![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er worden hier in België genoeg mensen geschrapt omdat ze buiten het profiel van de arbeidsmarkte vallen en hierdoor moeilijk werk vinden. Veel van deze mensen hebben gewoon brute pech. Als je natuurlijk echt niet bereid bent om toegevingen te doen aan de arbeidsmarkt, hoor je er gewoon niet op. En inderdaad: vrouwen in boerka horen aan de haard. Simpel. Hun arbeid is thuis. Ik ben ook huisvrouw en ik klaag niet dat ik daarom geen uitkering trek. Ik heb er geen recht op. Ik heb ook geen kinderen, dus ga ik hier niet om kindergeld smeken. Met andere woorden: wie in boerka solliciteert wil van twee walletjes snoepen en ik vind het logisch dat het niet kan. Wie zwart werkt moeten ze ook schorsen. Onze sociale zekerheid is zo al moeilijk genoeg te bekostigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
|
![]() Citaat:
Als men de voorkeur geeft aan iemand zonder hoofddoek, moet men zich daar bij neerleggen. Men verbied het mensen om openlijk met een hakenkruis rond te lopen. Daarmee moet je in Antwerpen zeker niet achter een loket gaan zitten. Je wordt al opgepakt als je het nog maar draagt. Volgens sommigen hangt er teveel bloed aan dat symbool om het in het openbaar toe te laten. Aanvaard dat de hoofddoek, zeker na 9/11 dezelfde weg op gaat. Wel gek vind ik dat al degene die op nazi's en racisten gaan jagen, wel een symbool gaan verdedigen, dat voor een religie staat, die in de recente geschiedenis ook voor dood en verderf staat. Het storen aan een hoofddoek heeft gewoon veel te maken met andere normen van respect. In onze maatschappij ontbloot men het hoofd om respect te tonen. Er is zelfs een bijgeloof dat hoofddoeksels binnenshuis ongeluk brengen. Als u respect wenst te betuigen tegenover het Westen, doet u het verkeerd. Daarnaast valt u door uw hoofddoek juist wel op en komt u alles behalve bescheiden over. In ieder geval: aanvaard de consequenties van uw keuze, zoals iedereen dat moet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat met de kerken en moskeeën ? Moeten we die in brand steken ? Het spijtige, en dit keert steeds terug, is dat er steeds wordt gerefereerd naar 9/11, een terroristische aanslag in het kwadraat. En het ergste is dat steeds vergeten wordt, bewust of niet, dat de geviseerden van deze terroristische aanslag niet alleen de niet-moslims zijn, maar wel degelijk ook de “gematigde” moslims in het Westen. Conclusie: Moslims in het Westen worden twee keer geviseerd. Een keer omdat ze eveneens het doewit zijn van een aanslag. Een tweede keer door de Westerse niet-moslims. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad compleet gedaan met elke vorm van die oplichterij. Geen onverdraagzame tekens in openbare functies! En dat gezaag over respect mag ook ophouden; er valt niks te respecteren bij mensen die zich verbergen. Mensen die weigeren zoiets simpel te aanvaarden zullen zich uiteraard bevinden in de hoek waar klappen vallen gezien zijzelf het summum van disrepect naar hun medemens zijn.
(wat niet wegneemt dat ik een hoofddoek die het gezicht vrij laat, doorgaans redelijk sexy vind).
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 19 juni 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||||
|
![]() Citaat:
Op straat is het iets anders. Daar is men niet verplicht om iemand aan te spreken, als de tekens je niet bevallen. Citaat:
Citaat:
Daarom zie ik die hoofddoeken liever niet. Jellaba's en andere verdwijnen beter uit het Westen. Citaat:
Dat ze zelf doelwit kunnen zijn van een aanslag, is dan vooral in hun eigen landen zelf. Bekijk bv Irak : sji'ieten tegen soennieten of Palestina: Hamas tegen Fatah. Blijkbaar kunnen ze elkaar al niet het licht in de ogen gunnen. Dan moeten ze hier zeker niet komen zeggen hoe een ander moet leven. Laatst gewijzigd door Boadicea : 19 juni 2007 om 12:03. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was stikkend warm en aan de supermarkt stond zo'n madam met een zware dikke hoofddoek omgebonden, een dikke wollen vest (zodat haar "vormen" niet zichtbaar waren), een dikke lange rok, en sandalen met dikke wollen sokken. Het zweet droop van haar gezicht (was het enige dat zichtbaar was). Hewel, zo'n inspanning "respecteer" ik sé.... ik heb gewacht om in een lach te schieten tot ze me niet meer kon zien.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 juni 2007 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
|
![]() Citaat:
Tja, ik heb niet echt de indruk dat het een pittige droom was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Wie weet was deze eerste profeet den eerste aanhanger van een verdoken sociaal religieus systeem hmmm te hopen dat de vrouw dan deze WEL meegerekend wordt in zake beleids voering en geloofs beleiding .
Hoe meer pittiger des te beter zou ik zo zeggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, er zijn nog steeds Vlaamse katholieke moeders, ook al zien die er op het eerste zich vrij gelukkig uit, en ook al krijg je indruk dat ze met vake een perfect koppel vormen, die niet zouden willen dat hun dochters hetzelfde lot ondergaan. Maar er is een verschil tussen voor wie het dragen van een bepaalde outfit traditioneel de evidentie zelf is, wel of niet onder druk van, en iemand die welbewust kiest voor een outfit. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 juni 2007 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu plots wel, omdat de hoofddoek in vraag wordt gesteld. Ik stel mij zelfs de vraag wat de Vlaamse autochtone bevolking ervan zou vinden indien iemand zou worden ontslagen omwille van een sierlijk kruiske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de ene badge staat dan: "IK DRAAG DIT UIT VRIJE WIL" op de andere: "IK MOET DIT VAN ALLAH EN MIJN MAN". Dan weet ik tenminste naar wie mijn medeleven moet uitgaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je hebt integendeel héél veel last van wat anderen zeggen en heel weinig zelfvertrouwen, uw begrip en uw respect hoef ik echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans: wie zou er nu iets op tegen hebben dat islamitische meisjes een sierlijk ketingske met een halve maan of een handje van Fatima om hun hals dragen? Ik vind het wel tekenend dat een lap stof van 2meter waar niemand naast kan kijken vergeleken wordt met een hangertje om de hals! Ik vraag me bovendien af wanneer men even naar het veiligheidsaspect gaat durven zien en verbieden dat men een auto bestuurt met zo'n lap stof rond je oren die als paardenkleppen werken en je zijzicht belemmeren? Want d�*t kan ineens ook geen kwaad meer zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NI aantrekken typisch 'mannelijk' egocentrisch gedrag bij hoger opgeleide of politiek . Mij kwetst het ook dermee reageer ik hierop ![]() Pffff sommige venten en wijven hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk niet aan het loket of in gelijkwelke openbare functie.
Degene die het draagt uit vrije wil moet zich maar uit vrije wil een man zoeken die haar onderhoudt zoals Allah het heeft verordend, en degene die het moét van haar man, hééft al onderhoud zoals Allah het heeft verordend. Beiden mogen gerust binnen blijven zoals Allah het heeft verordend hoor.
![]() |
![]() |