Die zever van vroeger was wiet minder sterk.....mijn gat ja ....ik heb niet zelden op mijn gat gezeten op een concert na een halve joint (in de jaren 70).....die zwarte Afghaan of Libanon was geen suikerwater zenne.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2024 om 16:11.
Oud 6 december 2024, 16:13   #350
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever. Heb je sterke wiet gebruik je gewoon wat minder. Heb je hele zachte kan je gerust een ferme toeter gebruiken.

Dat was in mijn tijd ook al zo. Die zever van vroeger was wiet minder sterk.....mijn gat ja ....ik heb niet zelden op mijn gat gezeten op een concert na een halve joint (in de jaren 70).....die zwarte Afghaan of Libanon was geen suikerwater zenne.
Gast als ge denkt da ge meer van kweken dan mij kent, dan hedde toch iets anders komen.
De wetten van Mendel, dominante allelen. Als ge hoge thc wilt bereiken, gaat dat ten kosten van cbd enzo.
Oud 6 december 2024, 17:47   #351
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik droom al lang dat alle cafe's worden vervangen door coffeeshops. Ga eens een cafe binnen in het WE na 23 uur ......en ga daarna eens een coffeeshop binnen. Weet het verschil te melden
Zo laat 's avonds drink ik nooit koffie.
En vroeg of laat op de dag, nooit ga ik ergens binnen waar men zegt dat men a verkoopt, maar binnen blijkt het b te zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 09:50   #352
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee Nederlandse vrouwen staan in Arnhem terecht voor hun betrokkenheid bij de dood van de 35-jarige Tinne Geuens uit Antwerpen. Geuens stierf twee jaar geleden tijdens een ‘healingweekend’, waarop ze onder meer hallucinogene paddenstoelen en ayahuasca (thee) innam. Haar toestand ging razendsnel achteruit. Bron.
Drugs gebruiken, het is niet enkel gevaarlijk voor jezelf. Als een medegebruiker in de penarie geraakt of het loodje legt heb je kans medeverantwoordelijk gesteld te worden. Zeker wanneer je niet door hebt wat er aan de hand is, in paniek verkeerd handelt of het op een lopen zet.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 09:52   #353
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het wordt nu echt tijd alcohol hetzelfde als cocaïne te behandelen. Eigenlijk erger want de overlast door cocaine wordt vooral door de politiek veroorzaakt en bij alcohol door de gebruiker.
Erken die waarheid nu eens als samenleving.
Oud 7 december 2024, 10:12   #354
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo laat 's avonds drink ik nooit koffie.
En vroeg of laat op de dag, nooit ga ik ergens binnen waar men zegt dat men a verkoopt, maar binnen blijkt het b te zijn.
Al eens bij een tankstation gestopt?
Zware teleurstelling eh?

Naar de supermarkt dan maar?
Weer niks.

Laatst gewijzigd door BigF : 7 december 2024 om 10:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2024, 11:50   #355
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben al heel lang niet meer in een café geweest. En al zeker niet na 23u, want dan is alleen de Rush nog open hier in Vilvoorde centrum. En da's een lawaaikot.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 7 december 2024, 11:54   #356
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al heel lang niet meer in een café geweest. En al zeker niet na 23u, want dan is alleen de Rush nog open hier in Vilvoorde centrum. En da's een lawaaikot.
Bij mij is het ondertussen ook lange jaren geleden dat ik in een café ben geweest. Bij mij is het probleem dat ik geen alcohol meer gebruik. Wat met zich meebrengt dat je als nuchtere mens tussen zatlappen de zatte zever al snel vervelend begint te vinden.
Oud 7 december 2024, 12:13   #357
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij mij is het ondertussen ook lange jaren geleden dat ik in een café ben geweest. Bij mij is het probleem dat ik geen alcohol meer gebruik. Wat met zich meebrengt dat je als nuchtere mens tussen zatlappen de zatte zever al snel vervelend begint te vinden.
Ik kom nog regelmatig in cafés en ik begrijp niet echt goed waarom het steeds maar weer moet gaan over zatlappen en zatte zever. Die kom ik in de cafés waar ik kom zelden of nooit tegen. Of je hebt er toch geen last van want in diezelfde cafés maakt de cafébaas al snel een einde aan het vervelende gedrag van zo'n gasten. Als ze er al mee geconfronteerd worden.

Blijkbaar weet ik mijn cafés beter te kiezen dan jullie.

Is dat omdat ik op het platteland leef en niet in de stad ofzo?

Je moet natuurlijk niet om 3 uur 's nachts in zo'n donker blauw-neon-licht drugshol binnenstappen maar de lokale 'bruine cafés', de betere tavernes (met krukken aan de toog, een voorwaarde!) of plekken met een aangenaam terras vind ik meestal nog leuke plekken om te komen zonder geconfronteerd te worden met zatlapperij.
Oud 7 december 2024, 12:22   #358
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom nog regelmatig in cafés en ik begrijp niet echt goed waarom het steeds maar weer moet gaan over zatlappen en zatte zever. Die kom ik in de cafés waar ik kom zelden of nooit tegen. Of je hebt er toch geen last van want in diezelfde cafés maakt de cafébaas al snel een einde aan het vervelende gedrag van zo'n gasten. Als ze er al mee geconfronteerd worden.

Dat is mogelijk.
Citaat:
Geen idee
Citaat:
Je moet natuurlijk niet om 3 uur 's nachts in zo'n donker blauw-neon-licht drugshol binnenstappen
Ge hebt een punt, de Royal Lounge, een shishabar, is nog "onofficieel" open, en heeft zo'n soort van verlichting. Maar de kans op een pint daar aan den toog is klein, en ik ben niet van plan dat te controleren voor u. Google heeft dat al gedaan voor me.
Citaat:
maar de lokale 'bruine cafés', de betere tavernes (met krukken aan de toog, een voorwaarde!) of plekken met een aangenaam terras vind ik meestal nog leuke plekken om te komen zonder geconfronteerd te worden met zatlapperij.
En op wandelafstand, we willen toch geen Tommeke doen.

Oud 7 december 2024, 12:35   #359
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je moet natuurlijk niet om 3 uur 's nachts in zo'n donker blauw-neon-licht drugshol binnenstappen maar de lokale 'bruine cafés', de betere tavernes (met krukken aan de toog, een voorwaarde!) of plekken met een aangenaam terras vind ik meestal nog leuke plekken om te komen zonder geconfronteerd te worden met zatlapperij.
Tja, café's zonder zatlappen, o tempora, o mores.
Oud 7 december 2024, 15:51   #360
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij nader inzien, het zou ook wel kunnen dat dat zat gezever u niet opvalt omdat je zelf a volonté alcohol gebruikt.

Snaptget plaatje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be