![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() protestactie
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onze vriend heeft wat problemen met de juiste formulering van feiten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Banneling
|
![]() Op basis van een Europees aanhoudingsmandaat zou België ze ook moeten uitleveren.
Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Optimist tot in de kist? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, gewoon een democratie-militant. Ik zie niet in waarom ik daar zou van afstappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
't citaat was wel grof onvolledig: dit is vollediger: Citaat:
![]() Echt aanbevelenswaardig?? Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2007 om 16:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() ![]() ![]() Blijkbaar ben ik nog niet lang genoeg op dit forum en durf ik nog kinderlijk verwonderd zijn? Ga je me zeggen dat deze kerel, die al de hele tijd lamenteert over het niet uitleveren van dat koppel....beweert een gestoorde te zijn die een internationaal palmares van terreur heeft. ![]()
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als daar een burgermeerderheid voor zou bestaan, dan is de wil van die meerderheid wat mij betreft wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
|
![]() Nu zullen we eens zien wie de echte democraten zijn, die de mensen een tweede kans geven! Ik zie al heel wat mensen opeens van kant veranderen, vreemd toch!
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Op basis van een meerderheid in de grote entiteit of een locale meerderheid in Bachten-Maria Laarne? Of de totaliteit van Bachten-Maria Laarne? Of gewoon het dorpsplein van Bachten-Maria Laarne? En wat met de inwoners van de Zandstraat dan? Hebben die geen democratisch recht van dezelfde grootte-orde? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom haal je hier het woord "democraten" bij? Zou je Al Qaeida ook een "tweede kans" geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alles wat je goed vindt "democratisch" noemen lijkt me niet erg verstandig. Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Democraten van libertarische kunne zullen zeggen: elke gemeenschap, van welke schaal dan ook, heeft het recht zich af te scheiden. Dus ook het dorpsplein van BML. Democraten van nationalistische kunne zullen zeggen: alleen naties kunnen zich afscheiden. Zelf zweef ik tussen beide standpunten in. Als je alle consequenties van de democratie wil aanvaarden, moet je enerzijds het recht op afscheiding als algemeen regulerend principe aanvaarden. Beslissingen worden immers bij 50 + 1 van de stemmen genomen, en de minderheid moet de kans krijgen om niet meer mee te willen doen. Om zich af te scheiden, met andere woorden. Anderzijds valt er ook wel iets voor te zeggen dat het geheel in sommige situaties ook zijn zeg moet kunnen doen, hoewel ik daarvan gruw. De Zwitsers passen daarvoor het principe toe dat als een gemeente van kanton wil veranderen, er zowel een meerderheid moet gevonden worden in de afscheurende gemeente als in het kanton waar die gemeente van weg wil. Niet mis, vind ik persoonlijk, zeker niet in het licht van de Belgische situatie. Laatst gewijzigd door baarle : 26 januari 2007 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |