Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 1 maart 2004, 16:59   #341
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoef me niet te verontschuldigen voor een juiste conclusie.
Jouw conclusie was dat ik wil discriminatie op basis van afkomst. Dat is niet waar. Alles wat ik hier zei over moslims en de Islam geldt ook voor autochtonen die zich bekeerd hebben tot de Islam. Kijk maar naar die Amerikaan die in Afghanistan meevocht met de Taliban. Die was helemaal niet afkomstig uit het midden Oosten. Verontschuldig je, Superstaaf.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:00   #342
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben je geruster als je op die moordenaar een nationaliteit kan plakken?
Wat 'n idiote vraag.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:01   #343
Stefanie
Minister-President

Standaard

Hier. Lees het nog maar eens na. En je hebt me nooit beledigd zei je???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dus je haalt je info over criminaliteit niet uit eerste hand, niet uit statistische gegevens van de staat, doch uit het Vlaamsblokprogramma.
En [size=6]om een of andere reden (xenofobie? mysoxenie? concurrentieangst voor importbruiden? barensvrees voor bruine kindjes met taalachterstand?) slik je die politieke schrijfsels als zoetekoek.[/size]
[size=6]Verklaar het verband eens tussen jouw angsten voor andere mensen, je voorkeur voor Vlaamsblokliteratuur en de ANTWERPSE HAVEN!
Daar zit een ferme brok inspiratie in voor een surrealistische column. [/size]
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:07   #344
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorts vind je het danig spijtig wanneer afkomst eens niet vermeld wordt, dat je stante pede de blokkrant openslaat, om met een zucht van verlichting te constateren dat het 'weer een vuile bruine goorlap' geweest is die een ruit ingeslagen heeft.
Nee, ik vind dat helem�*�*l niet spijtig! Alleen is het zo dat de integratie mislukt is. Er zijn problemen en ik wil die juist of toch min of meer juist kunnen inschatten. En dat kan niet of nauwelijks bij de VRT, hoewel hun uitzending van TerZake met Marion Van San en Bart Somers heel goed was en die uitzending met die Nederlandse schrijver van Marrokaanse afkomst was ook heel goed.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:10   #345
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Veel beter had het dus geweest indien u een voorbeeld had aangehaald met 2exact dezelfde gebeurtenis met exceptie van de nationaliteit van de dader. Wanneer u dan gesteld zou hebben dat die beide daders (van eenzelfde misdrijf, maar met een andere nationaliteit) op eenzelfde manier behandelt/berecht zouden dienen te worden, dan zou u inderdaad de onjuistheid van Superstaads bewering hebben aangetoond.
Maar Dies! Dat heb ik juist gezegd! Ik heb heel duidelijk gezegd dat iedere Belg dezelfde rechten en plichten moet hebben. Bovendien had ik het over de sjaria en moslimfundi's. Ook autochtone Belgen kunnen zich gerust bekeren tot de Islam en uiteindelijk moslimfundi worden. Kijk maar naar die Amerikaanse Talibanstrijder in Afghanistan. Die was helemaal niet uit het midden-Oosten afkomstig.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:16   #346
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bon, laat ons for the sake of the argment eventjes aannemen dat Marokkanen inderdaad meer crimineel zijn dan Belgen: waarom is dan in hemelsnaam de afkomst van iemand die een misdrijf pleegt een belangrijk element? Leg het mij ne keer uit, want ik snap het echt niet.
1. De integratie van Marrokanen in België is mislukt.
2. Mijn beweringen slaan even goed op autochtone Vlamingen die zich tot de Islam bekeren en moslimfundi worden. Afkomst heeft daar niets mee te maken.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:22   #347
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Quote:
Ik maak onderscheid tussen Volkert Van Der Graaf en de moordenaar van die Marrokaan in Borgerhout. Deze laatste had psychische problemen waar hij, veronderstel ik, niet kon aan doen. Van Volkert Van Der Graaf kan dat niet gezegd worden. Heb je trouwens de verslaggeving over Volkert zijn verdediging en zijn motieven gehoord?
Je switcht weerom van onderwerp.
Hier gaat het om psychische toerekeningsvatbaarheid.
Dat is in de wet of jurisprudentie voorzien.

Ik ken daarentegen geen enkele wet waarin staat dat moslim zijn, als een verzachtende of verzwarende omstandigheid moet aangerekend worden.

Jij bent het die hier switcht. Dat dat onderscheid volledig wettelijk is, doet niets, maar dan ook HELEMAAL niets terzake. Het gaat hem om het feit dat ik onderscheid maak tussen moordenaar A en moordenaar B. Punt. Ik zeg daarbij trouwens niets over de strafmaat, dat is voer voor juristen en criminologen, niet voor mij.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 17:38   #348
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bon, laat ons for the sake of the argment eventjes aannemen dat Marokkanen inderdaad meer crimineel zijn dan Belgen: waarom is dan in hemelsnaam de afkomst van iemand die een misdrijf pleegt een belangrijk element? Leg het mij ne keer uit, want ik snap het echt niet.
Puur ter informatie: heb je al ergens in deze topic gezegd wat je onder integratie verstaat?

De rest laat ik over aan de goede zorgen van Dies en Superstaaf.
Brabo is offline  
Oud 1 maart 2004, 18:50   #349
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu ook juist mijn punt, stefanie blijft maar doorbomen over zogezegde beledigingen in plaats van eens in te gaan op het woord integratie, ze heeft nog altijd niet gezegd wat ze daaronder verstaat.
Volgens mij omdat ze weet dat ze dan het pleit verliest.
Oud 1 maart 2004, 19:09   #350
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Veel beter had het dus geweest indien u een voorbeeld had aangehaald met 2exact dezelfde gebeurtenis met exceptie van de nationaliteit van de dader. Wanneer u dan gesteld zou hebben dat die beide daders (van eenzelfde misdrijf, maar met een andere nationaliteit) op eenzelfde manier behandelt/berecht zouden dienen te worden, dan zou u inderdaad de onjuistheid van Superstaads bewering hebben aangetoond.
Maar Dies! Dat heb ik juist gezegd! Ik heb heel duidelijk gezegd dat iedere Belg dezelfde rechten en plichten moet hebben. Bovendien had ik het over de sjaria en moslimfundi's. Ook autochtone Belgen kunnen zich gerust bekeren tot de Islam en uiteindelijk moslimfundi worden. Kijk maar naar die Amerikaanse Talibanstrijder in Afghanistan. Die was helemaal niet uit het midden-Oosten afkomstig.
Doet ge het ervoor?

Citaat:
Besloot Stefanie na het lezen van o.a. het Vlaams Blok krantje. In haar buurt zijn er geen problemen met integratie, want waar Stefanie woont, zijn er helemaal geen allochtonen en waarschijnlijk heeft ze nog nooit een Marokkaan van dichtbij gezien, maar Stefanie zegt dat de integratie van Marokkanen mislukt is en zo is het en niet anders!

P.S. Daar het woord 'Marokkanen' tot uw dagelijkse woordenschat blijkt te behoren, kan je het voor de verandering misschien ook eens een keertje correct spellen!

Citaat:
2. Mijn beweringen slaan even goed op autochtone Vlamingen die zich tot de Islam bekeren en moslimfundi worden. Afkomst heeft daar niets mee te maken.
Alé ge wilt ni discrimineren op basis van afkomst, maar op basis van geloof/godsdienst, of interpreteer ik dit verkeerd?
Misschien moet je op mijn eenvoudige met ja of nee te beantwoorden vraag toch maar eens antwoord geven! Zo kan heel eenvoudig bepaald worden of we je samen bij fernand in het hoekje der discriminatie moeten steken of je misschien alsnog vrijuit gaat?!

Citaat:
Het gaat hem om het feit dat ik onderscheid maak tussen moordenaar A en moordenaar B. Punt
Neen, het gaat erom dat jij een onderscheid maakt tussen 2verschillende moordenaars wanneer de omstandigheden overduidelijk niet met elkaar te vergelijken zijn.
De vraag is echter of je geen onderscheid maakt wanneer de omstandigheden dezelfde zijn, maar de 2moordenaars een verschillende nationaliteit bezitten?!

In aller oorsprong ging het trouwens over het onveiligheidsgevoel en niet over criminaliteit! Maar we veranderen niet van onderwerp hoor!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 1 maart 2004, 19:31   #351
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dies, hou op met uw egotripperij. Antwoord ik ja, dan ga je zitten kwaken dat ik mezelf tegengesproken heb, antwoord ik nee, dan ga je mij beginnen uitschelden voor fascist en racist. Ik ken dat.
In acht genomen dat Ja en Neen de enige mogelijke antwoorden zijn: Welke conclusie trek je daar dan zelf uit?
Oud 1 maart 2004, 19:39   #352
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Je schat dit uiterst correct in.
Zolang mijn conclusies en stellingen (waar overigens niks beledigends inzit) niet weerlegd worden, hoef ik me niet te excuseren.
Zelfs na een weerlegging, wil ik hoogstens toegeven, dat mijn stellingen fout waren. Maar me excuseren zonder dat ik een onterechte scheldpartij of belediging ventileerde: No way, José. Ninini, Stefanie!

Of vind jij van wel?

Voor alle duidelijkheid nog even herhalen in de hoop op gefundeerde weerlegging:
Laat ik een ander voorbeeld geven, Superstaaf. Een aantal jaar geleden had die Duitse neo-nazi een zwarte vermoord. De politiek correcten stonden te schreeuwen dat het een racistische moord was. Zij maken tussen duidelijk onderscheid tussen racistische moorden en andere moorden. Zij maken met andere woorden onderscheid tussen de éne moordenaar en de andere moordenaar. En nu aan jou.
Waarom geef je een voorbeeld over verschillende motieven wanneer het over een verschillende behandeling gaat?
Oud 1 maart 2004, 19:44   #353
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Afkomst is dus geen belangrijk element? Nu is het religie?
Oud 1 maart 2004, 20:39   #354
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:

Dat zeg ik hier al de hele tijd. Al d�*genlang probeer ik dat jullie aan het verstand te brengen. Feit is natuurlijk wel dat sommige allochtonen van Marrokaanse afkomst zich Marrokaan voelen en géén Belg. Als IK dat zeg, dan krijg ik grove beledigingen en laster van Superstaaf naar m'n hoofd geslingerd. Als die personen in kwestie trots zijn op hun AFKOMST, dan nemen lui zoals Superstaaf hen in bescherming. Van consequentie gesproken. Ik snap trouwens niet waarom ge lacht. Lacht ge soms uzelf uit omdat ge niet in staat waard mijn woorden hier in deze draad aandachtig te lezen en te begrijpen?
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 20:43   #355
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Laat ik een ander voorbeeld geven, Superstaaf. Een aantal jaar geleden had die Duitse neo-nazi een zwarte vermoord. De politiek correcten stonden te schreeuwen dat het een racistische moord was. Zij maken tussen duidelijk onderscheid tussen racistische moorden en andere moorden. Zij maken met andere woorden onderscheid tussen de éne moordenaar en de andere moordenaar. En nu aan jou.
Waarom geef je een voorbeeld over verschillende motieven wanneer het over een verschillende behandeling gaat?
De Islam k�*n soms en ik zeg dus soms een rol spelen bij het motief van de dader. Voorbeelden: De aanslagen van 11/9, die aanslag in Tunesië, die aanslag op Bali, die verijdelde aanslag op kleine Brogel, die aanslagen in Istanbul en Marroko, het leveren van gestolen of vervalste paspoorten aan de moordenaars van de Afgaanse leider Massoet, de shoebomber... Superstaaf sprak over journalistiek. In deze gevallen kan de journalist iets melden over moslimfundamentalisme.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 20:45   #356
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Dat is nu ook juist mijn punt, stefanie blijft maar doorbomen over zogezegde beledigingen in plaats van eens in te gaan op het woord integratie, ze heeft nog altijd niet gezegd wat ze daaronder verstaat.
Volgens mij omdat ze weet dat ze dan het pleit verliest.
Waarom zou ik dan het pleit verliezen??? Hoe weet jij dat??? Ik heb hier op het forum trouwens al mijn visie over integratie gegeven. Ik dacht dan aan taalbaden voor kleuters met een taalachterstand in de derde kleuterklas (is maar een voorstel), het weren van radicale imams (lees Dies zijn voorstel van een tijdje geleden hier in deze draad maar eens, vind ik heel goed), harder optreden tegen mannen die hun vrouw slaan... Zijn maar enkele ideetjes die ik hier op het forum al uit de doeken heb gedaan.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 20:50   #357
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Besloot Stefanie na het lezen van o.a. het Vlaams Blok krantje. In haar buurt zijn er geen problemen met integratie, want waar Stefanie woont, zijn er helemaal geen allochtonen en waarschijnlijk heeft ze nog nooit een Marokkaan van dichtbij gezien, maar Stefanie zegt dat de integratie van Marokkanen mislukt is en zo is het en niet anders!
Ik heb naar maar 'n keer of 4-5 een krantje van het Vlaams blok gelezen. Ik lees de laatste tijd gewoonlijk wel dat stukje op hun site. Gisteren of vandaag ging het over eremoorden in het Verendigd Koninkrijk op meisjes van Pakistaanse afkomst. Tussen haakjes, ze zijn trouwens vol lof over Hirsi Ali Ayaan. En die heeft een zwarte huid. Totdaar dus de vraag op dat proces in Gent tegen het Vlaams blok of ze racistisch zijn. Ze steunen een zwarte vrouw. Maar nu op uw opmerking in te gaan: Ik heb Abu Jah Jah een paar keer bezig gehoord op T.V. Had het Vlaams blok dus niet nodig om te besluiten dat er een probleem is. Alleen is het aan de hand van Abu Jah Jah moeilijk in te schatten hoe het daar nu zit in Borgerhout. En nog iets: Het Vlaams blok had vorig jaar meer dan 700 000 kiezers. Zijn dat volgens jou dan allemaal mensen die zich zomaar klakkeloos laten beliegen? Geloven die meer dan 700 000 mensen dan zomaar al die leugens?
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 20:53   #358
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alé ge wilt ni discrimineren op basis van afkomst, maar op basis van geloof/godsdienst, of interpreteer ik dit verkeerd?
Misschien moet je op mijn eenvoudige met ja of nee te beantwoorden vraag toch maar eens antwoord geven! Zo kan heel eenvoudig bepaald worden of we je samen bij fernand in het hoekje der discriminatie moeten steken of je misschien alsnog vrijuit gaat?!
Nee, je interpreteert dat helemaal niet verkeerd. We komen er. Eindelijk! Oef! Ik heb alleen gezegd dat die sjariawetten mogelijk grote een invloed kunnen hebben op moslims. Maar niet elke moslim is een moslimfundi. Maar goed, ik ben dus zeer blij met je juiste interpretatie. Dat is heel goed. Eindelijk begrijp je me.
Stefanie is offline  
Oud 1 maart 2004, 21:04   #359
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

De Islam k�*n soms en ik zeg dus soms een rol spelen bij het motief van de dader. Voorbeelden: De aanslagen van 11/9, die aanslag in Tunesië, die aanslag op Bali, die verijdelde aanslag op kleine Brogel, die aanslagen in Istanbul en Marroko, het leveren van gestolen of vervalste paspoorten aan de moordenaars van de Afgaanse leider Massoet, de shoebomber... Superstaaf sprak over journalistiek. In deze gevallen kan de journalist iets melden over moslimfundamentalisme.
Het is overduidelijk dat fundamentalisme een rol kan spelen bij misdaad.

Daar gaat echter de discussie helemaal niet over.

Of het nu een moslimfundamentalist of een christenfundamentalist (Mc Veigh bvb.) is die een terroristische aanslag pleegt, de behandeling moet dezelfde zijn.

Of mag men de moslimfundamentalist een andere straf geven?

In dit geval krijgen ze in de VS uiteraard beiden de doodstraf. Voor kleinere criminaliteit geldt echter hetzelfde principe:
Zelfde misdaad = Zelfde straf en zelfde behandeling.

Ben je het eens met dat principe?
Oud 1 maart 2004, 21:06   #360
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat zeg ik hier al de hele tijd. Al d�*genlang probeer ik dat jullie aan het verstand te brengen. Feit is natuurlijk wel dat sommige allochtonen van Marrokaanse afkomst zich Marrokaan voelen en géén Belg. Als IK dat zeg, dan krijg ik grove beledigingen en laster van Superstaaf naar m'n hoofd geslingerd. Als die personen in kwestie trots zijn op hun AFKOMST, dan nemen lui zoals Superstaaf hen in bescherming. Van consequentie gesproken. Ik snap trouwens niet waarom ge lacht. Lacht ge soms uzelf uit omdat ge niet in staat waard mijn woorden hier in deze draad aandachtig te lezen en te begrijpen?
Ik lach omdat de argumenten tegen discriminatie op basis van afkomst net dezelfden zijn dan die tegen discriminatie op basis van religie. Uw differentiatie maakt dan ook niets uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be